Skocz do zawartości

Zakup RIB 480A z Chin


pabblo_lodz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem w pieszym poście opisać zakup RIB 480 z Chin.

Zakupu dokonałem przez portal Alibaba co by mieć jakąś gwarancję że Łódź do Mnie dotrze.

1. Koszt Riba plus dwa razy siedzenie bakista i konsola to 2250 usd.

2. Koszt wysyłki 200 usd ale warto szukać firm z Polski które wszystko zorganizują i koszt nie wzrośnie o dziwne opłaty.

3. Koszt Całości po po opłatach VAT i Cło plus transport pod dom wyniósł mnie 16200 PLN ok może być różnica 200 - 300 zł ( z kosztem opłat agencji itp..) Gdybym to teraz robił jestem wstanie urwać 400 - 500 usd.

 

Przy sumie 16200 zł Ja jestem zadowolony gdyż za tą sumę na allegro można kupić RIB 480 ale 10 letni z tubami do wymiany.

Ogólny koszt gotowej łodzi do pływania to ok. 27000 PLN wraz z silnikiem i przyczepą lekką 750 DMC.

Z tym iż dużo prac wykonałem sam, sam montowałem konsole, wszelkie instalacje i silnik z zbiornikiem paliwa.

 

Efekt końcowy jest taki że łódź pływa ( nigdzie nie zrobiłem dziury :D), ekonomicznie zużycie paliwa mam 2.8 - 3.0 km/l z pełną załogą. Przy prędkości ok. 35 km/h max prędkość to ok. 52 km/h.

 

Do osób pytających czy warto, odpowiem tak, za cenę 16000 zł w Polsce nic sensownego 480 cm RIB nie kupicie.

To wszystko co jest w cenie 24 - 27 tyś. PLN trzeba liczyć się z rezerwą 12000 na nowe tuby.

Od 40.000 PLN można coś kupić sensownego.

Z tym że na boga nie kupujcie gołego Chińczyka za cenę 40 tyś PLN w Polsce, bo takie oferty na OLX też widzę.

Nie zostaje wam żaden zapas finansowy na jakieś poprawki czy naprawy.

Polecam samemu importować, są fajne chińskie stocznie nawet trochę droższe, bo za ofertę 560 cm alluminium RIB dostałem cenę 4600 usd.

To już fajna zabawka, ale wymaga silnika 100 km i  zużycie paliwa będzie w granicach 1 - 1,5 km/l paliwa.

Wszystko zależy jaki macie budżet, bo jak 70 - 80k PLN to za 50K można mieć Pięknego Alluminum RIB 560 cm na gotowe z silnikiem.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie podjąłem decyzji o zakupie, liczyłem że mi coś podpowiecie, co może być do zrobienia przy takim ribie.

Np. jak wypłukać zbiornik bez demontażu itp..

 

Rozcięcie tuby wygląda tak jak na zdjęciu, podwójna łata od spodu i na wierzchu powinna dać radę.

 

 

 

20190911_0831561.thumb.jpg.7f27aeecc8eef62a86b8710a3594a98e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo można kupić RIB-a wyprodukowanego w RPA

 

Łącznie z silnikiem i pełnym osprzętem.

Płaci się tak samo VAT + transport morski.

FALCON RIB. Produkują wszystko na miejscu w jednej fabrycie łącznie z instalacją całego osprzętu

 

I będziesz mieć podobny dylemta

 

- czy mieć gwarancję i (nie wiadomo jak realizować)

- czy dać zarobić delareowi FALCON-a w Niemczech i przez nich kupić i mieć w Niemczech gwarancję

 

ZA RIB-a 6.5m z Yamą 150, 4 jockey, tylna ławka dostałem ofertę 25 tys EUR + koszt wysyłki kontenerem. Przez dealera jeszcze nie wiem bo nie pytalem

 

Ale jestem zdania ze lepiej dać zarobić dealorowi i miec gdzie podjechać z udką - w razie problemów.

Wyjmujesz z kontenera i jak cos nie dziala - masz problem i korespondujesz z RPA

 

Dealer wyjął, sprawdził - przyjezdzasz oglądasz, sprawdzasz odbierasz - warto za to zapłacić.

 

Druga wersja to ryzykujesz i w razie problemów raczej naprawiasz gdzies w PL.

Z RPA VALMEX zgrzewany i klejony. Ponoć zgrzewane tuby wytrzymują długo.

 

Ja bym sugerował napisać do FALCON RIB o jakąś wycenę z silnikiem RIB-a około 5m i wtedy będziesz mieć 3-cią opcję. Z odsprzedaniem naprawianego będzie problem a takiego z historią może mniej.

 

RIB-y 6.5 z silnikiem 150 koni PL produkcji to koszt ponad 200 tys PLN. Posobnie ZODIAC czy inne marki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystko to wiem ale cóż kasa.

Nie mam budżetu 40 czy 100k..

Zaryzykuje i zamawiam od Chińczyka, opiszę postęp realizacji zamówienia jak i wykonanie RIBa na forum.

Cóż nie oszukujmy się cena jest dobra.

Opinie ze stanów mają bardzo dobre.

Czekam na odpowiedź odnośnie realizacji gwarancji.

Paweł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale silnik 150 kosztuje X  (chyba powyzej 50 k). Do tego sterowanie hydrauliczne, ....

 

Do tego RIB-a 480 musisz kupic pewnie 60-75 KM za jakies 30 i wiecej tys PLN.

Plus nie wiem co to ma w standardzie ale na osprzet prawie 10k

 

Nawet jak RIB wyniesie 15k to z silnikiem i wszystkim innym wyjdzie 50-60 k

 

Mozliwe ze za tyle kupisz 480 z silnikiem z RPA.

Tak jeszcze musisz doliczyc instalacje, robocizne, elektryke, panele, separator, AKU ....

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

To z fabryki w RPA to kompletny RIB z silnikiem i osprzętem.

Między 5.4m RIB z 115 KM a RIB-em 6.5 ze 150 potrafi być prawie 2 razy roznica w zakupie

Stąd zasugerowalem abys napisał i zapytal sie o wersje  4.8 z silnikiem 75 

 

Silnik 60KM to jakies 30 tys PLN plus ciegna, robocizna, nie wiem czy ten RIB z chin ma bak z paliwem i wlew itd, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ogórek Ja to rozumiem ale prawda taka że stać mnie na to.

Zdecydowałem i zakupiłem za 2660 usd z wysyłką RIBa z chin.

Model z wbudowanym zbiornikiem 60l https://haohaiboat.en.alibaba.com/product/62279777523-804815195/2019_Newest_Hypalon_RIB_480_Built_in_60L_Fuel_Tank_Fiberglass_Inflatable_Rowing_Boats_with_CE.html?spm=a2700.icbuShop.41413.11.28b73c4d8lqnxl

Z tym iż będę miał dwa razy siedzenia i na razie bez konsoli, w planach mała konsola przed drugim siedzeniem.

Ale to już mam na oku coś na miejscu i zdecyduje jak się przymierze.

Sterociąg, manetkę i cięgna mam.

Silnik cóż poszukam używany 50KM, nie mam innego wyjścia.

Myślę że zmieszczę się w 17 - 18 tyś zł, ewentualnie coś dołożę rozbuduje na 2021 rok.( chyba że krypto zrobi niespodziankę na koniec roku ;) )

Jak wiecie co za te pieniądze można kupić na allegro, to chyba tragedii niema.

Wszystko się okaże jak dotrze RIB, odbiór z Gdańska.

ktoś wie jak wyglądają procedury odbioru i clenia?

RIB ma CE, fakturę zakupu itp..

Dzięki za wszelkie uwagi i podpowiedzi.

 

Edit: Polecam obejrzeć ich 7-8 M Riby w wersji Luxury ceny ok. 10.000 usd tuba francuski hypalon..

 

Edit2:

Końcowa cena 2660 usd z transportem.

A rib będzie 480A i będzie wyglądał tak jak na zdjęciu, rib jest robiony od podstaw i wszystko jest uzgadniane.

Okazało się że że w wersji z wbudowanym zbiornikiem nie mogą być dwie pary siedzeń bo siedzenie wypada na zbiorniku (wlew i czujniki). W zamian za to będzie konsola, tylko bez siedzenia z przodu mniejsza troszkę ale też z owiewką.

Edit 24.09.19

Dziś otrzymałem filmik z wykonanymi tubami do mojej łodzi.

5 komór plus zawór upustowy.

https://hz-icbuim-file.oss-cn-beijing.aliyuncs.com/file/15A06FA00E56E1968801BC8597FC70D7.mp4?Expires=1569424438&OSSAccessKeyId=LTAIxlzvmECyZvmX&Signature=s5lwrHAORrLdFNfGE9GVwlkAP%2BY%3D&response-content-disposition=filename%3D%2215A06FA00E56E1968801BC8597FC70D7.mp4%22

 

 

RIB480A.thumb.jpg.cfaae2e9dd64c05bbd38eb7f51f7684c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie sądzę aby to było takie proste.

 

Skipper BSK - jak robił w GR na GR RIB-a 6.8m to z przodu mial jakieś absurdalne 50 stopni a z tyłu prawie 28 czy jakos tak.

 

Nowe Highfieldy Patrol-e mają z tyłu 26 a lepiej lataja na fali z podobnymi silnikami jak OM seria, która ma 24.

 

Generalnie nie sądzę, ze zaprojektowanie dna jest takie proste.

Gdyby było czemu płacą za to takiemu Adamowi Youngerowi np i potem chwalą takie kadłuby.

 

Wyobrażmy sobie super ostry dziób i plaskie dno w lekkiej łodzi. Czyli dziób rozcina a rufa uniesie się na tej fali ??

 

Uznane RIBCRAFTY z UK mają deep V aż do końca, moja ma wypłaszczenie na końcu (chyba na szerokosc 10cm - nie pomnę).

 

W sumie bardzo lekka jednostka i tak sie raczej nie wetnie w fale ...

Widzę po mojej, która ma (bez pasazerow) 900 kg i to jaest ciągle "waga lekka"

 

Z drugiej strony kolega @smoki zadowolony jest ze swojej (na falach w CRO) a jest lekka i dno bardziej jak trimaran. Nie lepiej było w podobnej cenie kupić coś takiego ???

 

 

Cena podobna. Są tube ale trudno je zniszczyc, wymiar podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem dochodzi ten rodzaj kunsztu i smykalki który powoduje ze udka pływa lepiej lub gorzej poprzez umiejscowienie silnika, konsoli, wysokosci silnika.

 

Steve (od ktorego kupilem swojego) byl pod wrazeniem ze na bardziej paliwozernym silniku jakim jest Evinrude mam lepsze spalanie przy predkosciach 45-50 km/h jak on na HONDA 100, ktory jest oszczedniejszym i nowoczesniejszym silnikiem.

 

Ja byłem pewny, że szukasz nowego zestawu. Skoro ma byc uzywany silnik nie lepiej było poszukac w CRO czy Wloszech używki. Wszystkich Niemcow jakich spotkałem na promie do i z GR z RIB-ami kupowali je po sezonie z Włoch właśnie. RIB4RENT kupował chyba wiekszosć swoich w CRO po sezonie.

 

Oni gustują we Włoskich (materac na dziobie i inne wygody). Popatrz na ich RIB-y na ich stronie.

Pamietam, ze szukali cos dla mnie i w bardzo dobrym stanie uzywka to bylo 40 tys brutto (a może mniej) - tuby z hypalonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi, ale nie ma już odwrotu.

Jak widzisz Chińczycy mocno się starają, wiedzą że ich Rib będzie opisany na forum.

Tak jak pisałem sprzedają na rynek USA i Nowa Zelandia, opinii negatywnych brak.

Miałem do wyboru Kardis Foxa 570 po zatopieniu, brał bym tego kardisa z tym iż obawiałem się problemu z papierami, brak CE itp, Kardis stocznia chyba zbankrutował strona nie działa a na facebook cisza..

Cena dobra bo 8 tyś pln.

Silnik jakiś się znajdzie, mam na oku evinrude Etec 60hp ma 270 mth przepływane drugi właściciel.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ETEC-a 200 godz i lubię go.

 

Ale pasażerowie mniej bo głośny bo przy wolnym pyrkaniu po kanałach czuć.

 

Tu gdzieś polecałem wypożyczalnie RIB-ów na Lefkadzie.

I właściciel zdecydowanie zrezygnował z Evinów.

Twierdzi, że ze wszystkimi (miał 5 RIB-ów DIVE cos tam - gr firma z EVIN-ami 115) problem po 300 godzinach i nikt nie

umiał naprawić.

 

Wymagają doświadczonego z nimi mechanika. Mój znajomy twierdzi, że mogłem go powiadomić - on by wszystko ożywił.

A znajomy z Lefkady sprzedał wszystkie w cenie złomu (na części)

 

Mocne silniki ale palą (według rankingów) więcej niż nowoczesne 4T i wymagają mechanika, który dobrze je zna.

 

Jeden z najlepszych serwisów w Mitikas w GR (bardzo doświadczony) nie umiał wyregulować mi wstecznego.

Gość który ma autoryzację Evinrude i je uwielbia  z Atokos (musialem pociągnąć RIB-a 30 km) zrobił to w 10 minut.

 

Na forum RIB.net - jak ktoś pyta się jaki silnik - odpowiadają - taki do którego dobry serwis masz w pobliżu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A starszy Evinrude z 1998 r? To jeszcze zwykłe 2T, tylko kompresje na zimnym ma 9.

Mam na oku jeszcze 4T Johnsona (suzuki), ale ten ma tylko 40hp ale według serwisu 28mth przepracowane.

 

Z tym iż chciałbym min. 50hp założyć, max motor według CE to 60HP.

A może https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-mercury-60-hp-2-suw-z-manetka-trym-CID767-IDBGYup.html#b1114f99c6

Rozmawiałem z gościem, ponoc została regulacja tylko, w Łodzi mam gościa od Mercury.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie znam na uzywkach ale czytałem wpisy bardziej doświadczonych kolegów i dominowalo stwierdzenie, ze sprzedaz uzywki po pełnym remoncie silnika jest podejzana.

 

Ze 80% (moze pomyliłem procenty) remontów nie do końca się udaje.

 

Szukalbym uzywki z jak najmniejszym udokumentowanym przebiegiem.

 

Bez opisanego totalnego remontu silnika (jak w przypadku tego co opisałeś)

 

Dobre silniki w WOPR-ach czy innych potrafią robić tysiące MTH bez remontu (którego nie potrzebują)

 

Najlepiej serwisowanej. Bardzo oszczędna jest HONDA 4T 50 KM.

Oparta jest na bloku o małej pojemności.

Może takowej poszukaj - może zadzwoń do serwisu Hondy WWa Puławska, może ktoś kto serwisował sprzedaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby to było takie proste (...)

Bo taka łódka to "zlepek kompromisów".

Ma być "dzielna" ale też dobrze się ślizgać.

Jak napisałeś, samo złe rozmieszczenie ciężarów na pokładzie może drastycznie zmienić własciwości "pływne" łódki.

Dość ciekawy "artykuł", szkoda, że nie ma po polsku.

https://de.wikipedia.org/wiki/Verdr%C3%A4nger_und_Gleiter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...