Skocz do zawartości

Zakup riba 14 ft .


Tom B
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

BRIG znana i dobra firma. Nie jestem zwolenikiem nie odsrodkowanej konsoli. Jak bedziesz sam plywal to zakladam ze bedzie przechyl na prawa burte. Rowniez nim kupisz ten model jak na zdjeciu to usiadz za kolkiem i sprawdz czy mozesz wygodnie siedziec czyli opierajac sie o fotel jednoczesnie  wygodnie trzymac kierownice i manetke czyli bez potrzeby wysiagania rak i bez potrzeby nachylania sie do przodu

 

co do ceny to nie mam pojecia iule to jest warte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie jesteś "fanatykiem" RIB-ów (jak ja) to na wymienione rejony nie widzę sensu kupować RIB-a

 

Klasyczny RIB powinien mieć bardzo głeboką V (na morze) co na sródlądziu słabo się przydaje.

 

A na WJM czy Zegrzu masz pewnie pomosty drewniane zbijane na dłuugie gwoździe.

 

Szybciej kupisz za 70 tys laminat z silnikiem 5m jak RIB-a 4,2 z silnikiem.

Do prywatnych zastosowań i na śródlądzie w PL wolałbym jednak laminat.

 

Kolega @Marsik sprzedał rocznego STING-a 5,3m z silnikiem 100 KM Honda chyba za 70 tys (komplet z przyczepą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laminaty już były czas na zmianę . :)

Dostałem ofertę Om 460 i Sportisa -4 900 oba na centralnych konsolach .

Highfield  od 2018r ma 24 stopni V-kę (chyba trochę przesada przy tej długości) , Sportis w standardzie na Hypalonie .Oba ciekawe , Sportis ma chyba wyżej zadarty dziób zaś  balony w ślizgu są dość wysoko nad taflą - czy tak jest poprawnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy OM może być w hypalonie również (za dopłatą).

Ta dopłata w przypadku mojego OM540DL to było 3 tys funtów czyli tyle co nowe tuby w Sportisie do niego.

Serwis (OM-a) masz dopiero w Niemczech a Sportisa w kraju.

 

Cały czas nie widzę potrzeby na WJM i ZZ RIB-a (choć sam posiadam).

Tzn nie widzę na te akweny zadnych zalet RIB-a nad laminatami.

 

A słyszałem o uszkodzeniu tub w RIB-ach na tych akwenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laminaty już były czas na zmianę . :)

Dostałem ofertę Om 460 i Sportisa -4 900 oba na centralnych konsolach .

Highfield  od 2018r ma 24 stopni V-kę (chyba trochę przesada przy tej długości) , Sportis w standardzie na Hypalonie .Oba ciekawe , Sportis ma chyba wyżej zadarty dziób zaś  balony w ślizgu są dość wysoko nad taflą - czy tak jest poprawnie ?

 

tuby nad woda w slizgu to bardzo dobrze, dziob zadarty tez dobrze . Rib jest zarowno dobry na jeziora ale wiadomo bardziej na morze. Jak juz miales laminaty to zmiana Ci dobrze zrobi. A na urlop byc moze pojedziesz na zatoke Gdanska a tam rib jak najbardziej jest odpowiedni. Zycze powodzenia w zakupie. Jak kupisz rzuc fotki no i fotki z plywania tez  :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#ogórku, nie odwodziłbym kolegi od zakupu RIBa na śródlądzie.

My pływamy rekreacyjnie z rodzinami, a może kolega chce wyszaleś się na wodzie, bawić ciągadłami albo inne rpzeznaczenie robocze?

Do tego RIB będzie bardzo dobry.

 

Jeśli w tym samym wyposażeniu Highfield ma podobną cenę, to brałbym Sportisa ze względu na polskiego producenta i serwis.

Chociaż może #ogórek się myli - jak jest polski sprzedawca Highfielda to musi oferować tez obsługę gwarancyjną i serwis.

Highfield to kadłub alu - zaleta trwałości i odporności.

Sportis jest nieco dłuższy - więcej miejsca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robiłem rozeznanie i

 

Brig najtańszy i na miejscu. Mam pozytywny sentyment do Permatechu (zamawiam tam częsci do Evina)

Mnie sie podoba i podobał Brig Navigator 520 http://brigboats.com/models/navigator/navigator520/

 

Highfield BYŁ tani 4-5 lat temu jakimporter i dealer to była jedna mała firma na UK

- teraz importer to jedno, potem dealer i ceny wzrosły (zaczęli się reklamować ze jednak ALU lepsze od GRP). 4-5 lat temu reklama była nie ustępują

 

Highfield 5m z silnikiem 100 KM (mnijeszego nie polecam) to 100 tys PLN https://uk.boats.com/power-boats/2019-highfield-500-ocean-master-6258306/?refSource=sponsored%20listing

plus przyczepa, plus radio pewnie ... będzie 110 finalnie lub więcej

 

RIBCRAFT, RIBQUEST, ZODIAC - w wersjj 4.6 - 4.8 pewnie też wyjda koło 100 tys

Dlatego pisałem że dobry laminat z dobrym silnikiem wyjdzie taniej.

 

SPORTIS był droższy od BRIG-a (jak ja szukałem) ale oferują hypalon w standardzie.

Obecnie Highfildy mają 24 stopnie deadrise a wersja PATROL reklamowana jak COMMERCIAL 26 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogórek Jak Highfielda Polecasz z 100Km to czy w Sportisie 4,9 (dopuszczalne max 100)  70KM będzie wystarczające .? Najlżejsze 80/100 KM to 40 kg różnicy w porównaniu do 70Km ,sterówkę  można pewnie przesunąć do przodu przy cięższym silniku .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcialbys ciągać to polecałbym Evinrude 70 KM

 

A jak obawiasz sie delikatnego zapachu czy ogólnie 2T (wszelkie certyfikaty i może być sprzedawany) to raczej wolałbym 80-100 w 4T do Sportisa.

 

Pytanie czy czasem popłyniesz w 4-ry osoby. Bo jak we 2 tylko to dopytaj się u Sportisa czy 70 w 4T wystarczy i da radę pociągnąć zabawki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Highfield nie jest szczególnie lekki. Podejrzewam, że RIB z laminatu porzdnie zrobiony (infuzja lub nie za grubo - zgodnie z zaleceniami producenta) będzie ciut cięższy (ale niewiele).

 

Według wag na stronie Highfielda i wyliczeń importera na UK (wtedy SeaSwift) przyszło to (OM540DL) na przyczepce 900kg.

 

Po włożeniu silnika Evinrude 115 HO (który nie jest cięzim silnikiem) i jednego AKU zważony zestaw na stacji diagnostycznej to 1150 kg (a bak był poniżej połowy i nie było drugiego AKU). Dlatego zmieniłem przyczepę na 1300 DMC i musiałem zrbić uprawnienia B96.

 

Pewnie producenci podają zazwyczaj masę samego kadłuba bez siedzeń i innych rzeczy

 

Jeden z nielicznych producentów, który podaje dokładne wagi to RIBEYE.

https://www.ribeye.co.uk/models/a-500

A500 wymaga przyczepki 1200 a najlepiej 1300 kg (DMC) przy max wagdze silnika 170.

 

Ja bym nie wybierał łódki za pomocą zdjęć lub folderów.

Ja mam 190 cm wzrostu i zdecydowanie wolę pływać stojąć i miałem to szczęscie, że w moim tak mogę.

 

Ale w 5m już bym był zgięty. Odradzam też wersje gdzie masz ławeczkę na końcu na której siedzisz i konsola jest przed ławeczką. Stać tam bardzo niewygodnie a jak siedzisz to mało widzisz.

 

Dlatego sugeruję nie szukać folderów czy zdjęć a gotowych łodzi do których się przymierzysz.

 

Kolega @Bounty miał RIB-a 5m wąskiego, z taką ławeczką z tyłu i jak siedział to widocznosć miał słabą a jak stał to na falach słabą podpórkę (wręcz kręgosłup wtedy boli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W GR spotkałem Greka z Highfield 5.0 + HONDA

 

Inna konsola, podobnie mocowana manetka a jedna ja musialbym pływać pochylony (kolo, manetka, konsola - za nisko)

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

mojego highfielda kupilem w wersji "zrob to sam". Integralne czesci jak zabudowa, maszt, zbiornik, ukl paliwa - byly. Ale konsola i koziolki byly osobno.

 

Silnik kupiony i instalowany w PL, osoba setupujaca calosc byla mojego wzrostu (190) i optymalizowala wszystko pod tym kątem. Rowniez aby 3 dorosle ale niższe osoby z tylu na ławeczce miały miejsce na nogi.

 

Dla mnie RIB zaczyna się od 6.5 z silnikiem 150 KM ale na moim ciągle jakoś się mieścimy.

A przymieżalem się do kilku RIB-ów w GR i wydawało mi się niewygodnie w pozycji stojącej.

 

Zwłaszcza nie rozumiem tych laweczek "śródziemnomorskich" przed konsolą.

Wiele razy byłem szczęśliwy, że sciskam "jockey seat" między nogami a i tak kilka razy zdarzyło mi się utracić lekko równowagę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oczy mi się rzuca  w tych wszystkich ribach montaż manetki bocznej ,chodzi mi o utrudnione sterowanie trymu .Jak będę robił setup pod siebie to zamontuję manetkę jak na foto .Wygląda to na lewostronną z rączką od jakby prawej . A może w lewej rączkę się przekłada ?

t.thumb.jpg.495cb1786b21d01011f252beda66c4e0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogórek chodzi mi o sterowanie trymu kciukiem , ty masz poprawnie od razu widać że montażysta nie jedną montował . :)

A tak jak na foto jest w wszystkich ribach oprócz twojego które widziałem ostatnio .Topowe chyba z uwagi na małą ilość miejsca na pulpicie raczej w małych ribach nie montują

Highfield_OM460_6.jpg.67001bdb2ce9707e4e035627622891d4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różowe pantery w 2013 r opłynęły Irlandię na 5m Highfieldzie z Deep Vee 24 stopni .

Ribcraft Team w 2007 zaliczyli Round of Britain na 4.8 metrowym modelu z Deep Vee 23 stopni - Offshore Hulls by Deigned by George Marvin .

Sportis 4,9 z Deep Vee 28 stopni popłynie wiosną 2019 from Nieporęt to Pułtusk  :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz jakie to płynięcie

 

Pink miał zamontowane specjalne siedzenia amortyzujące ponad 10 tys kazde.

 

Fizyki nie oszukasz.

Na moim filmie nie widać praktycznie fal a rodzina z tyłu jednogłośnie rzekla NIGDY WIECEJ TU i o  tej GODZ (w GR popo zawsze wieje i często z tego samego kierunku)

 

Na morze wolałbym 6.5m ze 150 KM zdecydowanie. Nawet DEEP VEE 30 stopni nie spowoduje ze mała lekka łódka przetnie fale. Lodka MUSI miec podparcie miedzy wierzcholkami fal - czyli musi być długa

 

DOBA pływa kajakiem po oceanie a jakoś nie powoduje to ze wszyscy zaczynają go naśladować.

RIBCRAFT - swietna firma z długą tradycją.

ZODIAC - jeszcze starsza i chyba w UK nie doceniana

SPORTIS - mają renomę w PL (chyba konkurent PARKERA w segmencie COMMERCIAL)

 

Po tym co moja przeszła przez 4-5 lat to wiem, ze się nie rozpada.

Firma ma krótką historię (moja była jedna z pierwszych) i trudno wyrokować jak z trwałośćią wieloletnią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli interesuje Cię 5.80 z hypalonu, to jest taki model dostępny od ręki - pływałem takim w Grecji i naprawdę dobrze radzi sobie na falach i jest wygodny.

Ja bym nie pchał się w PVC - popatrz na włoskich stronach w jakich cenach sprzedają takie powystawówki.

Ja widziałem 5.7 czy 5.8 za 5 tys euro.

 

To na czym będziesz siedział ( koziołek czy siedzenie) nie jest aż tak istotne - ważne aby wysokość była odpowiednia.

Ja miałem za niską konsolę i nie bylo to wygodne jak musiałem płynąć stojąc.

Siedzenia mają też odpowiednie regulacje podparć pod tyłek.

Popatrz w necie ma rozwiązania w tej kwestii - ale nie na chińczyki tylko np Sacs Jamaica , Marlin , BSC, Predator, Lomac czy nawet Selva lub Northstar (dawny Marshall) itp.

 

Przed latem będzie też dostępny prototyp riba z wieloma rozwiązaniami z ZAR-a 530.

Szczegóły mogę Ci podać na priv.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla riba to żadne wyzwanie , na jeziorach nieraz częściej wali w dno jak na filmie  :)

Pływania po Greckich wodach zazdroszczę  ;)

 

Tu nie chodzi o łodkę. Dla rodziny nie była to frajda.

Podejrzewam, że laminatem 6.2 typu Nordkapp też by nie było wyzwaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...