Skocz do zawartości

Nowosci Seadoo na 2020


pietiabo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli generalnie mówiąc kupa jak rok temu.Jedyna nowosc to ten wolnossący 1600,ciekawe czy owe papierowe 15 kunia bedzie wogóle czuć podczas pływania i jak będzie się to miał to wolnossącej 4cylindrowej yadzki 180...

 

Co roku kolory coraz gorsze(spark) silnika turbo nie skonstruowano,bo po co skoro skuter jest liderem sprzedaży :(

 

chooynia  8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie mówiąc kupa jak rok temu.Jedyna nowosc to ten wolnossący 1600,ciekawe czy owe papierowe 15 kunia bedzie wogóle czuć podczas pływania i jak będzie się to miał to wolnossącej 4cylindrowej yadzki 180...

 

Co roku kolory coraz gorsze(spark) silnika turbo nie skonstruowano,bo po co skoro skuter jest liderem sprzedaży :(

 

chooynia  8)

myśle że teraz SD 170 może pływać identycznie jak Yama 180hp gdyż juz 4 lata temu Yamę przycięli programowo gdyż zbyt słabo sprzedawały sie modele SHO(duża różnica w cenie a mała w osiągach)...mam nadzieję, że w odpowiedzi na konkurencyjny produkt Yama uwolni rezerwy wolnossącego 1.8L aby pływały jak kiedyś...a pływały prawie jak SHO z turbiną...wystarczy obejrzeć stare filmiki jak płuwał dawniej VXR(do 115km/h)...ścigali sie z powodzeniem z SD 255

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak nie ma nowości? Przecież zaprezentowali całkowicie nowe GTI. Nowy kadłub, nowy silnik (nie tylko 170KM, ale też 130). Zresztą ten sam silnik 1.6 ACE 170 idzie też do GTXa i FishPro - stary Rotax 1.5 praktycznie znika z oferty. Do tego w nowym modelu debiutuje Polytec drugiej generacji. Kolorystykę BRP zmienia zwykle co dwa lata, więc tu norma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kingu wszyscy w tym roku czekali na silnik 900 turbo a wyszło jak zwykle teraz poligonem dla silników skuterowych są skutery śnieżne i w BRP 900 jest turbo bodajże 150 kucy i na taki wszyscy liczyli w sparku.Yamaha tez sie nie zdecydowała na turbo chociaż tez ma tr-1 turbo w snieżaku.Tym bardziej ze już parę razy turbo udowodniło swoją wyższość nad kompresorem w skuterze wodnym.@paweł wez pod uwage ze VXR na 2019 zbił z wagi 15 kilo i dostał pare tuningowych gadzetów i teraz na stany lata 107 km/h wiec na europejskiej benzynie osiągnie pod 110 km/h.A póki co 1,8 wolnossak yamy w sprzedaży bije na głowę wszystko w stanach w wodnych skuterach.300 1620 seadoo nie wiem czy zauwarzyliscie pali więcej niż 310 r od Kawy a już jej spalanie było nie do przyjęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kingu wszyscy w tym roku czekali na silnik 900 turbo a wyszło jak zwykle teraz poligonem dla silników skuterowych są skutery śnieżne i w BRP 900 jest turbo bodajże 150 kucy i na taki wszyscy liczyli w sparku.Yamaha tez sie nie zdecydowała na turbo chociaż tez ma tr-1 turbo w snieżaku.Tym bardziej ze już parę razy turbo udowodniło swoją wyższość nad kompresorem w skuterze wodnym.@paweł wez pod uwage ze VXR na 2019 zbił z wagi 15 kilo i dostał pare tuningowych gadzetów i teraz na stany lata 107 km/h wiec na europejskiej benzynie osiągnie pod 110 km/h.A póki co 1,8 wolnossak yamy w sprzedaży bije na głowę wszystko w stanach w wodnych skuterach.300 1620 seadoo nie wiem czy zauwarzyliscie pali więcej niż 310 r od Kawy a już jej spalanie było nie do przyjęcia.

 

nie wiem czy aby Yama tylko na runek EU nie przycina obrotów i zmula program- wiele osób pytałem i każdemu wolnossący 1.8L EU(od 2016) kręci max 7.200...kiedyś kręciły min 7500...i wg. "Boattestów " w US 2016 i nowsze kręcą 7500..a te 300-400 obrotów to prawie 10km/h...także przyśpieszenie kiedyś było lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy czekają na silniki turbo w skuterach wodnych ,kompresor mechaniczny ma chyba tylko jedną zaletę w poruwnaniu z turbo niema turbo dziury.już w tej chwili w offshorowych wyscigach skuterów wygrywa svho yamy z turbo zamiast kompresora zresztą do kawy tez pakują turbo kity.@paweł zwróóc uwage ze europa ma lepsze paliwo niż stany u nas te skutery są szybsze.No ale to temat o SD :) Mogła by Honda wrócic do PWC z silnikami turbo ale to se chyba ne wrati

tutaj poczytajka o turbo BRP https://watercraftjournal.com/vicious-rumors-vile-gossip-something-turbo-this-way-comes/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nanoxel yamahy. Raz ze nie naprawisz a dwa ze mi silnik wypadl.

Jak następnym razem rozbijesz Yamahę to zadzwoń do mnie dostaniesz żywicę którą da się naprawić.Nanoxel jest normalnym szklanym laminatem tylko jako spoiwo nie jest poliestrową ani epoksydową żywica ale to nie oznacza ze się nie daje naprawiać.Jak nie potrafisz to ja ci naprawie tylko warunek nie może być wcześniej naprawiane przez jakiegoś rzeżnika.

Nowe tworzywa Seadoo to po prostu kibel i tyle skutery coraz droższe a jakość coraz niższa nie wyobrażam sobie jak to będzie wyglądało po 6-7 latach jak dostanie słońca filtry UV w tworzywach żyją jakieś 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nanoxel jest normalnym szklanym laminatem tylko jako spoiwo nie jest poliestrową ani epoksydową żywica ale to nie oznacza ze się nie daje naprawiać.Jak nie potrafisz to ja ci naprawie tylko warunek nie może być wcześniej naprawiane przez jakiegoś rzeżnika.

O jakim naprawianiu tu rozmawiamy?

Bo żeby załatać dziurę w dnie to generalnie trzeba wybebeszyć skuter z zawartości, a żeby to zrobić trzeba rozciąć skorupę. Naprawy laminatu trzeba robić obustronnie - łatki zewnętrzne są nic nie warte. 

Dlatego producenci nie przewidują procedur poważnych napraw. Po takiej operacji wolałbym nie być właścicielem takiego truchła.

Nowe tworzywa Seadoo to po prostu kibel i tyle skutery coraz droższe a jakość coraz niższa nie wyobrażam sobie jak to będzie wyglądało po 6-7 latach jak dostanie słońca filtry UV w tworzywach żyją jakieś 5 lat.

Skutery są droższe w EU, w Stanach ich ceny zmieniają się minimalnie.

Gdyby to co piszesz o UV było prawdą, to pierwsze Sparki już zaczynałyby się rozkładać na proch. Podstawowym plusem tej technologii SD jest łatwość wymiany elementów, choć sam osobiście też nie do końca mam zaufanie do śrubowych połączeń na dłuższą metę. Tyle, że teraz niczego nie produkuje się na lata. Kończysz pięcioletni kredyt i bierzesz kolejny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O jakim naprawianiu tu rozmawiamy?

Bo żeby załatać dziurę w dnie to generalnie trzeba wybebeszyć skuter z zawartości, a żeby to zrobić trzeba rozciąć skorupę. Naprawy laminatu trzeba robić obustronnie - łatki zewnętrzne są nic nie warte. 

Dlatego producenci nie przewidują procedur poważnych napraw. Po takiej operacji wolałbym nie być właścicielem takiego truchła.

 

Ja zawsze myslałem ze tak wystarczy ??? ??? ???

A tak na serio to Paweł nie wymyslaj.W naprawie Nanoxcel największym problemem była użyta żywica ale te czasy mineły.

Po prawidłowo przeprowadzonej naprawie masz 100 % wytrzymałosci w miejscu naprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pewne demonizowanie napraw,

producent ma biznes zeby niezalecac naprawy.

Prawda jest taka, ze wiekszosc rzeczy da sie poprawnie naprawic, kwestia wiedzy i umiejetnosci.

Wedlug mnie skrecany kadlub duzo ulatwia sprawe i oby to szlo w kierunku takim dla nowych modeli.

Dodatkowo z tego co wiem , to w Polsce macie dość restrykcyjne prawo odnosnie rekojmi przy sprzedazy nawet uzywanych sprzetow i jak ktos sprzeda cos naprawione nie prawidlowo, lub uszkodzenia nie kwalfikowaly sie do naprawy to bedzie mial problem. Dzis ludzie przestaja bac sie isc do sadu i z reguly wygrywaja ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Po prawidłowo przeprowadzonej naprawie masz 100 % wytrzymałosci w miejscu naprawy.

A jak chcesz załatać taką dziurę w części dziobowej w skuterze? Jak dojdziesz od wewnątrz do skorupy, skoro masz wklejoną wkładkę? Takie naprawy można wykonać tylko wtedy, gdy masz dojście obustronne do uszkodzonej powierzchni, ale wtedy z kolei pewniej i lepiej taką łatkę też zrobić obustronnie.

Ja nie chciałbym pływać po falach na jednostronnie łatanym skuterze...w ogóle na jakkolwiek łatanym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym sie nie bał pływac na łatanym, a wszystkie uszkodzenia nazwijmy to regularne/punktowe, nawet dziobowe dalbym do naprawy jesli koszty by to uzasadniły. Dopiero nie naprawialbym uszkodzen rozleglych, zajmujacych duze pole, lub wielopunktowych/pająkowych

Wszystko kwestia kosztow oraz rozsadku , jak ma sie skuter nowy/młody ubezpieczony to rząda sie już przy niewielich uszkodzeniach nowy kadlub a najlepiej nowy skuter. Jak ma sie sprzęt bez ubezpieczenia, budżet napreżony  to szuka sie taniej i liczy koszty. Znaczny procent z was jezdzi autami, po dzwonach , łatanymi , klejonymi , zuzytymi, bez geometrii ma starych oponach  i to jest masakra jak takie auto wypadnie z drogi, a nie skuter ktory zacznie przeciekac i tak nim wrocicie do portu a dopiero  w najgprszym ekstremalnym wypadku utonie , a wy w kamizelce pomachacie mu na pozegnanie....

Wracajac do tematu nowe sea doo i jakosc powłoki

029a422b71339c94gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funyo a jak bedzie mocniejsze to co ? Przeciez ludzie kadluby tez  wzmacniaja.

Rzemieslnik ktory to naprawia ma to wykonac zgodnie ze sztuką i posiadac odpowiednia wiedzę. Ma przed naprawą ocenic czy naprawa bedzie skuteczna.

Nie wiem jaką furą jezdzisz ale jak klepana to ja na Twoim miejscu za groma bym do niej nie wsiadł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawełku na pierwsze pytanie nie bardzo wiem jak odpowiedzieć ale szukając zdjec uszkodzonych skuterów trafiłem na ciekawą stronkę i w sumie jak dla mnie jest to troszke przekombinowane ale może byc też tego bym sie podjął link poniżej

Co do drugiego to myślę ze daje to 100 % wytrzymałości po użyciu oczywiście odpowiednich żywic  i wysuszeniu kadłuba przed laminowaniem.Co do żywicy to pozwolisz ze pozostanie to moją tajemnicą

https://www.fiberglassatlanta.com/2012-yamaha-fx-cruiser-sho-large-hole/

Co do tworzyw użytych w Seadoo to żeby nie być goło słownym wstawię fotki rozbitego kadłuba który próbowałem naprawić rożnymi metodami.Gdyby to była Yamaha to bez problemu by sie dało.Ale plastikowego kalosza niestety niestety możną wyrzucić.Oczywiście można by powiedzieć przecież można ubezpieczyć , pewnie ze tak ale sezon krótki a pływać się chce a to był maj.  Spróbujcie w trzy miechy wyrwać kasę z ubezpieczalni i kupić nowy skuter w sezonie.

http://upload.secondsun.pl/img/1569438780img_0336.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1569438804img_0344.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1569438823img_0352.jpg

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do końca się zrozumieliśmy - ją nie twierdzę że "fizycznie" nie da się laminatu załatać, oczywiście stosując odpowiednie materiały - chodzi mi o brak dostępu, żeby wykonać to fachowo. U nas chłopaki rozcinali kadłub na linii odbojnicy i wycinali wkładkę wewnętrzną, żeby dostać się do dziury w przedniej części dna. Tak naprawione dno pewnie nie odbiega trwałością do oryginału, ale z kolei pozostaje kwestia prawidłowego powtórnego sklejania powłok.

Kupując używany skuter nie masz pewności, jak została przeprowadzona naprawa, dlatego dla mnie wszelkie naprawy kadłuba (dna) dyskwalifikują sprzęt w przedbiegach - taki fetysz. Już lepiej, jak uszkodzenie jest widoczne, nie naprawione.

Kazik - trochę się w Polsce zmieniło i przy odrobinie chęci i samozaparcia da się kupić samochód bez przejść lub z pełną historią. To samo dotyczy skuterów. A rzemieślnik nie może naprawić skutera "zgodnie ze sztuką", bo producent takich napraw nie przewiduje, więc nie ma sztuki, tylko lepsze lub gorsze rzeźbienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...