Robert450 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Witam jestem tutaj nowy i mam mały problem myślę że ktoś z forumowiczów pomoże. Posiadam od niedawna ponton KOLIBRI KM450D + silnik dwusuwowy MERCURY 25 KM krótka stopa. Podczas pierwszej wyprawy nad zalew z tym zestawem śruba silnika przy wyższych obrotach zaczęła zasysać powietrze zamiast płynąć szybciej ponton się zatrzymywał. Pływałem w trzy osoby więc przeciążony nie był. Szukałem w internecie coś na ten temat ale nic konkretnego nie znalazłem. Jeśli nie sprawi to kłopotu to proszę o pomoc jak sobie z tym poradzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Na początek wklej zdjęcia jak masz zawieszony silnik. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to, ze za wysoko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert450 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Posiadam tylko takie zdjęcia myślę że będą pomocne. Silnik jest na trymie pierwszym czyli najbliżej pawęży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Co to znaczy przy wyższych obrotach??? To jest 3000, 4000, 5000 czy 5500 obrotów? Spróbuj sprawdzić to tak: płyń sobie sam rozpędzając ponton do prędkości gdzie jeszcze śruba nie zrywa, następnie bardzo powoli dodawaj gazu. Z tego co piszesz i z zamieszczonych zdjęć można przyjąć, że śruba jest zbyt mała. Przy dwóch osobach na pokładzie (jak na zdjęciu) i zwiększonej mocy jest duży opór pontonu na wodzie i śruba zaczyna łapać poślizg. Ale to tylko moje zdanie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Zibi coś mnie też wydaję się ze może być problem ze śrubą , miałem podobne doświadczenia . Zrywała przy obciążeniach na falach . Na większym skoku było oki . Jak jest obrotomierz to dobór śruby to nie wielki problem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 czy to nie czasem silnik ze stopa L? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 ... Szukałem w internecie coś na ten temat ale nic konkretnego nie znalazłem.... A w manualu szukałeś? ;) Sprawdź wysokość zamontowania i ewentualnie obniż silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2012 mnie też się wydaję że po prostu kawituje, w naszych parkerach 650 jest podobnie i na serwisie u Besta okazało się że wiszą za wysoko poza tym za krótka stopa o 2 cale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert450 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Kurczę wszystko fajnie tylko powiedzcie co zrobić jeśli silnika już niżej nie powieszę bo już możliwości brak wtedy co trzeba pawęż podciąć? Może głupie pytanie zadałem ale nie wydaje mi się to zbytnio bezpieczne bo jednak osłabię ją przez to. A silnik ma stopę krótką mierzyłem ma 45 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Ale dalej nie wiemy czy silnik jest zawieszony na dobrej wysokości? Jak zawieszenie Twojego silnika ma się do rysunku z instrukcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert450 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Powiem szczerze że tego akurat nie mam jak sprawdzić ponton mam zwinięty i silnik zdjęty a pech chce że dzisiaj leje i nie mam możliwości wszystkiego poskładać. Jutro jeśli tylko będzie możliwość oczywiście zaraz to sprawdzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert450 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Czeczen napisał w swojej odpowiedzi że jego silnik jest o dwa cale za krótki czy jest możliwość dopasowania tego jeśli w moim przypadku też by się tak samo okazało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 A co to znaczy, że silnik jest o 2" za krótki???? Kolumny mają z reguły 15", 20", 25", 30"! Gdzie tu dwa cale? Coś chyba kwadratura koła się włącza :) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Robert w twoim przypadku masz trzy rozwiązania 1. wymienić (zamienić, sprzedać ten, kupić inny) silnik na z dłuższą stopą 2. podcinać pawęż o 2 cale a to nie mało w małej łódce 3. zamawiać (robić samemu) specjalny wspornik montowany do pawęży a na nim obniżony silnik Poza tym robert sprawdzić jest łatwo, zmierz długość od płyty kawitacyjnej do łapy silnika i zmierz samą wysokość pawęży od powierzchni na której wisi łapa do stępki (jesłi takowa występuje) bez rozkładania pontonu. Zibi nasz verado na parkerze jest o 3cale jest za wysoko. Cal można by obniżyć jeszcze na łapie i brakuje 2 cale by było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Rozumiem, że pawęż jest zbyt wysoka! Trzeba założyć windę i po problemie. Nawet taką ręczną jaką ja mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert450 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 można prosić o zdjęcie takiej windy jeśli jest to oczywiście mozliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 a ile waży Twój silnik? Ja kiedyś znalazłem coś takiego - najprostszy wariant, na którym można by zamontować silnik niżej niż oryginalna pawęż. http://www.szopeneria.pl/pl/p/Pantograf-regulowany/3605 A jeśli Twój silnik nie jest zbyt ciężki to może warto pomyśleć o jakimś regulowanym pantografie i po kłopocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert450 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 51 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Czeczen! No nie!!! :D :D :D Trochę mi głupio doradzać przy takich super rozwiązaniach ;) Ale niech będzie. Robert450, poniżej linki http://www.marineengine.com/products/accessories.php?g=560 http://www.bobsmachine.com/Products/jackplate_manual.cfm Osobiście posiadam manuala z Bob's Machine. Poczytaj jeszcze o montażu silników http://www.dadmarine.com/doc.html Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert450 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Wszystko ładnie wygląda ale najpierw zacznę od zmierzenia pawęży tak jak miałem podane na rysunku może akurat będzie jakoś prościej do rozwiązania ten problem bo jak na razie to trochę czarna magia z tą windą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Zibi masz rację że te windy były by najlepsze, ale mając na myśli nie duży lekki ponton i w miarę lekki silnik pomyślałem o najtańszym i najprostszym rozwiązaniu. Ale dzięki twojemu doświadczeniu Robert będzie miał pełen wachlarz możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Chyba nie!. Nie bardzo wie o co chodzi. Ale jak dobrze pomierzy i poda dane i/lub zdjęcia, to można mu podpowiedzieć. Wywierci dodatkowe otworki lub coś pomyślimy z modernizacją pawęży i będzie OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert450 Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Więc na razie dziękuję za dotychczasową pomoc i informacje. Oczywiście jak najszybciej się da podam wymiary i oczywiście postaram się porobić zdjęcia. Tak że jeszcze raz serdecznie dziękuję za pomoc i liczę oczywiście na dalszą. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2012 No problem. Pisz jak będziesz miał dane! Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozi Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Jaki skok ma śruba, czy oby nie za mały [ powinno być conajmniej 10"]? Czy nie ma zadziorów na łopatkach śruby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.