Skocz do zawartości

Rib aluminiowy


Bult
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Ponieważ od jakiegoś czasu szukam nowej łódki chciał bym zapytać co myślicie o Rib-e z aluminiowym dnem. Jak wytrzymałość takiej konstrukcji jeśli będę pływał na wakacjach po słonym  adriatyku ?

Jestem zainteresowany zakupem Riba Gala v500 - producent z Kanady ( fabryka z tego co wiem Ukraina) czy ktoś może pływa podobnym sprzętem ? Jeśli tak będę wdzięczny za informację

Mam też pytanie dotyczące wagi , taki aluminiowy jest lekki co za tym idzie powinno całkiem przyjazne spalanie , a jak z zachowaniem na falach ? Jak waga ma się do pokonywania fal ?

Dzięki z góry za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Materiał nie determinuje czy udka lepsza / gorsza

2. Jak myślisz o spalaniu to bardziej płaskie dno i cienkie ALU to zapewni kosztem ZERO dzielności na falach

3. Kształt kadłuba, dedykowane na fale plus mające opinie dzielnych - na to bym patrzył

4. Jak na CRO to tam królują RIB-y z Włoch, raczej słabe na fale ale z pokładem słonecznym, dosyć szerokie i przystosowane do mniejszych silników. I ludzie są szczęśliwi.

 

ja mam ALU RIB Highfield OM540DL od 2015

https://www.rib.net/forum/f53/warsaw-greece-2015-family-trip-highfield-om540dl-68645.html

 

zrobiłem nim 10 tys km po wodach GR od momentu zakupu. Waży normalnie:

zważony na przyczepie o dmc 1300 ważył pomiędzy 1200 a 1250 kg czyli zatankowana udka wazy 900kg

 

Spalanie przy idealnie gładkim (doszorowanym) kadłubie to 2km/1l przy 50 km/h (silnik 115KM)

Jak nie doszoruje to potrafi do 1.6 - 1.7 spaść

daje to wartosci w jednostajnym slizzgu bodajze 50l na 100km lub 25l/h

 

W rzeczywistości płynąc do wyspy 20 km (z portu wolno, przed wyspą wolno) to taka wycieczka wychodzi 15-17 l/h

No chyba, ze płyniesz na wycieczki 100 km w jedną stronę - czyli większosć czasu w slizgu - to wyjdzie powyżej 20l/h

 

jest grupa na FB Highfield owners i jest płacz, ze rdzewieją te lżejsze CL, ultralight - te mniejsze

 

Podejrzewam, że GALA też z Chin. Właściciel marki to własciciel BRIG-a.

całkiem możliwe, że BRIG to ciągle producja na Ukrainie

 

Moja łodka to brytfanna, łomocze na falach i zero komfortu wtedy (chyba, ze stojąc pływasz)

 

Planujesz więcej osób - RIB jest OK. ja ciągle pływam 7-8 ioczywiście mój za mały ale daje radę

 

Planujesz max 5 os a zazwycaj 2-3 ? To sting czy Nordkapp 6m będzie znacznie komfortowy (więcej miejsca)

 

Ja musi być RIB i twoje auto ma 2t na haku to sugeruję minimum 6.5m i 150 KM

 

Coś mniejszego i lekkiego - rodzina na falach komfortu nie zazna

 

Importerem Highfielda na PL jest kolega z forum @gajsonn

 

Unikaj wesji ultralight cienszych jak 3-4 mm

Zwabi cię niska masa a widziałem wpisy, że się pogięły (cro watek o pontonach)

 

z minusów (jakich nie sprawdzałem)

- to laminat wszędzie naprawisz

- z alu to chyba do stoczni robiacej w ALU

 

Nie wiem ile chcesz wydac ale sa fajne highfield sport line 6m z wygoda na cro (pokład słoneczny, platforma) oparte na mocnym i ciezim kadłubie Patrol zz głęboka V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując - odradzam super lekkie z cienkiego ALU

 

Grube/solidne - czemu nie to dobry materiał i ECO no ale tuby już ECO nie są :D

 

Czytałem, że już było parę propozycji odejścia od laminatów jako problematycznych z recyclingiem (mielesz i ew dodajesz przy produkcji nowych - no ale wszystkiego nie zutylizujesz)

 

Za ALU łódki uznanych producentów jak RIBCCRAFT - zapłacisz dwa razy więcej jak za laminat.

ALU łódki z Chin kosztują tyle samo co laminat z EU lub ciut taniej

 

kojarzę wpis gościa z FB, że pływał różnymi Higfieldami w tym Patrl 650, Sport 700 (to chyba to samo tylko, że łądniejsze i family friendly) i wymienia x modeli a najwięcej frajdy OEM540DL (taki jak mój)

 

Jak frajda to skok na fali i łup przy kontakcie z wodą to się zgodzę.

Ja wolałbym mniej przeżyć związanych z pokonywaniem fal i więcej miejsca za konsola (min 4 jockey i kanapa na 3) bo regularnie 7 os.

 

Ale mam swiadomość, ze wieksza i cięższa i obciążona to spalanie większe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację. Ja dokładnie myślałem o takim

https://sklep.pontony.net.pl/pl/p/VIKING-Cruisers-V500-/489

+ suzuki 100 KM

Nie widzę tutaj podanej  grubości kadłuba z alu. Czy po wadze według opisu 265 kg to będzie grubszy czy cieńszy alu ?

Laminat o tej samej długości to ok 500 kg

Pływałem Jokerem 470 w tym roku w Cro i dobrze sobie radził na falach. Budżet mam 100k no może coś powyżej się dołoży ;)

Sprzedawca zapewnia iż Gala to nie chińczyk a produkcja ukraina.

Teraz już sam nie wiem , jak się ma kupić sprzęcik na kilka lat to się człowiek zdecydować nie umie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pasował Joker to popatrz na włoskie

 

a z tych z ukrainy wolałbym Briga ale noego z silnikiem 100 nie kupisz za 100

 

w 2015 chciałem kupić 5,5m i wtedy oferta była 120 a teraz to chyba ze 140 bedzie

 

kiedys kontaktowałem się z RIB4RENT i twierdzili, że łatw kupić włoską używkę w CRO

ale teraz tai czas ze tonącą udkę z silnikiem się sprzeda

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wagą nie dawaj wiary - często to waga samej skorypy bez konsoli i czegokolwiek

 

Mój na stronie wazył 300 + silnik 200 + paliwo no to bedzie 600 a jest 900 !!!!

Bo to (może) waga pustego kadłuba

Dodaj maszt

Kanapy

Siedziska

 

czyli +200 + 50 na AKU +kotwice i inne eszpeje

 

Zresztą cudów nie ma - nawet głeboka V ale bardzo lekka będzie słaba na fale

Nie idź w kryterium wagowe a najlepiej kup coś co się sprawdzało w CRO - wypżycz więszego Jokera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , dopytam ile to razem będzie ważyło. Na wakacjach w CRO to zawsze spędzam 2 tyg. resztę sezonu na jeziorze będzie pływać więc spoko. Wiadomo iż większe to lepiej się płynie. Wypożyczony też miałem Rib 7,6 m i to zupełnie inna bajka na większych falach natomiast kieruję się też ekonomią czym większa jednostka  i większy silnik to koszty też większe. Zastanawiałem się nad Grande-m 5,8 m ale to już za duże i nie mieści mi się w budżecie a zależy mi aby było za siedziskiem sternika miejsce dla pasażerów jak to jest w twoim lub Gali.

 

Nie zauważyłem twojego posta o Brig-u. Aż z ciekawości sprawdzę cenę bo 520 też ma ułożenie o jaki mi chodzi i jest szersza.

Dzięki za podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...