Autor Wątek: Rib prośba o pomoc  (Przeczytany 12582 razy)

Październik 02, 2019, 08:41:08
Odpowiedź #30
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzięki za uwagi, mam na oku Hondę 50HP 4t za ok 10.k, ale na razie spokojnie czekam.
Może uda się coś przed św utargować bardziej.
Gdyby nie kompresja 9 bar to brał bym endriu 50hp 2t z 1998 r. tam jest gaźnik i nie ma wtrysków, serwisant poleca mi Mercurego z tych lat że jak są dobrze ustawione to są nie do zdarcia.
Więc rozważam tego po remoncie ale po sprawdzeniu przez serwis.
Ogólnie to nie spieszy Mi się z silnikiem, sporo jeszcze czasu.
Każde uwagi mile widziane :)

Październik 02, 2019, 11:17:45
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Merkury jest dobry ale wolabym honde lyb yame
Moja nowa zabawka to AM 460 2017r + Evinrude 2007 40hp E-tec LOWERANCE ELITE 7Ti2
Co już miałem u siebie:) Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik, Ponton Honda T30 3m z silnikami Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Październik 02, 2019, 12:01:19
Odpowiedź #32
  • *****
  • Wiadomości: 3441
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
https://www.boat-fuel-economy.com/outboard-fuel-consumption-liters

To oczywiscie poglądowe, ale jak sobie weźmiesz porównasz różne 50 KM to Honda wypada rewelacyjnie.
Ma chyba najmniejszą pojemnośc w tej klasie (i może dlatego)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 02, 2019, 16:20:52
Odpowiedź #33
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
@ogórek nie wiem czy dobrze patrzę ale Evi 50hp etec ma mniejsze zużycie przy 2000 rpm. Ale już wyżej wygrywa Honda i to znacznie.
W jakim zakresie obrotów takie silniki 50hp pracują przy założeniu ze masa łodzi to ok. 600 kg z ludźmi i wyposażeniem?
Bez wyścigów oczywiście, np. 3000 rpm to mniej więcej jaka prędkość?

Październik 02, 2019, 16:30:47
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Nie da sie tak okreslic wszytko zalezy od śruby napedowej. U mnie na 15calach skoku dopiero przy 4tys wchodzi w slizg wg wyliczen skok 17 cali pozwoli wejsc w slizg przy 3,5tys obrotow. Mam udke 4,5m x 1,9m. Ale roznica w max predkosci nie jest taka duza jak mam 5osob max 45kmh a 1 osoba max 2 to 48-49km/h.

Moze byc tak ze silnik 50hp by mial dobrze dobrana srube nie da sie plywac w slizgu na 3tys obrotow i predkosc to bedzie taka dziwaczna np 17km/h silnik bedziesz meczyl i bedzie wiecej palil jak w slizgu np przy 4tys obrotow.

Moja nowa zabawka to AM 460 2017r + Evinrude 2007 40hp E-tec LOWERANCE ELITE 7Ti2
Co już miałem u siebie:) Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik, Ponton Honda T30 3m z silnikami Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Październik 02, 2019, 16:35:28
Odpowiedź #35
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
ok, dzięki za info..

Październik 02, 2019, 17:12:56
Odpowiedź #36
  • *****
  • Wiadomości: 3441
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
U mnie i kilu znajomych minimum w slizgu to 3000 RPM

Ale najczęsciej pływam pod 4000 RPM (wtedy jakos 45 km/h mam)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 02, 2019, 23:30:57
Odpowiedź #37
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Jak miałem poprzednia udkę to przy Merkurym 75km i łodzi 4,80 miałem 3tyś obrotów 30km/h 5tyś obrotów 50km/h max prędkość max miałem 60km/h.

Wszystko zależy jak jaki silnik dobierze się do zabawki:) Najlepiej szukać coś pod max jaki można zamocować wg producenta:)
jak się nie wie co wybrać to popatrzyć na YT jak pływają zabawki z podobnymi silnikami
Moja nowa zabawka to AM 460 2017r + Evinrude 2007 40hp E-tec LOWERANCE ELITE 7Ti2
Co już miałem u siebie:) Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik, Ponton Honda T30 3m z silnikami Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Październik 03, 2019, 08:32:29
Odpowiedź #38
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Czy będę miał problem z rejestracją jeśli założę silnik 70KM, a w papierach max 60KM?
Łódź jest lekka waży ok, 180kg, plus silnik, paliwo i załoga. Razem wszystko obstawiam max 600 KG.
Nie zależy mi na prędkości a zapasie mocy jak by trzeba było uciekać przed pogodą.
Swoją drogą @ogórek dzięki za dużo informacji o pływaniu w Grecji na cro.pl, w 2021 planujemy Pelion na początek.
A przyszły sezon, jak znajdę silnik, Jeziorsko żeby troszkę obyć się w pływaniu.

Październik 03, 2019, 09:18:38
Odpowiedź #39
  • *****
  • Wiadomości: 1066
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
W pzminw nie ma problemu z rejestracja. Moze byc problem z ubezpieczeniem lodzi a w zasadzie z wyplata odszkodowania ewentualnego. U mnie jest napisane max 50kunia a mam 40 przy lodzi am 460 . a oto jej parametry.
Kategoria C
Długość max (m): 4,55
Zanurzenie (m): 0,20
Moc silnika (kW/HP): 37/50
Ilość osób: 6
Szerokość (m): 1,77
Waga łodzi bez silnika (kg): 380

Co do mocy 50 koni przy mojej lodzi mysle ze bylo by takie optymalne dalo by rade zejsc do slizgu przy 3tys obrotow. No moze niewiele wiecej.

U ciebie 60kunia mysle ze tez bedzi ok no wszystko zalezy tez od V dna bo niby lodz lzejsza ale niestety opor V tez daje sie odczuc.

Wiem ze lodz a rib to dosc spora roznica ale ja na obecnym sprzecie jestem w stanie w 5 osob plynac w slizgu przy 4tys obrotow i max speed 45km/h. Jak kupie wieksza srube o dwa cale to 3,5 tys obrotow i bedzie slizg tylko pewnie bedzie problem z. Tymi pasazerami i wot silnika nie osiagne.

Pamietaj ze wiekszosc 70 konnych silnikow to juz inna waga przewaznie 50-60kunia czasmi 40 to ta sama konstrukcja. Na plus dla 70 oprocz mocy przewaznie sa juz inne wieksze sruby co podwyzsza predkosc wchodzenia w slizg
Moja nowa zabawka to AM 460 2017r + Evinrude 2007 40hp E-tec LOWERANCE ELITE 7Ti2
Co już miałem u siebie:) Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik, Ponton Honda T30 3m z silnikami Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Październik 03, 2019, 09:26:59
Odpowiedź #40
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dzięki za cenne uwagi :)

Październik 03, 2019, 10:03:54
Odpowiedź #41
  • *****
  • Wiadomości: 3441
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
...
Swoją drogą @ogórek dzięki za dużo informacji o pływaniu w Grecji na cro.pl, w 2021 planujemy Pelion na początek.
...

Ale na forum masz cały dział http://forum-motorowodne.pl/grecja/
Najwiecej zdjęć chyba na RIB.bet wrzucilem
http://www.rib.net/forum/f53/warsaw-greece-2015-family-trip-highfield-om540dl-68645.html

Wydaje mi sie, ze w CRO masz wiecej lepiej osłoniętych regionów.
Z GR najmniej zafalowane były ostatnie wakacje w zatoce Argolidzkiej (PEO) wioska Iria
Ale tam malutki port pełen udek (z czego 75% nie ruszanych od 12-tu lat)

Jak pelion to pametaj ze tam wiatry z Płn, płn-zach wiec wybieraj NIE OTWARTE morze a zatokę i jej płn-zach wybrzeże

Może osiądę na dłużej w zat Argolidzkiej to możesz mnie w 2021 odwiedzić ...
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Październik 04, 2019, 20:34:31
Odpowiedź #42
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Panowie rozglądam się za przyczepą podłodziową i chcę taką na 750 DMC.
Wagowo się zmieszczę, ale w cenie ok. 3000 zł wszystkie przyczepy na łódź 5 - 5.5 M mają ostatnią rolkę rufową na dł. ok. 360 cm od dziobnicy. Chińczyk mi napisał że linia kadłuba to 425 CM do pawęży.
Więc 60 - 50 cm bez wsparcia plus silnik, wysuwana belka na oświetlenie nie daje żadnego wsparcia.
Czy tak może być czy szukać innej?
@Ogórek, dzięki za info poczytałem i mam zagwozdkę bo camping Kastari Beach, jest od strony otwartego morza a nie w zatoce.
A ten camping sobie upatrzyłem. https://www.campingkastribeach.com/index.html
Chyba że jednak Pag lub Losinji, choć któryś z kolegów gdzieś pisał że poleca Murter i jeździ kamperem.

Październik 05, 2019, 10:44:12
Odpowiedź #43
  • ***
  • Wiadomości: 119
    • Łódź
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Mam jeszcze jedno pytanie jaki rozstaw pomiędzy siedzeniami 30 - 40 cm?
konsola od siedzenia ile 30cm?
@Ogórek jak masz u siebie?
Sam montowałeś konsole ile dałeś odstępu?

Październik 06, 2019, 19:14:31
Odpowiedź #44
  • *****
  • Wiadomości: 3441
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
montowana w PL, teraz stoi w GR wiec nie pomoge

Osoba ktora montowala (Jacek z Horn-boats) jest mojego wzrostu i chyba ciezszy, wiec dobierał pod siebie i jest OK.

Nie wiem jakich jesteś gabarytw - jak niewysoki i drobny to Chińczyk dobierze.
Jak mój rejon wzrosty - 190 cm to Chińczyk raczej srednio dobierze ;)

Mój Highfield z UK przyjechał w tirze na przyczepce z Chin z certfikatem CE.
Nie mogą tak samo zrobić - wtedy dobiora odpowednią przyczepę.

Dzięki homologacji nie miałem żadnych problemów z rejestracją przyczepy.
Mój był na przyczepie 900 kg bo niby tak mialo być OK.
Zważony zestaw miał 1200 kg więc zmieniłem na przyczepę 1300 DMC

Nie wierz w wyliczenia masy zestawu. Moja udka na stronie producenta wazy 400 kg bodajze
Ale oni waza udke bez wyposazenia. Konsola, koziolki, bak, okablowanie, silnik i zrobilo sie prawie 900 bo przyczepa obecna wazy 300 a calosc zwazona przez ITD 1210 kg bodajze

A teoria była taka
- udka 400
- silnik 200
- przyczepa 250
- AKU - duperele 50
i niby 900 bedzie OK

A błąd był +300 kg
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho