Skocz do zawartości

Jakie paliwo ?


Makar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jakie paliwo najlepiej lać do Sea Doo Gtx 215 ?

 

no dobra napisze coś zanim dostaniesz mnóstwo propozycji...ale Twoje pytanie jest tak śmieszne, że ciężko się powstrzymać..

Tak analizując głębiej ..myślę może koleś pływa w różnych krajach gdzie jest wiele paliw dostępnych...

 

odp.

W PL każde paliwo jest właściwe do tego motorka. Masz lać bezołowiówkę min 94 oct i wszystko w temacie. Jak wlejesz "mocniejsze" dostępne na stacjach (verva, power itd) też będzie OK i  nic się złego nie stanie, wzrostu mocy nie odczujesz a na pewno odczujesz różnicę w portfelu. Nie tankój na stacjach które odstraszają....Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mają świąteczne nastroje  ;D

Kiedyś poruszałem temat paliw ale do zaburtówek.

Pytanie kolegi do końca nie jest śmieszne bo intuicyjnie mając doładowany silnik zastanowił się nad ilością oktanową. ( są np. auta w których jest zalecane wysokooktanowe - jak lancer evo)

Producent dopuszcza każde paliwo bezołowiowe dostępne w Polsce jednak ja osobiście jestem wyznania iż na paliwach wysoko oktanowych jak np. shell vpower nitro 100 silnik może mocy teoretycznie nie ma większej ale ( jednak ma :D - bierze się to z lepszej jakości tych paliw) jest dużo bardziej cichy no i nazwijmy "żywszy".  8)

Oczywiście to kosztuje.

Każdy leje co chce z duuuuuuuużą przewagą na Pb95.

Ja do łodzi zawsze leję wysokooktanowe.

 

Tak bardziej obrazowo:

na Pb95 kładąc manetkę w dół jak bym słyszał od silnika " zostaw mnie, zostaw mnie" , a na 100 "dawaj cieniasie!"

;D ;D ;) ;)

OO! :P :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakie paliwo najlepiej lać do Sea Doo Gtx 215 ?

 

no dobra napisze coś zanim dostaniesz mnóstwo propozycji...ale Twoje pytanie jest tak śmieszne, że ciężko się powstrzymać..

Tak analizując głębiej ..myślę może koleś pływa w różnych krajach gdzie jest wiele paliw dostępnych...

 

odp.

W PL każde paliwo jest właściwe do tego motorka. Masz lać bezołowiówkę min 94 oct i wszystko w temacie. Jak wlejesz "mocniejsze" dostępne na stacjach (verva, power itd) też będzie OK i  nic się złego nie stanie, wzrostu mocy nie odczujesz a na pewno odczujesz różnicę w portfelu. Nie tankój na stacjach które odstraszają....Powodzenia

 

 

Zgadzam  się z kolegą. Tankuj paliwo zalecane przez producenta. Większa  liczba oktanów nic nie da. Spalanie nie zmaleje i mocy nie przybędzie.

Doznania lepszych osiągów  to tylko  siła sugestii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jzsho , zapytałem ile to jest octanów na EU normy z USA - a Ty dalej przy tej mocy....

poza tym ten cytat dokładnie ujmuje w 100% to co pisałem wcześniej

Wrażenie kierowcy, że silnik pracuje lepiej na paliwie o wyższej liczbie oktanów, wynika z faktu, iż spalając paliwo łagodniej, motor pracuje z większą kulturą, a więc ciszej.

 

Trochę inaczej jest z tzw. paliwami 99+. Rzeczywiście zapewniają one przyrost mocy. Do nowych, „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne zawierające duże ilości tlenu. To właśnie zwiększona ilość tego pierwiastka wpływa na wzrost osiągów.  Zdaniem specjalistów wzbogacone paliwa faktycznie poprawiają parametry i żywotność silnika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że temat schodzi na boczne tory....kolega chyba otrzymał wyczerpującą odpowiedź... :)

 

lać co pisze producent i cieszyć się życiem... C:-)

Niektórzy lubią poprawiać coś na własną rękę i ulegać sile sugestii... np. producent pisze jaki lać olej do silnika..a "Kowalski" i tak uważa, że znalazł lepszy... Fora samochodowe kipią od takich "porad"...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jzsho , zapytałem ile to jest octanów na EU normy z USA - a Ty dalej przy tej mocy....

poza tym ten cytat dokładnie ujmuje w 100% to co pisałem wcześniej

Wrażenie kierowcy, że silnik pracuje lepiej na paliwie o wyższej liczbie oktanów, wynika z faktu, iż spalając paliwo łagodniej, motor pracuje z większą kulturą, a więc ciszej.

 

Trochę inaczej jest z tzw. paliwami 99+. Rzeczywiście zapewniają one przyrost mocy. Do nowych, „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne zawierające duże ilości tlenu. To właśnie zwiększona ilość tego pierwiastka wpływa na wzrost osiągów.  Zdaniem specjalistów wzbogacone paliwa faktycznie poprawiają parametry i żywotność silnika,

Nieprawdą jest, że wlewając 100 oktanowe paliwo do swojego silniczka poczujesz  nagły przypływ mocy, wręcz przeciwnie spodziewaj się jego spadku. Spadnie moc i silnik będzie pracował łagodniej, ale nie lepiej.

Chyba ,że masz silnik przystosowany do tego paliwa, wtedy moc nie spadnie, ale tęż jej nie przybędzie.

Nie wierzcie w bełkot marketingowy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...