Autor Wątek: 2020 RXT-X 300 - opis, serwis, modyfikacje  (Przeczytany 12024 razy)

Sierpień 31, 2020, 18:33:08
Odpowiedź #270
  • *****
  • Wiadomości: 1226
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Taki catch...
Mężczyzna od dziecka różni się tylko ceną zabawek
Skutery_--SERWIS-_-CZESCI 501-847-370
 RXP 300 2016, RXPX 2012, 320 HP READY FOR RACE !!!! Sold

Październik 08, 2020, 21:12:40
Odpowiedź #271
  • **
  • Wiadomości: 92
  • Sternik motorowodny Seadoo Wake Pro 215
    • Jastrzębie - Zdrój
  • Akwen: Wody lokalne
Masz trochę oleju na dolocie do turbiny? Też mam catch tank zaślepka na dolocie i jest trochę oleju na wejściu sprężary. Jest po regeneracji wszystko nowe a zrobione 20 mth od tego czasu

Październik 08, 2020, 21:18:14
Odpowiedź #272
  • *****
  • Wiadomości: 870
    • Illinois
  • Akwen: Wody lokalne
Zajrzę tam może za tydzień , jak będę przygotowywał do zimy, mam ostatni ciepły weekend . Dam Ci znać .. może to jest normalne 
Starcraft tri-hull 19, CorectCraft SAN210, 2009 SD rxt-x 255, 2020 SD rxt-x 300

Listopad 22, 2020, 03:04:03
Odpowiedź #273
  • *****
  • Wiadomości: 870
    • Illinois
  • Akwen: Wody lokalne
cóż wszystko co dobre kończy kiedyś

45godzin/1rok podsumowanie

PLUSY
atrakcyjny  design - ładnie się patrzy na tą maszynę
osiągi- seryjny RXT-X obrabia seryjne Yamy czy Kawy, generalnie wydaje mi sie że moja sztuka ma trochę osiągi ponadprzeciętne, gdyż obskawiałem tez zielonego RXT-X, a może czerwony jest szybszy , hmmm
bezawaryjność, tylko rozgrzewka na wolnych, reszta pałowanie na maksa,  zero problemów...

WADY
zużycie paliwa
wrażliwość w osiągach na wysokie temperatury i wilgotność   

WINTERIZING


środki które używałem od lewej
Lexol vinyl - impregnat siedzeń
Sta-Bil - stabilizator do paliwa
CRC 65-6 - lubrykant/antykorozant odpowiednik lubrykantu XPS
płyn antyzamarzający RV-Marine
Meguiars - wosk z ceramiką środek do zabezpieczania powłok
Auto Armor - szampon do mycia
303 - protectant do pokrowców

do podstawowej obsługi w zasadzie wystarczy jeden siuwaks, czyli środek antykorozyjny w sprayu, ew. + dodatek do paliwa 

1. wlanie środka to stabilizacji paliwa i jazda na stację paliwa -  zbiornik napełnionony do fulla


2. odpalenie silnika na 1.5 minuty (na wężu) w celu zassania paliwa ze stabilizatorem


3. mycię budy myjką ciśnieniową

4. przepłukanie układu wydechowego płynem antyzamarzaniowym do kampingów i łodzi , zrobiłem własny patent wykorzystałem pompkę do opróżniania akwarium, podłączenie go gniazda spłukiwania włączam skuter, potem pompkę i po paru sekundach zaczyna wypływać pomarańczowy płyn. wykonane. 


5. teraz powinna być zmiana oleju ale mój ma tylko 2 miesiące 10godzin, więc odpuszczam, zmianie na wiosnę po 25 godzinach. tak wygląda silnik bez mycia, bez pryskania,, więc odpuściłem sobie mycie silnika, bez sensu więcej można zaszkodzić niż pomoc


6. aplikacja do cylindrów środka antykorozyjnego, odkręcamy świece, wtryskujemy środek, przekrecamy rozrusznikiem, żeby środek został rozprowadzony, instalujemy świece

CRC 65-6 odpowiednik BRP XPS, ale trochę tanszy, podobnie ja XPS bezpieczny dla gum, nie powinno się stosować WD-40   

7. cały silnik poza uszczelką karbonową został spryskany środkiem antykorozyjnym, wcześniej dodatkowo przesuszyłem go sprężonym powietrzem, bo jakieś ślady wody zostały po myciu kadłuba 

8. Przesuszenie sprężarką tylnego układu napędowego oraz hamulcowego. Wszystko zostało popryskane srodkiem antykorozyjnym

9. wyczyszczenie stożka śruby + nowy smar, pisze to informacyjnie gdyby ktoś sugerował się tym poradnikiem, ja tego nie wykonałem, bo mi się nie chciało , a sprzęt ma tylko rok, ale przyszły rok to juz obowiązkowa czynność dla mnie....

10. zaimpregnowałem skaj na siedzeniach

11. zaimpregnowałem pokrowiec   

12. ze względu, że kadłub nie wysechł do końca nie wykonałem też dziś aplikacji powłoki zabezpieczającej kadłub

13  na dniach  podłączę baterię do ładowarki podtrzymującej .......


ponieważ,  niedawno zaglądałem do intercoolera i jest czysty (zasługa catch cana) nie musiałem go wyciągać i płukać.

całość na luzie zajęła mi ok. 2 godzin z czego połowa to mycie kadłuba.
gdybym musiał, zmieniać olej, wyciągać IC do czyszczenia + zmieniać smar na stożku to długość przygotowania do zimy wzrosła by min. do 4 godzin 

 


   

« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2020, 03:33:06 wysłana przez Kazik_usa »
Starcraft tri-hull 19, CorectCraft SAN210, 2009 SD rxt-x 255, 2020 SD rxt-x 300

Listopad 22, 2020, 09:00:14
Odpowiedź #274
  • ****
  • Wiadomości: 348
    • Mońki
  • Akwen: WJM
Crc 6-56 to odpowiednik jakiego XPS?? Bo wiem, ze do konserwacji silnika wewnetrznej jest inny a na zewnatrz chyba inny, a moze to tylko inna nazwa, nie czytalem skladu... :p

Listopad 22, 2020, 15:55:06
Odpowiedź #275
  • *****
  • Wiadomości: 870
    • Illinois
  • Akwen: Wody lokalne
Jest to odpowiednik tego , uniwersalnego  , który może być stosowany do cylindra i na zewnątrz
Starcraft tri-hull 19, CorectCraft SAN210, 2009 SD rxt-x 255, 2020 SD rxt-x 300

Listopad 22, 2020, 16:18:39
Odpowiedź #276
  • ****
  • Wiadomości: 348
    • Mońki
  • Akwen: WJM
Dzieki, ale i tak crc niedostepny u nas :/

Listopad 22, 2020, 17:47:40
Odpowiedź #277
  • *****
  • Wiadomości: 870
    • Illinois
  • Akwen: Wody lokalne
Mysle , że są inne , dobre środki i nie trzeba płacić potrójnie za markę

Nieźle wygląda MOTIP 090206
Starcraft tri-hull 19, CorectCraft SAN210, 2009 SD rxt-x 255, 2020 SD rxt-x 300

Listopad 23, 2020, 08:27:16
Odpowiedź #278
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1369
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Nie twierdzę,ze anticorosion lubrificant nie moze być stosowany do mglenia gładzi,ale producent rekomenduje inny środek z gamy -storage oil i jak do mglesnia stosuję właśnie ten.Aplikacja przy pomocy wężyka do konserwacji profili zamkniętych-idealnie rozprowadza na boki olej :)
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Był Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018  Jest w budowie Kawasaki 650SC 1991

Listopad 23, 2020, 09:25:39
Odpowiedź #279
  • *****
  • Wiadomości: 1994
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
king ma rację..
do cylindrów najlepszy u nas będzie ten:
https://raksa.com.pl/srodek-koserwujacy-storage-seal-fogging-oil-46952.html
a na wszystkie metale zewnętrzne poniższy- miałem wszystkie i uważam, że bije na głowe podobne środki BRP czy Yamalube
https://www.aqua-sport.com.pl/protektor-silnika.html

Listopad 23, 2020, 10:39:05
Odpowiedź #280
  • ****
  • Wiadomości: 348
    • Mońki
  • Akwen: WJM
Ja na zewnątrz silnika stosuje belray marine smar silikonowy a do wewnątrz motul albo quicksilver fogging oil. Plus dla quicksilvera, że się pieni to dobrze się rozprowadza.

Listopad 23, 2020, 11:19:48
Odpowiedź #281
  • *****
  • Wiadomości: 1994
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
pewnie jest wiele środków które tworzą odporną powłokę...dla mnie zaleta powyższego jest taka, że nie jest lepki jak większość tych ponoć najmocniejszych tzn. iż silnik jest zabezpieczony a jednocześnie nie łapie kurzu itp. gdyż pewnie nikt nie chce mieć upaskudzonego silnika(także wizualnie)

odsyłam także na mój test odp. nr. 8 ponizszy link
http://forum-motorowodne.pl/skutery-wodne/plywanie-w-slonej-wodzie-zabezpieczenie-przed-korozja-preparatty/msg75749/#msg75749

Listopad 23, 2020, 14:34:24
Odpowiedź #282
  • *****
  • Wiadomości: 870
    • Illinois
  • Akwen: Wody lokalne
Nie twierdzę,ze anticorosion lubrificant nie moze być stosowany do mglenia gładzi,ale producent rekomenduje inny środek
Śten xps który stosowałem podpatrzyłem że go stosują na filmikach oraz na forum, jako sprawdzony, więc myślę że się nadaje , z braku laku to nawet wd40 się nadaje , ale ostrzegają że rozpuszcza gumy , ale żeby rozuscil gumę musi ta guma pływać w wd40 , więc od samego zamglenia mało realne ....
Starcraft tri-hull 19, CorectCraft SAN210, 2009 SD rxt-x 255, 2020 SD rxt-x 300