SiDu Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Witam Mam problem , była robiona regeneracja wału w silniku SeaDoo 800 RFI , silnik był w oryginale zatarł się na 1szej korbie nadszedł jego czas :( 12lat Po regeneracji mam nowe korby WSM , wszystkie łożyska FAG 6207 C3/6306 C3 . Po 6 godzinach pływania silnik staje dęba po rozebraniu okazuje się że stanęło łożysko , konkretnie drugie od zewnątrz. Powiem szczerze że zgłupiałem bo naprawy nie przeprowadzał amator itd ale nie bardzo wiem co myśleć .Zrobiłem podejście pod łożyska OEM (chociaż wiem że różnica żadna poza ceną ) niestety BRP Europa nie posiada ani jednego na stanie - na całę Europę i nie wiedzą kiedy będą mieli - czad :) .Zamówiłem nowy zestaw łożysk , tym razem Nachi made in Japan. Ma ktoś pomysł co mogło być przyczyną że padło mi to po 6h , sprawdziliśmy dawkowanie oleju , o wodzie w silniku też nie może być mowy , no strasznie mnie to męczy. Czekam na uszczelki z ASO (jak zawsze błyskawicznie 2 tygodnie masakra) i będzie drugie podejście . Może ktoś coś podpowie w międzyczasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 za poradę którą dostałem na priv jeszcze raz dzięks , ale może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co mogło być nie tak . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 BRP :D :D :D :D :D :D :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2016 Dostep do części to jest tam niestety lichy dlatego nie trzeba kupować Edwina i reszty z brp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 a które konkretnie ,, trzeba kupować " a które nie . Zasadniczo łożysko temat prosty ale po wyżej opisanej przygodzie to sam nie wiem.Tym bardziej że tych łożysk BRP autentycznie w europie brak - tylko import z USA . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Mi serwis witkar skladal sea doo 950 od podstaw i wsadzili na wal lozyska polskie o odpowiednim oznaczeniu,musial bym znalezc stare Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 W sea-Doo montowane są silniki Rotax. Austriacy mają system metryczny więc i łożyska pewnie się znajdą bezproblemowo. Trzeba tylko zajrzeć do katalogów timken i Fłt Kraśnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2016 wiem , ale w 950tce są dużo większe te łożyska niz w 800tce a w Rfi jeszcze jedno inne ,nic robimy na komplecie Nachi i mam nadzieję że teraz to już na długo starczy nie 6mh :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Jak by robila osoba w temacie to by sie tak nie stalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 co się stało z tym łożyskiem ? jak wyglądało po rozebraniu? coś pękło? rozsypał się "koszyk"? był plastikowy czy metalowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Znaczy tak, robiła to osoba mocno w temacie i tu bym był spokojny , łożyska nazwijmy to zamiennik (Fag/SkF) miały koszyki metalowe , jak pisałem jedyne z plastikowym koszyczkiem są OEM ale temat ich dostępności opisałem wcześniej. Szukałem zamiennika z plastikiem ale nie znalazłem (jeśli ktoś ma wiedzę gdzie są takowe to poproszę )Skuter chodził okolice 6mh po złożeniu . Trochę popływałem na próbę po złożeniu jakieś 20min , potem już mazury raz wypad powiedzmy 2godziny , potem kolejny dzień taki dłuższy wypad Węgorzewo-Mikołajki i Mikołajki Węgorzewo . Ja lubię takie traski nie było katowania itd . kolejny dzień odpalam 3-5minut i jeb.. stoi . Na wodzie już nie odpalił , potem zawzięcie próbowałem jeszcze z kabli bo wyglądało jakby mu prąd odcieło/brakowało to odpalił na 10sekund i koniec. No łożysko 1 drugie od zewnątrz licząc na dębowo a reszta ok , nie ,,wybuchło" po prostu stanęło i już . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 6207 z poliamidowym koszykiem masz SiDu ile dusza zapragnie. Tylko musisz zwrócić uwagę żeby było z oznaczeniem C3 albo C4,są to łożyska o zwiększonym luzie. Ale po co wydawać kasę jak można założyć 6207C3 lu C4 z np.Kraśnika i będzie dobrze. Jest jeszcze jedna istotna sprawa. Wał musi być dobrze wycentrowany,w tolerancji po osiowej max. 0,05mmm. W przeciwnym razie łożyska za każdym razem szlak trafi. Takich wałów zregenerowałam dziesiątki. Chcesz więcej informacji napisz na pw.podam Ci numer tel. w o silnikach Seadoo będziesz wiedział prawie wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Lozyska sa. I sa dostepne. Jezeli chodzi o koszyki plastykowe to nie jest oplacalne bo trzeba zamowic mega duzo. Nie jest problem z lozyskami. Tylmo trzeba dobrac oxpowiednie z odpowiednimi luzami. Mysle ze ktos kto z tego zyje nie udzieli ci odpowiedzi gdzie jakie i za ile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 6207 z poliamidowym koszykiem masz SiDu ile dusza zapragnie. Tylko musisz zwrócić uwagę żeby było z oznaczeniem C3 albo C4,są to łożyska o zwiększonym luzie. Ale po co wydawać kasę jak można założyć 6207C3 lu C4 z np.Kraśnika i będzie dobrze. Jest jeszcze jedna istotna sprawa. Wał musi być dobrze wycentrowany,w tolerancji po osiowej max. 0,05mmm. W przeciwnym razie łożyska za każdym razem szlak trafi. Takich wałów zregenerowałam dziesiątki. Chcesz więcej informacji napisz na pw.podam Ci numer tel. w o silnikach Seadoo będziesz wiedział prawie wszystko. Piec setek to juz dobrze. Nie raz ciezko trafic z wywazeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 ciężko tutaj polemizować....łożyska SKF/FAG to górna półka więc nie poprawnie dobrane i zamontowane nie mogły się zatrzeć po 6h pływania (tym bardziej z powiększonym luzem C3). Często mechanicy nieświadomie(nawyki fachowców) niszczą nowe łożyska np. przy ich nabijaniu...tłukąc młotkiem lub nawet używając prasy ale działając siłą na nieodpowiedniej szalce(tej bez oporów).. jak mówię ciężko teraz gdybać..ale jakość łożysk bym odrzucił łożysko FAG 6207 C3 - wytrzymuje 24 tys obrotów/minutę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Krzak. Mogę Ci ze spokojnym sumieniem dodać że centrowałem wały korbowe do skuterów na ZERO. Startowały też w sinikach na Mistrzostwach Polski swego czasu zdobywając puchary. Sobczak,Gryt,Straszyński....znam ich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Tez ich znam. Z Jarem do dzisiaj sie scigamy. Kiedys to byly czasy. Ehh. Dzisiaj to wyscig zbrojen i dziesiatki tysiecy zl wydane po to......wlasnie po co...... chyba po to zeby ten sport istnial. Jakze piekny sport. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Jaki Świat mały,a łza się w oku kręci jak chłopaki na XP się ścigali. W nocy remont silnika,rano wyścig. Tak to było docierane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 17 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2017 To dokończę temat który rozgrzebałem . Silnik i wał był rozbierany łącznie 3 albo 4 razy (autentycznie nie pamiętam ) Zawsze ta sama historia zacierał się po dosłownie od minuty do godziny .Przewaliłem wszystkie firmy jeśli chodzi o łożyska Fag,Skf, Nachi ,Koyo .Błąd był taki że za każdym razem było to C3 ,W między czasie udało się zdobyć w Polsce aż jedno łożysko od BRP (jedna sztuka na całą europę 2tygodnie czekania ) Ponieważ nie są one opisane dokładnie je obmierzyliśmy i wyszło że jest sporo lużniejsze niż C3 . Więc kolejna regeneracja odbyła się na zestawie C4 (plus te jedyne OEM ) .Człowiek co mi to robił nprawdę obyty zawsze te 2suwy od Rotaxa także 800ty robił na C3 i one pływają do dziś bezawaryjnie .Ponieważ moja 800ta to jednak Rfi wysnuliśmy teorię że tam jednak smarowanie uboższe niż w gaznikowcach gdzie mgiełka która smaruje a także chłodzi jest znacznie bardziej obfita . Wkurza fakt że się człowiek naszarpie wykosztuje a wszystko nie dla oszczędności tylko z braku dostępności oryginalnych części BRP .Jedno łożysko na całą europę - serio , a dostępność kolejnych nieznana - oficjalna odpowiedż jaką uzyskał importer od centrali BRP. Ja mam tylko nadzieję że pośmigam spokojnie następne sezony , po ostatnim ,,remoncie " na C4 wypłwałem intensywnie tylko 5-7 zbiorników więc niby ten wspomniany limit zatarcia ok ale zawsze te stresik jest bo po pierwszym remoncie (na C3) strzeliłem niezłą rundę na mazurach dobre parę godzin i ze 3 zbiorniki paliwa wszystko było git zatarł się w dniu następnym po 15-20 minutach :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalcc Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Dawid, nie chcę Cię zniechęcać, ale sam wiesz, że mój pierwszy wał na C3 wytrzymał 33 godziny. Kolejny wał na C3 przejechał 5 minut. A jeszcze kolejny, również na C3, już u nowego właściciela, ma 40 godzin i nadal działa..... Tak, wiem że "C3" nie zawsze znaczy to samo i są tolerancje luzu dla tej wartości.... Ale to jednak troszkę podejrzane, że jeden C3 jeździ 5 minut, a drugi 40 godzin Może to C4 nie jest tajemnicą sukcesu? Z wypowiedzi Krzaka wynika jasno, że zna odpowiedź na to pytanie.... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.