Bult Opublikowano 11 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2021 Witam , Ponieważ od jakiegoś czasu szukam nowej łódki chciał bym zapytać co myślicie o Rib-e z aluminiowym dnem. Jak wytrzymałość takiej konstrukcji jeśli będę pływał na wakacjach po słonym adriatyku ? Jestem zainteresowany zakupem Riba Gala v500 - producent z Kanady ( fabryka z tego co wiem Ukraina) czy ktoś może pływa podobnym sprzętem ? Jeśli tak będę wdzięczny za informację Mam też pytanie dotyczące wagi , taki aluminiowy jest lekki co za tym idzie powinno całkiem przyjazne spalanie , a jak z zachowaniem na falach ? Jak waga ma się do pokonywania fal ? Dzięki z góry za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 1. Materiał nie determinuje czy udka lepsza / gorsza 2. Jak myślisz o spalaniu to bardziej płaskie dno i cienkie ALU to zapewni kosztem ZERO dzielności na falach 3. Kształt kadłuba, dedykowane na fale plus mające opinie dzielnych - na to bym patrzył 4. Jak na CRO to tam królują RIB-y z Włoch, raczej słabe na fale ale z pokładem słonecznym, dosyć szerokie i przystosowane do mniejszych silników. I ludzie są szczęśliwi. ja mam ALU RIB Highfield OM540DL od 2015 https://www.rib.net/forum/f53/warsaw-greece-2015-family-trip-highfield-om540dl-68645.html zrobiłem nim 10 tys km po wodach GR od momentu zakupu. Waży normalnie: zważony na przyczepie o dmc 1300 ważył pomiędzy 1200 a 1250 kg czyli zatankowana udka wazy 900kg Spalanie przy idealnie gładkim (doszorowanym) kadłubie to 2km/1l przy 50 km/h (silnik 115KM) Jak nie doszoruje to potrafi do 1.6 - 1.7 spaść daje to wartosci w jednostajnym slizzgu bodajze 50l na 100km lub 25l/h W rzeczywistości płynąc do wyspy 20 km (z portu wolno, przed wyspą wolno) to taka wycieczka wychodzi 15-17 l/h No chyba, ze płyniesz na wycieczki 100 km w jedną stronę - czyli większosć czasu w slizgu - to wyjdzie powyżej 20l/h jest grupa na FB Highfield owners i jest płacz, ze rdzewieją te lżejsze CL, ultralight - te mniejsze Podejrzewam, że GALA też z Chin. Właściciel marki to własciciel BRIG-a. całkiem możliwe, że BRIG to ciągle producja na Ukrainie Moja łodka to brytfanna, łomocze na falach i zero komfortu wtedy (chyba, ze stojąc pływasz) Planujesz więcej osób - RIB jest OK. ja ciągle pływam 7-8 ioczywiście mój za mały ale daje radę Planujesz max 5 os a zazwycaj 2-3 ? To sting czy Nordkapp 6m będzie znacznie komfortowy (więcej miejsca) Ja musi być RIB i twoje auto ma 2t na haku to sugeruję minimum 6.5m i 150 KM Coś mniejszego i lekkiego - rodzina na falach komfortu nie zazna Importerem Highfielda na PL jest kolega z forum @gajsonn Unikaj wesji ultralight cienszych jak 3-4 mm Zwabi cię niska masa a widziałem wpisy, że się pogięły (cro watek o pontonach) z minusów (jakich nie sprawdzałem) - to laminat wszędzie naprawisz - z alu to chyba do stoczni robiacej w ALU Nie wiem ile chcesz wydac ale sa fajne highfield sport line 6m z wygoda na cro (pokład słoneczny, platforma) oparte na mocnym i ciezim kadłubie Patrol zz głęboka V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 Reasumując - odradzam super lekkie z cienkiego ALU Grube/solidne - czemu nie to dobry materiał i ECO no ale tuby już ECO nie są :D Czytałem, że już było parę propozycji odejścia od laminatów jako problematycznych z recyclingiem (mielesz i ew dodajesz przy produkcji nowych - no ale wszystkiego nie zutylizujesz) Za ALU łódki uznanych producentów jak RIBCCRAFT - zapłacisz dwa razy więcej jak za laminat. ALU łódki z Chin kosztują tyle samo co laminat z EU lub ciut taniej kojarzę wpis gościa z FB, że pływał różnymi Higfieldami w tym Patrl 650, Sport 700 (to chyba to samo tylko, że łądniejsze i family friendly) i wymienia x modeli a najwięcej frajdy OEM540DL (taki jak mój) Jak frajda to skok na fali i łup przy kontakcie z wodą to się zgodzę. Ja wolałbym mniej przeżyć związanych z pokonywaniem fal i więcej miejsca za konsola (min 4 jockey i kanapa na 3) bo regularnie 7 os. Ale mam swiadomość, ze wieksza i cięższa i obciążona to spalanie większe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bult Opublikowano 12 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 Dzięki za informację. Ja dokładnie myślałem o takim https://sklep.pontony.net.pl/pl/p/VIKING-Cruisers-V500-/489 + suzuki 100 KM Nie widzę tutaj podanej grubości kadłuba z alu. Czy po wadze według opisu 265 kg to będzie grubszy czy cieńszy alu ? Laminat o tej samej długości to ok 500 kg Pływałem Jokerem 470 w tym roku w Cro i dobrze sobie radził na falach. Budżet mam 100k no może coś powyżej się dołoży ;) Sprzedawca zapewnia iż Gala to nie chińczyk a produkcja ukraina. Teraz już sam nie wiem , jak się ma kupić sprzęcik na kilka lat to się człowiek zdecydować nie umie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 jak pasował Joker to popatrz na włoskie a z tych z ukrainy wolałbym Briga ale noego z silnikiem 100 nie kupisz za 100 w 2015 chciałem kupić 5,5m i wtedy oferta była 120 a teraz to chyba ze 140 bedzie kiedys kontaktowałem się z RIB4RENT i twierdzili, że łatw kupić włoską używkę w CRO ale teraz tai czas ze tonącą udkę z silnikiem się sprzeda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 12 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 z wagą nie dawaj wiary - często to waga samej skorypy bez konsoli i czegokolwiek Mój na stronie wazył 300 + silnik 200 + paliwo no to bedzie 600 a jest 900 !!!! Bo to (może) waga pustego kadłuba Dodaj maszt Kanapy Siedziska czyli +200 + 50 na AKU +kotwice i inne eszpeje Zresztą cudów nie ma - nawet głeboka V ale bardzo lekka będzie słaba na fale Nie idź w kryterium wagowe a najlepiej kup coś co się sprawdzało w CRO - wypżycz więszego Jokera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bult Opublikowano 12 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2021 Dzięki , dopytam ile to razem będzie ważyło. Na wakacjach w CRO to zawsze spędzam 2 tyg. resztę sezonu na jeziorze będzie pływać więc spoko. Wiadomo iż większe to lepiej się płynie. Wypożyczony też miałem Rib 7,6 m i to zupełnie inna bajka na większych falach natomiast kieruję się też ekonomią czym większa jednostka i większy silnik to koszty też większe. Zastanawiałem się nad Grande-m 5,8 m ale to już za duże i nie mieści mi się w budżecie a zależy mi aby było za siedziskiem sternika miejsce dla pasażerów jak to jest w twoim lub Gali. Nie zauważyłem twojego posta o Brig-u. Aż z ciekawości sprawdzę cenę bo 520 też ma ułożenie o jaki mi chodzi i jest szersza. Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.