Autor Wątek: pompka do pontonu  (Przeczytany 53411 razy)

Marzec 23, 2012, 20:23:20
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
Właśnie przewagą jest wielorakie zastosowanie...pompką pontonową nie dobijemy koła przyczepy, czy auta
w razie jakiejś nagłej potrzeby.
A sensowny kompresor z wydajnością w okolicach 100l/min i więcej
 można kupić w bardzo sensownych pieniądzach.....dlatego polecam ten wybór :-)
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Marzec 23, 2012, 20:26:57
Odpowiedź #16
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Daleko Od Wody: Rzeszów
Jarek10 Kompresor(ek) samochodowy nie jest dobrym rozwiązaniem. Pisałem wyżej, w czym leży problem. Wszystkie kompresory przenośne, podłączane do akumulatora mają po prostu zbyt małą wydajność. One oferują duże ciśnienie kosztem niewielkiej objętości powietrza.
Przyzwoita pompka do pontonu kosztuje ok. 500zł. W tej cenie raczej nie kupisz kompresorka, który oferowałby podobną wydajność. Piszesz o dopompowywaniu kół 4x4. Właśnie - "dopompowywaniu". Gdyby przyszło Ci je napompować od zera, od razu zauważyłbyś różnicę. Poza tym tuby pontonu mają chyba większą objętość. Przerabiałem 2 kompresory, z czego jeden od jakiegoś "wypasionego" Mercedesa. Masakra. Cóż mi z tego, że mogę uzyskać ciśnienie do kilku atmosfer skoro 0,25 potrzebne w pontonie pompuję pól godziny, albo dłużej. Kończyło się na opcji "siła razy noga"  ;D
Zapewne można znaleźć coś naprawdę wydajnego, ale podejrzewam, że za cenę Bravo + przyzwoity kompresorek samochodowy.

P.S Podrzuć jakiś link do jakiegoś kompresorka, który Twoim zdaniem sprawdzi się przy pontonie. Zakładam, że coś mi mogło umknąć   ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2012, 20:32:17 wysłana przez Argi »
Banta 460 + Mercury 60 4T

Pozdrawiam Robert

Marzec 23, 2012, 20:37:32
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
Nie wiem dlaczego mi nie wierzysz ???
Nie piszę teoretycznie, tylko praktycznie....
Tu masz linka do kompresora o wydajności 150 litrów/min
- uwierz mi daje radę nie tylko w pontonie...

http://www.janpol4x4.pl/produkt/?id=379&t=Kompresor_150L

On naprawdę daje radę, tylko trzeba manometr zmienić - bo jest za mało dokładny.
Ja zmieniłem na 1 barowy i jest O.K.

pozdr.Jarek
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Marzec 23, 2012, 20:48:06
Odpowiedź #18
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Daleko Od Wody: Rzeszów
Nie będę się upierał  ;D  Jeżeli rzeczywiście potrafi podać ponad 100l/min to OK. Z tym, że ja również nie teoretyzuję. Tylko widocznie te moje kompresory były po prostu bardzo "cienkie". Wniosek z tego taki, że jak kompresor, to już z górnej półki. Wtedy może ma to sens - podwójne zastosowanie. Niemniej jednak chętnie bym to najpierw przetestował  ;)
Banta 460 + Mercury 60 4T

Pozdrawiam Robert

Marzec 23, 2012, 21:31:37
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
Ale przecież nie ma problema,
podjeżdżasz do sprzedawcy i robisz testa - ja tak zrobiłem,
zapewniając , że jeżeli da radę, to kompresor biorę i wziąłem :-)

- bo dał radę :-)

Oczywiście też byłem sceptycznie nastawiony,
 bo mam również taki kompresor chiński -  za 120 zł i on nie daje rady przy pontonie :-(
ale małe koła dopompuje.....(15-16')
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Marzec 23, 2012, 21:40:28
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 2671
  • Akwen: Odra środkowa
Jarek, ale ten Janpol leży na drugim końcu świata. Ty może masz trochę bliżej  ??? >:D C:-).
Pozdrawiam

Marzec 23, 2012, 21:51:41
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
Nie na drugim końcu - tylko koło mojego komina....i tu szukałem,  ;)  ;)
bo nie miałem jak przetestować np. w Warszawie czy Szczecinie.

Ale na pewno można kupić wysyłkowo, lub znależć sprzedawcę w swojej okolicy
i tam podjechać i potestować. Ja tak zrobiłem i kupiłem.

Gdyby się kompresor nie sprawdził przy RIB-ie nie kupiłbym. Ale każdy musi podjąć decyzję sam,
lub poświęcić trochę czasu aby być pewnym o dobrze wydanych pieniądzach - czyli wykonać test !
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Marzec 26, 2012, 22:47:18
Odpowiedź #22
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 49
  • Hydroholic
    • Kędzierzyn-Koźle
Jakie utrzymujecie ciśnienie w balonach w sezonie?
Cały sezon "trzymacie" na maxa ciśnienie czy jak kończycie pływać i wyciągacie RIB'a na przyczepkę to spuszczacie i dobijacie przed kolejnym pływaniem?
Na zimie spuszczacie do 0 czy coś zostawiacie?


Pzdr.
Pozdrawiam
Adrian
______________________________ RIB X-PRo 520 i Yamaha F60

Marzec 26, 2012, 23:33:15
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
W czasie użytkowania 20-35 milibara - czyli 0,2 do max 0,35 bara
W czasie ostrego operowania słoneczka, należy skontrolować ciśnienie - pewnie będzie wyższe,
więc należy upuścić do zalecanego.... Pilnować zwłaszcza w Chorwacji...
Lub napompować się Azotem...

W zimie nie spuszczam do 0 tylko utrzymuję około 0,05 do 0,1 bara - tzw. miękkie tuby

W czasie transportu to różnie - jak blisko jadę, to przed wyjazdem dobijam do właściwego,
jeżeli dalej - to lekko upuszczam, aby w czasie upału podczas podróży, nie trzeba było kontrolować

To chyba tyle....
Nie wiem jak inni koledzy postępują w tym temacie
 - może ktoś coś jeszcze podpowie....
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Marzec 27, 2012, 11:38:08
Odpowiedź #24
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 49
  • Hydroholic
    • Kędzierzyn-Koźle
Dzięki za odpowiedź :)
Pozdrawiam
Adrian
______________________________ RIB X-PRo 520 i Yamaha F60

Marzec 27, 2012, 19:23:11
Odpowiedź #25
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
Temat pompe ciekawy. Dobrze sprawdzają się pompki typu bravo lub inne typowe do pontonów (choć u nas na rynku tego się zbytnio nie uraczy). Mam bravo już może z 4-5 lat i do pontonu jest ok. Jeżeli masz airmatę to lepiej kupić wersję dedykowaną. Sama pompka to nic innego jak połączenie obu propozycji z poprzednich postów czyli pompki powietrza wtórnego, która lekko gwiżdże podczas pracy i daje dużą wydajność przy praktycznie żadnym ciśnieniu oraz typowego kompresorka samochodowego, który daje większe ciśnienie przy niewielkiej wydajności oraz niemiłośiernie hałasuje. Tak mniej więcej pracuje owa pompka bravo - czyli pompuje z dużą wydajnością i później automatycznie nabija ustawione ciśnienie (ma taki prosty potencjometr do regulacji). Koszt takiej pompki to ok 500zł i na ponton 3,6 starcza (pompuje mniej niż 10minut). Jest lekka i można podłączyć nawet pod nieduży akumulator.
Jeżeli z elektrycznych to chyba jedyne kompleksowe rozwiązanie. Jeżeli ręczne pompki to polecam dużą pompkę ręczną obustronną. Dużo szybsza od nożnej (bez porównania). Niestety na rynku są przeważnie tylko 2x2litry, a używałem takiej 3x3 i było dzieło. Ponton 3,6 x 1,7m spokojnie w 5 minutek się napompuje.
Pozdrawiam i miłego dmuchania ;) :o

Marzec 27, 2012, 20:31:39
Odpowiedź #26
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 108
    • Bieruń
  • Akwen: Wisła górna
Jeśli chodzi o gumiaka to ciśnienie musisz kontrolowac cały czas.Napompowałem sprzęt w słoneczną pogode wrzuciłem na wode a że woda zimniejsza to i powietrza musiałem dopompowac na wodzie ;) Teraz w ribie napompowałem w domu posmigałem i było oki ale myślę ze będzie to samo co z gumiakiem lecz odczuwalne w mniejszym stopniu  :)
Nouva Jolly The Rider 465 & Evinrude VRO 50

Marzec 27, 2012, 23:33:09
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
Różnice w zmiękczeniu tub w zależności od temperatury wody
muszą być bardziej widoczne w pontonie niż w Rib-ie z prostej przyczyny:
powierzchni styku z wodą. Również niebagatelną rzeczą jest kolor tub...

Tu działanie idzie oczywiście w drugą stronę, świeci słoneczko - tuby niebezpiecznie
zwiększają ciśnienie - robią się baaardzo twarde, co grozi nawet rozerwaniem balonów
 i na to trzeba uważać - zwłaszcza przy produktach "marketowych"
i podczas pobytu w okresie letnim na wodach południowych:
 - Włochy, Chorwacja, Grecja
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Marzec 28, 2012, 10:30:58
Odpowiedź #28
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 49
  • Hydroholic
    • Kędzierzyn-Koźle
Z podstawowych praw fizyki zdaje sobie sprawę.:)
Chodziło mi tu bardziej o jakiś zakres wartości ciśnienia bo na oko to chłop w szpitalu zszedł;p

jarek10 opisał to rzeczowo :)

Pozdrawiam
Adrian
______________________________ RIB X-PRo 520 i Yamaha F60

Marzec 28, 2012, 10:50:03
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
@ Adrian
No właśnie - ty pamiętasz, ale wielu innych
nie do końca. Oczywiście nie będę wspominał o manometrze
niskociśnieniowym - ale to oczywista - oczywistość,
- jak mawia "klasyk"
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl