tomkap Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Testowałem ostatnio ponton 3.2m. Założyłem najpierw silnik 4KM, gaz do oporu i od razu płynie ślizgiem. Założyłem silnik 15KM i nie można ruszyć bo podnosi go i pcha spodem wodę. Z trymem kombinowałem na różnych pozycjach. W ślizg przechodzi dopiero jak obciążę przód, ale też z wielkim trudem i nie od razu jak mniejszy silnik. Czyżby te kilka kilogramów więcej uniemożliwiało normalne pływanie z większym silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Testowałem ostatnio ponton 3.2m. Założyłem najpierw silnik 4KM, gaz do oporu i od razu płynie ślizgiem. Założyłem silnik 15KM i nie można ruszyć bo podnosi go i pcha spodem wodę. Z trymem kombinowałem na różnych pozycjach. W ślizg przechodzi dopiero jak obciążę przód, ale też z wielkim trudem i nie od razu jak mniejszy silnik. Czyżby te kilka kilogramów więcej uniemożliwiało normalne pływanie z większym silnikiem. Pytanie nr 1 to czy producent pontonu przewiduje taką moc silnika do tego pontonu.Pytanie numer dwa jaki ciężar silnika przewiduje producent pontonu i czy silnik,który założyłeś to nie jest czasem jakiś ciężki,4suwowy klocek,który utrudnia wyjście do ślizgu swoim ciężarem.Zakładam,że silnik pracuje prawidłowo,ma swoją moc i nie jej brak jest powodem stawiania w pionie...(u mnie tak właśnie łódź zachowywała się,gdy motor nie miał siły wypchać jej z wody...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Aby sprawnie pływać w takiej konfiguracji lepiej mieć przedłużkę rumpla i siedzieć na przedniej ławeczce. Mimo dociążenia przodu (90 kilo) start wygląda :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Aby sprawnie pływać w takiej konfiguracji lepiej mieć przedłużkę rumpla i siedzieć na przedniej ławeczce. Mimo dociążenia przodu (90 kilo) start wygląda :) taki patent też kiedyś stosowałem w maleńkiej łódeczce i salucie,który(wiem wiem tylko 2hp) stawiał ją do pionu,gdy się siedziało z tyłu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Silnik 15KM wazy ok. 34kg i jest to jakieś 12kg więcej od 4KM. Ponton bardzo lekki, bo starej daty więc ok. 40kg i ja też lekki. Chyba to sprawia że pływanie tym zestawem jest kłopotliwe dla 1 osoby. Za duża masa na tyle a za mała na przodzie. Zastosuję przedłużenie rumpla. Na myśl przychodzi mi rurka od odkurzacza:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Silnik 15KM wazy ok. 34kg i jest to jakieś 12kg więcej od 4KM. Ponton bardzo lekki, bo starej daty więc ok. 40kg i ja też lekki. Chyba to sprawia że pływanie tym zestawem jest kłopotliwe dla 1 osoby. Za duża masa na tyle a za mała na przodzie. Zastosuję przedłużenie rumpla. Na myśl przychodzi mi rurka od odkurzacza:) Zrób z czegoś co się nie rozleci przy jakimś szarpnięciu bo zostaniesz na środku pontonu bez sterowania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 O to zostanie bez sterowania bym się nie martwił, ale jak rurka pierdyknie to wylecisz z gumjaka jak z procy. Pamiętaj żeby razem z przedłużką rumpla (kupisz w większości sklepów marynistycznych i na allegro) mieć przedłużkę zrywki, bo o ile wylądujesz w wodzie koło wyłączonego gumjaka to pół biedy. Gorzej jak będziesz musiał wpław spieprzać przed śrubą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 żeby nie było tak... http://www.smog.pl/wideo/28388/szalony_ponton/ bo może być nie wesoło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Traktuj silnik jako motopompę. Łatwiej zrozumiesz jak to działa. Im wyższa moc tym większa wydajność pompy i więcej wody ubywa spod rufy. Jeżeli nie będzie miała odpowiedniej wyporności/szerokości to przy starcie, wraz ze wzrostem mocy będzie siadała coraz niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Traktuj silnik jako motopompę. Łatwiej zrozumiesz jak to działa. Im wyższa moc tym większa wydajność pompy i więcej wody ubywa spod rufy. Jeżeli nie będzie miała odpowiedniej wyporności/szerokości to przy starcie, wraz ze wzrostem mocy będzie siadała coraz niżej. Dokładnie tak jest.Zauważyłem tą zależność od szerokości dna wieszając swój silnik do Romany.U mnie przy starcie dziób stoi w pionie jak spławik(wąskie dno,głebokie V) a Romana z tym samym motorem startuje prawie płasko.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 9 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 żeby nie było tak... http://www.smog.pl/wideo/28388/szalony_ponton/ bo może być nie wesoło No jak to zobaczyłam to bez zrywki chyba już nie będę pływał. Chociaż w starszych silnikach to może być problemem, bo zwyczajnie zrywki nie posiadają. Słyszałem też o przypadku jak młodemu chłopakowi rękę śruba ucięła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 żeby nie było tak... http://www.smog.pl/wideo/28388/szalony_ponton/ bo może być nie wesoło No jak to zobaczyłam to bez zrywki chyba już nie będę pływał. Chociaż w starszych silnikach to może być problemem, bo zwyczajnie zrywki nie posiadają. Słyszałem też o przypadku jak młodemu chłopakowi rękę śruba ucięła. Uniwersalna zrywka na allegro to koszt 30zł podłaczasz do gaszenia w silniku i po sprawie.Ma 4 piny-2 działają na zwarcie a dwa na rozwarcie więc zadziała z kazdym silnikiem.Ja taką mam i polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 żeby nie było tak... http://www.smog.pl/wideo/28388/szalony_ponton/ bo może być nie wesoło No jak to zobaczyłam to bez zrywki chyba już nie będę pływał. Chociaż w starszych silnikach to może być problemem, bo zwyczajnie zrywki nie posiadają. Słyszałem też o przypadku jak młodemu chłopakowi rękę śruba ucięła. Trzeba jeszcze zauważyć, że ten przygłup z filmiku zamiast spieprzać próbuje gonić swój ponton. Chyba koniecznie chciał otrzymać nagrodę Darwina ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 żeby nie było tak... http://www.smog.pl/wideo/28388/szalony_ponton/ bo może być nie wesoło No jak to zobaczyłam to bez zrywki chyba już nie będę pływał. Chociaż w starszych silnikach to może być problemem, bo zwyczajnie zrywki nie posiadają. Słyszałem też o przypadku jak młodemu chłopakowi rękę śruba ucięła. Uniwersalna zrywka na allegro to koszt 30zł podłaczasz do gaszenia w silniku i po sprawie.Ma 4 piny-2 działają na zwarcie a dwa na rozwarcie więc zadziała z kazdym silnikiem.Ja taką mam i polecam Możesz podać link do Allegro? W jaki sposób ja podłączyłeś i zamontowałeś(jakieś zdjęcia?)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 http://www.viper-sport.pl/zrywka-uniwersalna-wylacznik-p-574.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotem Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Nie obrażając to może stopa za długa? 15km to jeszcze nie powód żeby inaczej nie dało rady jak pionowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 A może wrzuć jakieś zdjątko? Trudno się wróży z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Kolego jak widzisz w aukcji jest to włącznik montowany w otworze przy pomocy nakrętki(jest w zestawie).Wiercisz otwór,wsadzasz i przykręcasz.Tak jak pisałem uniwersalne zrywki działają zarówno na zwarcie jak i rozwarcie(4 piny),ale stare silniki w zdecydowanej większości(jak nie wszystkie) mają system gaszenia poprzez zwarcie zapłonu z masą więc w tym przypadku wewnętrzne piny.Nic trudnego.Zadbaj tylko o to,żeby nic w tej instalacji nie zawiodło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Trochę nie aktualne, lecz znalazłem odpowiedz na swoje pytanie. Mianowicie ponton trochę przeciekał. Woda pod wpływem przeciążenia, przechyłu pod podłogą spływała na tył + ciężki silnik i lekki ponton sprawiało ten problem. Krótko mówiąc za duża masa na tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.