stempel Opublikowano 3 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2013 Witam. W moim silniku 4-tec 215 KM 2011 r. nie ma ładowania, podobno jest uszkodzona cewka alternatora. Doradzi mi ktoś jak to sprawdzić i ewentualnie jak naprawić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Podobno??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 Napisałem podobno bo ja tego nie diagnozowałem. Byłem w serwisie, gdzie powiedziano mi, że jeden silnik ładuje 13,7 V, a drugi ok. 12,5 V. Po wymianie reg. napięcia jest bez zmian. I stwierdzono, że jest do wymiany cewka. Chciałbym to jeszcze sprawdzić we własnym zakresie, bo może tylko coś np. zaśniedziało. Cena naprawy nie jest niska i chciałbym się upewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 kolego podłącz się przed regulatorem.... odpal motor.... ustaw miernik na zmienne napięcie... i odczytaj wskazania... powinno być coś kolo 15-18V zależnie od alternatora.... alternator ma to do siebie ze musi być wzbudzony np w aucie przez żarówkę od ładowania.... musiał byś posprawdzać na schemacie twego silnika jak jest to tam rozwiązane.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Jak by co to gdzies chyba cewke mam. Niestety trzeba silnik wyjac do wymiany. Jak sie znasz to sprawdz miernikiem przejscia. A jak nie dasz rady to moge pomoc w naprawie. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 12 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Niestety schematu instalacji nie mam, a chętnie bym przytulił takowy stempel72@wp.pl Krzak super że chcesz mi pomóc. Poproszę o numer telefonu do Ciebie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 501847370 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Witam po dluższej przerwie. Znalazłem przewody wychodxące bezpośrednio z cewki 3 żółte. Jakie tam powinno być napięcie ? I pomiędzy którymi żółtymi. Mierzyłem oporność i indukcyjność cewek - na obu silnikach oporność identyko, indukcyjność w granicach 10% różnicy. Proszę o dalszą pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Meczysz sie juz z tematem od zeszlego roku? ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Szkoda gadac..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Nie męczę się. Tylko nie miałem kiedy się tym zająć. Może i szkoda gadać, ale taka odpowiedź mi napewno nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Na żółtych przewodach jest po 22-23V zmiennego, na obu silnikach jednakowo. Na wyjściu z regulatora napięcia(wtyczki podłączone) jest napięcie takie jak na aku. Po włączeniu zapłonu na jednym reg. jest ok.12,5V, a na drugim spada do 8V !!! Jutro walczę dalej. Zamiana regulatorów nic nie zmienia. Gdzieś na instalacji coś źle przewodzi. Na aku napięcie nie spada. Jeden ładuje ok. 14V, a ten skopsany ledwo 12,5(bądź nie ładuje wcale, tylko pokazuje napięcie aku). Jutro dołączy amperomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 1.Te 8V to wyprostowane napięcie czy zmienne? 2.Gdzieś może być przebicie - trzeba sprawdzić czy do masy nie ucieka z jakiegoś uzwojenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 A ja bym polecal jednak jakis serwis np kolega Krzak sie deklarowal z pomoca bo zaraz nastepny sezon kolo nosa przeleci a problem jak byl tak byl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Byłem w ASO w Warszawie(każdy wie gdzie) i tam zdiagnozowano uszkodzenie cewki co nie jest prawdą. Zapłacił bym 3500 za nic. Sam dojdę co jest grane. Z Krzakiem rozmawiałem przez kom.w zeszłym roku - deklarował swoją pomoc w diagnozie. 8 V jest po włączeniu zapłonu na wyjściu z regulatora(silniki nie pracują), na sprawnym jest 12,5 V. Po odłączeniu zasilania deski, napięcie wynosi 12,5V, tak jak powinno. W USA montowane radio VHF i podejrzewam że coś skopali. Jutro walczę dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 W USA radio może mieć plus na masie. Tak jak kiedyś nasza Syrenka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Na żółtych przewodach jest po 22-23V zmiennego, na obu silnikach jednakowo. Na wyjściu z regulatora napięcia(wtyczki podłączone) jest napięcie takie jak na aku. Po włączeniu zapłonu na jednym reg. jest ok.12,5V, a na drugim spada do 8V !!! Jutro walczę dalej. Zamiana regulatorów nic nie zmienia. Gdzieś na instalacji coś źle przewodzi. Na aku napięcie nie spada. Jeden ładuje ok. 14V, a ten skopsany ledwo 12,5(bądź nie ładuje wcale, tylko pokazuje napięcie aku). Jutro dołączy amperomierz. z tego co piszesz prądnica wyrabia ale regler już nie. Zacznij od zamiany miejscami akumulatorów (bywa iż aku nawet 1 roczne od wstrząsów dostają zwarć między celami i powstają zbyt duże prądy ładowania, jeżeli problem się nie przeniesie wraz z akumulatorem to trzeba po kolei odłączać dodatkowe doposażenie typu radia itp. Cennym byłby pomiar prądów AC przed reglerem i prądów DC za reglerem. Na ten moment zbyt mało danych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Śmiga aż miło. W każdym zakresie obrotów w granicach 14,4V. Nie wyraże na głos opini o serwisie. Koszt naprawy 0 zł oprócz mojego czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Śmiga aż miło. W każdym zakresie obrotów w granicach 14,4V. Nie wyraże na głos opini o serwisie. Koszt naprawy 0 zł oprócz mojego czasu. Opisz co i jak naprawiłeś serwis też a nie mała wzmianka i do widzenia :-X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Serwis autoryzowany BRP w Wawie jest raczej tylko jeden. Już opisuję naprawę - źle były podokręcane masy do silnika. Producent dał za długie śruby i nawet przykręcone do oporu nie dociskały kabli masowych jak należy. Zapewne tam iskrzyło i z czasem podtopiły się przy oczku przewody. Niby wszystko zmontowane na sztywno, to jednak kontaktu właściwego nie było. Rezystancja na przewodzie masowym od regulatora do silnika wynosiła 1,3 ohma, a powinna wynosić ułamek tej wartości. To był główny powód słabego ładowania z jednego silnika i różnych błędów w ECU. Przy okazji przejżałem resztę instalacji. Na listwie zasilającej główny kabel plusowy był bardzo luźny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Serwis autoryzowany BRP w Wawie jest raczej tylko jeden. Już opisuję naprawę - źle były podokręcane masy do silnika. Producent dał za długie śruby i nawet przykręcone do oporu nie dociskały kabli masowych jak należy. Zapewne tam iskrzyło i z czasem podtopiły się przy oczku przewody. Niby wszystko zmontowane na sztywno, to jednak kontaktu właściwego nie było. Rezystancja na przewodzie masowym od regulatora do silnika wynosiła 1,3 ohma, a powinna wynosić ułamek tej wartości. To był główny powód słabego ładowania z jednego silnika i różnych błędów w ECU. Przy okazji przejżałem resztę instalacji. Na listwie zasilającej główny kabel plusowy był bardzo luźny. dlatego wolę Yamahe :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 no to brawo :) potwierdza się stara zasada "jak chcesz aby coś było dobrze zrobione to zrób to sam" ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 3500 zostało w kieszeni, a pozycja serwisu została nadszarpnięta - nie po raz pierwszy okazuje się, że nie zawsze w autoryzowanym serwisie płaci się za fachowość. A płacić każą słono... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Niestety, ale nie tylko ten serwis tak ma. Wyjęcie silnika z auta ok. 500-1000 pln, z łodzi 2000-2500, a pracy raczej mniej. Generalnie byłem w ASO kilka razy. Nikt nie powiązał sypania różnymi błędami z brakiem masy. Mówiono że ten typ tak ma. Jak się okazuje tak nie powinien mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Jak jest słaba masa to na pierwszy ogień idzie słaby rozruch. Największy odbiornik prądu to rozrusznik. Przy ,,cienkim" styku, w momencie rozruchu jest duży prąd i spadek napięcia ( stąd przygrzana izolacja). ECM to pikuś porównaniu z odbiornikiem jakim jest rozrusznik. Musiało być coś jeszcze na rzeczy i przypadkowe poruszenie kablem usunęło problem. Oby nie na chwilę. A fabryczna , za długa śruba ? A może podkładka gdzieś się zapodziała i śruba była w sam raz? Różnie , różni ludzie grzebią w maszynkach i nie zawsze chce im się wyciągać z zenzy to co tam wpadnie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.