Autor Wątek: Zakup riba 14 ft .  (Przeczytany 3346 razy)

Styczeń 07, 2019, 08:22:20
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Budżet 70tys rib z silnikiem , dla dwóch osób głównie na ZZ i WJM czy taka długość się sprawdzi czy lepiej coś większych rozmiarów? .

Styczeń 07, 2019, 12:19:31
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 618
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
BRIG znana i dobra firma. Nie jestem zwolenikiem nie odsrodkowanej konsoli. Jak bedziesz sam plywal to zakladam ze bedzie przechyl na prawa burte. Rowniez nim kupisz ten model jak na zdjeciu to usiadz za kolkiem i sprawdz czy mozesz wygodnie siedziec czyli opierajac sie o fotel jednoczesnie  wygodnie trzymac kierownice i manetke czyli bez potrzeby wysiagania rak i bez potrzeby nachylania sie do przodu

co do ceny to nie mam pojecia iule to jest warte
Pozdrawiam
Andre

Styczeń 07, 2019, 15:21:39
Odpowiedź #2
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Zodiac i Highfield w rozmiarze 420 mają CC ,cen na razie nie znam .Ładny jest ten nowy model Granda - od 40 tys .

Styczeń 07, 2019, 23:02:58
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 3108
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Jak nie jesteś "fanatykiem" RIB-ów (jak ja) to na wymienione rejony nie widzę sensu kupować RIB-a

Klasyczny RIB powinien mieć bardzo głeboką V (na morze) co na sródlądziu słabo się przydaje.

A na WJM czy Zegrzu masz pewnie pomosty drewniane zbijane na dłuugie gwoździe.

Szybciej kupisz za 70 tys laminat z silnikiem 5m jak RIB-a 4,2 z silnikiem.
Do prywatnych zastosowań i na śródlądzie w PL wolałbym jednak laminat.

Kolega @Marsik sprzedał rocznego STING-a 5,3m z silnikiem 100 KM Honda chyba za 70 tys (komplet z przyczepą)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 08, 2019, 21:09:47
Odpowiedź #4
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Laminaty już były czas na zmianę . :)
Dostałem ofertę Om 460 i Sportisa -4 900 oba na centralnych konsolach .
Highfield  od 2018r ma 24 stopni V-kę (chyba trochę przesada przy tej długości) , Sportis w standardzie na Hypalonie .Oba ciekawe , Sportis ma chyba wyżej zadarty dziób zaś  balony w ślizgu są dość wysoko nad taflą - czy tak jest poprawnie ?

Styczeń 08, 2019, 22:50:35
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 3108
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Każdy OM może być w hypalonie również (za dopłatą).
Ta dopłata w przypadku mojego OM540DL to było 3 tys funtów czyli tyle co nowe tuby w Sportisie do niego.
Serwis (OM-a) masz dopiero w Niemczech a Sportisa w kraju.

Cały czas nie widzę potrzeby na WJM i ZZ RIB-a (choć sam posiadam).
Tzn nie widzę na te akweny zadnych zalet RIB-a nad laminatami.

A słyszałem o uszkodzeniu tub w RIB-ach na tych akwenach.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 09, 2019, 12:48:34
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 618
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
Laminaty już były czas na zmianę . :)
Dostałem ofertę Om 460 i Sportisa -4 900 oba na centralnych konsolach .
Highfield  od 2018r ma 24 stopni V-kę (chyba trochę przesada przy tej długości) , Sportis w standardzie na Hypalonie .Oba ciekawe , Sportis ma chyba wyżej zadarty dziób zaś  balony w ślizgu są dość wysoko nad taflą - czy tak jest poprawnie ?

tuby nad woda w slizgu to bardzo dobrze, dziob zadarty tez dobrze . Rib jest zarowno dobry na jeziora ale wiadomo bardziej na morze. Jak juz miales laminaty to zmiana Ci dobrze zrobi. A na urlop byc moze pojedziesz na zatoke Gdanska a tam rib jak najbardziej jest odpowiedni. Zycze powodzenia w zakupie. Jak kupisz rzuc fotki no i fotki z plywania tez  :) :)
Pozdrawiam
Andre

Styczeń 10, 2019, 10:17:22
Odpowiedź #7
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
#ogórku, nie odwodziłbym kolegi od zakupu RIBa na śródlądzie.
My pływamy rekreacyjnie z rodzinami, a może kolega chce wyszaleś się na wodzie, bawić ciągadłami albo inne rpzeznaczenie robocze?
Do tego RIB będzie bardzo dobry.

Jeśli w tym samym wyposażeniu Highfield ma podobną cenę, to brałbym Sportisa ze względu na polskiego producenta i serwis.
Chociaż może #ogórek się myli - jak jest polski sprzedawca Highfielda to musi oferować tez obsługę gwarancyjną i serwis.
Highfield to kadłub alu - zaleta trwałości i odporności.
Sportis jest nieco dłuższy - więcej miejsca.
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Styczeń 10, 2019, 16:03:10
Odpowiedź #8
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Znalazłem jeszcze Ribcrafta 480 m, Sportis ładny jednak jak bym nie liczył to 50% tego co planowałem trzeba dorzucić . :(

Styczeń 10, 2019, 17:26:10
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 3108
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Kiedyś robiłem rozeznanie i

Brig najtańszy i na miejscu. Mam pozytywny sentyment do Permatechu (zamawiam tam częsci do Evina)
Mnie sie podoba i podobał Brig Navigator 520 http://brigboats.com/models/navigator/navigator520/

Highfield BYŁ tani 4-5 lat temu jakimporter i dealer to była jedna mała firma na UK
- teraz importer to jedno, potem dealer i ceny wzrosły (zaczęli się reklamować ze jednak ALU lepsze od GRP). 4-5 lat temu reklama była nie ustępują

Highfield 5m z silnikiem 100 KM (mnijeszego nie polecam) to 100 tys PLN https://uk.boats.com/power-boats/2019-highfield-500-ocean-master-6258306/?refSource=sponsored%20listing
plus przyczepa, plus radio pewnie ... będzie 110 finalnie lub więcej

RIBCRAFT, RIBQUEST, ZODIAC - w wersjj 4.6 - 4.8 pewnie też wyjda koło 100 tys
Dlatego pisałem że dobry laminat z dobrym silnikiem wyjdzie taniej.

SPORTIS był droższy od BRIG-a (jak ja szukałem) ale oferują hypalon w standardzie.
Obecnie Highfildy mają 24 stopnie deadrise a wersja PATROL reklamowana jak COMMERCIAL 26 stopni
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 11, 2019, 06:28:49
Odpowiedź #10
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
 Ogórek Jak Highfielda Polecasz z 100Km to czy w Sportisie 4,9 (dopuszczalne max 100)  70KM będzie wystarczające .? Najlżejsze 80/100 KM to 40 kg różnicy w porównaniu do 70Km ,sterówkę  można pewnie przesunąć do przodu przy cięższym silniku .


Styczeń 11, 2019, 07:14:33
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 3108
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
jak chcialbys ciągać to polecałbym Evinrude 70 KM

A jak obawiasz sie delikatnego zapachu czy ogólnie 2T (wszelkie certyfikaty i może być sprzedawany) to raczej wolałbym 80-100 w 4T do Sportisa.

Pytanie czy czasem popłyniesz w 4-ry osoby. Bo jak we 2 tylko to dopytaj się u Sportisa czy 70 w 4T wystarczy i da radę pociągnąć zabawki
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 11, 2019, 07:46:28
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 3108
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Highfield nie jest szczególnie lekki. Podejrzewam, że RIB z laminatu porzdnie zrobiony (infuzja lub nie za grubo - zgodnie z zaleceniami producenta) będzie ciut cięższy (ale niewiele).

Według wag na stronie Highfielda i wyliczeń importera na UK (wtedy SeaSwift) przyszło to (OM540DL) na przyczepce 900kg.

Po włożeniu silnika Evinrude 115 HO (który nie jest cięzim silnikiem) i jednego AKU zważony zestaw na stacji diagnostycznej to 1150 kg (a bak był poniżej połowy i nie było drugiego AKU). Dlatego zmieniłem przyczepę na 1300 DMC i musiałem zrbić uprawnienia B96.

Pewnie producenci podają zazwyczaj masę samego kadłuba bez siedzeń i innych rzeczy

Jeden z nielicznych producentów, który podaje dokładne wagi to RIBEYE.
https://www.ribeye.co.uk/models/a-500
A500 wymaga przyczepki 1200 a najlepiej 1300 kg (DMC) przy max wagdze silnika 170.

Ja bym nie wybierał łódki za pomocą zdjęć lub folderów.
Ja mam 190 cm wzrostu i zdecydowanie wolę pływać stojąć i miałem to szczęscie, że w moim tak mogę.

Ale w 5m już bym był zgięty. Odradzam też wersje gdzie masz ławeczkę na końcu na której siedzisz i konsola jest przed ławeczką. Stać tam bardzo niewygodnie a jak siedzisz to mało widzisz.

Dlatego sugeruję nie szukać folderów czy zdjęć a gotowych łodzi do których się przymierzysz.

Kolega @Bounty miał RIB-a 5m wąskiego, z taką ławeczką z tyłu i jak siedział to widocznosć miał słabą a jak stał to na falach słabą podpórkę (wręcz kręgosłup wtedy boli)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 11, 2019, 08:33:43
Odpowiedź #13
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Tylko wersje CC na stojąco biorę pod uwagę .
Co Miałeś na myśli pisząć -Ale w 5m już bym był zgięty ?

Styczeń 11, 2019, 14:54:12
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 3108
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
W GR spotkałem Greka z Highfield 5.0 + HONDA

Inna konsola, podobnie mocowana manetka a jedna ja musialbym pływać pochylony (kolo, manetka, konsola - za nisko)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

mojego highfielda kupilem w wersji "zrob to sam". Integralne czesci jak zabudowa, maszt, zbiornik, ukl paliwa - byly. Ale konsola i koziolki byly osobno.

Silnik kupiony i instalowany w PL, osoba setupujaca calosc byla mojego wzrostu (190) i optymalizowala wszystko pod tym kątem. Rowniez aby 3 dorosle ale niższe osoby z tylu na ławeczce miały miejsce na nogi.

Dla mnie RIB zaczyna się od 6.5 z silnikiem 150 KM ale na moim ciągle jakoś się mieścimy.
A przymieżalem się do kilku RIB-ów w GR i wydawało mi się niewygodnie w pozycji stojącej.

Zwłaszcza nie rozumiem tych laweczek "śródziemnomorskich" przed konsolą.
Wiele razy byłem szczęśliwy, że sciskam "jockey seat" między nogami a i tak kilka razy zdarzyło mi się utracić lekko równowagę
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2019, 15:06:38 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho