Skocz do zawartości

Kolibri km330d gumiak z podloga


damian1976
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam ponton jak wyzej i mam kilka pytan mianowicie  mam silnik mercurego 4km z dluga stopa tj 58cm do plyty,a pawez w pontonie 42 cm.Z niewiedzy zkompletowalem taki zestaw ,czy ma to jakies ogromne znaczenie ze plyta bedzie ok14cm ponizej dna ,jakie moga byc niedogodnosc.Z gory dziekuje za wszystkie informacje i sory moje pytania sa moze glupie i banalne ale to moje pierwsze kroki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze Rysiek, przy tej mocy silnika niezależnie od długości stopy to i tak będzie tylko spacerowe pyrkanie a jedynie odczuwalne niedogodności mogą wynikać z trochę większego spalania i większej możliwości szorowania spodziną po dnie z powodu głębiej sięgającego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Marcin chyba nie chcesz powiedzieć, że pontonem 3,3 m z silnikiem 5 kM latałeś ślizgiem w dwie osoby? No chyba, że to mikrusy o łącznej wadze poniżej 100 kg. Mam to wypróbowane i nie da się  >:D O0.

 

290 cm + 6 Ps to z dzieciakiem się ślizgałem ale waga wynosiła 130 kg ludzie, 50 kg gumjak + zbiornik, no ale to silnik o 2 Ps więcej. Kumpel z 4 Ps latał po Wiśle lekkim gumjakiem a i sam niewiele waży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam mam jeszcze jedno pytanko silnik ktory mam to mercury 4ph dwusow,posiada zintegrowany zbiornik z silnikiem,moje pytanko to czy moge podlaczyc zbiornik zewnetrzny i czy potrzebna jest jakas papka odpowiednio przystosowany silnik ,czy linie paliwowa da sie podlaczyc do kazdego silnika?.W miejcu gdzie powinna isc zlaczka z zew. lini niema nic.Dziekuje za info i sory za moje malo ambitne pytania :))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że temat miał być o gumiaku a zeszło na silniki  ;). Nic to, ale silnik żeby podłączyć mu zbiornik zewnętrzny musi mieć odpowiednie gniazdo na linię paliwową. Miałem kiedyś silniczek ze zbiorniczkiem ale mnie wkurzał bo co jakiś czas kończyło się paliwo i czasem ciężko było dolać.  8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Panowie moze troche odgrzeje kotleta ale chcialem skorzystac z waszej wiedzy ,czy ten silnik w zupelnosci wystarcz http://www.ebay.co.uk/itm/outboard-engine-15-hp-johnson-seahourse-/270994728949?_trksid=m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D9017670706429124487&_qi=RTM1084480&autorefresh=true    mysle kupic cos wiekszego niz ten co mam (4ph).Czy myslec o czyms wiekszym czy mniejszym np ok10ph.Dzieki za kazde info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, w ostateczności owszem można taki zabieg zastosować, jednak musisz sobie zdać sprawę że podnosząc pawęż znacząco podnosisz punkt ciężkości lekkiego jakby nie patrzeć pontonu. Nie wiem jaki będzie to miało wpływ na stabilność bo nie miałem okazji testować, ale przy wykorzystywaniu parametrów granicznych zestawu może to oznaczać być albo nie być  ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Miałem Kolibri 360D i zakładałem do tego Mercury 25KM 2T. Jedyny mankament to falująca podłoga podczas pływania w ślizgu w 3 osoby. Z tego co wiem, to niestety, gumiaki tak mają. Za mała sztywność, wiec szczególnie trzeba dbać o ciśnienie w balonach. Kolibri są wykonane dosyć solidnie, materiały z górnej półki, technologia zgrzewu również. Mimo to, nie wiedzieć czemu, producent podaje ciśnienie w balonach 0,15 bar. Większość pontonów jakie są na rynku mają 0.25bar i  to jest w zasadzie standard. "Mistrz Marketingu" z Tokarex'u nie potrafił mi wyjaśnić dlaczego. Rozwodzę się nad tym dlatego, że ciśnienie ma kluczowy wpływ na sztywność, a tej gumiakom brakuje. Po moich doświadczeniach  w Polsce i Chorwacji zalecałbym możliwie wysokie ciśnienie w balonach i kilu i .....ogień  ;D Nie wiem ile ważysz, ale musisz liczyć się z tym, że przy pływaniu solo niezbędna będzie przedłużka rumpla.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam chcialem uzyc wiedzy forumowiczow a mianowicie do koloibri km330d max moc silnika to 15km czy wiekszy silnik moze cos uszkodzic tz czy jak zaloze 25km to duzo za duzo ,czy ma ktos doswiadczenia z podobna sytacjia wiadomo ze fabryka zawsze daje pewien margines .Ciekaw jestem jaki on jest  :D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent pontonu podając max. moc silnika ma na uwadze jego wagę. Pawęż przygotowana jest pod tę wagę i na pełnej mocy silnika nic się jej nie stanie i jej nie wyrwie. Dając mocniejszy a zatem i cięższy silnik nie dosyć, że bardziej zanurzy Ci się tył to i jest ryzyko, że przy ostrej jeździe silnik odpadnie razem z pawężą i będzie robił za kotwicę  >:D. Na pewno pawęż dobrana jest przez producenta z jakimś zapasem na ekstremalne warunki ale ile tego zapasu jest to trzeba indywidualnie na konkretnym pontonie potestować. I tak na moim mniejszym pontonie Bush 2,5 m max moc silnika 2,5 kM, a ja zakładam 6 kM i śmigam ślizgiem. To są jednak lekkie silniki i nic się z pawężą nie dzieje. Różnica między 15 a 25 kM jest jednak znaczna i może nie być obojętna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...