Skocz do zawartości

Kierownica GTX 2006


Pikuś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Może ktoś ma pomysł co zrobić. GTX stał dość długo nieużywany. Kierownica chodzi trochę ciężko i przy prędkości 80km/h i więcej ma tendencję do lekkiego myszkowania, to w prawo, to w lewo. Nie bardzo chce trzymać kierunek. Proszę o konstruktywne wskazówki. Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.. Sam mogę coś sprawdzić , zrobić ? Na postoju przy wyłączonym silniku skrzydełka ruszają się w zależności od położenia kierownicy. Pewnie potrzebna regulacja czyli tylko serwis? :-)

Przeczytałem z instrukcji:

 

When engine is running at approximately

75% or more RPM, the side

vanes are automatically raised to upper

position since they are not required

at that vehicle speed range.

Between 30% and 75% engine RPM,

side vanes are gradually raised from

lower position to upper position.

 

1. Side vane in upper position

When throttle is released and engine

RPM drops, the side vanes are automatically

lowered thus assisting steering

control.

 

Może nie podnoszą się skrzydełka przy większej prędkości ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas płynięcia te skrzydełka powinny się podnieść i ślizgasz się samym dnem. Jeśli nie utrzymują ciśnienia wody to się nie podnoszą i masz problem z równym płynięciem. Możesz zrobić test, żeby to potwierdzić albo wykluczyć: podnieś te płetwy i zablokuj. Kiedyś to chyba blokowałem taką rurką plastikową- w instalacjach elektrycznych budynków jest używana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem jeszcze to:

 

Models with sliding

vanes: O.P.A.S.TM

side vanes do not go

up while watercraft is

at speed.

 

Clogged filter, square rings

damaged, leakage in hoses or

mechanical malfunction.

Refer to an authorized Sea-Doo

dealer.

 

Models with sliding

vanes: O.P.A.S. side

vanes do not go

down while engine is

at idle.

Broken spring inside side vane

cylinder.

Refer to an authorized Sea-Doo

dealer.

 

Watercraft is more

responsive than

usual while turning.

Side vanes do not go up while

watercraft is at speed.

Refer to an authorized Sea-Doo

dealer.

 

Watercraft pulls on

one side.

One side vane does not go up

while watercraft is at speed.

Refer to an authorized Sea-Doo

dealer.

 

O.P.A.S. side vanes

do not go up while

watercraft is at

speed.

Clogged filter, square rings

damaged, leakage in hoses or

mechanical malfunction.

Refer to an authorized Sea-Doo

dealer.

 

O.P.A.S. side vanes

do not go down

while engine is at

idle.

Broken spring inside side

vane cylinder.

Refer to an authorized Sea-Doo

dealer.

 

Napisz mi proszę jak je zablokować. Czym podciągnąć do góry itd ?

Próba będzie w środę po południu.

Mam takie wrażenie że tył skutera jakoś słabo wychodzi z wody - może to tylko mi się tak wydaje. Jakby co nagram filmik :-)

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale OPAS odpowiada za lepsze skręcanie przy niższych prędkościach, nie za trym. Skrzydełka nie podnoszą się/opadają, tylko wychylają na boki.

Źle wyregulowane mogą powodować lekkie ściąganie, ale raczej przy niższych prędkościach.

Przyjrzyj się raczej lince sterociągu - może być zapieczona w pancerzu.

A masz duży luz na kierownicy przy skręcaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydelka wychylaja sie przy kreceniu kierownica ale przy szybszym plynieciu maja sie schowac.

Poprostu wez za ta pletwe i popchnik ja do gory, zobacz gdzie mozna zablokowac (aby byla w gorze i mogla sie wychylac). Ja mam luz w kierownicy w swoim gtxie ale plynie rowno jak strzala. Mialem problemy z nie rownym plynieciem do czasu az jedna pletwe wyrwalo w slizgu, druga usunalem i jest ok. Nie mowie ze na pewno masz z tym problem ale to prawdopodobne i latwe do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzu w kierownicy nie ma tzn. Kierownica chodzi dość cieżko ale dysza porusza się

dokładnie tak jak ruszam kierownicą i niewielkie poruszenie daje ruch dyszy czyli luz raczej odpada. Jutro będę na wodzie to sprawdzę dokładnie. Dzieki za uwagi. Czy sterociag i linki można kogoś przesmarować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki za sugestie. Dziś byłem na wodzie i sprawa wygląda tak , że pływa się całkiem fajnie.Kierownica chodzi jaby trochę lżej ,  skrajne położenia dość ciężko ale dochodzi. Jakby się rozruszała. Objaw "myszkowania" zmniejszył się i w zasadzie występuje tylko w środkowym położeniu przepustnicy. Skrzydełka idą posłusznie za dyszą i kierownicą. Da się je popchnąć do góry czuć wyrażny i równy po obu stronach opór sprężyny. Nie wiem czy w wodzie przy dużej prędkości , nie miałem obserwatora. Kierownica ma trochę luzu ale jak na moje oko niewiele - na końcu manetki do 5 mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zrobić prosty test z OPASem, żeby wiedzieć w jakim stanie skuter będzie zimowany albo co poprawić przed zimowaniem czy sezonem letnim :) Co z tego, że serwis wymieni końcówki albo linkę steru jak w grudniu go nie zrzucą do wody żeby sprawdzić OPAS, który może być problemem. Może trochę przesadzam :p Sprawdź to:

 

https://rivaracing.com/i-17283738-riva-sea-doo-o-p-a-s-competition-kit.html

 

zrób sobie takie blokady i runda na wodę. To potwierdzi lub wykluczy opas lub ster.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem też, że przy szybszej jeździe kierownica musi być lekko w lewo aby skuter jechał centralnie do przodu. Kiedy kierownica jest na środku , dysza jest lekko w prawo.  Nie wiem czy dobrze zrobiłem , ale odkręciłem linkę sterociągu od dyszy wylotowej i wykręciłem oczko o około 1 cm. Teraz kierownica stoi całkowicie prosto i dysza też jest prosto. Co wy na to? W czwartek próba na wodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Dodam jeszcze , że dlapełni szczęścia nasmarowałem sterociąg od tyłu i od przudu a także rozebrałem kolumnę  kierownicy wraz z łożyskami ślizgowymi i przekładnią :-) Nasmarowałem i kiera chodzi teraz jednym palcem :-) i skuter mknie prosto. Sugestia była trafna :-) dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozbierałeś kierownicę to pewnie zauważyłeś na końcu pancerza od strony kierownicy taką dużą czarną nakrętkę, ona służy do regulacji kierownicy, jest o wiele łatwiej nić odkręcać całą końcówkę przy dyszy strumieniowej :) To tak na przyszłość. Dobrze, że udało się problem rozwiązać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...