Skocz do zawartości

4-tec brak ładowania


stempel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Napisałem podobno bo ja tego nie diagnozowałem. Byłem w serwisie, gdzie powiedziano mi, że jeden silnik ładuje 13,7 V, a drugi ok. 12,5 V. Po wymianie reg. napięcia jest bez zmian. I stwierdzono, że jest do wymiany cewka. Chciałbym to jeszcze sprawdzić we własnym zakresie, bo może tylko coś np. zaśniedziało. Cena naprawy nie jest niska i chciałbym się upewnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego podłącz się przed regulatorem.... odpal motor.... ustaw miernik na zmienne napięcie... i odczytaj wskazania... powinno być coś kolo 15-18V  zależnie od alternatora....

 

alternator ma to do siebie ze musi być wzbudzony np w aucie przez żarówkę od ładowania....

 

musiał byś posprawdzać na schemacie twego silnika jak jest to tam rozwiązane....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Witam po dluższej przerwie. Znalazłem przewody wychodxące bezpośrednio z cewki 3 żółte. Jakie tam powinno być napięcie ? I pomiędzy którymi żółtymi. Mierzyłem oporność i indukcyjność cewek - na obu silnikach oporność identyko, indukcyjność w granicach 10% różnicy. Proszę o dalszą pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na żółtych przewodach jest po 22-23V zmiennego, na obu silnikach jednakowo. Na wyjściu z regulatora napięcia(wtyczki podłączone) jest napięcie takie jak na aku. Po włączeniu zapłonu na jednym reg. jest ok.12,5V, a na drugim spada do 8V !!! Jutro walczę dalej. Zamiana regulatorów nic nie zmienia. Gdzieś na instalacji coś źle przewodzi. Na aku napięcie nie spada. Jeden ładuje ok. 14V, a ten skopsany ledwo 12,5(bądź nie ładuje wcale, tylko pokazuje napięcie aku). Jutro dołączy amperomierz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w ASO w Warszawie(każdy wie gdzie) i tam zdiagnozowano uszkodzenie cewki co nie jest prawdą. Zapłacił bym 3500 za nic. Sam dojdę co jest grane. Z Krzakiem rozmawiałem przez kom.w zeszłym roku - deklarował swoją pomoc w diagnozie. 8 V jest po włączeniu zapłonu na wyjściu z regulatora(silniki nie pracują), na sprawnym jest 12,5 V. Po odłączeniu zasilania deski, napięcie wynosi 12,5V, tak jak powinno. W USA montowane radio VHF i podejrzewam że coś skopali. Jutro walczę dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na żółtych przewodach jest po 22-23V zmiennego, na obu silnikach jednakowo. Na wyjściu z regulatora napięcia(wtyczki podłączone) jest napięcie takie jak na aku. Po włączeniu zapłonu na jednym reg. jest ok.12,5V, a na drugim spada do 8V !!! Jutro walczę dalej. Zamiana regulatorów nic nie zmienia. Gdzieś na instalacji coś źle przewodzi. Na aku napięcie nie spada. Jeden ładuje ok. 14V, a ten skopsany ledwo 12,5(bądź nie ładuje wcale, tylko pokazuje napięcie aku). Jutro dołączy amperomierz.

 

z tego co piszesz prądnica wyrabia ale regler już nie. Zacznij od zamiany miejscami akumulatorów (bywa iż aku nawet 1 roczne od wstrząsów dostają zwarć między celami i powstają zbyt duże prądy ładowania, jeżeli problem się nie przeniesie wraz z akumulatorem to trzeba po kolei odłączać dodatkowe doposażenie typu radia itp.

Cennym byłby pomiar prądów AC przed reglerem i prądów DC za reglerem. Na ten moment zbyt mało danych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis autoryzowany BRP w Wawie jest raczej tylko jeden.

Już opisuję naprawę - źle były podokręcane masy do silnika. Producent dał za długie śruby i nawet przykręcone do oporu nie dociskały kabli masowych jak należy. Zapewne tam iskrzyło i z czasem podtopiły się przy oczku przewody. Niby wszystko zmontowane na sztywno, to jednak kontaktu właściwego nie było. Rezystancja na przewodzie masowym od regulatora do silnika wynosiła 1,3 ohma, a powinna wynosić ułamek tej wartości. To był główny powód słabego ładowania z jednego silnika i różnych błędów w ECU. Przy okazji przejżałem resztę instalacji. Na listwie zasilającej główny kabel plusowy był bardzo luźny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis autoryzowany BRP w Wawie jest raczej tylko jeden.

Już opisuję naprawę - źle były podokręcane masy do silnika. Producent dał za długie śruby i nawet przykręcone do oporu nie dociskały kabli masowych jak należy. Zapewne tam iskrzyło i z czasem podtopiły się przy oczku przewody. Niby wszystko zmontowane na sztywno, to jednak kontaktu właściwego nie było. Rezystancja na przewodzie masowym od regulatora do silnika wynosiła 1,3 ohma, a powinna wynosić ułamek tej wartości. To był główny powód słabego ładowania z jednego silnika i różnych błędów w ECU. Przy okazji przejżałem resztę instalacji. Na listwie zasilającej główny kabel plusowy był bardzo luźny.

 

dlatego wolę Yamahe :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale nie tylko ten serwis tak ma. Wyjęcie silnika z auta ok. 500-1000 pln, z łodzi 2000-2500, a pracy raczej mniej. Generalnie byłem w ASO kilka razy. Nikt nie powiązał sypania różnymi błędami z brakiem masy. Mówiono że ten typ tak ma. Jak się okazuje tak nie powinien mieć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest słaba masa to na pierwszy ogień idzie słaby rozruch. Największy odbiornik prądu to rozrusznik. Przy ,,cienkim" styku, w momencie rozruchu jest duży prąd i spadek napięcia ( stąd przygrzana izolacja). ECM to pikuś  porównaniu z odbiornikiem jakim jest rozrusznik. Musiało być coś jeszcze na rzeczy i przypadkowe poruszenie kablem usunęło problem. Oby nie na chwilę.

 

A fabryczna , za długa śruba ?  A może podkładka gdzieś się zapodziała i śruba była w sam raz? Różnie , różni ludzie grzebią w maszynkach i nie zawsze chce im się wyciągać z zenzy to co tam wpadnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...