Skocz do zawartości

Zasysanie powietrza przez śrubę - dlaczego?


Robert450
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem tutaj nowy i mam mały problem myślę że ktoś z forumowiczów pomoże. Posiadam od niedawna ponton KOLIBRI KM450D + silnik dwusuwowy MERCURY 25 KM krótka stopa.  Podczas pierwszej wyprawy nad zalew z tym zestawem śruba silnika przy wyższych obrotach zaczęła zasysać powietrze zamiast płynąć szybciej ponton się zatrzymywał. Pływałem w trzy osoby więc przeciążony nie był. Szukałem w internecie coś na ten temat ale nic konkretnego nie znalazłem. Jeśli nie sprawi to kłopotu to proszę o pomoc jak sobie z tym poradzić. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy przy wyższych obrotach???

To jest 3000, 4000, 5000 czy 5500 obrotów?

 

Spróbuj sprawdzić to tak:

płyń sobie sam rozpędzając ponton do prędkości gdzie jeszcze śruba nie zrywa,

następnie bardzo powoli dodawaj gazu.

 

Z tego co piszesz i z zamieszczonych zdjęć można przyjąć, że śruba jest zbyt mała.

Przy dwóch osobach na pokładzie (jak na zdjęciu) i zwiększonej mocy

jest duży opór pontonu na wodzie i śruba zaczyna łapać poślizg.

 

Ale to tylko moje zdanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę wszystko fajnie tylko powiedzcie co zrobić jeśli silnika już niżej nie powieszę bo już możliwości brak wtedy co trzeba pawęż podciąć? Może głupie pytanie zadałem ale nie wydaje mi się to zbytnio bezpieczne bo jednak osłabię ją przez to. A silnik ma stopę krótką mierzyłem ma 45 cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert w twoim przypadku masz trzy rozwiązania

1. wymienić (zamienić, sprzedać ten, kupić inny) silnik na z dłuższą stopą

2. podcinać pawęż o 2 cale a to nie mało w małej łódce

3. zamawiać (robić samemu) specjalny wspornik montowany do pawęży a na nim obniżony silnik

 

Poza tym robert sprawdzić jest łatwo, zmierz długość od płyty kawitacyjnej do łapy silnika i zmierz samą wysokość pawęży od powierzchni na której wisi łapa do stępki (jesłi takowa występuje) bez rozkładania pontonu.

 

Zibi nasz verado na parkerze jest o 3cale jest za wysoko. Cal można by obniżyć jeszcze na łapie i brakuje 2 cale by było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile waży Twój silnik?

 

Ja kiedyś znalazłem coś takiego - najprostszy wariant, na którym można by zamontować silnik niżej niż oryginalna pawęż.

http://www.szopeneria.pl/pl/p/Pantograf-regulowany/3605

 

A jeśli Twój silnik nie jest zbyt ciężki to może warto pomyśleć o jakimś regulowanym pantografie i po kłopocie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czeczen! No nie!!! :D :D :D

Trochę mi głupio doradzać przy takich super rozwiązaniach ;)

 

 

Ale niech będzie.

Robert450, poniżej linki

http://www.marineengine.com/products/accessories.php?g=560

http://www.bobsmachine.com/Products/jackplate_manual.cfm

 

Osobiście posiadam manuala z Bob's Machine.

 

Poczytaj jeszcze o montażu silników

http://www.dadmarine.com/doc.html

 

Powodzenia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zibi masz rację że te windy były by najlepsze, ale mając na myśli nie duży lekki ponton i w miarę lekki silnik pomyślałem o najtańszym i najprostszym rozwiązaniu. Ale dzięki twojemu doświadczeniu Robert będzie miał pełen wachlarz możliwości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...