Skocz do zawartości

Nowość ? Sea Doo gti 90 KM


7mka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

SEA-DOO GTI 90 SE IBR MY2017

Mango Orange-White

- model na rok 2017 !

 

PODSTAWOWE INFORMACJE :

 

http://allegro.pl/new-2017-sea-doo-gti-90-se-ibr-vat-23-centrum-brp-i6528724059.html

 

Segment : Recreation

Model : GTI 90

Specyfikacja : SE

Opcja : IBR

Kolor : Mango Orange-White

Kod modelu : 24HD

Homologacja : Tak / CE

Ilość miejsc : 3-osobowy

Rok modelowy : 2017

Przebieg w motogodzinach : 0 mth - Fabrycznie nowy

 

Znalałem takie ogłoszenie  to jakaś nowość?  z silnikiem 900

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku Sea Doo zaszalało z modelami GTI - najtańszy GTS oraz GTI są dostępne tylko z dnem z Polytecu (jak Spark) i silnikiem ACE90 też ze Sparka. Model GTI SE ma tradycyjny kadłub i trzy moce do wyboru - 90KM (ACE90), 130 i 155KM(stary Rotax 1,5). Model GTI LTD tylko silnik 155KM. Co ciekawe, wg testów GTS (a więc najlżejszy, bo i plastikowy i bez IBR) robi vmax z 90-konnym silnikiem nieco ponad 70km/h, więc ile może zrobić GTI SE z tym samym silnikiem? Nie dość, że ma parę dodatków, to jeszcze laminatowy, cięższy o kilkadziesiąt kilo, kadłub...

Nie jestem strasznym entuzjastą ciągłego wzrostu mocy, jak to było do tej pory, ale też jej ograniczenia nie są dobre.

Ewidentnie w moich oczach w takiej sytuacji zyskuje Yamaha EX - jeszcze lżejsza od GTS-a, a ma silnik 100KM. I do tego jest tańsza ( w Stanach o ponad 1000$).

Jedynym wytłumaczeniem takiej nagłej obniżki mocy (i osiągów) w wykonaniu BRP może być chęć zmniejszenia dystansu w osiągach między tradycyjnym skuterem, a jego elektryczną wersją. A nad taką ponoć twardo pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Muszę tu sprostować - wcześniejszego posta pisałem, gdy jeszcze nie podano pełnej specyfikacji. Plastikowe dno w modelu GTI jest łączone tylko z silnikiem ACE90 i na odwrót. Krótko mówiąc: teraz w ofercie są modele zarówno z plastikowym dnem i silnikiem 90-konnym, jak i tradycyjne, laminatowe z silnikami o mocy 130 lub 155 koni.

Według testów wersja 90-konna, z racji niższej masy, przyspiesza podobnie do wersji 130-konnej, natomiast ustępuje jej nieco prędkością max - uzyskuje 80km/h, czyli ok.10km mniej.

Co do skuterów elektrycznych - pierwsze prace Sea Doo rozpoczęło we współpracy ze Stevem Jobsem, który szukał takiego sprzętu do swojego mega jachtu. Prototyp pływał na kadłubie GTI (nazywał się GTElectric - do wygooglowania), ale nie był zbyt szybki. Prace stanęły po śmierci Jobsa. Teraz Sea Doo pracuje nad podobnymi rozwiązaniami na bazie modelu Spark.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Według hamerykańskich testów, 90-tka (z racji mniejszej masy) ma przyspieszenie na poziomie 130-tki, zaś v-max niższą o ok. 10km/h. Czyli rozumiem, że robiąc na 110KM, osiągi 90-tki mogą być nawet nieco lepsze od standardowej 130-tki?

Pytam, bo zastanawiam się nad kupnem 90-tki, a osiągi 130-tki mnie satysfakcjonują...

Czy podniesienie mocy znacząco wpływa na trwałość? Przy raczej turystycznym pływaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...