micsam Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Jak to jest konkretnie w przypadku Seadoo Sparka? Najróżniejsze teorie czytam w internecie. Można holować? Z do jakiej prędkości? Trzeba/powyżej jakiej prędkości coś zatykać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Można spacerowym tempem.Nie pamietam juz jak to dokładnie jest w instrukcji,ale zeby móc go holować beztrosko trzeba na zasilanie wody do chłodzenia wydechu wrzucić kran,który to trzeba zamykać przed holowaniem i PAMIĘTAĆ o jego odkręceniu przed pływaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micsam Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 https://i.ytimg.com/vi/Jw_oibaLV34/maxresdefault.jpg chodzi i ten otwor do płukania wydechu? (po lewej) Czy jakiś inny? 10-20kmph to można uznać ze spacerowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Nie kolego,chodzi o montaż takiego zaworka,tu na przykładzie innego seadoo 10kmh to luz,ale 20 to juz chyba za duzo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Jak to jest konkretnie w przypadku Seadoo Sparka? Najróżniejsze teorie czytam w internecie. Można holować? Z do jakiej prędkości? Trzeba/powyżej jakiej prędkości coś zatykać? w załączniku masz napisane i narysowane tak czy inaczej 99% tego nie uczyni...a i producent powinien to lepiej rozwiązać !! - np. zaworek. Ciekawe czym i jak gość na pofalowanej wodzie ma to zacisnąć przez ten zasrany otworek w boku...- życzę powodzenia w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micsam Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 tu cały wątek znalazłem o sparku. http://www.seadoospark.org/forum/89-sea-doo-spark-general-discussion/1562-clamping-towing-8.html ktoś tam w końcu zrobił ten zawór, ale fatygi co niemiara.... no nic pozostaje w takim razie holować z dala od granicy 20kmph, żeby potem się nie okazało że ploter na łodzi zaniża o parę kmph ... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Jak to jest konkretnie w przypadku Seadoo Sparka? Najróżniejsze teorie czytam w internecie. Można holować? Z do jakiej prędkości? Trzeba/powyżej jakiej prędkości coś zatykać? w załączniku masz napisane i narysowane tak czy inaczej 99% tego nie uczyni...a i producent powinien to lepiej rozwiązać !! - np. zaworek. Ciekawe czym i jak gość na pofalowanej wodzie ma to zacisnąć przez ten zasrany otworek w boku...- życzę powodzenia w praktyce. Tu się z kolegą zgadzam.Nie ciągam,więc robił nie będę,ale jeśli już,to albo trzeba to zrobić tak,żeby było przymocowane do rurki bagnetu,albo relokować kładąc trochę węża w kadłub w stronę dekla rewizyjnego po lewej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 20km/h raczej trudno byłoby osiągnąć ze skuterem na holu - skuter zaczyna myszkować i ciągnąć rufę holownika, a następnie przechylać się na burty. Bezpieczna prędkość holowania (pod względem stabilności zestawu) raczej nie przekroczy 10-12km/h, choć moje doświadczenia dotyczą skutera full size a nie Sparka. @micsam - przy okazji witam ziomka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Trzeba zacząć myślenie od pytania dlaczego powyżej pewnej prędkości holowanie unieruchominego silnika jest niebezpieczne.? Dlaczego najpierw odpala się maszynę a potem włącza wodę z węża? Odp. Przez wydech ( a konkretnie chłodzenie palin) można zalać motorek. Skąd woda do chłodzenia spalin? Ano z turbiny. Turbina to zwężka. Powyżej pewnej prędkości pojawią się takie ciśnienie wody, że jest w stanie podać wodę na ,,mieszacz" spalin z wodą. Wystarczyłoby ,, zasłonić" koszokratę jakimś brezentem czy inną blachą i już po problemie. P.S. nie zawsze skuterr jest holowany przez skuter, może się trafić holownik dużo większy i mocniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 P.S. nie zawsze skuterr jest holowany przez skuter, może się trafić holownik dużo większy i mocniejszy. Absolutnie nie miałem na myśli holowania skutera przez skuter. Kiedyś chcąc wspólnie przepłynąć mazurskie kanały ze znajomymi i pogadać przy tym nieco, postanowiliśmy podczepić mój skuter do ich motorówki (Coral 690 ze stacjonarnym Mercruiserem) na dwóch holach - po obu stronach rufy, żeby zminimalizować myszkowanie. Próby przyspieszenia do prędkości półślizgowych kończyły się bardzo silnym myszkowaniem skutkującym ciągnięciem rufy, a także silnym kładzeniem się skutera na burty (wyglądało jakby chciał się przewrócić). W końcu skuter to masa ok. 350kg. Przy prędkościach spacerowych do mniej więcej 12km/h nie było żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Jeżeli nikt nie trzyma kierownicy to będzie myszkował bo kierownica strugi działa jak ster a koszokrata jak miecz w jachcie. Drobne kołysanie ( a jakaś falka jest zawsze) i układ równowagi idzie się .... Trochę to działa jak pływanie w ślizgu ,, z falą". Reakcja kadłuba po zaryciu w doganianą falę jest praktycznie nie do przewidzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micsam Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 20km/h raczej trudno byłoby osiągnąć ze skuterem na holu - skuter zaczyna myszkować i ciągnąć rufę holownika, a następnie przechylać się na burty. Bezpieczna prędkość holowania (pod względem stabilności zestawu) raczej nie przekroczy 10-12km/h, choć moje doświadczenia dotyczą skutera full size a nie Sparka. @micsam - przy okazji witam ziomka :) mam możliwość "umocowania" na sztywno czyli przód sparka wjeżdża trochę na pomost rufowy. wtedy fajnie sztywno "jedzie", nie uderza przy "hamowaniu" a i spokojnie cofnąć można. W każdym razie powiedzmy 15kmph nie przekraczać i tyle. Witam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.