Skocz do zawartości

CO JEST GORSZE RFI czy DI ? proszę o porade (SeaDoo)


SiDu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Trochę się wypaliłem jeśli chodzi o pływanie poczciwym gażnikowcem i jakiś tam pomysł na zmiene jest .Będzie to na 100% SeaDoo i to 2takt . Popływałem na 2taktach i 4suwy też sprawdziłem i te duże mocne i małego Sparka też ( to kandydat na zmiane ale niech ze 2lata na świecie pobędzie zobaczymy co jest wart ) Więc wole zostać przy 2suwie i wiem że skazany jestem albo na ,,800te '' RFI albo ,,950tke" DI bo to co mnie interesuje nie występuje z klasycznymi gażnikami . Więc pytam Panie i Panowie co mnie czeka jeśli wejedę w RFI/DI . To że są problematyczne to wszyscy wiemy czy to się jakoś specjalnie serwisuje , co się psuje na co trzeba uważać , co jest gorsze RFI czy DI. Mile widziane wszelkie opinie na ten temat .Jeśli chodzi o zakres ,,obowiązków ,, jaki będzie miał skuter to pływam sporo (tak mi się wydaje ) jakieś 20 godzin od kwietnia do pażdziernika tylko słodka woda - trochę traski rzeki , mazury ale też takie klasyczne wściekanie się też ma miejsce .

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz sprecyzować, jaki konkretnie model Cię interesuje? Bo wygląda mi, że chcesz kupić GTI/GTX skoro masz wybór takich silników?

Może więc weź pod uwagę RX-a na gaźnikach - w sumie podobny.

A co do przebiegu, to 20mth w sezonie to żaden przebieg - jedna wyprawa Zegrze-Mazury zabiera prawie 1/2 tego czasu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DI ma sprężarkę i trochę bardziej skomplikowany układ wtryskowy. Ciśnienia, a zwłaszcza ich różnice są bardzo ważne do prawidłowego funkcjonowania. Za dużo elementów pracuje nad prawidłowym napełnianiem cylindra. Jak działa to zabawa jest przednia ale jak się zacznie kwasić to ciężko zagonić koniki do pracy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może mało ale licząc x 5-6 lat i niekoniecznie zawsze ładną pogodę w niedziele (tylko wtedy mam czas plus jakiś urlop) to ile można te same trasy Zalew,Bug,Narew,Wisła,Pilica ,Mazury Śniardwy-Giżycko-i wyżej,Augustòw ,Pisa oczywiście też to klasyk robie co rok chociaz do połowy kotła od strony Pisza.Ale wròćmy do mego zapytania Co gorsze RFi czy Di ?Piszcie proszę mi się zdaje że Rfi to mniejsze zło (ale słabsze niestety)Co się psuje (w obu)jak się serwisuje dba żeby nie padło itd na co patrzeć chociaż jak działa to działa  :) A co do modelu to niech będzie zagadka - moze byc tylko Rfi lub Di niestety - RXa (na gaźnikach oczywiście) biorę pod uwagę jako 2gą opcje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii Sparka na pewno nie usłyszymy że to nie wypał i zaprzestają produkcji ,zawsze  będzie to maszyna niskobudżetowa dla określonych odbiorców i na określone akweny. Mała czy duża wpadka z kierownicą zdarza się każdemu tzw. choroba wieku dziecięcego.Aczkolwiek ostatnio rozmawiałem z kolegą który mówił że jeszcze nie zaczęli zabawy na wodzie a kierownica od Sparka została im w rękach.

Pęd w budowaniu nowych cięższych mocniejszych maszyn jest nie do pohamowania samo nasze forum mówi o tym że pytamy co Yamaszka co Sea Doo czy Kawasaki zrobi nowego na przyszły sezon i czekamy tak naprawdę na sensację że ktoś napisze jest 500 koników osobiście te moje 260 to już przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jakoś , prostrze mimo wszystko .Spotykam się z nimi nie tylko na wodzie .A i same skutery 4t owszem szybkie ale ile można gnać a przy tym wielkie jakieś takie .No Spark to taki powròt SeaDoo do korzeni i tu będe obserwował jak się to rozwija.

 

No tak ale sama konstrukcja jest bardziej nowoczesna, ekologiczna, ekonomiczna i dobrze dbana dluzej polata bez napraw. Predzej czy pozniej bedziesz zmuszony kupic 4T bo 2T nie sa produkowane i wygina smiercia naruralna. RXP tez za duzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2T są nadal produkowane ale nie sprzedawane w EU - Yamaha ma w ofercie VX700 (tak to się nazywało do zeszłego sezonu), dwusuwowy silnik w budzie VX-a.

Co do wielkości skuterów - konstrukcje podobne do Sparka z pewnością nie znikną, a nawet ich ilość pewnie się zwiększy - ludzie chcą prostych maszyn do zabawy, lekkich, małych i tanich i producenci raczej nie odpuszczą tego segmentu rynku. Klasyczne skutery też już raczej nie urosną, a na pewno nie wagowo - teraz priorytetem jest redukcja masy, co pokazała Yamaha w najnowszej kolekcji. Dzika pogoń za mocą też nam raczej nie grozi - większość klientów już teraz boi się na 100% wykorzystać potencjał aktualnie produkowanych maszyn, mocniejsze nie są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzika pogoń za mocą też nam raczej nie grozi - większość klientów już teraz boi się na 100% wykorzystać potencjał aktualnie produkowanych maszyn, mocniejsze nie są potrzebne.

 

wiesz o tym doskonale że tak może i jest na świecie ale na pewno nie dotyczy to Polaków:) my jestesmy najszybsi i najlepsi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie zmiany w motoryzacji tzw. wagowe mają jedno na celu poprawienie osiągów i chyba masz rację że wagowo to  skutery osiągnęły już jakiś pułap no bo moja maszyna z pełnym zbiornikiem i wożnicą nieco ponad 80kg. waży 600 kilogramów no ale z drugiej strony czy do tej masy można drastycznie zmniejszyć moc .

Chyba era skuterów pływających " wypornościowo " nam nie grozi  :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu Wasza nie wiedza wzięła górę  :D :D waga prawidłowa do wzrostu  8)

Nie, no przecież nie będziesz się narażał na jakieś bulimie czy inne anoreksje zamontujesz sobie ,,sterowanie radiem" i z brzegu pilotem... Osiągi skutera na pewno będą najlepsze  :D  :D  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2T są nadal produkowane ale nie sprzedawane w EU - Yamaha ma w ofercie VX700 (tak to się nazywało do zeszłego sezonu), dwusuwowy silnik w budzie VX-a.

Co do wielkości skuterów - konstrukcje podobne do Sparka z pewnością nie znikną, a nawet ich ilość pewnie się zwiększy - ludzie chcą prostych maszyn do zabawy, lekkich, małych i tanich i producenci raczej nie odpuszczą tego segmentu rynku. Klasyczne skutery też już raczej nie urosną, a na pewno nie wagowo - teraz priorytetem jest redukcja masy, co pokazała Yamaha w najnowszej kolekcji. Dzika pogoń za mocą też nam raczej nie grozi - większość klientów już teraz boi się na 100% wykorzystać potencjał aktualnie produkowanych maszyn, mocniejsze nie są potrzebne.

 

w100% się zgadzam , 2t mają się też świetnie w stojakach.A cała ta Eko-ściema w UE to temat na inną dyskusje :)Chociaż mam nadzieje że wielu ekofanatykòw na tym forum nie znajdziemy , byłoby to śmieszne patrząc na to jak skonstruowany jest ,,układ wydechowy" wszystkich skuteròw i łodzi oraz zużycie paliwa naszych maszyn .O żywot 2t się nie martwie szczegòlnie te ukochane gaźnikowce one są bardzo tanie w naprawie i działają wieki - w naszej grupie mamy XP z 93-98r ciagle sprawne działające bez najmniejszych problemòw od lat.

 

Ale wròćmy do mojej prośby o poròwnanie opinie Di vs Rfi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...