MATIGSX Opublikowano 29 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 Witam Szanownych Kolegów jako nowy użytkownik forum. Skuter zimował w garażu murowanym, a wcześniej silnik był zakonserwowany MOTULem Fogging Oil, oraz uk.ł chłodzenia zalany płynem chłodniczym. Paliwo po zimie zlane, zbiornik napełniony świeżą benzyną (mieszanka Shell Adv Ultra 1;40) Problem pojawił się wczoraj. Próbowałem uruchomić silnik kilka razy bez skutku. Po kilku minutach podjąłem ponowna próbę- silnik zaczął pracować, lecz po 5 sekundach przestał, ale to był mój błąd bo nie odkręciłem zaworu paliwa😊. Uruchomiłem ponownie, silnik ostro kopcił (pewnie po tym motulu FO). Po 20 sekundach zgasiłem go żeby się nie przegrzał bez dołączonej wody. Po uszykowaniu węży doprowadzających wodę, chciałem ponownie odpalić silnik ale już się nie udało. Kręciłem rozrusznikiem kilka razy i nie załapuje. Odkręciłem świece, są mokre ale iskra jest. Wymieniłem świece i dalej nic. Nadmieniam, że przed zimowaniem silnik odpalał bez problemów. Proszę , więc o pomoc bardziej doświadczonych Kolegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 Shell Adv Ultra 1;40 ?? Czy aby nie pomieszały Ci się oleje? Do tego motorka trzeba Lać olej do silników 2T. Jeżeli zalałeś olej do 4T to zapomnij o odpaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 29 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 Jest Shell Adv Ultra 2T motocyklowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 29 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 Stosuje tylko Shell Advance Ultra 2T lub Motul 800 RR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 ,,...są mokre ale iskra jest.." - rozumiem, że wodę podajesz dopiero po uruchomieniu silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 29 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 Tak jak pisałem, miałem powtórnie odpalić silnik i następnie odkręcić wodę, ale nie udało się uruchomić silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 29 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 Czy nikt nie domyśla się przyczyny takiego stanu. Nie chciałbym nikogo urazić, ale myślę, że na forum dość trafne i profesjonalne wypowiada się Kol. KRZAK. Według Jego rad od początku użytkowanie sprzętu stosowałem mieszankę PB95 z olejem 2T syntetycznym. Skuter przed zimowaniem nie sprawiał najmniejszych kłopotów. Pompa po inspekcji i wymianie oleju, z resztą z wykręconymi świecami wszystko się lekko obraca, nawet dziecko by obróciło wałkiem napędowym. Proszę o sensowne rady, bo nie chcę niepotrzebnie katować rozrusznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2022 (edytowane) Wykręć świece, osusz je. Wtryśnij trochę paliwa na cylindry. Wkręć świece i spróbuj uruchomić. Jak zastartuje to wina braku paliwa. Jak nie to trzeba dalej szukać. Edytowane 30 Maja 2022 przez mikijet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 31 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2022 Spróbuję w czwartek, Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 1 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2022 MIKIJET miałeś racje coś nie tak z dopływem paliwa. Wlałem do cylindrów po ok 3ml paliwa i po wkręceniu świec zapalił na chwilę. Powtórzyłem to kilka razy myśląc, że załapie i będzie chodził, ale nic z tego. Co ciekawe jak wlałem kilka strzykawek do węża przelewowego ( ten na gorze gaźnika przedniego), to silnik popracował ze 30 sekund i zgasł. Powtórzyłem dwa razy - efekt ten sam. Ewidentnie nie dochodzi paliwo, bo przed samym zgaśnięciem przyspieszają obroty, bo mieszanka paliwo powietrze staje się uboższa. Zastanawia mnie, co jest przyczyna, bo przed zimą nie było żadnych problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moniaha Opublikowano 1 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2022 Może sprawdź odstojnik (separator) paliwa czy jest szczelny i czy nie wytrąciła się woda. Mnie się to przytrafiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 1 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2022 Czyli filtr paliwa - sprawdzany czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2022 Sprawdź filtr paliwa w gaźniku nr 22 na rys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 2 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2022 Bez zdjęcia wydechu ciężko będzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2022 Moze glupie ale kranik paliwa otwarty?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 2 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2022 Każda rada może się przydać, ale zawór jest w pozycji otwartej a zbiornik wypełniony na 3/4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moniaha Opublikowano 3 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2022 W dniu 1.06.2022 o 22:58, MATIGSX napisał: Czyli filtr paliwa - sprawdzany czysty. Chodziło mi o szczelność dokręcania na oringu, bo jak będzie nieszczelny nie wytworzy podciśnienia żeby zassać paliwo. Ewentualnie (tak było u mnie) sprawdź gaźnik od strony alternatora, pompkę podciśnieniową czy wężyk podciśnieniowy jest dobrze podpięty, szczelny. U mnie odpadł ten króciec. Jeśli to wszystko jest ok a dalej nie dostaje paliwa to gaźniki do wyjęcia i czyszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 3 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2022 Membrana pompki paliwa wydaje się być ok. Po podłączeniu wężyka do króćca "pulsator" i wytworzeniu podciśnienia - nie zanika ono. Mam pytanie, jak w zbiorniku nie było wcale paliwa, w wężach pewnie nie. To pompka nie będzie miała problemu z zaciągnięciem paliwa po zalaniu zbiornika? Nadmieniam, że przed zimowaniem, nie było żadnych problemów z zapalaniem, silnik pracował równo i szybko wkręcał się na obroty. na moc też nie narzekałem. GAŹNIKI MOGŁY SIĘ ZABRUDZIĆ Z WINY ZAPSIKANIA DOLOTU MOTULEM DO KONSERWACJI...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moniaha Opublikowano 3 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2022 Godzinę temu, MATIGSX napisał: Membrana pompki paliwa wydaje się być ok. Po podłączeniu wężyka do króćca "pulsator" i wytworzeniu podciśnienia - nie zanika ono. Mam pytanie, jak w zbiorniku nie było wcale paliwa, w wężach pewnie nie. To pompka nie będzie miała problemu z zaciągnięciem paliwa po zalaniu zbiornika? Nadmieniam, że przed zimowaniem, nie było żadnych problemów z zapalaniem, silnik pracował równo i szybko wkręcał się na obroty. na moc też nie narzekałem. GAŹNIKI MOGŁY SIĘ ZABRUDZIĆ Z WINY ZAPSIKANIA DOLOTU MOTULEM DO KONSERWACJI...? Nie powinny. A dozownik oleju działa czy już usunięty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 4 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2022 Dzisiaj zrobiłem małą próbę odłączyłem węże od filtra paliwa i do ssącego podpiąłem bezbarwny przewód i umieściłem go w butelce z benzyną (mieszanką). Popiąłem też taki przewód do przelewu gaźnika w miejsce przewodu powrotnego i umieściłem go w drugiej butelce. Silnik odpalił i pracował normalnie, wchodził bez problemu na obroty. W rurce ssącej było widać zassywane paliwo. Również było widać w rurce przelewowej. Silnik po 5 min zgasiłem. Końcówkę dołączonego przewodu ssącego podpiąłem do króćca w filtrze paliwa ( wszystko szczelne na opaskach). Uruchomiłem silnik i podczas jego pracy w rurce ssącej nie pojawiało się zassane ze zbiornika paliwo zarówno na otwartym zaworze jak i rezerwie. Również z przelewu nie wydostawało się paliwo. Po chwili silnik zgasł. Wychodzi na to, że z butelki może zassać paliwo a ze zbiornika już nie. Wykluczyłem nieszczelność przewodu ssącego pomiędzy gaźnikiem i filtrem paliwa. Przewodem biegnącym od filtra do zaworu paliwowego a następnie do zbiornika można zassać paliwo. Sprawdziłem podciśnieniowo to połączenie aby wyeliminować nieszczelność. Po zassaniu paliwa podciśnienie się utrzymuje. Sprawdziłem więc jeszcze raz membranę pompy, też trzyma podciśnienie. Wprawiłem ją w ruch ustami dmuchając i ssąc - jakoś na przewodzie ssący nie widziałem reakcji, za to odczuwalna była na przewodzie przelewowym. Sprawdziłem też podczas pracy silnika czy jest pulsacja na wężu od silnika - wyczuwalna naprzemienna pulsacja. Czy może być uwalony zaworek w pompie paliwa w sekcji ssącej, co może powodować wytwarzanie zbyt słabego podciśnienia aby paliwo mogło być wyciągnięte ze zbiornika poprzez zawór. Do butelki jest wystarczające? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moniaha Opublikowano 4 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2022 A co się stanie jak pominiesz filtr paliwa i połączysz przewody (bez butelki tylko ze zbiornika)? Wyglada na to że filtr jest problemem. Wymień oring pod kubkiem z filtrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moniaha Opublikowano 4 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2022 Spróbuj dmuchnąć w wąż idący do filtra ze zbiornika i usłyszysz czy będzie bulgotać paliwo, bo może coś się przytkało np. smok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 4 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2022 Pominę jutro, ale ogólnie wydaje mi się, że na wężu jest jakieś słabe o ssanie. Jak wydłużyłem wąż i butelkę z paliwem postawiłem na podłodze- to nie dał rady zaciągnąć paliwa. Trochę lipa, bo pogoda do pływania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 4 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2022 Słychać bulgotanie, a paliwo można zaciągnąć wężykiem - ustami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 4 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2022 KOLEDZY - ciepło się zrobiło i pogoda sprzyja pływaniu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.