messi Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 sea doo 951 gsx 98 rok jaki olej?niby olej ma spelniac specyfikacje tcw2lub tcw 3. castrol aqua race nie spelnia tej specyfikacji,tylko castrol bio,lub mineralny qboard?a na czym wy plywacie? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 syntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 niby olej ma spelniac specyfikacje tcw2lub tcw 3. castrol aqua race nie spelnia tej specyfikacji,tylko castrol bio,lub mineralny qboard?a na czym wy plywacie? ;) XP Limited, GSX Limited and GTXLimited Use BOMBARDIER ROTAX FORMULA XP-S synthetic injection oil (or the equivalent synthetic oil). This fully synthetic oil will provide outstanding lubrication and cleanliness, less friction and wear for greater engine performance and durability. - CAUTION The 947 engine requires the use of Bombardier Rotax Formula XP-S SYNTHETIC injection oil (or the equivalent synthetic oil). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 No właśnie, jak napisał mikijet, chyba nie powinien być tcw-3? U mnie w RX 951 przynajmniej tak było i lałem właśnie Aquarace Castrola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 ,,Castrol remains the only manufacturer of XPS. This is a proprietary blend sold only by Bombardier" http://www.sea-doo.net/techarticles/oil/oil.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁySy Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Castrol Aqua Race :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Panowie tyle juz o tym pisalismy wiec po co te dyskusje. Olej syntetyczny jest najlepszy czy dla pracy mechanika czy dla uzytkownika skutera. Czy porownywal z was ktos uklad wydechowy po jednym sezonie plywania na oleju fabrycznym i na syntetycznym?? Po fabrycznym jest duzo wiecej nagaru a co za tym idzie skuter traci na dydechu rezonans a z wiazku z tym i moc. Nie wydajemi sie zeby ktos co sezon wyciagal wydech i go czyscil. Najlepszym olejem jaki uzywalem to byl bezpylowy olej Klotz ktory sciagalismy z usa i ktory rzeczywiscie po sezonie plywania na tym oleju nie zostawial deka nagaru. Ale nie stety cena byla na tyle zaporowa ze 90% polskich zawodnikow plywalo na shell ultra advance 2t. Olej bardzo dobry dla silnika i ukladu wydechowego. Ja w sezonie spalalem okolo 100 litrow moze wiecej oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Syntetyk Low ash. Olej ma się spalić do końca i tak jak @ krzak napisał będzie chodziło jak nówka . Inna sprawa to regulacja dozowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Dozownik usunac. A zwlaszcza w starszych skiterach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xisio Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 Pozwolę sobie odkopać wątek i zapytać jakie znacie i polecacie oleje poza aquarace 2t ? Ktoś mi polecał Motul 800 2t, w ofercie motula jest PowerJet 2T oraz 710 2T ale nigdzie nikt go nie recenzował, słyszałem jeszcze że warto używać Shell Advance 2T Ultra 2. Z tego co wyczytałem to Motul 800 jest tylko do mieszania z paliwem, 710 jest do mieszania i do dozownika, dodatkowo ten pierwszy ma wyższą temperaturę wypalania co zapewnia lepsze smarowanie. Dodatkowo są dwie wersje Road Racing i Off Road, którą stosować ? Zastanawiam się jakim olejem zastąpić Aquarace o którym słyszałem sporo złych opinii od ludzi co się ścigają na wodzie. Co najlepiej lać w Polsce do xp 951 z zaślepionym dozownikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2013 .... Co najlepiej lać w Polsce do xp 951 z zaślepionym dozownikiem ? Tak mi się skojarzyło z zaślepianiem. Jakoś nikt nie zwraca uwagi na wałek wyważający ( balans shaft) i jego smarowanie. teoretycznie wlewa się tam olej przy skladaniu silnika i gotowe. Dobrze jest przysposobić motor do kontroli i wymiany oleju w obudowie tego wałka. A olej na wyścigi albo na katowanie silnika? Tylko najlepszy syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xisio Opublikowano 17 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2013 Dobrze jest przysposobić motor do kontroli i wymiany oleju w obudowie tego wałka. A olej na wyścigi albo na katowanie silnika? Tylko najlepszy syntetyk. Problemem jest jedynie dojść do wlewu oleju w 951 jak jest włożony silnik z wydechem, śruba jest dość głęboko schowana ;/ Wracając do oleju, chcę kupić 20-25L na cały sezon mam do wyboru: Motul 800 Motul 710 Mobil1 Racing 2T Shell Advance Ultra 2T i mam tutaj dylemat trochę miedzy [glow=red,2,300]Motul 800[/glow] a [glow=red,2,300]Shell Advance Ultra 2T[/glow] Ten pierwszy ma dwie wersje off road i road racing więc pytanie czym się różnią i która lepsza do pracy silnika w skuterze ? Jak by się ktoś zastanawiał to mam karty produktowe Road Race http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/2699/800_2T_Factory_Line_Road_Racing_TDS_(GB).pdf?1302119951 Off Race http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/44/800%202T%20Factory%20Line%20Off%20Road_GB.pdf?1290086771 Generalnie: Motul 800 Road Race 100% syntetyczny złożony z 2 estrów Przeznaczony do silników 500cc Dozowanie 33:1 do 25:1 Temperatura spalania 274°C Kolor pomarańczowy po zmieszaniu Motul 800 Off Race 100% syntetyczny zawierający 1 ester Przeznaczony do silników 250cc Dozowanie 1:50 Temperatura spalania 252°C Kolor czerwony po zmieszaniu O dziwo wersję Off Race zalecają do skuterów wodnych, wersję Road Race do silników pracujących na wysokich obrotach i pod obciążeniem. W mojej opinii lepiej używać Road Race w skuterach wodnych. Co o tym myślicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 A czy ktoś "rozgryzł" dlaczego firma Castrol nie zaleca oleju Aqua Race 2T do silników Sea Doo DI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Sea Doo DI to wynalazek i trzymać się od tego z daleka :) Może chodzi o te nieszczęsny wtrysk paliwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.