Skocz do zawartości

Ponton wersja VAN/Family - stelaże i siedziska


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsa wersja pontonu. Całkiem nieżle sprawdziła się na 3 godzinnej wycieczce na Peloponezie (Grecja) przy fali powyżej 1m

 

Poniewaz mam HONWAVE z podłogą dmuchaną to oparcie stelaży o burty uniezależnia komfort pływania od poprawnsci ciśnienia podłogi (czyli jej sztywnosci). Oczywiście odbijacze poszły precz - powinny być wyżej ale tu wszyscy parkują kilka metrów od brzegu (woda ciepła)

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/850/eh8m.jpg

 

Obecna wersja (dzięń później) to jedno siedzisko na podłodze a drugie na stelażu.

Wbrew pozorom dzici narzekały że na falach kolana skakały im do góry ...

Przód:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/823/q689.jpg

 

od tyłu:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/841/rj3zy.jpg

 

Z boku (na jednej z dzikich i niedostępnych z brzegu plaż w Grecji):

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/834/4p8ni.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie samo pływadło i pływam nim obecnie po dużych falach Chorwacji i wiem jedno, że na takich falach to środek ciężkości trzeba utrzymywać jak najniżej. Tutaj widać, że nie dosyć, że w całości wygląda to dosyć szkaradnie, to i przez podniesienie sztucznie środka ciężkości jest niebezpieczne na fali  O0.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PKP, pięknie ....... pieknie a było pisane ze niewypał a jednak zdało egzamin przy metrowej fali  :-[chciałbym to zobaczyć może jakiś film

 

Trasa z 26 czerwca (prawie 40 km). Wiało silnie - można zapewne sprawdzić na jakiejś stronie z Wiatrem (albo miasteczko Nafplio albo miasteczko Tolo)

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/843/i925.png

 

Filmów nie robiłem bo ja jestem już stary a dopiero zaczynam, więc mocno się skupiam na prowadzeniu pontonu.

Mam OLYMPUS TG1 ale robię tylko zdjęcia.

 

Poniżej bezludna wyspa na przeciwko wioski TOLO zasłaniała nas od wiatru. Tam zdaje się była jakaś kapliczka i zdecydowałem się zrobić jedną ręką zdjęcie

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/843/m2cps.jpg

 

Nie wiem czy widać na mapce załaczonej (z intrnetem jest tu masakra - totalna wioska, bezludne plaże)

Ale ta wyspa na przeciwko TOLO ma kształ rogala. A w jej środku jest druga mniejsza z pomostem.

Idzie się po schodach do małej kapliczki na szczycie tej góry/wyspy

 

Widok z góry na osłonietego rogala ;)

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/840/kltz.jpg

 

Tu podchodzimy do tych wysp:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/853/aylb.jpg

 

Stelaże się sprawdzają chociaż teraz jest tak:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/823/q689.jpg

 

Ale ja i zestaw średni się sprawdzamy. Na standardowej śrubie 17km/h do 24 km/h

Zmieniłem na 9" i myślałem, że będzie lepiej a tu było gorzej. Tak samo trym (kąt silnika).

Jak jest na drugim oczku od dołu to podecznikowo z całą załogą się lekko unosi a potem wchodzi w ślizg.

 

Natomiast jak jest na samym dole to nie ma tego uniesienia.

 

Z drugiej strony potrafiło go unieść lekko pod falę i wytracać prędkość - ale wtedy okazało się na plaży, że w śrubę wkręciła się reklamówka i to mogło być przyczyną.

 

No i mam dmuchaną podłogę i pompkę BRAVO HP z manometrem. Jest 0.8 PSI jak podręcznik przykazał i jednak czuć fale na podłodze.

 

No generanie miałem większe oczekiwania co do sztywności prawidłowo nadmuchanej jednostki i szybkości.

Chyba wykombinuję z tych rurek stelaż usztywniający podłogę ;)

 

Jest fajnie ale oczekiwałem lepiej ...

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/840/kltz.jpg

 

I jeszcze jedno. Chyba faktycznie jestem za stary i słaby na manualny silnik zaburtowy.

Mam rano problemy z odpaleniem. Odpowietrzanie otwarte, gruszka w miarę twarda (super twardej się nie da)

Może błedem jest próba odpalenia rano bez ssania ale tu jest 40C w cieniu a w nocy 22C

 

Po 4-tym razie ulitował się ktoś bardziej doświadczony i odpalił go (też za drugi razem) dajęc gaz w trakcie szarpnięcia linką. Silnik HONDA BF20D 20KM nówka sztuka. Zalana 1L oleju (poziom oleju to połowa).

 

Nawet jak sie godzinę popływa i na wolnych obrotach postudzę go kilka minut zanim dopłyniemy do jakiejś plaży, to potem odpalenie jest za 3-cim razem. Jak się zmobilizuję i użyję siły ... za stary jestem na ten rodzaj pływania buuuu.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/855/vz9m.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,Po 4-tym razie ulitował się ktoś bardziej doświadczony i odpalił go (też za drugi razem) dajęc gaz w trakcie szarpnięcia linką. Silnik HONDA BF20D 20KM nówka sztuka. Zalana 1L oleju (poziom oleju to połowa)."

1. Pompka przyspieszenia - Otworzyć kilka razy przepustnicę (przekręcić manetką na max kilka razy)

2. Ciśnienie oleju musi rozłączyć odcięcie zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@musti - widocznie jestem ofiara losu bo mam z tym kłopot. Wogóle pierwsze odpalenie było kłopotliwe i przez kilkanaście minut silnik nierówno pracował - miał lekką telepkę.

 

Tak się zastanawiam czy nie warto sprawdzić świecy - jakby była przybrudzona to wyczyszczę. Co do paliwa to malutka stacja BP w Grecji - Etylina 95 ... Może z nią coś nie tak ...

 

Generalnie dolałem do baku stabilizatora do silników zaburtowych HONDY

I jak fale się uspokoją wieczorem to sprawdzę świecę (czy nie robić tego bo jeszcze zrobię jakieś kuku)

 

@mikijet - wielka prośba o rozwinięce tych dwóch punktów.

 

Ad1 - Po odpaleniu czy przed ??? Bo instrukcja rzecze aby nie ruszać manetki przed odpaleniem aby nie zalać gaźnika (carburator to zdaje się gaźnik - mam instrukcję angielską - PL była za gruba)

 

Ad2. - Poziom oleju jest dokładnie w połowie bagnetu między kropkami na bagnecie, cały czas pali się zielona lampka podczas pływania. Co w związku z tym sugerujesz PLEASE :)

 

Ten silnik ma wtyczkę i w komplecie przewody do akumulatora. Jest sens kupić jakiś najmniejszy żelowy AKU i mieć problem z głowy ?

 

Wielkie dzięki za wszelkie (życzliwe) sugestie

 

Pozdrawiam z GR.

 

**********************************************

 

Odnośnie stelaży. Ten środkowy jest mocowany w jednym miejscu do mocowania standardowej ławeczki.

I podstawa stelaża górna jest na poziomie dołu standardowej ławeczki. Czyli gdybym znalazł piankę o grubości 5cm lub siedzisko z oparciem o grubości 5 cm to pasażerowie siedzieliby na tej samej wysokości co na standardowej ławeczce, więc uważam, że pomysł nie jest zły  a zapewnia boczne trzymanie. Co więcej - podnosząc silnik (TILT) łapię się jedną ręką za rurki stelaża co ułątwia tilt (rozsypał mi się kręgoslup przed urlopem).

 

Jak płynę to też trzymam się pionowej rurki - kolejne ułatwienie

 

**********************************************

 

Pozdrawiam jescze raz i informuję, że apartament pode mną jest pusty bo dzien przed przyjazdem odwołano rezerwację.

Pomiesci 5 osób (ale raczej max 4 dorosłych lub 2+3) i kosztuje 480 EUR za tydzień. Peloponez, okolice Nafplio, Mili, Kiwieri

 

Jak ktoś chętny to może się skontaktować z właścicielami (Polakami) przez stronę http://www.grecja-apartamenty.pl/

 

To nie jest ogłoszenie komercyjne - nic z tego nie mam. Polecam bo ładne miejsce. Żałuję, że kogos z forum wcześniej nie zainteresowałem takim wyjazdem. Apart. jest wolny od 29.06.2014 przez 2 tygodnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Oczywiście przed odpaleniem- chodzi o wtryśnięcie dodatkowej dawki paliwa.

2. Poziom oleju a ciśnienie to dwie różne sprawy. Jak kręcisz silnikiem to pompa pracuje i tłoczy olej pod ciśnieniem.

    Czujnik ciśnienia oleju wyłącza/załącza kontrolkę i czasem zapłon.

 

A nie wiozłeś czasem silnika na leżąco z zalanym olejem? Mógł się przedostać do kolektora ssącego i teraz zarzuca świece. Wykręć świece i sprawdź czy nie są czarno/tłuste. Olej do 4T się nie chce spalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiozłeś czasem silnika na leżąco z zalanym olejem? Mógł się przedostać do kolektora ssącego i teraz zarzuca świece. Wykręć świece i sprawdź czy nie są czarno/tłuste. Olej do 4T się nie chce spalać.

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/820/i5fg.jpg

 

Ja wiozłem w wersji pionowej na wózku do silnika zaburtowego. Ale jak odbierałem ze sklepu to leżał w kartonie.

Tylko, że taki półkowy to jest zalany odrobiną oleju.

Też myślałem o sprawdzeniu i wyczyszczeniu świecy. Tylko dziś mocniej morze bujało (3 - 4 BF lekkie białe grzywy) i w takim skaczącym silniku kiepsko się grzebie. Rano odpaliłem za 3-cim razem - jakoś z mniejszym stresem.

 

A po 2 godzinnej podrózy i pływaniu 3 godziny i plażowaniu też za 2-gim lub 3-cim. Też już bez stresowania się.

Czy taki mechanik amator jak ja coś może popsuć przy wymianie świecy ? Pamiętam, że w generatorze Hondy wymieniałem bez problemów. I coś czuję, że to taka sama świeca a do generatora kupiłem 3 na zapas i pewnie mogłem jedną zabrać.

 

Generalnie dziękuję za wszystkie wskazówki - też podejrzewam zalanie świecy. Spróuję jutro rano wstać (tak do 10-tej rano nie wieje - potem zawsze - tzw. wiatry termiczne)

 

W nocy silnik jest podniesiony i łodka skacze na falach. Może nie powiniennem tak wysoko podnosić.

W sumie jest 10m od bojki i jest tam ponad 1m głębokości pod silnikiem

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/841/5m4qf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odnośnie stelaży. Przydały się do 'usztywnienia' pokładu i bagaże leżą teraz na takiej konstrukcji (stelaż plus pas ratunkowy). Tak samo przednie siedzenie leży na takiej konstrukcji i jest dzięki temu wyżej (komfort siedzenia się polepszył). Jak duża fala zachlapie poklad to woda się swobodnie przemieszcza do tyłu i wyaltuje zaworem podciśnieniowym:

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/820/e366.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/829/fhsm.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/843/oabr3.jpg

 

Świecę wykręciłem - na zdjęciach tego nie widać ale raczej źle nie wygldała. Mimo wszystko wyczyściłem.

Dziś rano odpalałem na 3 razy. 2 razy na pełnym ssaniu a za ostatnim bez ssania. Odpalił bez ssania i równo elegancko od razu chodził.

 

Muszę nabrać praktyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...