MarcinSeaDoo Opublikowano 14 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 Witam. Posiadam skuter SeaDoo GTX 4 tech z kompresorem i intercoolerem w kolektorze dolotowym. Ostatnio ubywało mi oleju stwierdziłem, że może to być wina chłodniczki a że nie mogłem odkręcić dolnych śrub postanowiłem wyjąć silnik. Podczas demontażu ukazał mi się widok nadtopionego kolektora wydechowego, który był biały w środku a więc temperatura spalania za wysoka. Myślę że to jest spowodowane zbyt ubogą mieszanką paliwowo powietrzną. Czy to może być problem z jakimś czujnikiem, który podaje złe wartości do komputera a ten z kolei tak steruje wtryskami że za mało podają paliwa? U mnie żadnej sondy lambda nie ma więc co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 14 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 A może problem z chłodzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinSeaDoo Opublikowano 14 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 Hmm. W pierwszym rezonatorze za kolektorem jest czujnik temperatury i jak by woda byla w okolicach 100 stopni to by zaraz mi piszczal i pisal na wyswietlaczu. Kiedys jak bylo inaczej rozwiazane chlodzenie to z wydechu szla para, teraz musi byc duzo nizsza temperatura bo nie paruje a jak by wody w cale nie bylo to by piszczal tak jak juz wspominalem wiec to raczej nie ten trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 14 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 A świece też masz białe ?. Tylko po ostrej przegonce.No i ciśnienie paliwa sprawdź może masz minimalnie za niskie albo filterek przykurzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinSeaDoo Opublikowano 14 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 Troche biale sa, racja sprawdze uklad paliwowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 14 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 A coś dłubniety ten skuter czy seria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2020 Typowy nagar ze spalanego oleju silnikowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinSeaDoo Opublikowano 15 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2020 Czy dlubniety to ciezko stwierdzic. Kupilem go ze 4 lata temu, kadlub jest 155 ale w tej mocy nie bylo ani kompresora ani IC takze silnik ktos wlozyl od innego. Nie wiadomo czy pompa paliwa od tej mocy ale na poczadku w kolektorze bylo czarno, zmienialem opaske ta co trzyma jpipe i pamietam. Potem zorientowalem sie ze silnik nie ma termostatu bo ktos dal tylko chlodzenie otwarte z wody bez obiegu zamknietego i osiagal max 40 stopni. Dolozylem termostat, podlaczylem IC w dolocie i potem juz nie zagladalem. Teraz pracuje na 60 stopni ale bez problemu moge to zwiekszyc. Co do watku o nagarze ze spalonego oleju to mógłby sie spalac i nie kopcic ? Bo zadne dymy sie nie wydobywaja. Oleju uzywalem castrola 10W60 ale teraz jak jest wszystko zlane to chialem przejsc na Motula powerjet 10W40 zgodnie ze specyfikacja w serwisowce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2020 Jak jest go niewielka ilość to dopala się w kolektorze. Twój nagar wygląda jak typowy nagar w piecu olejowym o dobrym spalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 15 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2020 Najprościej to założyć egt bo jak tak się topi kolektor to zaraz coś innego popłynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 15 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2020 typowy przyklad upalania bez wody...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 15 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2020 może ktoś za długo go męczył na przyczepie bez węża . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinSeaDoo Opublikowano 17 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 W tym roku nikt poza mna nie plywal, przy kazdym odpaleniu poza akwenem(czyli na wiosne jak zmieniam olej) jest podpiety waz idzie woda a dopiero nastepuje podpalenie. Zwiekrzenie obrotow 2x na pol sekundy. Woda z wydechu leci wtedy. Wyplucze ten kolektor moze jakis syf tam osiadl i nie odprowadza ciepla. Wyjme tez pompe paliwa sprawdze sitko. Pewnie w weekend wloze z powrotem silnik i zobaczymy czy pomoze. Na wszelki wypadek pierwsze pływanie zrobie z odlaczonym wezem od kompresora zeby za duzo powietrza nie dostawal i zobaczymy czy sie zaczerni. Z czujnikiem temperatury spalin bardzo fajny pomysl tyle ze nie ma jak go tam zalozyc bo kolektor jest z plaszczem wodnym. Bym musial dac do jakiegos magika zeby go zainstalowal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 Powinno najpierw się odpalać skuter, a dopiero później puszczać wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.