Pikuś Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Witajcie! Może ktoś ma pomysł co zrobić. GTX stał dość długo nieużywany. Kierownica chodzi trochę ciężko i przy prędkości 80km/h i więcej ma tendencję do lekkiego myszkowania, to w prawo, to w lewo. Nie bardzo chce trzymać kierunek. Proszę o konstruktywne wskazówki. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Witam, jeśli chodzi o myszkowanie przy prędkości to chyba niesprawny OPAS może tak powodować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 17 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Ok.. Sam mogę coś sprawdzić , zrobić ? Na postoju przy wyłączonym silniku skrzydełka ruszają się w zależności od położenia kierownicy. Pewnie potrzebna regulacja czyli tylko serwis? :-) Przeczytałem z instrukcji: When engine is running at approximately 75% or more RPM, the side vanes are automatically raised to upper position since they are not required at that vehicle speed range. Between 30% and 75% engine RPM, side vanes are gradually raised from lower position to upper position. 1. Side vane in upper position When throttle is released and engine RPM drops, the side vanes are automatically lowered thus assisting steering control. Może nie podnoszą się skrzydełka przy większej prędkości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Podczas płynięcia te skrzydełka powinny się podnieść i ślizgasz się samym dnem. Jeśli nie utrzymują ciśnienia wody to się nie podnoszą i masz problem z równym płynięciem. Możesz zrobić test, żeby to potwierdzić albo wykluczyć: podnieś te płetwy i zablokuj. Kiedyś to chyba blokowałem taką rurką plastikową- w instalacjach elektrycznych budynków jest używana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 17 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 znalazłem jeszcze to: Models with sliding vanes: O.P.A.S.TM side vanes do not go up while watercraft is at speed. Clogged filter, square rings damaged, leakage in hoses or mechanical malfunction. Refer to an authorized Sea-Doo dealer. Models with sliding vanes: O.P.A.S. side vanes do not go down while engine is at idle. Broken spring inside side vane cylinder. Refer to an authorized Sea-Doo dealer. Watercraft is more responsive than usual while turning. Side vanes do not go up while watercraft is at speed. Refer to an authorized Sea-Doo dealer. Watercraft pulls on one side. One side vane does not go up while watercraft is at speed. Refer to an authorized Sea-Doo dealer. O.P.A.S. side vanes do not go up while watercraft is at speed. Clogged filter, square rings damaged, leakage in hoses or mechanical malfunction. Refer to an authorized Sea-Doo dealer. O.P.A.S. side vanes do not go down while engine is at idle. Broken spring inside side vane cylinder. Refer to an authorized Sea-Doo dealer. Napisz mi proszę jak je zablokować. Czym podciągnąć do góry itd ? Próba będzie w środę po południu. Mam takie wrażenie że tył skutera jakoś słabo wychodzi z wody - może to tylko mi się tak wydaje. Jakby co nagram filmik :-) Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 17 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Ale OPAS odpowiada za lepsze skręcanie przy niższych prędkościach, nie za trym. Skrzydełka nie podnoszą się/opadają, tylko wychylają na boki. Źle wyregulowane mogą powodować lekkie ściąganie, ale raczej przy niższych prędkościach. Przyjrzyj się raczej lince sterociągu - może być zapieczona w pancerzu. A masz duży luz na kierownicy przy skręcaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 18 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 Skrzydelka wychylaja sie przy kreceniu kierownica ale przy szybszym plynieciu maja sie schowac. Poprostu wez za ta pletwe i popchnik ja do gory, zobacz gdzie mozna zablokowac (aby byla w gorze i mogla sie wychylac). Ja mam luz w kierownicy w swoim gtxie ale plynie rowno jak strzala. Mialem problemy z nie rownym plynieciem do czasu az jedna pletwe wyrwalo w slizgu, druga usunalem i jest ok. Nie mowie ze na pewno masz z tym problem ale to prawdopodobne i latwe do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 18 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2018 Luzu w kierownicy nie ma tzn. Kierownica chodzi dość cieżko ale dysza porusza się dokładnie tak jak ruszam kierownicą i niewielkie poruszenie daje ruch dyszy czyli luz raczej odpada. Jutro będę na wodzie to sprawdzę dokładnie. Dzieki za uwagi. Czy sterociag i linki można kogoś przesmarować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 21 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Ok dzieki za sugestie. Dziś byłem na wodzie i sprawa wygląda tak , że pływa się całkiem fajnie.Kierownica chodzi jaby trochę lżej , skrajne położenia dość ciężko ale dochodzi. Jakby się rozruszała. Objaw "myszkowania" zmniejszył się i w zasadzie występuje tylko w środkowym położeniu przepustnicy. Skrzydełka idą posłusznie za dyszą i kierownicą. Da się je popchnąć do góry czuć wyrażny i równy po obu stronach opór sprężyny. Nie wiem czy w wodzie przy dużej prędkości , nie miałem obserwatora. Kierownica ma trochę luzu ale jak na moje oko niewiele - na końcu manetki do 5 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Moim zdaniem winny jest sam sterociąg (linka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 22 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 Czyli co trzeba zrobić ? Czy zostawić temat i przy okazji przeglądu posezonowego wymienić ja w serwisie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 22 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 Proponuję zrobić prosty test z OPASem, żeby wiedzieć w jakim stanie skuter będzie zimowany albo co poprawić przed zimowaniem czy sezonem letnim :) Co z tego, że serwis wymieni końcówki albo linkę steru jak w grudniu go nie zrzucą do wody żeby sprawdzić OPAS, który może być problemem. Może trochę przesadzam :p Sprawdź to: https://rivaracing.com/i-17283738-riva-sea-doo-o-p-a-s-competition-kit.html zrób sobie takie blokady i runda na wodę. To potwierdzi lub wykluczy opas lub ster. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 23 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 Ok sprawdze ale dopiero w czwartek bo zapowiada się trochę cieplej i będę miał czas zrobić takie tulejki. Jeszczę chcę zapytać czy można jakoś nasmarować przekładnię lub linkę steru bo mam wrażenie że wciąż ciężko chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Zauważyłem też, że przy szybszej jeździe kierownica musi być lekko w lewo aby skuter jechał centralnie do przodu. Kiedy kierownica jest na środku , dysza jest lekko w prawo. Nie wiem czy dobrze zrobiłem , ale odkręciłem linkę sterociągu od dyszy wylotowej i wykręciłem oczko o około 1 cm. Teraz kierownica stoi całkowicie prosto i dysza też jest prosto. Co wy na to? W czwartek próba na wodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Dobrze zrobiles,to jest regulacja polozenia kiery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pikuś Opublikowano 24 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Dodam jeszcze , że dlapełni szczęścia nasmarowałem sterociąg od tyłu i od przudu a także rozebrałem kolumnę kierownicy wraz z łożyskami ślizgowymi i przekładnią :-) Nasmarowałem i kiera chodzi teraz jednym palcem :-) i skuter mknie prosto. Sugestia była trafna :-) dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Jeśli rozbierałeś kierownicę to pewnie zauważyłeś na końcu pancerza od strony kierownicy taką dużą czarną nakrętkę, ona służy do regulacji kierownicy, jest o wiele łatwiej nić odkręcać całą końcówkę przy dyszy strumieniowej :) To tak na przyszłość. Dobrze, że udało się problem rozwiązać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.