Kajtek82 Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 Witam, wczoraj pływałem z kumplami po Wiśle, ponton Kolibri 360 DSL + suzuki 20hp. Podczas ślizgu przy prawie max obrotach ponton zaczyna, nie wiem jak to fachowo nazwać, tak jakby kaczkować, skakać przełamująć przy tym podłogę (podłoga aluminiowa. W poprzednim sezonie przy pływaniu we dwóch również się to zdarzało. To wybrzuszanie podłogi jest tak mocne ze widać na podłodze lekkie wygięcia w miejscach w których to występuje. W innym pontonie ProMarine 320 z tym samym silnikiem jak i z Tohatsu 9,8hp występował czasami podobny problem :( Macie może pomysł czemu tak się dzieje i jak temu zaradzić? Może ktoś z Was spotkał się z podobnym zdarzeniem i ma na to jakiś sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 2 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2019 Inaczej trym ustaw bo to jest pewnie kolo 30kmh mialem podobnie czasami przy hondzie t30 z 13,5km silnikiem. Zalezy od wiatru oraz tego gdzie sa ludzie na pontonie. Takie jakby mala myszka skakala. Natomiast to co sie dzieje z podloga to cos nie tak ja jak mialem alu podloge to nie mialo prawa pracowac jak weszlo w szyny to nigdzie nic sie nie wyielo nawet przy skakaniu na duzych falach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Założyłeś najmocniejszy silnik dedykowany do tego pontonu... w takiej sytuacji trym musi być ustawiony idealnie tak by silnik "tylko" pchał a nie było sił skrętnych a w zasadzie by były jak najmniejsze. Wyobraź sobie sytuacje skrajne: silnik odchylony do tyłu: Pierwsze co się dzieje - silnik owszem napędza ale jako, że oś "obrotu" pionowego wypada w punkcie mocowania silnika na pawęży to cały układ dąży do tego by to uzyskać. Ponton długi - więc gdzie się poddaje? właśnie tam gdzie opisujesz. Gdy wychylisz silnik na trymie max do pawęży w zasadzie wystąpi zjawisko podobne ale bardziej związane z samym ustawieniem śruby względem dna już bez "unoszenia" przodu pontonu. Nie jestem literatem ale chyba opisałem to dość przejrzyście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro12a Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Przyczyn może być kilka, przede wszystkim małe ciśnienie w tubach, kilu oraz woda między podłogą a dnem pontonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Pokaz zdjecia podlogi bo mi sie wydaje ze z lichego materialu [za cienka] ona jest zrobiona i niestety poddala sie na fali raz i teraz bedzie sirme tylko bardziej niszczyla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Trym do poprawy. Łódź z laminatu, przy skrajnie podniesionym silniku też potrafi wpaść w takie "drgawki". Wystarczyło silnik opuścić do właściwej pozycji i gitara. Rozłozenie masy czyli ludzi też ma wpływ, trzeba poeksperymentować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smoki3 Opublikowano 3 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2019 Pokaz zdjecia podlogi bo mi sie wydaje ze z lichego materialu [za cienka] ona jest zrobiona i niestety poddala sie na fali raz i teraz bedzie sirme tylko bardziej niszczyla Zdjęcia podłogi nic nie zmienią. Materiał został wygięty i pamięta miejsce osłabienia. Będzie tylko gorzej. Ta sytuacja to tylko wina użytkownika. Przy pontonie 360cm i max silniku 20Hp trym musi być dokładnie ustawiony jak wspomina Ikis. Jednak główną przyczyną przełamania podłogi i skakania pontonu po wodzie są ( choćby jedno razowo - ten pierwszy raz) źle zamontowane wsporniki - listwy boczne podłogi mocowane pod tubami pontonu. Przy dodaniu max gazu i źle ustawionych wspornikach strzałka ugięcia wektora była tak duża, że podłoga nie wytrzymała i się przełamała. Jedynym rozwiązaniem tej sytuacji jest wymiana podłogi, możliwe że wsporników na nowe, pod warunkiem nie uszkodzenia balonów bocznych oraz pawęży pontonu. Na uznanie reklamacji jakościowek raczej bym nie liczył. No chyba, że są jakieś widoczne bąble, ubytki... wskasujące na złą obróbkę fabryczną płyty podłogowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kajtek82 Opublikowano 5 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 To mnie nie pocieszyliście :( Jak będę na wodzie to zmienię ustawienia trymu o jeden ząbek, zobaczymy co się wydarzy. Szczerze powiem że nawet nie wiem jak jest teraz, od nowości go nie ruszałem chyba :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 A gdzie plywasz na zegrzu czy wisle?gdzie sie slipujesz w porcie czarniakowskim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 Weź go dopompuj porządnie. Porażająca większosć użytkowników dmucha na lądzie; potem na wodę..i wtedy..namawiam zmierzyć :-) Daj mu 15 -20% więcej żeby go usztywnić. Ja w Achillesa jak dawałem 0.3 bara to pływał jak kapeć ..a jak mu dowaliłem na wodzie "na beton" czyli 0.8 to w slizgu smigał w dwie osoby na 5KM silniczku!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobby1 Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 Kajtek82, silnik na max na dół, ostatnie oczko a jak to nie pomoże to tylko podkładka klinowa do dostania u każdego dealera silników zaburtowych za chyba 10 zł. Montujesz ją do pawęży i na nią silnik. To taki plastikowy jakby klin o grubości u góry 1 cm. U nas zdał egzamin w 100%. I tuby zawsze na max napompowane to ci podłoga nie będzie falowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 Tu może być jeszcze jedna przyczyna: zbyt mocno przeciążony jest tył czyli rufa/pawęż pontonu. Może w tym przypadku należy przesunąć ciężar załogi maksymalne do przodu i zalecane sterowanie z wykorzystaniem przedłużki do rumpla.... Kiedyś miałem ponton Hondy (chyba 320 czy 340 cm długości podłoga air) i pływając na 20 konnym silniku tez miałem takowe problemy :( -wielce pomocne było właśnie maksymalne dociążanie przodu....+ tak jak Koledzy już podkreślali maksymalne dopompowanie tub a w szczególności podłogi... ;D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 12 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2019 Ja mialem na 3m pontonie 13,5km yamahe czyli waga 20konnego silnika i duzo zalezzalo od rozlozenia ciezaru no i wiatr. Zobacz tak tobie skacze pontonik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 w zasadzie to w ogóle nie skacze, tylko "sunie". Bardzo ładnie!!! :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 13 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2019 lekko podskakiwał przód:) więc to takie Myszkowanie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Myszkowanie to jeszcze co innego niż kaczkowanie C:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Kaczkowanie to jest w takin razie co? Daje nura dziub i sie wynurza? :] wiem teraz rozwalilem system Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Myszkuje na boki łódź ślizgowa, która płynie wypornościowo (moja ma taką przypadłość). A kaczkowanie to kłapanie dziobem o wodę jak na filmie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Ok no yk mi kaczkowal ponton tylko troche mniej widowiskowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Słabiutko :D mój gumiak 320 z silnikiem 6 też płynie 32kmh https://photos.app.goo.gl/cZfNhjWMk6K83gfg7 Co do kaczkowania to też nieraz potrafi wystarczy trochę gazu odpuścić i pozniej ok :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 Moze i slabo moze i ok ale ty 32km sam plynoles a ja z zona. Pozatym srube dobierasz pod to z jakim zestawem plywasz. Tak wiem 2x wiecej mocy co nieoznacza ze 2x szybciej cos bedzie plywalo. Bo wszedzie ida kilogramy silnik ciezszy wieksz zbiornik paliwa itp itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 W 2 osoby na Odrze 25 kmh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Dawid coś ty zrobił z tym silnikiem? On nigdy tak szybko nie latał. Lejesz mu paliwo lotnicze? ::) C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 Rozrusznikiem kreci i didahe mocy :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 15 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2019 A może dieta dla operatora i pasażera ;D :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.