Autor Wątek: Rib prośba o pomoc  (Przeczytany 12570 razy)

Wrzesień 28, 2019, 22:16:35
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 3441
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Potem dochodzi ten rodzaj kunsztu i smykalki który powoduje ze udka pływa lepiej lub gorzej poprzez umiejscowienie silnika, konsoli, wysokosci silnika.

Steve (od ktorego kupilem swojego) byl pod wrazeniem ze na bardziej paliwozernym silniku jakim jest Evinrude mam lepsze spalanie przy predkosciach 45-50 km/h jak on na HONDA 100, ktory jest oszczedniejszym i nowoczesniejszym silnikiem.

Ja byłem pewny, że szukasz nowego zestawu. Skoro ma byc uzywany silnik nie lepiej było poszukac w CRO czy Wloszech używki. Wszystkich Niemcow jakich spotkałem na promie do i z GR z RIB-ami kupowali je po sezonie z Włoch właśnie. RIB4RENT kupował chyba wiekszosć swoich w CRO po sezonie.

Oni gustują we Włoskich (materac na dziobie i inne wygody). Popatrz na ich RIB-y na ich stronie.
Pamietam, ze szukali cos dla mnie i w bardzo dobrym stanie uzywka to bylo 40 tys brutto (a może mniej) - tuby z hypalonu
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 28, 2019, 22:31:05
Odpowiedź #16
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzięki za uwagi, ale nie ma już odwrotu.
Jak widzisz Chińczycy mocno się starają, wiedzą że ich Rib będzie opisany na forum.
Tak jak pisałem sprzedają na rynek USA i Nowa Zelandia, opinii negatywnych brak.
Miałem do wyboru Kardis Foxa 570 po zatopieniu, brał bym tego kardisa z tym iż obawiałem się problemu z papierami, brak CE itp, Kardis stocznia chyba zbankrutował strona nie działa a na facebook cisza..
Cena dobra bo 8 tyś pln.
Silnik jakiś się znajdzie, mam na oku evinrude Etec 60hp ma 270 mth przepływane drugi właściciel.


Wrzesień 29, 2019, 08:47:01
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 3441
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja mam ETEC-a 200 godz i lubię go.

Ale pasażerowie mniej bo głośny bo przy wolnym pyrkaniu po kanałach czuć.

Tu gdzieś polecałem wypożyczalnie RIB-ów na Lefkadzie.
I właściciel zdecydowanie zrezygnował z Evinów.
Twierdzi, że ze wszystkimi (miał 5 RIB-ów DIVE cos tam - gr firma z EVIN-ami 115) problem po 300 godzinach i nikt nie
umiał naprawić.

Wymagają doświadczonego z nimi mechanika. Mój znajomy twierdzi, że mogłem go powiadomić - on by wszystko ożywił.
A znajomy z Lefkady sprzedał wszystkie w cenie złomu (na części)

Mocne silniki ale palą (według rankingów) więcej niż nowoczesne 4T i wymagają mechanika, który dobrze je zna.

Jeden z najlepszych serwisów w Mitikas w GR (bardzo doświadczony) nie umiał wyregulować mi wstecznego.
Gość który ma autoryzację Evinrude i je uwielbia  z Atokos (musialem pociągnąć RIB-a 30 km) zrobił to w 10 minut.

Na forum RIB.net - jak ktoś pyta się jaki silnik - odpowiadają - taki do którego dobry serwis masz w pobliżu
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 29, 2019, 09:06:22
Odpowiedź #18
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A starszy Evinrude z 1998 r? To jeszcze zwykłe 2T, tylko kompresje na zimnym ma 9.
Mam na oku jeszcze 4T Johnsona (suzuki), ale ten ma tylko 40hp ale według serwisu 28mth przepracowane.

Z tym iż chciałbym min. 50hp założyć, max motor według CE to 60HP.
A może https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-mercury-60-hp-2-suw-z-manetka-trym-CID767-IDBGYup.html#b1114f99c6
Rozmawiałem z gościem, ponoc została regulacja tylko, w Łodzi mam gościa od Mercury.

Wrzesień 29, 2019, 09:15:32
Odpowiedź #19
  • *****
  • Wiadomości: 3441
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ja się nie znam na uzywkach ale czytałem wpisy bardziej doświadczonych kolegów i dominowalo stwierdzenie, ze sprzedaz uzywki po pełnym remoncie silnika jest podejzana.

Ze 80% (moze pomyliłem procenty) remontów nie do końca się udaje.

Szukalbym uzywki z jak najmniejszym udokumentowanym przebiegiem.

Bez opisanego totalnego remontu silnika (jak w przypadku tego co opisałeś)

Dobre silniki w WOPR-ach czy innych potrafią robić tysiące MTH bez remontu (którego nie potrzebują)

Najlepiej serwisowanej. Bardzo oszczędna jest HONDA 4T 50 KM.
Oparta jest na bloku o małej pojemności.
Może takowej poszukaj - może zadzwoń do serwisu Hondy WWa Puławska, może ktoś kto serwisował sprzedaje
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2019, 09:26:54 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 29, 2019, 09:26:02
Odpowiedź #20
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
ok, dzięki za informacje.
Mam prawie rok, myślę że coś się znajdzie.


Wrzesień 29, 2019, 10:57:21
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 3441
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
łooo fabrya z Chin zapowiedziała, że wystawi się w Southampton za rok

https://www.sinorib.com/

to chyba w fazie prototypu



https://www.sinorib.com/product/Sunstrider-650.html#
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2019, 11:24:39 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Wrzesień 29, 2019, 11:50:21
Odpowiedź #22
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ja zamówiłem u tego http://en.haohaiboats.com/showpro.asp?id=672,
bardzo dobry kontakt i dobre ceny.
Mają również większe :)

Wrzesień 29, 2019, 12:05:00
Odpowiedź #23
  • **
  • Wiadomości: 67
    • Bestwig
    • Schießsport
  • Akwen: Adriatyk
Nie sądzę aby to było takie proste (...)
Bo taka łódka to "zlepek kompromisów".
Ma być "dzielna" ale też dobrze się ślizgać.
Jak napisałeś, samo złe rozmieszczenie ciężarów na pokładzie może drastycznie zmienić własciwości "pływne" łódki.
Dość ciekawy "artykuł", szkoda, że nie ma po polsku.
https://de.wikipedia.org/wiki/Verdr%C3%A4nger_und_Gleiter

Październik 01, 2019, 12:15:03
Odpowiedź #24
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nowe zdjęcia:

Październik 01, 2019, 13:54:41
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 686
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Jako ze dales fotki wiec spodziewaz sie jakis uwag

Moje sa nastepujace:

1. kolor jest OK ladnie zgrany ale to tylko kosmetyczna sprawa
2. zakladam ze tuba ma 5 komor . na lewej burcie tylna komora ma tylko zawor do nadmuchiwania brak zaworu tzw pressure relief. Jest przy nastepnej komorze i zakladam ze w dziobowej komorze jest na prawej burcie 
3. osobiscie jest wrogiem wszelkich uchwytow na gornej czesci tuby. Sa one pulapka dla wchodzacych / wychodzacych z lodzi . Ten typ jaki masz jest rowniez nie praktyczny bo jak trzymac to w reku, linka to co innego. Czy Chinczyk Ci tlumaczyl jak bedzie wykonczona tuba czy miales jakis wklad
4. ten gumowy uchwyt na zewnetrznej czesci tuby to ma do czego sluzyc -
5. chyba pawez jest stosunkowo niska

Wydaje mi sie ze jestes odwazny z tym zamowieniem i moge tylko Ci zyczyc zadowolenia z zakupu i dobrego plywania
Pozdrawiam
Andre

Październik 01, 2019, 14:26:45
Odpowiedź #26
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
@andretoja Zakończenie tub uzgadnia się, mogło być standardowe, takie jak u mnie, lub w formie podstopnia z laminatu.
Gumy na tubie mają służyć do trzymania, to szczegół, może i linka była by lepsza nie pomyślałem bo mogła być linka..
Zawór odprężający jest w dwóch środkowych tubach, z lewej i prawej strony.
Wnioskuje że tymi tubami dobija się ciśnienie i w razie nadmiaru z tych tub zawór upuści ciśnienie powodując że pozostałe tuby zmiękną.
W temacie niżej kol. ogórek to ładnie opisał.
Dopompowuje się te komory na końcu i one rozpierając naprężają pozostałe komory.
Nie można pompować na full pozostałych komór.
Cóż kto nie ryzykuje ten niema, na allegro w tej cenie to wiesz co można kupić..
10 letnie PVC za cenę 10k, sorry wolę nowe za nie dużo wyższa cenę.
Albo taki sam produkt nowy za cenę 20k od pośrednika.

Październik 01, 2019, 20:43:28
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 3441
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
@Andre produkuje RIB-y kilka razy dłużej niż ja pływam na RIB-ach

Produkuje Parker RIB. Spełniające w UK wymogi commercial.

Stad jego uwagi są cenne. Nie pamiętam co pisałem o dmuchaniu ale w instrukcji RIB-a powinienneś mieć
Nie pompujesz jednej sekcji na KAMIEN a wszystie trochę i dopompowujesz kolejno (ale znowu nie na max)

Kiedyś musiałem spuszczać trochę powietrza aby do garaży zmieścić stąd pompowałem po trochu wszystkie w 2-3 podejsciach.

Natomiast od kilku lat praktycznie nie dopompowuję. Na zimę flaczeją, latem kamienieją

Co do linki to prawda. Linka nie jest zazwyczaj w max położeniu tuby i nie przeszkadza we wchodzeniu lub wychodzeniu. Tak jak to zrobili jest duze niebezpieczenstwo, ze wchodząc z boku komuś noga wejdzie w taki uchwyt i przewróci się.

Szkoda, ze wczesniej nie powiedziales. Linka i takie maty antyposlizgowe to najlepsza opcja
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 01, 2019, 23:07:44
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Co do hałasu evinrude 2t to sie nie zgodzę. Mam 40h
Kunia z 2007r na wtrysku i mysle ze nie jest glosniejszy od np merkurego w 4t 75hp na wolnych obrotach [merkury z tych lat to yamacha 80-100hp]. Evinrude ma jeden plus ze jest duza sruba napedowa w porównaniu z innymi markami o podobnej mocy. Np w 40hp masz srube o srednicy 13cali gdzie konkurencja raczej 11-12 cali oferuje. Jest to atutem gdyz szybciej ci lodz wejdzie w ślizg. Co do minusów to raczej bardzo slabej jakosci plastki [pekajace obudowy] i sruby calowe.
Moja nowa zabawka to AM 460 2017r + Evinrude 2007 40hp E-tec LOWERANCE ELITE 7Ti2
Co już miałem u siebie:) Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik, Ponton Honda T30 3m z silnikami Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Październik 02, 2019, 08:15:50
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 3441
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Długo masz ??

Znajomy co serwisuje ETEC-i polecił mi zakupić

- czujnik oleju (nie daje błedu ale performance się pogarsza i na diagnstyce komp widać ze siada)
>> kupiłem i woże ze sobą (twierdzi, że sam dam radę w razie czego

- na evinrudenation narzekają na padające wtryski. A koszt jednego dosyć wysoki.
>> znajomy zrobił mi diagnostykę istwierdzil, że u mnie jest OK

Na wszelki wypadek uzywam XD100 oleju (komputer ustawiony na XD100) oraz leję Archoil 6200 zapobiegawczo i jaki stabilizator (jak na dłużej odstawiam). I winteruzuję przed dłuższym nieuzywaniem

Uwielbiam ten silnik i jego warkot ale Honda 100 KM jest bezgłośna.
Plus szef serwisu Hondy na PL twierdzi, ze nigdy nie musieli wymieniać wtrysków a o wtryskach Evina mozna poczytac ze jest problem

Młodziez lubi warkot mojego Evina 115 HO ale już dojrzalsi znajomi narzekają, że się nie pogada i wolą siedzieć z przodu (gdzie zabraniam jak są fale)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho