Autor Wątek: Zakup riba 14 ft .  (Przeczytany 3373 razy)

Styczeń 14, 2019, 21:14:33
Odpowiedź #30
  • *****
  • Wiadomości: 3109
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Według strony H mój to 2,4m w środku 1,3m i to takie minimum (w środku) aby 2 koziołki były

DMC przyczepy 1300 KG, ważony zestaw 1200 kg (o ile pamiętam).

Nie bardzo rozumiem jak róznica 5m a 5,4 i szerokosć 2,2 i 2,4 wpływa na mobilność.
Skoro ograniczenie z przyczepą hamowną to 80 km/h

Chyba, że wierzysz, że zmieścisz się z łodką na przyczepie 750 kg bez hamulcy ale to chyba dalej taki sam limit. Reasumując nie wierzę, że 2,2 a 2,4 da Tobie większą mobilność (ta samo długość 5 a 5,4).

Pamiętaj, że zgodnie z nowym Prawem Wodnym nie możesz slipować na dziko, na plażach.

Dlatego wydaje mi się, że przy dobrej cenie (no za darmo to sam bym brał) możesz przymierzyc się do > 5 i > 2.2

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Osobiscie myslałem nad używkami Zodiaca 6,5m 150 KM w GR i wypożyczaniu.
Ale to raczej plany na 2020. Tylko nie wiem czy byliby chętni aby wsiadać na nie mocząc się (brak nabrzeża, wejście z wody ze żwirowej plazy)

Piszę o tym dlatego, że może ZAMIAST każdorazowo ciągać trzymałbyś w porcie ZZ czy WJM (wakacje)
Kiedyś ciąganie i slipowanie mnie bawiło (coś nowego) ale trzymanie w porcie i wsiadanie na gotową udkę przebija tę zabawę. Tym bardziej, ze w słoneczne weekendy na slipach będzie tłoczno.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 15, 2019, 20:39:07
Odpowiedź #31
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Jakie wady i zalety ma wysokość mocowania tub w ribie ?
Nisko to na pewno stabilność na postoju a wysoko może być większa wyporność  :-\ .

Styczeń 16, 2019, 08:33:47
Odpowiedź #32
  • *****
  • Wiadomości: 3109
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Najlepiej tak jak na rysunku.
Ale tak sie robi TYLKO przy wiekszych rib-ach
Wtedy samo dno daje stabilność. Tuby są w ślizgu nad wodą (mniejszy opór)
Przy pokonywaniu fali pózniej jest podbicie.

Na środladzie pierwszy rysunek tez jes ok bo masz wieksza poprzeczna stabilnosc.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 16, 2019, 11:30:04
Odpowiedź #33
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
    • Warszawa
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Ten z rysunku powinien być bardziej zwrotny tuby będą mniej hamować przy nawrotach -większy sport.

Styczeń 16, 2019, 12:56:59
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 3109
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Do sportu/nawrotów lepszy będzie mocny skuter.

RIB to ma być taie 4x4 na morze na fale i raczej nie jest planowany do nawrotów nagłych.

Nie wiem czy na 2-3 os na WJM czy ZZ nie będzie lepszy skuter.
Szybszy, zwrotniejszy, teoretycznie łatwiej dopłyniesz do Pułtuska (zanurzenie), bardziej mobilny

Albo taka szybka zwrotna łodka jak H1 Stealth https://www.youtube.com/watch?v=T0lY81QpKTU
5m, ultralekka (chyba 180 kg + masa silnika). Silnik 60-70 KM
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho