Skocz do zawartości

łożyska wału SeaDoo 2T 787/800 jakie ?


SiDu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem , była robiona regeneracja wału w silniku  SeaDoo 800 RFI  , silnik był w oryginale zatarł się na 1szej korbie nadszedł jego czas :( 12lat

Po regeneracji mam nowe korby WSM , wszystkie łożyska FAG 6207 C3/6306 C3 . Po 6 godzinach pływania silnik staje dęba po rozebraniu  okazuje się że stanęło łożysko , konkretnie drugie od zewnątrz. Powiem szczerze że zgłupiałem bo naprawy nie przeprowadzał amator itd ale nie bardzo wiem co myśleć .Zrobiłem podejście pod łożyska OEM (chociaż wiem że różnica żadna poza ceną ) niestety BRP Europa nie posiada ani jednego  na stanie - na całę Europę i nie wiedzą kiedy będą mieli - czad :)  .Zamówiłem  nowy zestaw łożysk , tym razem  Nachi made in Japan. Ma ktoś pomysł co mogło być przyczyną że padło mi to po 6h , sprawdziliśmy dawkowanie oleju , o wodzie w silniku też nie może być mowy , no strasznie mnie to męczy. Czekam na uszczelki z ASO (jak zawsze błyskawicznie 2 tygodnie masakra) i będzie drugie podejście . Może ktoś coś podpowie w międzyczasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy tak, robiła to osoba mocno w temacie i tu bym był spokojny , łożyska nazwijmy to zamiennik (Fag/SkF) miały koszyki metalowe , jak pisałem  jedyne z plastikowym koszyczkiem są OEM ale temat ich dostępności opisałem wcześniej.

Szukałem zamiennika z plastikiem ale nie znalazłem (jeśli ktoś ma wiedzę gdzie są takowe to poproszę )Skuter chodził okolice 6mh po złożeniu . Trochę popływałem na próbę po złożeniu jakieś 20min , potem już mazury raz wypad powiedzmy 2godziny , potem kolejny dzień taki dłuższy wypad Węgorzewo-Mikołajki i Mikołajki Węgorzewo . Ja lubię takie traski  nie było katowania itd

. kolejny dzień odpalam 3-5minut i jeb..  stoi . Na wodzie już nie odpalił , potem zawzięcie próbowałem jeszcze z kabli bo wyglądało jakby mu prąd odcieło/brakowało to odpalił na 10sekund i koniec. No łożysko 1 drugie od zewnątrz licząc na dębowo a reszta ok , nie ,,wybuchło" po prostu stanęło i już .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6207 z poliamidowym koszykiem masz SiDu ile dusza zapragnie. Tylko musisz zwrócić uwagę żeby było z oznaczeniem C3 albo C4,są to łożyska o zwiększonym luzie. Ale po co wydawać kasę jak można założyć 6207C3 lu C4 z np.Kraśnika i będzie dobrze. Jest jeszcze jedna istotna sprawa. Wał musi być dobrze wycentrowany,w tolerancji po osiowej max. 0,05mmm. W przeciwnym razie łożyska za każdym razem szlak trafi. Takich wałów zregenerowałam dziesiątki. Chcesz więcej informacji napisz na pw.podam Ci numer tel. w o silnikach Seadoo będziesz wiedział prawie wszystko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6207 z poliamidowym koszykiem masz SiDu ile dusza zapragnie. Tylko musisz zwrócić uwagę żeby było z oznaczeniem C3 albo C4,są to łożyska o zwiększonym luzie. Ale po co wydawać kasę jak można założyć 6207C3 lu C4 z np.Kraśnika i będzie dobrze. Jest jeszcze jedna istotna sprawa. Wał musi być dobrze wycentrowany,w tolerancji po osiowej max. 0,05mmm. W przeciwnym razie łożyska za każdym razem szlak trafi. Takich wałów zregenerowałam dziesiątki. Chcesz więcej informacji napisz na pw.podam Ci numer tel. w o silnikach Seadoo będziesz wiedział prawie wszystko.

 

Piec setek to juz dobrze. Nie raz ciezko trafic z wywazeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko tutaj polemizować....łożyska SKF/FAG to górna półka więc nie poprawnie dobrane i zamontowane nie mogły się zatrzeć po 6h pływania (tym bardziej z powiększonym luzem C3). Często mechanicy nieświadomie(nawyki fachowców) niszczą nowe łożyska np. przy ich nabijaniu...tłukąc młotkiem lub nawet używając prasy ale działając siłą na nieodpowiedniej szalce(tej bez oporów)..

 

jak mówię ciężko teraz gdybać..ale jakość łożysk bym odrzucił

 

łożysko FAG 6207 C3 - wytrzymuje 24 tys obrotów/minutę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
To dokończę temat który rozgrzebałem . Silnik i wał był rozbierany łącznie 3 albo 4 razy (autentycznie nie pamiętam ) Zawsze ta sama historia zacierał się po dosłownie od minuty do godziny .Przewaliłem wszystkie firmy jeśli chodzi o łożyska Fag,Skf, Nachi ,Koyo .Błąd był taki że za każdym razem było to C3 ,W między czasie udało się zdobyć w Polsce aż jedno łożysko od  BRP (jedna sztuka na całą europę 2tygodnie czekania ) Ponieważ nie są one opisane dokładnie je obmierzyliśmy i wyszło że jest sporo lużniejsze niż C3 . Więc kolejna regeneracja odbyła się na zestawie C4 (plus  te jedyne OEM ) .Człowiek co mi to robił nprawdę obyty zawsze te 2suwy od Rotaxa  także 800ty robił na C3 i one pływają do dziś bezawaryjnie .Ponieważ moja 800ta to jednak Rfi wysnuliśmy teorię że tam jednak smarowanie uboższe niż w gaznikowcach gdzie mgiełka która smaruje a także chłodzi jest znacznie bardziej obfita . Wkurza fakt że się człowiek naszarpie wykosztuje a wszystko nie dla oszczędności tylko z braku dostępności oryginalnych części BRP .Jedno łożysko na całą europę - serio , a dostępność kolejnych nieznana - oficjalna odpowiedż jaką uzyskał importer od centrali BRP. Ja mam tylko nadzieję że pośmigam spokojnie następne sezony , po ostatnim ,,remoncie " na C4 wypłwałem intensywnie tylko 5-7 zbiorników więc niby ten wspomniany limit zatarcia ok ale zawsze te stresik jest bo po pierwszym remoncie (na C3) strzeliłem niezłą rundę na mazurach dobre parę godzin i ze 3 zbiorniki paliwa wszystko było git zatarł się w dniu następnym po 15-20 minutach :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dawid, nie chcę Cię zniechęcać, ale sam wiesz, że mój pierwszy wał na C3 wytrzymał 33 godziny.

 

Kolejny wał na C3 przejechał 5 minut.

 

A jeszcze kolejny, również na C3, już u nowego właściciela, ma 40 godzin i nadal działa.....

 

Tak, wiem że "C3" nie zawsze znaczy to samo i są tolerancje luzu dla tej wartości.... Ale to jednak troszkę podejrzane, że jeden C3 jeździ 5 minut, a drugi 40 godzin

 

Może to C4 nie jest tajemnicą sukcesu?

Z wypowiedzi Krzaka wynika jasno, że zna odpowiedź na to pytanie.... :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...