Autor Wątek: RIB-em z Palermo do Nowego Yorku ... 11m RIB 2 x 350 Suzuki  (Przeczytany 3755 razy)

Grudzień 24, 2019, 11:26:47
  • *****
  • Wiadomości: 3431
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
https://www.barcheamotore.com/sergio-davi-palermo-new-york-on-rib-boat/?lang=en





Andre o RIB-ach z Włoch zawsze pisałe, ze "leisue" ale (jak widać) niektóre są solidne i sporo zniosą
Tylko nowe, znanych marek (i uznanych) kosztują worek pieniędzy (podobnie jak solidne RIB-y typu "work/SAR")
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 11, 2020, 19:19:16
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 686
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Dwa dni temu dostalem najnowszy numer Powerboat & Rib Magazine. Jest tam wiele ciekawych artykulow ale najbardziej znaczacy dla mnie to wywiad z Sergio Davi ktory solo poplynal ribem z Palermo do Nowego Yorku. Wyczyn niesamowity . 6500 mil morskich solo i tak jak @ogorek pisal dokonal to ribem turystycznym Nuova Jolly rib standard produkcja. Zbiorniki na paliwo okolo 700L + 300L. Na pokladzie byly rowniez zbiorniki miekkie z zapasowym paliwem.  Dwa silniki Suzuki 350 KM , 4 suw, 4.4L, V6












« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2020, 19:31:39 wysłana przez andretoja »
Pozdrawiam
Andre

Styczeń 11, 2020, 23:25:21
Odpowiedź #2
  • ***
  • Wiadomości: 128
  • MSM, LHN, LRC+IWC
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Bałtyk

Styczeń 12, 2020, 14:35:57
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 3431
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Na podstawie pierwszej linii

km   litry
873   1500
100   171,8
1   1,718

No i znając długość całej trasy mnożysz przez 1,7l
km   litry
873   1500
100   171,8
1   1,718
11700   20100,6

Czyli 20 tys litrów na prawie 12 tys km
Czyli jakies 30 tys EUR za paliwo
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 12, 2020, 14:43:13
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 3431
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja po GR w 5 lat zrobilem gdzies powyzej 6 tys km

Niby w slizgu 2 km na 1 l ale spalanie wychodzi  troche mniej (bo sie czasem pyrka)
To daje 3 tys litrów teoretycznie
Czyli 600 litrów na sezon (1200 km srednio - na początku robiłem dłuższe trasy) ???

Starałem się nigdy nie liczyć ....
Niestety duża lódka to duze koszty ale wygoda,komfort, lezenie na niej itp.
Moja jest "tylko" do podplyniecia do konkretnej wyspy/plazy itp i wysiadka lub do wody

Na długie trasy zaglówka raczej ;)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 12, 2020, 17:29:54
Odpowiedź #5
  • ****
  • Wiadomości: 480
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Styczeń 12, 2020, 21:58:02
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 1177
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Mnie tam zastanawia serwis...
Okolice 310 godzin. Ciekawe czy był jakiś serwis? Wymiana oleju?
Przegląd?

Co do kasy? To nie chodzi o żaglówki czy że dużo kasy
Tutaj chodzi o rekord i o wspomnienia. O stanie się legendą

Miałem to samo... jadąc na swój pierwszy wyścig CTC myślałem, że zwariowałem, żeby wydać tyle kasy
na jeden weekend pływania. Ale jak stajesz na linii startu ze swoimi idolami.... wszystkie te pieniądze
przestają mieć znaczenie... Liczy się to że tam jesteś i spełniasz marzenia
Sergio właśnie to zrobił. Robił "przelotki" długodystansowe już wcześniej. Zawsze na silnikach SUZUKI ( sponsoring? )
Pewnie kasa na paliwo też nie była Jego.
Ale wspomnienia już są i będą JEGO.
Jak mawia młodzież... Szacun dla tego gościa

Kiedyś usłyszałem słowa: pracuj tak długo aż Twoi idole staną się Twoimi rywalami :-)
W 100% prawda. A jeszcze lepiej jak ich pokonasz  8)
To jest warte każdych pieniędzy. To zupełnie coś innego niż pływanie turystyczne z rodziną

Styczeń 12, 2020, 22:44:20
Odpowiedź #7
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 975
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Na długie trasy zaglówka raczej ;)

Nie jest tak strasznie , jachtem motorowym 17,6m długości   1200 mil nonstop , zrobiłem na 960 litrach diesla  przy średniej prędkości 8 węzła .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Styczeń 13, 2020, 09:08:19
Odpowiedź #8
Jak MIKE G napisał to trochę inna jazda. Tutaj zużycie paliwa to pikuś przy pozostałych kosztach. Poza tym jazda w ślizgu a nie ,,zwiedzanie" każdej fali.
20873 l paliwo
22,15 kn - V śr
309,47 h - czas przelotu
67,45 l/h - śr. zużycie paliwa

Najniższe koszty paliwa miał Aleksander Doba  ;)

Styczeń 14, 2020, 14:30:28
Odpowiedź #9
  • ***
  • Wiadomości: 128
  • MSM, LHN, LRC+IWC
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Bałtyk
Chodziło mi o ekologię, bo jak dalej takie rekordy będą padać to młodzież (Greta) nie powie 'szacun' a prawo zakaże naszych przyjemności...
Z drugiej strony gdyby spalanie było mniejsze to pewnie można byłoby popłynąć do Ameryki z Azorów ;-)

Styczeń 15, 2020, 19:56:31
Odpowiedź #10
  • *****
  • Wiadomości: 1177
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Chodziło mi o ekologię, bo jak dalej takie rekordy będą padać to młodzież (Greta) nie powie 'szacun' a prawo zakaże naszych przyjemności...
Z drugiej strony gdyby spalanie było mniejsze to pewnie można byłoby popłynąć do Ameryki z Azorów ;-)

Jak śmiesz wymawiać to imię na forum motorowodnym? haha

Styczeń 15, 2020, 23:44:24
Odpowiedź #11
  • ***
  • Wiadomości: 208
  • MSM na pokładzie GTI 130SE
    • Śląsk
  • Akwen: Wody lokalne
Proponuję bana na tydzień za straszenie Gretą niewinnych motorowodniaków, a fe.

Styczeń 19, 2020, 09:00:00
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 3431
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Odnośnie ECO to dzis czytam artykuł, że jazda na czystym pradzie (produkowanym w PL)
wychodzi drożej !!! jak jazda Dislem czy Benzyna spalajacymi 7l/100

A jak jeszcze prąd podrozeje mocniej ??

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/koniec-darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-autem-na-lpg-pojedziesz/42dkete

Oczywiscie jak sie ładuje swoją fotowoltaniką to moze byc taniej, chociaz na fotow też trzeba było wydac/zaiwestować

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Doczytalem, ze ładowarki autostradowe (które wchodzą do PL) mają ładować za 3.5 / 1kWh
To taniej wyjdzie moją Honda Odyssey 3.5 V6 (w PL 9 /100 na autostradach nie przekraczajac 130km/h )
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2020, 09:40:22 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 27, 2020, 13:54:11
Odpowiedź #13
  • ***
  • Wiadomości: 128
  • MSM, LHN, LRC+IWC
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Bałtyk
Elektryki opłacalne są jako pojazdy na dojazdy do pracy i po okolicach zamieszkania - wówczas zasięg nie stanowi ograniczenia i można ładować w domu w II taryfie G12. Koszt 6-10zł / 100km (bez fotowoltaiki).