Autor Wątek: Wodowanie pontonu kółka  (Przeczytany 2807 razy)

Październik 17, 2019, 11:33:33
Odpowiedź #30

Październik 17, 2019, 11:49:39
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • Sternik motorowdny
    • Warszawa / Żabia Wola
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
mogą być tylko dobierz do średnicy otworu w kole no i użyj może jakiś klej do gwintów (tylko nie za mocny coś by sie samo nie luzowało od drgań)
Moja nowa zabawka to AM 460 2017r + Evinrude 2007 40hp E-tec LOWERANCE ELITE 7Ti2
Co już miałem u siebie:) Łódź 4,7x1,8m sundeck, silnik Mercury 75km 4 suw 2002r gaźnik, Ponton Honda T30 3m z silnikami Wietierok 8 (8 sztuk), Moskwa 10,5 (2sztuki), Neptun 23 , Yamaha 13,5km

Październik 21, 2019, 09:55:20
Odpowiedź #32
  • **
  • Wiadomości: 32
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
Hej, mam pytanie jeszcze, co sądzicie zebym zamontowal w pawezy metalowe kolki zeby sruba od mocowania wchodzila w nie zamiast bezposrednio w pawez. Gdyby mocowania mi pordzewialy, nie bylo by problemu z pozniejszym odkreceniem i ewentualnym pomalowaniem. Obawiam sie ze dokonalem nie najlepszego wyboru i moga zaczac rdzewiec.

Nie wiem jakie kołki masz na myśli, ale do mocowania plastikowych kółek użyłem kiedyś wkrętów "czwórek" z nierdzewki, bezpośrednio w pawęż, zabezpieczone sylikonem i nie było problemu. Teraz na nieco większe kółka i większą wagę silnika planuję wiercić na wylot, skręcić na śrubach i od środka dać nierdzewne nitonakrętki,

A co do ośki, to nie lepiej użyć pręta gwintowanego i nakrętek samokontrujących z nierdzewki?

Październik 21, 2019, 14:22:36
Odpowiedź #33
Chodzi o to  zebym mogl w przyszlosci odkrecic mocowania do kolek (jesli przerdzewieja) i je pomalowac czy cokolwiek. 

Październik 22, 2019, 11:27:27
Odpowiedź #34
  • ***
  • Wiadomości: 170
  • SSM - Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim
  • Akwen: Adriatyk
Chodzi o to  zebym mogl w przyszlosci odkrecic mocowania do kolek (jesli przerdzewieja) i je pomalowac czy cokolwiek.

Po pierwsze śruby ze stali nierdzewnej odpornej na słoną wodę, a jeśli dalej masz wątpliwości delikatnie na gwint smaru grafitowego  lub wodoodpornego. Przy tej metodzie zawsze odkręcisz śruby po paru latach.
Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim.

https://smoki3.flog.pl/

Październik 22, 2019, 11:35:05
Odpowiedź #35
  • ****
  • Wiadomości: 488
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne

Listopad 26, 2019, 15:24:04
Odpowiedź #36
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
    • Kielce
  • Akwen: Wody lokalne
Swojego czasu w poprzenim pontonie (290 cm) i silniku 10 KMmiałem takie kółka (jak na zdjęciu).  Zrobione samemu. Minusem były kółka, które w piachu nie spisywały się. Ale ogólnie dawały radę.
Obecnie mam bardzo podobną konstrukcję i kółka pompowane o wiekszej średnicy. Ponton DSL 360 i większy silnik. Miałem przez chwilę kupiony zestaw kółek, który całkowicie nie sprawdził się: koła plastkikowe a opony okazały sie nie pompowane tylko wypełnione pianką. Elementy metalowe tego zestawu pogięły się w momencie a kółka zrobiły "kapcia" pod ciężarem silnika i opór jaki dawały był niemiłosierny.