pietiabo Opublikowano 11 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 Szczegóły w linku największa nowość to wolnossący ACE 1620 170 kucy i tyle zastepuje on 155 hp. Zapewne 1503 kończy sie holmologacja 20 lat mineło jak jeden dzień. https://watercraftjournal.com/gallery-introducing-the-2020-sea-doo-lineup/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Czyli generalnie mówiąc kupa jak rok temu.Jedyna nowosc to ten wolnossący 1600,ciekawe czy owe papierowe 15 kunia bedzie wogóle czuć podczas pływania i jak będzie się to miał to wolnossącej 4cylindrowej yadzki 180... Co roku kolory coraz gorsze(spark) silnika turbo nie skonstruowano,bo po co skoro skuter jest liderem sprzedaży :( chooynia 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Czyli generalnie mówiąc kupa jak rok temu.Jedyna nowosc to ten wolnossący 1600,ciekawe czy owe papierowe 15 kunia bedzie wogóle czuć podczas pływania i jak będzie się to miał to wolnossącej 4cylindrowej yadzki 180... Co roku kolory coraz gorsze(spark) silnika turbo nie skonstruowano,bo po co skoro skuter jest liderem sprzedaży :( chooynia 8) myśle że teraz SD 170 może pływać identycznie jak Yama 180hp gdyż juz 4 lata temu Yamę przycięli programowo gdyż zbyt słabo sprzedawały sie modele SHO(duża różnica w cenie a mała w osiągach)...mam nadzieję, że w odpowiedzi na konkurencyjny produkt Yama uwolni rezerwy wolnossącego 1.8L aby pływały jak kiedyś...a pływały prawie jak SHO z turbiną...wystarczy obejrzeć stare filmiki jak płuwał dawniej VXR(do 115km/h)...ścigali sie z powodzeniem z SD 255 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 No jak nie ma nowości? Przecież zaprezentowali całkowicie nowe GTI. Nowy kadłub, nowy silnik (nie tylko 170KM, ale też 130). Zresztą ten sam silnik 1.6 ACE 170 idzie też do GTXa i FishPro - stary Rotax 1.5 praktycznie znika z oferty. Do tego w nowym modelu debiutuje Polytec drugiej generacji. Kolorystykę BRP zmienia zwykle co dwa lata, więc tu norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 12 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 @kingu wszyscy w tym roku czekali na silnik 900 turbo a wyszło jak zwykle teraz poligonem dla silników skuterowych są skutery śnieżne i w BRP 900 jest turbo bodajże 150 kucy i na taki wszyscy liczyli w sparku.Yamaha tez sie nie zdecydowała na turbo chociaż tez ma tr-1 turbo w snieżaku.Tym bardziej ze już parę razy turbo udowodniło swoją wyższość nad kompresorem w skuterze wodnym.@paweł wez pod uwage ze VXR na 2019 zbił z wagi 15 kilo i dostał pare tuningowych gadzetów i teraz na stany lata 107 km/h wiec na europejskiej benzynie osiągnie pod 110 km/h.A póki co 1,8 wolnossak yamy w sprzedaży bije na głowę wszystko w stanach w wodnych skuterach.300 1620 seadoo nie wiem czy zauwarzyliscie pali więcej niż 310 r od Kawy a już jej spalanie było nie do przyjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Panowie. Po co spark turbo ?? 90 % sparkow ma dacha. Z turbo to co weekend remont. 99% procent uzytkownikow plywa zajebiscie ale tylko prosto. Niedlugo wyjda kity do sparkow ze rece bedzie urywalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Otóż to, większość nabywców Sparka czy EXa to raczej nowicjusze, a im do szczęścia bardziej potrzebne są niskie koszty eksploatacji. Spodziewałem się, że uturbione 0.9 może zastąpić schodzącego Rotaxa 1.5 130, ale BRP dało tu nowszy wolnossący 1.6. I chyba słusznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 @kingu wszyscy w tym roku czekali na silnik 900 turbo a wyszło jak zwykle teraz poligonem dla silników skuterowych są skutery śnieżne i w BRP 900 jest turbo bodajże 150 kucy i na taki wszyscy liczyli w sparku.Yamaha tez sie nie zdecydowała na turbo chociaż tez ma tr-1 turbo w snieżaku.Tym bardziej ze już parę razy turbo udowodniło swoją wyższość nad kompresorem w skuterze wodnym.@paweł wez pod uwage ze VXR na 2019 zbił z wagi 15 kilo i dostał pare tuningowych gadzetów i teraz na stany lata 107 km/h wiec na europejskiej benzynie osiągnie pod 110 km/h.A póki co 1,8 wolnossak yamy w sprzedaży bije na głowę wszystko w stanach w wodnych skuterach.300 1620 seadoo nie wiem czy zauwarzyliscie pali więcej niż 310 r od Kawy a już jej spalanie było nie do przyjęcia. nie wiem czy aby Yama tylko na runek EU nie przycina obrotów i zmula program- wiele osób pytałem i każdemu wolnossący 1.8L EU(od 2016) kręci max 7.200...kiedyś kręciły min 7500...i wg. "Boattestów " w US 2016 i nowsze kręcą 7500..a te 300-400 obrotów to prawie 10km/h...także przyśpieszenie kiedyś było lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 13 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 Wszyscy czekają na silniki turbo w skuterach wodnych ,kompresor mechaniczny ma chyba tylko jedną zaletę w poruwnaniu z turbo niema turbo dziury.już w tej chwili w offshorowych wyscigach skuterów wygrywa svho yamy z turbo zamiast kompresora zresztą do kawy tez pakują turbo kity.@paweł zwróóc uwage ze europa ma lepsze paliwo niż stany u nas te skutery są szybsze.No ale to temat o SD :) Mogła by Honda wrócic do PWC z silnikami turbo ale to se chyba ne wrati tutaj poczytajka o turbo BRP https://watercraftjournal.com/vicious-rumors-vile-gossip-something-turbo-this-way-comes/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Nowa platforma GTI/GTR, widzicie to ? Tak, tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 W sensie, że plastikowa i rozkręcana? To było wiadome od dawna, że Polytec będzie stosowany w kolejnych platformach. Widać że się sprawdza, choć podobnie jak carbon, ma sporo przeciwników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 A nanoxel yamahy. Raz ze nie naprawisz a dwa ze mi silnik wypadl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 Ja tu widze nowe mozliwosci, ułatwienia napraw mechanicznych albo rozwaliłem dolną cześć kadluba szukam jego, wymieniam bez łatania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 21 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 A nanoxel yamahy. Raz ze nie naprawisz a dwa ze mi silnik wypadl. Jak następnym razem rozbijesz Yamahę to zadzwoń do mnie dostaniesz żywicę którą da się naprawić.Nanoxel jest normalnym szklanym laminatem tylko jako spoiwo nie jest poliestrową ani epoksydową żywica ale to nie oznacza ze się nie daje naprawiać.Jak nie potrafisz to ja ci naprawie tylko warunek nie może być wcześniej naprawiane przez jakiegoś rzeżnika. Nowe tworzywa Seadoo to po prostu kibel i tyle skutery coraz droższe a jakość coraz niższa nie wyobrażam sobie jak to będzie wyglądało po 6-7 latach jak dostanie słońca filtry UV w tworzywach żyją jakieś 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 jak to będzie wyglądać ?, ludzie reklamują 2019 SD rok , że górne plastiki się zniszczyły, jakieś cuda, pajączki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Nanoxel jest normalnym szklanym laminatem tylko jako spoiwo nie jest poliestrową ani epoksydową żywica ale to nie oznacza ze się nie daje naprawiać.Jak nie potrafisz to ja ci naprawie tylko warunek nie może być wcześniej naprawiane przez jakiegoś rzeżnika. O jakim naprawianiu tu rozmawiamy? Bo żeby załatać dziurę w dnie to generalnie trzeba wybebeszyć skuter z zawartości, a żeby to zrobić trzeba rozciąć skorupę. Naprawy laminatu trzeba robić obustronnie - łatki zewnętrzne są nic nie warte. Dlatego producenci nie przewidują procedur poważnych napraw. Po takiej operacji wolałbym nie być właścicielem takiego truchła. Nowe tworzywa Seadoo to po prostu kibel i tyle skutery coraz droższe a jakość coraz niższa nie wyobrażam sobie jak to będzie wyglądało po 6-7 latach jak dostanie słońca filtry UV w tworzywach żyją jakieś 5 lat. Skutery są droższe w EU, w Stanach ich ceny zmieniają się minimalnie. Gdyby to co piszesz o UV było prawdą, to pierwsze Sparki już zaczynałyby się rozkładać na proch. Podstawowym plusem tej technologii SD jest łatwość wymiany elementów, choć sam osobiście też nie do końca mam zaufanie do śrubowych połączeń na dłuższą metę. Tyle, że teraz niczego nie produkuje się na lata. Kończysz pięcioletni kredyt i bierzesz kolejny sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 22 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 O jakim naprawianiu tu rozmawiamy? Bo żeby załatać dziurę w dnie to generalnie trzeba wybebeszyć skuter z zawartości, a żeby to zrobić trzeba rozciąć skorupę. Naprawy laminatu trzeba robić obustronnie - łatki zewnętrzne są nic nie warte. Dlatego producenci nie przewidują procedur poważnych napraw. Po takiej operacji wolałbym nie być właścicielem takiego truchła. Ja zawsze myslałem ze tak wystarczy ??? ??? ??? A tak na serio to Paweł nie wymyslaj.W naprawie Nanoxcel największym problemem była użyta żywica ale te czasy mineły. Po prawidłowo przeprowadzonej naprawie masz 100 % wytrzymałosci w miejscu naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Jest pewne demonizowanie napraw, producent ma biznes zeby niezalecac naprawy. Prawda jest taka, ze wiekszosc rzeczy da sie poprawnie naprawic, kwestia wiedzy i umiejetnosci. Wedlug mnie skrecany kadlub duzo ulatwia sprawe i oby to szlo w kierunku takim dla nowych modeli. Dodatkowo z tego co wiem , to w Polsce macie dość restrykcyjne prawo odnosnie rekojmi przy sprzedazy nawet uzywanych sprzetow i jak ktos sprzeda cos naprawione nie prawidlowo, lub uszkodzenia nie kwalfikowaly sie do naprawy to bedzie mial problem. Dzis ludzie przestaja bac sie isc do sadu i z reguly wygrywaja .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 ...Po prawidłowo przeprowadzonej naprawie masz 100 % wytrzymałosci w miejscu naprawy. A jak chcesz załatać taką dziurę w części dziobowej w skuterze? Jak dojdziesz od wewnątrz do skorupy, skoro masz wklejoną wkładkę? Takie naprawy można wykonać tylko wtedy, gdy masz dojście obustronne do uszkodzonej powierzchni, ale wtedy z kolei pewniej i lepiej taką łatkę też zrobić obustronnie. Ja nie chciałbym pływać po falach na jednostronnie łatanym skuterze...w ogóle na jakkolwiek łatanym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 24 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2019 Paweł widać ze nie masz zielonego pojęcia o naprawie laminatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 24 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2019 A ja bym sie nie bał pływac na łatanym, a wszystkie uszkodzenia nazwijmy to regularne/punktowe, nawet dziobowe dalbym do naprawy jesli koszty by to uzasadniły. Dopiero nie naprawialbym uszkodzen rozleglych, zajmujacych duze pole, lub wielopunktowych/pająkowych Wszystko kwestia kosztow oraz rozsadku , jak ma sie skuter nowy/młody ubezpieczony to rząda sie już przy niewielich uszkodzeniach nowy kadlub a najlepiej nowy skuter. Jak ma sie sprzęt bez ubezpieczenia, budżet napreżony to szuka sie taniej i liczy koszty. Znaczny procent z was jezdzi autami, po dzwonach , łatanymi , klejonymi , zuzytymi, bez geometrii ma starych oponach i to jest masakra jak takie auto wypadnie z drogi, a nie skuter ktory zacznie przeciekac i tak nim wrocicie do portu a dopiero w najgprszym ekstremalnym wypadku utonie , a wy w kamizelce pomachacie mu na pozegnanie.... Wracajac do tematu nowe sea doo i jakosc powłoki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 24 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2019 Paweł widać ze nie masz zielonego pojęcia o naprawie laminatów. No to mnie oświeć. Jak naprawisz dziurę 5x10 cm lub większą w dziobowej części skutera poniżej linii wodnej? I czy taka naprawa zapewni trwałość porównywalną do nie uszkodzonego kadłuba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 25 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 Funyo a jak bedzie mocniejsze to co ? Przeciez ludzie kadluby tez wzmacniaja. Rzemieslnik ktory to naprawia ma to wykonac zgodnie ze sztuką i posiadac odpowiednia wiedzę. Ma przed naprawą ocenic czy naprawa bedzie skuteczna. Nie wiem jaką furą jezdzisz ale jak klepana to ja na Twoim miejscu za groma bym do niej nie wsiadł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 25 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 Pawełku na pierwsze pytanie nie bardzo wiem jak odpowiedzieć ale szukając zdjec uszkodzonych skuterów trafiłem na ciekawą stronkę i w sumie jak dla mnie jest to troszke przekombinowane ale może byc też tego bym sie podjął link poniżej Co do drugiego to myślę ze daje to 100 % wytrzymałości po użyciu oczywiście odpowiednich żywic i wysuszeniu kadłuba przed laminowaniem.Co do żywicy to pozwolisz ze pozostanie to moją tajemnicą https://www.fiberglassatlanta.com/2012-yamaha-fx-cruiser-sho-large-hole/ Co do tworzyw użytych w Seadoo to żeby nie być goło słownym wstawię fotki rozbitego kadłuba który próbowałem naprawić rożnymi metodami.Gdyby to była Yamaha to bez problemu by sie dało.Ale plastikowego kalosza niestety niestety możną wyrzucić.Oczywiście można by powiedzieć przecież można ubezpieczyć , pewnie ze tak ale sezon krótki a pływać się chce a to był maj. Spróbujcie w trzy miechy wyrwać kasę z ubezpieczalni i kupić nowy skuter w sezonie. http://upload.secondsun.pl/img/1569438780img_0336.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1569438804img_0344.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1569438823img_0352.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 25 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2019 Chyba nie do końca się zrozumieliśmy - ją nie twierdzę że "fizycznie" nie da się laminatu załatać, oczywiście stosując odpowiednie materiały - chodzi mi o brak dostępu, żeby wykonać to fachowo. U nas chłopaki rozcinali kadłub na linii odbojnicy i wycinali wkładkę wewnętrzną, żeby dostać się do dziury w przedniej części dna. Tak naprawione dno pewnie nie odbiega trwałością do oryginału, ale z kolei pozostaje kwestia prawidłowego powtórnego sklejania powłok. Kupując używany skuter nie masz pewności, jak została przeprowadzona naprawa, dlatego dla mnie wszelkie naprawy kadłuba (dna) dyskwalifikują sprzęt w przedbiegach - taki fetysz. Już lepiej, jak uszkodzenie jest widoczne, nie naprawione. Kazik - trochę się w Polsce zmieniło i przy odrobinie chęci i samozaparcia da się kupić samochód bez przejść lub z pełną historią. To samo dotyczy skuterów. A rzemieślnik nie może naprawić skutera "zgodnie ze sztuką", bo producent takich napraw nie przewiduje, więc nie ma sztuki, tylko lepsze lub gorsze rzeźbienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.