MATIGSX Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Witam zakupiłem nowy wał do 951 carb. Po rozpakowaniu paczki zauważyłem, że przeciwwagi mają przebarwienia cieplne w po stronie sworzni korbowodów. Ponadto jedno łożysko zewnętrzne strasznie hałasuje, pozostałe praktycznie obracają się bezszumowo . Czy to normalne. Boję się składać silnik na takim wale. Miał ktoś do czynienie z taką sytuacją. Nadmieniam, że wał zakupiony w znanym sklepie internetowym oferującym części WSM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Na lozysko daj krople oleju to powinno sie wyciszyc a fioletowe przeciwwagi przy sworzniach korb to moim zdaniem slad (normalny) po skladaniu walu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 1 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 Przy pierwszym rozkręceniu łożysko nawet się lekko blokowało. Może to wina styropianowego pyłu jaki znajdował się w opakowaniu. Łożyska na starym wale kręcą się bardzo cicho, natomiast pozostałe łożyska na nowym wale są niemal bezgłośne - nie jest to dziwne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 1 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 Dla mnie łożysko do wymiany. Może być wadliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 1 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 A te przebarwienia na wale i wałku balansu to normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 1 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 Z reguly odbarwienia na nowym wale ,np. Na czopach sa wynikiem procesu produkcyjnego, utwardzania . Najczesciej jest kolorek niebieskawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalinek Opublikowano 1 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 te przebarwienia są moim zdaniem po obróbce cieplnaej wału tzn harotwanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 1 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 Godzinę temu, Kazik_usa napisał: Z reguly odbarwienia na nowym wale ,np. Na czopach sa wynikiem procesu produkcyjnego, utwardzania . Najczesciej jest kolorek niebieskawy Nie widziałem tego na nowym SBT ani na HOT RODS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 1 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 18 godzin temu, Piotr-ek napisał: Na lozysko daj krople oleju to powinno sie wyciszyc a fioletowe przeciwwagi przy sworzniach korb to moim zdaniem slad (normalny) po skladaniu walu. Faktycznie podałem nieco oleju i łożysko śmiga jak pozostałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msdsw Opublikowano 1 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 utwardzenie bierzni lozyska ,to normalne....hot rods do kawasaki stx 1100 kompletny kiedys sprowadzalem i mial przebarwienia......to proces utwardzania czesci elementu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 1 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2022 (edytowane) 6 godzin temu, MATIGSX napisał: Nie widziałem tego na nowym SBT ani na HOT RODS? Jest kilka metod utwardzania powierzchni , inne sie stosuje w produkcji wielkoseryjnej, inne w drobnych manufakturach. Masz hartowanie do pieca, pradem/indukcja, azotowanie , wzbogacenie pierwiastkowe (np. weglem). Do tego sam wal moze byc odlewany lub kuty , co tez ma wplyw na utwardzanie. Prezycyjni mechanicy sprawdzaja nowy wal na bicie , na YT byl nawet jakis filmik o naprawie samochodu , gdzie bicie mial nowy wal , podejrzenie bylo ze mogl upasc. Edytowane 1 Września 2022 przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MATIGSX Opublikowano 3 Września 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2022 W dniu 1.09.2022 o 23:44, Kazik_usa napisał: Jest kilka metod utwardzania powierzchni , inne sie stosuje w produkcji wielkoseryjnej, inne w drobnych manufakturach. Masz hartowanie do pieca, pradem/indukcja, azotowanie , wzbogacenie pierwiastkowe (np. weglem). Do tego sam wal moze byc odlewany lub kuty , co tez ma wplyw na utwardzanie. Prezycyjni mechanicy sprawdzaja nowy wal na bicie , na YT byl nawet jakis filmik o naprawie samochodu , gdzie bicie mial nowy wal , podejrzenie bylo ze mogl upasc. Ale to jest wał składany do 2 T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 3 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2022 One też wymagają obróbki cieplno - chemicznej... Zwróć uwagę, że przebarwienia występują w pobliżu powierzchni wymagających większej wytrzymałości np na ścieranie i dokładniejszej obróbki przez szlifowanie (pod łożyska itd). Poza szumiącym łożyskiem reszta wydaje się być w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.