Arek Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Witam Jaki olej zalewacie do swoich silników ? Pytam bo w moim RXP-X 260 zalewają na serwisie olej mineralny BRP 10w40 A kolega do takiego samego leje olej Motul 300V 10W40 zalewa go od 10 motogodziny czyli od dotarcia i zachwala mi go itd.. Jakoś nie widzę szczególnie różnicy w cenie więc czy w takim wypadku MOTUL jest lepszym olejem ? Z własnej obserwacji i faktu że mamy identyczne skutery to wydaje mi się że jednak jego silnik pracuje lepiej ( równiej ) może i w pewnym sensie jest to efekt placebo ale.. W moim jest 105 mth i świeżo zregenerowany kompresor a kolega ma prawie 160 mth i jego skuter płynie lepiej szybciej nie wiele ale jednak ...... Zastanawia mnie czy jest możliwe przejście na taki sam olej - co prawda serwis twierdzi że nie wolno lać oleju syntetycznego to tego silnika. Dziękuję za wasze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Do skuterow fabrycznych nie dlubanych najlepsza i najtansza opcja jest lanie fabrycznego oleju. Jezeli przekraczasz obroty powyzej 8800 to warto lac olej ze specyfikacja jaso ma2. Mimo iz masz zregenerowany kompresor jest wiele innych kwestii dotyczacacych pracy silnika i porownania ze soba dwoch identycnych sprzetow. Wiekszosc pseudo serwisow regeneruje kompresory na zasadzie wymiany czesci a tak naprawde nikogo nie obchodzi poslizg sprzegiel lub i ustawienie w stosunku do doladowania kompresora. A inwestujac niewiele mozna znaczaco poprawic osiagi skutera. Tylko wszystko trzeba robic z glowa. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szOPen Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Do swojego X leję olej oryginał S-D mineralny Znam człowieka który ma wypożyczalnie i ma S-D RXT 215 kilka szt i leje tylko olej MOTUL 300V 15w50 wydaje się że wie co robi jest też mechanikiem. i sam kiedyś ścigał się w rajdach samochodowych. A po 400 godzin maja nalatane skutery i bez problemu. Podejrzewam że każdy będzie chwalił swoje serwis że oryginał najlepszy, inni że jakiś inny a pewnie to wystarczy wymienić częściej olej i to będzie też dobre. Ciekaw jestem jak temat będzie się rozwijał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Opublikowano 31 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Czyli mam rozumieć że jeśli nic nie jest modyfikowane to najlepszy jest oryginalny olej ? Dostałem informację z Motula że oni polecają ten olej. MOTUL PowerJet 4T 10W40 Jutro zalewam olej i zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Motul zalany zrobione kilka godzin i albo to złudzenie i efekt pacebo ale teraz silnik kręci się do 8100 czyli tak jak u kolegi. A rozpytałem kilku chłopaków i oni zdania są podzielone i nawet Mobil się wkradł. Jedno co mi się zwrócił uwagę to i olej BRP i MOTUL maja chyba taki sam zapach ( więc może to ten sam olej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szOPen Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 "Arek " - i jak olej jest jakaś różnica ? w zapachu - przepraszam :) Podejrzewam że nie ..... :P Dziś byłem u znajomego i dokładnie obgadałem z nim temat oleju i co prawda on leje motula 300V 4T Factory Line 15W50 - natomiast jak to on mówi leje bo go ma a poza tym prowadzi serwis motocykli, wiec stoi u niego beczka z tym olejem. Powiedział tez jedną ciekawą kwestię że olej BRP ma inhibitory wilgoci i one lepiej chroni silnik przed wilgocią. " Krzak" - odpisał całą prawdę gdzie może leżeć przyczyna że twój jet jest wolniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek Opublikowano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Ja tam jestem zadowolony i bede lal motula moim zdaniem siljik pracuje lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 Zastanawiam sie czemu jak komus cos doradzasz to wszyscy uwazaja sie za madrzejszych. A jak sie potem popsuje to wszyscy tak samo placza ze bida i pieniedzy nie ma. Napisze jeszcze raz, jezeli wlewasz inny olej niz fabryczny to musi mniec specyfikacje JASOMA lub JASOMA2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobero Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 a co myślicie o tym żeby dolać militeca do oleju ..jest to taki modyfikator tarcia na poziomie molekularnym łączy się z metalem i zmniejsza zużycie silnika stronka dla zainteresowanych http://www.militec1.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobero Opublikowano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2013 i jeszcze jedno pytanko...bo każdy mówi że olej tylko z JASO MA a czy w ogóle jest w tym silniku sprzęgło ,a jak tak to co ono załącza bo śruba przecież jest na sztywno ,,chyba że może kompresor ,jeżeli tak to chyba i tak ono podczas "rozruchu" nie śłizga się minimalnie tylko od razu zwiera.....pytam tylko bo nie wiem ,jestem laik czekam na jakąś fachową odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Sprzeglo kompresora pracuje caly czas, a jego zywotnosc zalezy od stylu plywania. Jak pisalem wczesniej nie ma sensu lac innego oleju niz fabryczny jezeli nie przekraczasz w skuterze 8800obr. A militeka to do glowy sobie nalejcie, ranyy tyle bylo napisany a tu ciagle cos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Zadziwiającej jak ludzie lubią kombinować ::) Wydają na sprzęt kilkadziesiąt tysięcy, a rozczulają się nad różnicą kilku złotych w cenie oleju i jeszcze eksperymentują z dodatkami. Dobrze Krzak mówi - pływasz amatorsko, to lej to co zaleciła fabryka i nie kombinuj :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Bo tacy polacy wlasnie sa......co wioska to nowy fachowiec... A potem jak sie rozpier.....to placz i juz wtedy nie ma ani kozakow ani fachowcow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobero Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 krzaku to odpowiedz mi dlaczego pow.8800 obr.olej z JASO MA przecież fabryczny nie ma specyfikacji JASO MA przynajmniej nie jest napisane na opakowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobero Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 no i jeżeli jesteś fachowiec " nie z wioski " ;)to powiedz mi jak ono działa ,na jakiej zasadzie się załącza i jak wyglądają płytki sprzegła czy są idealnie gładkie czy może mają jakieś wypustki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Cobero chlopaku z wod lokalnych, nie jestem fachowcem i nie proboj zadnych krzywych akcji! Ale skoro juz masz dar pisania i rozumiem ze czytania to pamietaj ze fabryczny olej seadoo jest mineralny....... Bo ten silnik jest luzno zlozony...... Jak nalejesz mu zadokiego to bedzie go palil...... Jezeli chodzi o sprzegla to rozumiem ze wiesz.... Ze sprezyny sa caly czas napiete i napinaja sprzeglo tylko twoj styl plywania decyduje o tym jak one sie zozywaja.... Jezeli chodzi ci o chropowatosc to teraz wszystkie sprzegla sa scierne co za tym idzie sciera sie wszystko.... Wczresniej wszystkie sprzegla byly gladkie dopuki rotax raxing nie wprowadzil innych i tych nie zaczela stosowac fabryka. A jezeli chcialbys teraz kupic najnowsze sprzegla, takich jakie jakie mozna kupic tylko pod stolem tylko dla zawodnikow to daj znaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 eeee tam krzaku , jak pod stołem , bez problemu kupujesz te washery , nie przesadzaj !! a ostatnio słyszałem że twierdziłeś do klienta że złote podkładki z zestawu 420881100 to podróba !!?? oj fachowcy !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Seba nigdy nikomu nic takiego nie mowilem, podaj mi prosze namiar do tego kogos co tak powiedzial.... Jestes w nysie na zawodach ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobero Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 ok.więc skąd to jaso ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Spoko nie ma problemu , sprzedałem klientowi kompresor do 215 ( po regeneracji na zestawie 420881100 ) po czym powiedział mi że dzwonił do Was z pytaniem o kolor podkładek i rzekomo dostał info że to podróba , mam namiar do klienta więc nie ma problemu mogę Ci podesłać . ( ale tak w nawiasie nie robi się kupy we własnym gnieździe ) kij ma zawsze dwa końce , nawet jak mam klientów niezadowolonych z usług innych staram się nie nadawać na konkurencję i radzę każdemu to samo ( za małe środowisko ) 8) , niestety mam wyjazd w weekend kiedy będą zawody ale pewnie Janusz przypilnuje aby każdy był zadowolony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 To napewno seba rozmowa nie byla zemna, nigdy czegos takiego bym nie powiedzial...sorry ale nie jestem tu jedyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stempel Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Właśnie kupiłem dwa zestawy serwisowe do 4Tec i tam jest napisane że to semi-syntetyk. Czy coś się zmieniło, każdy pisze że to mineralny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.