Skocz do zawartości

Nadtopiony kolektor wydechowy - zbyt wysoka temperatura spalin


MarcinSeaDoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam skuter SeaDoo GTX 4 tech z kompresorem i intercoolerem w kolektorze dolotowym. Ostatnio ubywało mi oleju stwierdziłem, że może to być wina chłodniczki a że nie mogłem odkręcić dolnych śrub postanowiłem wyjąć silnik. Podczas demontażu ukazał mi się widok nadtopionego kolektora wydechowego, który był biały w środku a więc temperatura spalania za wysoka. Myślę że to jest spowodowane zbyt ubogą mieszanką paliwowo powietrzną. Czy to może być problem z jakimś czujnikiem, który podaje złe wartości do komputera a ten z kolei tak steruje wtryskami że za mało podają paliwa? U mnie żadnej sondy lambda nie ma więc co może być przyczyną?

kolektor.thumb.jpg.41f64548b4742c3b76ef86d539408a5c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. W pierwszym rezonatorze za kolektorem jest czujnik temperatury i jak by woda byla w okolicach 100 stopni to by zaraz mi piszczal i pisal na wyswietlaczu. Kiedys jak bylo inaczej rozwiazane chlodzenie to z wydechu szla para, teraz musi byc duzo nizsza temperatura bo nie paruje a jak by wody w cale nie bylo to by piszczal tak jak juz wspominalem wiec to raczej nie ten trop.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dlubniety to ciezko stwierdzic. Kupilem go ze 4 lata temu, kadlub jest 155 ale w tej mocy nie bylo ani kompresora ani IC takze silnik ktos wlozyl od innego. Nie wiadomo czy pompa paliwa od tej mocy ale na poczadku w kolektorze bylo czarno, zmienialem opaske ta co trzyma jpipe i pamietam. Potem zorientowalem sie ze silnik nie ma termostatu bo ktos dal tylko chlodzenie otwarte z wody bez obiegu zamknietego i osiagal max 40 stopni. Dolozylem termostat, podlaczylem IC  w dolocie i potem juz nie zagladalem. Teraz pracuje na 60 stopni ale bez problemu moge to zwiekszyc. Co do watku o nagarze ze spalonego oleju to mógłby sie spalac i nie kopcic ? Bo zadne dymy sie nie wydobywaja. Oleju uzywalem castrola 10W60 ale teraz jak jest wszystko zlane to chialem przejsc na Motula powerjet 10W40 zgodnie ze specyfikacja w serwisowce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku nikt poza mna nie plywal, przy kazdym odpaleniu poza akwenem(czyli na wiosne jak zmieniam olej) jest podpiety waz idzie woda a dopiero nastepuje podpalenie. Zwiekrzenie obrotow 2x na pol sekundy. Woda z wydechu leci wtedy. Wyplucze ten kolektor moze jakis syf tam osiadl i nie odprowadza ciepla. Wyjme tez pompe paliwa sprawdze sitko. Pewnie w weekend wloze z powrotem silnik i zobaczymy czy pomoze. Na wszelki wypadek pierwsze pływanie zrobie z odlaczonym wezem od kompresora zeby za duzo powietrza nie dostawal i zobaczymy czy sie zaczerni. Z czujnikiem temperatury spalin bardzo fajny pomysl tyle ze nie ma jak go tam zalozyc bo kolektor jest z plaszczem wodnym. Bym musial dac do jakiegos magika zeby go zainstalowal.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...