Skocz do zawartości

Nowa gama modelowa na sezon 2016


SeBa_PL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sea Doo zaprezentowało najnowszą gamę na nadchodzący sezon. Z nowości doszedł całkiem nowy silnik Rotax o pojemności 1,6 i mocy 300KM. Będzie montowany w trzech topowych modelach. Poza tym nowe kolory, a w Sparkach kolorowe siodła ;)

Więcej info tutaj:

http://www.nzjetski.co.nz/2016-sea-doo-line-up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
No nie mogę GTI 2017 idzie w ślady Sparka tj. plastik i silnik 900/90KM, co przy wadze 291kg szału raczej nie zrobi ;) Ciekaw jestem jaka będzie cena w Polsce, bo podczas premiery mocno  podkreślali, że będzie atrakcyjna - ja obstawiam 38 tys z iBR, ale ciekaw jestem ile osób będzie chciało taki sprzęt kupić. Ciekawe czy Yamaha będzie miała równie ciekawe pomysły na rok 2017.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle, a czy Ty, jako użytkownik Sparka, źle oceniasz materiał kadłuba? Czy, poza subiektywnym odczuciem "plastikowości", nie spełnia on swojej roli? Łamie się lub rysuje bardziej niż lakierowany LPS?

BRP jest aktualnie największym producentem skuterów na świecie i mogę się założyć, że każda premiera jest głęboko przemyślana. Spark był wielkim testem nowego materiału i wyraźnie się sprawdził (problemy dotyczyły bardziej konstrukcji czy montażu niż samego tworzywa), więc rozszerzenie jego zastosowania wydaje się logiczne. Zauważcie, że oferują go (na razie) w słabszych skuterach, do tego zostawiając wybór klientowi - ci bardziej konserwatywni nadal będą mogli kupić GTI z tradycyjnym kadłubem i starym silnikiem.

Wkurzeni mogą się poczuć dotychczasowi ujeżdżacze RXP, którzy kupili go dla szpanu - teraz prawie identyczny skuter będzie można kupić za mniejsze pieniądze. Wprawdzie będzie słabszy ("tylko" 230KM) i osadzony na innym dnie (od GTI - góra kadłuba w obu skuterach i tak była identyczna),ale tego nie widać na pierwszy rzut oka.

Pojawił się też nowy silnik z rodziny ACE - 1500. Na razie w wersji doładowanej o mocy 230KM (zastąpi 215kę w całej gamie), ale z pewnością wersja wolnossąca również się pojawi i zastąpi dotychczasowego bazowego Rotaxa 1503.

Reszta praktycznie bez większych zmian, więc gamę należy ocenić na plus. Nic nie zabrali, a trochę dołożyli - większy wybór jest zawsze z korzyścią dla klienta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kadłuba...daje wyporność i pływa..ciężko mi ocenić trwałość plastiku i jego wytrzymałość także tą po ew. naprawach (wiemy że plastik z czasem traci elastyczność i robi się coraz słabszy, kruchy). Na 100% jest mniej odporny na zarysowania - tzn. pozostają głębokie rysy a nie powierzchowne.

Wkurza brak schowków, brak szczelnego schowka...a ten dokupowany "gumiak" ma zamknięcia "ala gumki od weka" ,brak stopnia do wchodzenia(ten dokładany "pedał"to jakieś jaja bo jest z boku a skuter jest niestabilny) no i ta plastikowa kierownica na "łożyskach" w postaci smaru który za chwilę zacznie piszczeć..telepiące się twarde siodełko no i wszystko poskręcane na "plastiko-wkrętach". Dobrze, że silnik jest bezawaryjny a to najważniejsze!

Jak mówiłem to niby najtańszy skuter na rynku ale cena jest adekwatna do tego co dostajemy - porównując do Yamahay VX(dla niej jest konkurencją) którego użytkowałem 5 sezonów to spark bladziutko jakościowo wygląda. Fajnie, że jest coś takiego do kupienia ale nie chciałbym aby więcej firm/modeli naśladowało Sparka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, trwałość można jakoś odnieść do już pływających jednostek typu canoe, kajaki czy a'la riby. Nie jest chyba tak najgorzej. Naprawy, z racji lepszej dostępności do poszczególnych elementów też chyba są prostsze, w tradycyjnych skuterach poważniejsze uszkodzenia dna raczej dyskwalifikują maszynę. Co do reszty "zarzutów" - można powiedzieć: widziały gały co brały, ale fakt, że Spark jest takim trochę substytutem prawdziwego skutera, choć najnowsza odsłona poprawia wizerunek i predestynuje go do jakby jego naturalnej roli.

Z GTI natomiast sprawa będzie inna - to pełnowymiarowy skuter z dużymi schowkami, pełną, trzyosobową kanapą i wszystkimi zaletami tradycyjnej wersji. Dzięki zastosowaniu nowego materiału i utracie wagi można zastosować mniejszy silnik, który powinien dać podobne osiągi przy mniejszym apetycie na paliwo. To tak naprawdę będzie bezpośredni konkurent dla V1 - Yamaha poszła na skróty, tworząc klasę ekonomiczną ze schodzącego modelu, SeaDoo na bazie aktualnego zbudowało lżejszą wersję z mniejszym motorem. Dzięki temu Spark nadal pozostaje bez konkurencji w segmencie RecLite. Przynajmniej na razie, bo ponoć Kawa coś w tym kierunku kombinuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Spark TRixx dostał kolumnę z prawdziwego zdarzenia,podstopnice na tył do wheelie i trym o szerszym zakresie.Wszystkie te zabawki mozna P&P zamontować nawet do modelu MY14 :)

Szkoda,ze nie pojawił się mocnijeszy piec aka 130 kuca,ale moze to i dobrze,bo zaraz chciałbym go mieć.

 

Jeśli chodzi o technologię/materiał to nie oszukujmy sie-jest to rewolucja.Stosunek wytrzymałości do masy jest zaj^#$sty i myślę,że to kwestia czasu jak pozostałę modele będą budowane w ten sposób ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...