Sławek.J Opublikowano 4 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2024 Witam, Mój Challenger 180 nie wkręca się na pełne obroty Odpala pływa , nie przegrzewa się , ale osiąga tylko ok 7000 Co ciekawe jeśli otworzę klapę nad "filtrem powietrza " obroty wchodzą na 7600 i tak samo jest jeśli pływałem po sezonie jak woda była zimna bez otwierania klapy wchodził na takie obroty ( nawet wyżej ok 7800 ) i można tak pływać nic się nie dzieje tylko trochę głośno !! Sprawdziłem kompresję , turbinę ,kolektor ssący , intercooler nic komp. też nic nie widzi wszystko jest ok. Może ktoś miał taki przypadek i coś pomorze Uprzedzę pytanie - takiego kupiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 4 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2024 (edytowane) mozesz pisać wedle uznania, 'sprawdzone, dobre, dobre," sprawdzal Ci to jakiś ogarnięty serwisant ? skoro sprawdzone no to lecimy jaki masz poslizg sprzegla na superchargerze, podaj wartość, w ogole kiedy miałeś przebudowany SCw orginale 07 to chyba mial jeszcze ceramiczne podkładki.... skoro podlaczane bylo to do kompa , to ile wynosi wartość procentowa zamknieta przepustnica, ile otwarta MaX, ile na jalowym ? rozumiem, ze swiece sa nowe. sprawdz dzialanie intek temperature sensor jakie masz cisnienie w kolektorze , MAP, wiesz jaka powinno byc ze spadkiem wartosc PSI ? czy robiles test szczelnosci dokladnie probe cisnieniowa Intercoolera ? kompresja ? co prawda prawidlowy jest test szczelnosci , ale jakie masz wynikli pomaru kompresja? to nie dziala tak, ze nie masz kodu bledu znaczy jest ok.trzeba to wszystko odczytac , porównać, analizować, zakladajac , ze wszystko jest ok łącznie z napedem to jest spore prawdopodobieństwo, że Twoja pompa paliwa niedomaga.. Mierzyles cisnienie paliwa ? nie pamiętam czy stare SD nie miały zewnętrznego regulatora Edytowane 4 Marca 2024 przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 5 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2024 7000 na zamkniętej klapie bo ciepłe powietrze, coś z temp sensor. Ale masz od Kazika dużą dawkę pytań - dla wprawionego to 20 min szukania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek.J Opublikowano 7 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2024 Witam, Strasznie dużo pytań ale jak by to było proste to bym nie pisał. Może po kolei poślizg sprzęgła na superchargerze, podaj wartość - nie wiem czy było przebudowane kompresor sprawdzono w serw. niby jest ok. komp. pokazywał problem z przepustnicą -gdy była otwarta na maksa- linka - odczytywał 80 % - wymieniony czujnik ale po wymianie nie sprawdziłem świece nowe ciśnienie w kolektorze , MAP, - ?? próba była zrobiona kompr. była prawidłowa i równa na wszystkich cyl. nie pamiętam wartości napęd po serwisie nowy ring śruba oryginał bez napraw i uszkodzeń Pompy paliwa nie mierzyłem ale po sezonie wymontowałem i wymieniłem filtr ale tylko ten zewnętrzny na dole nie rozbierałem pompy I jeszcze jedno o czym nie pisałem na wolnych obrotach chodzi równo ale po dodaniu gazu obroty potrafią falować o jakieś 150 - 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 8 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2024 poczytaj temat na forum o kompresorze , zainteresuj się tym, jego się regeneruje co 2 lata .... do dnia regeneracji powinien być sprawny, to nie tak, że regenerujesz jak coś się dzieje, bo już może być za późno, bardzo ważna jest znajomość poślizgu na sprzeglę SC, w kwesti wydajności ten % na przepustnicy to jest kąt, maksymalnie masz 90, z reguły max open to wartości powyżej 80 , np. 83, osobiście wymieniałeś świece ? 100% nowe ?, a "nowe" to zero godzin , czy "nowe bo mają tylko 10 godzin" na cewkach zero popękania ? paliwko świeżutkie ? jak wyglądały stare świece falowanie obrotów to jeden z podstawowych syndromów nieprawidłowości czujnika położenia przepustnicy, ale niby wymieniany , oryginał ? zamiennik ? , był potem robiony reset / kalibracja ? ja bym odlączył czujnik i zobaczył co się dzieje (czy obroty się wahają) ten skuter nie ma jeszcze icontrol tak ?, stare modele miały przepustnica na linkę , to po prostu trzeba zdjąć wąż i zajrzeć w przepustnice, masz regulację na lince + śruba kontrująca wciskasz gaz do oporu i patrzysz na blaszkę przepustnicy ma być ustawiono prosto, nie może być przeciągnieta, ani nie dociągnieta. nieprawidłowe ustawienie wpływa na max obroty czas na sprawdzenie całęgo ukłądu paliwowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek.J Opublikowano 10 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2024 Przepustnica fizycznie otwarta tylko czujnik pokazywał 80 % - wymiana na org. Fak. kalibracji nie było Świece były nowe i na nich tak działał Ciśnienie paliwa ponad 3 cewki podmieniane - nie uszkodzone Problem jest taki że on wchodzi na obroty może nie zrozumiałeś, płynę ustawiam gaz na max. ma ok 7000 nic nie ruszam otwieram klapę nad filtrem powietrza obroty podnoszą się na ok 7600 zamykam klapę spadają podnoszę ..... i tak mogę dodawać "gazu" Czyli jeżdżąc z otwartą klapą jest wszystko ok ale to nie tak. nie ma 8000 ale to staroć Problem jest albo z za małą ilością powietrza albo z jego temperaturą- za wysoka - i pierwsze co sprawdzałem to ten mały interku. - niestety jest sprawny Teraz Rozebrałem pompę wody i znalazłem nie właściwą "kryzę - lizak był koloru zielonego a powinien być żółty zielony ma ponad 1 mm większy otwór zamontowałem żółty. i tu problem czy ktoś coś kombinował i specjalnie zwiększył średnicę?? Mniejszy otwór większe ciśnienie , większy - większy przepływ co lepsze dla chłodzącego interkul. przepływ- czas czy ilość ?? Nie sprawdzałem nie mam jej na wodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 10 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2024 (edytowane) Wydajność czyli ilosc wymiany ciepła. Edytowane 10 Marca 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 10 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2024 jak cos to zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 11 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2024 17 godzin temu, Sławek.J napisał: Ciśnienie paliwa ponad 3 , to ma kolosalne znaczenie czy jest 3,1 czy 3,9 a jak zawór ciśnienia paliwa? Teraz Rozebrałem pompę wody i znalazłem nie właściwą "kryzę - lizak był koloru zielonego a powinien być żółty zielony ma ponad 1 mm większy otwór zamontowałem żółty. - bez znaczenia do mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek.J Opublikowano 13 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2024 ciśnienie paliwa był ok 3,5 - prawidłowe Bez znaczenia dla mocy ale być może mam problem z chłodzeniem powietrza przez interkuler a to ma wpływ na moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek.J Opublikowano 13 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2024 W dniu 10.03.2024 o 17:28, Krzak napisał: jak cos to zapraszam Trochę mam daleko jestem spod poznania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 14 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2024 58PSI dla 215 - tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 14 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2024 (edytowane) 12 godzin temu, Sławek.J napisał: ciśnienie paliwa był ok 3,5 - prawidłowe Bez znaczenia dla mocy ale być może mam problem z chłodzeniem powietrza przez interkuler a to ma wpływ na moc Ciśnienie paliwa jest bez znaczenia dla mocy ? naprawdę ? 3,5 to za mało, nie wspominając już o zaworze ( czy odpowiednio je trzyma ) Edytowane 14 Marca 2024 przez SeBa_PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 14 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2024 3 godziny temu, Kazik_usa napisał: 58PSI dla 215 - tak ? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek.J Opublikowano 15 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2024 "Bez znaczenia dla mocy ale być może mam problem z chłodzeniem powietrza przez interkuler a to ma wpływ na moc" SeBa Ta część była odpowiedzią na drugie stwierdzenie w twoim poście i nie dotyczy pompy paliwa tylko kryzy-lizaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 16 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2024 moim zdaniem nie będzie to problem intercoolera , sprawdz cisnienie paliwa i regulator bo 3,5 to za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 17 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2024 Intercooler może mieć wpływ w % na moc - tu nie szukałbym. Moze silnik boi się ciemności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek.J Opublikowano 19 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2024 Jeśli byłby to problem z ciśnieniem paliwa to czemu po otwarciu klapy nad filtrem powietrza lub zimniejsza woda i temperatura powietrza we wrześniu i październiku sprawia że obroty są prawidłowe . To o czym piszę powyżej ma wpływu na ciśnienie z pompy paliwa Przecież w modelach 255 km stosuje się większy interkuler po to żeby przepuścić więcej powietrz odpowiednio ochłodzonego do turbiny a w przypadku małego inter. wbudowanego w kolektor ssący nie jestem w stanie bezpiecznie podnieść mocy, pierwsze o czym każdy mówi to wymiana interk. na duży z mocniejszych modeli wnioskuję z tego że chłodzenie pow. ma znaczenie Na tą chwilę mam sprawdzony kolek. dol. , interk. , wymieniłem uszczelki w kolekt. , zamontowałem filtr powietrza usuwając " puszkę " bo ten model nie miał filtra W kwietniu dam ją na wodę i sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 19 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2024 Jeśli jest wszystko ok to silnik faktycznie ma różną moc w zimnej wodzie czy cieplej, natomiast na obroty to nie wpływa w tak dużym zakresie max 150 rpm różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 20 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2024 (edytowane) ten silnik nie ma czujnika AFR, EGT i korekcji pod to mapy , jeśli wiesz co to znaczy, na stockowym regulatorze masz stale 58psi, Ty masz teraz 50psi , a moze nawet zawor nie trzyma na WOT I duzo mniej.. wiec latasz ubogo. pod warunkiem ,że pomary wykonałeś prawidłowo. w razie czego szukaj nowy slupek , niech lezy w garazu. owszem w ostatecznosci czujnik stukowy zadziala, ale nie jestem tunerem seadoo i nie wiem jak to realizowane jest w sea doo , bo w samochodach , to obniża moc , cofa zaplon , wchodzi na inną mape lub robo korekcję. mam maptunera i licencje , wiec może w przyszłości zamontuje wskaznik AFR i spojrze w edytor map , ale musialnym miec jeszcze regulator paliwa regulowany np. riva a to nie jest tanie.. wtedy jak bym obniżył paliwo do 50psi bym widział co się dzieje, prawdopodobnie zrobi się ubogo i obniżać do zadzilania stukowego , wtedy zobaczyc co dalej robi ECU, ale nie trzeba być geniuszem , że niskie ciśnienie ma plywa na moc, ECU jakos się broni i dziury w tłokach nie biorą się z kosmosu ale najczescie problemy z paliwem duża reakcja na powietrze moze tez swiadczyc o nieszczelnosciach w dolocie , nie wiem jak te starsze SD , ale w nowszych byl problem peknietych kolektorow plastikowych. Edytowane 20 Marca 2024 przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 21 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2024 A sprawdź jeszcze rury dolotowe powietrza do wnętrza kadłuba, czasem jak taka się ułoży do ścianki, że nie przepuszcza to efekt może być jak mówisz, otwierasz klapę i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 22 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2024 po co szukać , zdemontuj klapę i pływaj bez 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.