Skocz do zawartości

Kto wyjaśni o co chodzi z mocą silnika


tomkap
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Testowałem ostatnio ponton 3.2m. Założyłem najpierw silnik 4KM, gaz do oporu i od razu płynie ślizgiem. Założyłem silnik 15KM i nie można ruszyć bo podnosi go i pcha spodem wodę. Z trymem kombinowałem na różnych pozycjach. W ślizg przechodzi dopiero jak obciążę przód, ale też z wielkim trudem i nie od razu jak mniejszy silnik. Czyżby te kilka kilogramów więcej  uniemożliwiało normalne pływanie z większym silnikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem ostatnio ponton 3.2m. Założyłem najpierw silnik 4KM, gaz do oporu i od razu płynie ślizgiem. Założyłem silnik 15KM i nie można ruszyć bo podnosi go i pcha spodem wodę. Z trymem kombinowałem na różnych pozycjach. W ślizg przechodzi dopiero jak obciążę przód, ale też z wielkim trudem i nie od razu jak mniejszy silnik. Czyżby te kilka kilogramów więcej  uniemożliwiało normalne pływanie z większym silnikiem.

 

Pytanie nr 1 to czy producent pontonu przewiduje taką moc silnika do tego pontonu.Pytanie numer dwa jaki ciężar silnika przewiduje producent pontonu i czy silnik,który założyłeś to nie jest czasem jakiś ciężki,4suwowy klocek,który utrudnia wyjście do ślizgu swoim ciężarem.Zakładam,że silnik pracuje prawidłowo,ma swoją moc i nie jej brak jest powodem stawiania w pionie...(u mnie tak właśnie łódź zachowywała się,gdy motor nie miał siły wypchać jej z wody...)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby sprawnie pływać w takiej konfiguracji lepiej mieć przedłużkę rumpla i siedzieć na przedniej ławeczce. Mimo dociążenia przodu (90 kilo) start wygląda

  :)

 

taki patent też kiedyś stosowałem w maleńkiej łódeczce i salucie,który(wiem wiem tylko 2hp) stawiał ją do pionu,gdy się siedziało z tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 15KM wazy ok. 34kg i jest  to jakieś 12kg więcej od 4KM.  Ponton bardzo  lekki, bo starej daty więc  ok. 40kg i ja też lekki. Chyba to sprawia że pływanie tym zestawem jest kłopotliwe dla 1 osoby. Za duża masa na tyle a za mała na przodzie. Zastosuję przedłużenie rumpla. Na myśl przychodzi mi rurka od odkurzacza:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 15KM wazy ok. 34kg i jest  to jakieś 12kg więcej od 4KM.  Ponton bardzo  lekki, bo starej daty więc  ok. 40kg i ja też lekki. Chyba to sprawia że pływanie tym zestawem jest kłopotliwe dla 1 osoby. Za duża masa na tyle a za mała na przodzie. Zastosuję przedłużenie rumpla. Na myśl przychodzi mi rurka od odkurzacza:)

 

Zrób z czegoś co się nie rozleci przy jakimś szarpnięciu bo zostaniesz na środku pontonu bez sterowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to zostanie bez sterowania bym się nie martwił, ale jak rurka pierdyknie to wylecisz z gumjaka jak z procy. Pamiętaj żeby razem z przedłużką rumpla (kupisz w większości sklepów marynistycznych i na allegro) mieć przedłużkę zrywki, bo o ile wylądujesz w wodzie koło wyłączonego gumjaka to pół biedy. Gorzej jak będziesz musiał wpław spieprzać przed śrubą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Traktuj silnik jako motopompę. Łatwiej zrozumiesz jak to działa.

Im wyższa moc tym większa wydajność pompy i więcej wody ubywa spod rufy. Jeżeli nie będzie miała odpowiedniej wyporności/szerokości to przy starcie, wraz ze wzrostem mocy będzie siadała coraz niżej.

 

Dokładnie tak jest.Zauważyłem tą zależność od szerokości dna wieszając swój silnik do Romany.U mnie przy starcie dziób stoi w pionie jak spławik(wąskie dno,głebokie V) a Romana z tym samym motorem startuje prawie płasko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było tak...

http://www.smog.pl/wideo/28388/szalony_ponton/ bo może być nie wesoło

No jak to zobaczyłam to bez zrywki chyba już nie będę pływał.  Chociaż w starszych silnikach to może być problemem, bo zwyczajnie zrywki nie posiadają. Słyszałem  też o przypadku jak młodemu chłopakowi rękę śruba ucięła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było tak...

http://www.smog.pl/wideo/28388/szalony_ponton/ bo może być nie wesoło

No jak to zobaczyłam to bez zrywki chyba już nie będę pływał.  Chociaż w starszych silnikach to może być problemem, bo zwyczajnie zrywki nie posiadają. Słyszałem  też o przypadku jak młodemu chłopakowi rękę śruba ucięła.

 

Uniwersalna zrywka na allegro to koszt 30zł podłaczasz do gaszenia w silniku i po sprawie.Ma 4 piny-2 działają na zwarcie a dwa na rozwarcie więc zadziała z kazdym silnikiem.Ja taką mam i polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było tak...

http://www.smog.pl/wideo/28388/szalony_ponton/ bo może być nie wesoło

No jak to zobaczyłam to bez zrywki chyba już nie będę pływał.  Chociaż w starszych silnikach to może być problemem, bo zwyczajnie zrywki nie posiadają. Słyszałem  też o przypadku jak młodemu chłopakowi rękę śruba ucięła.

 

Trzeba jeszcze zauważyć, że ten przygłup z filmiku zamiast spieprzać próbuje gonić swój ponton. Chyba koniecznie chciał otrzymać nagrodę Darwina ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

żeby nie było tak...

http://www.smog.pl/wideo/28388/szalony_ponton/ bo może być nie wesoło

No jak to zobaczyłam to bez zrywki chyba już nie będę pływał.  Chociaż w starszych silnikach to może być problemem, bo zwyczajnie zrywki nie posiadają. Słyszałem  też o przypadku jak młodemu chłopakowi rękę śruba ucięła.

 

Uniwersalna zrywka na allegro to koszt 30zł podłaczasz do gaszenia w silniku i po sprawie.Ma 4 piny-2 działają na zwarcie a dwa na rozwarcie więc zadziała z kazdym silnikiem.Ja taką mam i polecam

 

Możesz podać link do Allegro? W jaki sposób ja podłączyłeś i zamontowałeś(jakieś zdjęcia?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak widzisz w aukcji jest to włącznik montowany w otworze przy pomocy nakrętki(jest w zestawie).Wiercisz otwór,wsadzasz i przykręcasz.Tak jak pisałem uniwersalne zrywki działają zarówno na zwarcie jak i rozwarcie(4 piny),ale stare silniki w zdecydowanej większości(jak nie wszystkie) mają system gaszenia poprzez zwarcie zapłonu z masą więc w tym przypadku wewnętrzne piny.Nic trudnego.Zadbaj tylko o to,żeby nic w tej instalacji nie zawiodło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...