Asconi Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Witam, zakupiłem skuter z tematu z 2001 roku. Jest to 2-suw. Zauważyłem, że poza wlewem paliwa jest też wlew oleju. Myślałem, że olej trzeba mieszać z paliwem, ale może jednak nie. Wolę zapytać i się upewnić. W ogóle jaki olej lać? Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Najtanszy castrol aqarece,jak nie masz usnietege dozownika to tam lejesz olej i dozwnik zalatwia sprawe ,dozownik musisz miec na 1000 procent sprawny bo sie zatrzesz,jak go nie masz to mieszasz z paliwem.1;40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Castrol Aqua Race 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalcc Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2016 Jesteś szczęśliwym posiadaczem najsurowszego i chyba najmniej awaryjnego skutera.... :) Twój GS to okrojona wersja SPX, która jest okrojoną wersją XP Silnik 720, generujący 85KM, to chyba najbardziej ulubiona jednostka stosowana przez Lotniarzy (niech Kolega Sidu się wypowie). Jest bardzo lekki, bezawaryjny i nie chce palić paliwa... :) GS 720 to taka Łada Niva - mało oferuje i mało wymaga, zazwyczaj działa.... (Jak byś kiedyś sprzedawał to daj znać!!!!!) Olej lejesz do dozownika, najbardziej polecany to Castrol Aqua Race. Choć to nieekologiczne to większość "dwusuwowców" leje ponadto do paliwa mieszanke 1:100 - pozwala to nie zatrzeć silnika zanim zorientujesz się, że dozownik nie działa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asconi Opublikowano 1 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Witam, dziękuję bardzo za odpowiedź. W takim układzie wynika, że dozownik jest, ale nie działa skoro poprzedni właściciel kazał lać olej właśnie w stosunku 1:40. Polecał Castrol Rancing 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asconi Opublikowano 1 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Jesteś szczęśliwym posiadaczem najsurowszego i chyba najmniej awaryjnego skutera.... :) Twój GS to okrojona wersja SPX, która jest okrojoną wersją XP Silnik 720, generujący 85KM, to chyba najbardziej ulubiona jednostka stosowana przez Lotniarzy (niech Kolega Sidu się wypowie). Jest bardzo lekki, bezawaryjny i nie chce palić paliwa... :) GS 720 to taka Łada Niva - mało oferuje i mało wymaga, zazwyczaj działa.... (Jak byś kiedyś sprzedawał to daj znać!!!!!) Olej lejesz do dozownika, najbardziej polecany to Castrol Aqua Race. Choć to nieekologiczne to większość "dwusuwowców" leje ponadto do paliwa mieszanke 1:100 - pozwala to nie zatrzeć silnika zanim zorientujesz się, że dozownik nie działa.... Pod koniec sezonu będę sprzedawał najprawdopodobniej ten skuter, więc jakby co, to będziemy w kontakcie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 To się podpiszę ,tak masz fajny silnik (z tych prostych 2t) może buda nie mój typ bo wolałbym pierwsze XP .Co do dozownika to porostu niech ci ktoś sprawdzi czy działa znany jest mi przypadek że skuter prawie się zatarł podejrzenie padło na dozownik a to filtr tegoż oleju z dozownika się zapchał bo każdy to olewa i nie wymienia (raptem ok 50zł filtr) inna sprawa że tak sobie dozownika wywalić nie można i wszystkiego co z nim związane ,nawet jak nie działa to miej w zbiorniku olej , przy okazji sprawdzisz czy działa jeśli będzie ubywał a skuter będzie kopcił jak smok bo dostanie dubla oleju :) Dla mnie dozownik to super rozwiązanie , nie wyobrażam sobie myśleć na stacji ile wlewam benzyny ile dolać oleju , ile potem do kanistra czy tam też dolałem olej,a może to nie ten kanister no masakra jakaś i do tego jeszcze zawsze przynajmniej litr oleju w schowku zawsze :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 1 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2016 Kolego Sidu w Seadoo 720 ani żadnym innym 2T nie ma filtra oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Wg manuala, w Sea Doo GTX DI (2T) z 2002 r jest filtr oleju, umieszczony na przewodzie między zbiornikiem a dozownikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas6 Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Tylko że chyba w środku pusty jak bęben. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 OIL SYSTEM PRESSURIZATION Pressure Test Proceed as follows: – Fill up oil reservoir. – Install a hose pincher to rotary valve shaft oil supply hose (except 947 engines). – Install a hose pincher to rotary valve shaft oil return hose (except 947 engines). – Install a hose pincher to oil injection pump supply hose. DI Models Install a hose pincher to compressor return line air. Disconnect oil tank vent line on PTO side throttle body. Carburetor-Equipped Models Connect pump gauge tester (P/N 529 021 800) to oil injection reservoir vent check valve. DI Models Connect pump gauge tester (P/N 529 021 800) to disconnected tube at throttle body. All Models NOTE: Use the same pump included in the ENGINE LEAK TESTER KIT (P/N 295 500 352). TYPICAL 1. Connect pump to check valve – Pressurize oil system to 21 kPa (3 PSI). All Models – If pressure is not maintained, locate leak and repair/replace component leaking. To ease leak search spray a solution of soapy water on components, bubbles will indicate leak location. DI Models Verify check valve inside filler neck (inside vent adapter on XP DI) if pressure does not hold. Also ensure air can enter through check valve in the opposite direction. All Models NOTE: The system must maintain a pressure of 21 kPa (3 PSI) for at least 10 minutes. Never pressurize over 21 kPa (3 PSI). CAUTION: If any leak is found, do not start the engine and wipe off any oil leakage. Disconnect pump gauge tester and remove hose pinchers. On DI models, reconnect line at throttle body. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asconi Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Witam ponownie, Chciałem się jeszcze dopytać w jaki sposób sprawdzić czy dozownik oleju podaje go? I jeszcze pytanie z innej beczki: jaki akumulator zakupić do tego modelu? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Po zalaniu zbiornika olejem musisz odkręcić śrubę odpowietrzającą (blending screw) na dozowniku. Po odpowietrzeniu dozownika musisz sprawdzić czy olej przechodzi wężykiem do gaźnika. W tym celu uruchamiasz silnik ( na wolnych obrotach ( nie używająć przepustnicy, woda!!!) ręcznie wychylasz na max dźwignię dozownika. Na koniec sprawdź nastawę dawkowania oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asconi Opublikowano 4 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Dzięki za info. Jakby jeszcze ktoś by mógł napisać odnośnie akumulatora, to byłbym wniebowzięty :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalcc Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 Motocyklowy 19Ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asconi Opublikowano 5 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Dzięki :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 akumulator to tak nie do końca ,,motocyklowy " i już wierz mi chodzi o ich budowę, motocykle do góry kołami aż tak często nie bywają i akumulatory aż tak szatańskich warunków pracy nie mają (chodzi też o wstrząsy). Najlepiej idż do sklepu z akumulatorami albo dobrego motoryzacyjnego , tam sprzedawca wyjmie katalog i dobierze ci aku takie jakie powinno być a nie taki jak ma na półce akurat . W temacie jestem 180zł kosztował 19AH exide dedykowany do mojego SD . Nie oszczędzaj na aku bo różnica może być raptem niecałe 100zł a wypad nad wodę lub dzień urlopu zmarnowany :( A co do tych filtrów oleju , to już ktoś kompetentny się wypowiedział w temacie a tych co bzdety piszą nie słuchaj (,,filtr pusty jak bęben" - nic więcej dodać ;) .W tych urządzeniach ,,eksploatacja" jest niezmiernie tania prosta i wręcz przyjemna do takiego domowego mechanikowania , oczywiście jeśli ktoś lubi to raptem filtry świece olej w strudze jakieś tam przesmarowania tu i tam. Dobrze to zakonserwować na zimę i masz pewność że na wiosnę odpali i będzie git. Ale zapomnijmy o wstrętnej zimie bo właśnie nadeszła wiosna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekn1992 Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Dołączam się do pytania . Olej Yamalube jest zalecany do 720 ? I jaką mieszankę robić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 nie mam schematu smarowania 720 tki, ale jak chcesz wyeliminować smarowanie automatyczne to nie wiem czy w 720 olej ten nie smaruje jakaś przekładnię, wiec musi być i tak w zbiorniku i układ zapętlony 720 nie ma zaworów RAVE więc mozesz stosować zwykły olej mineralny nie wiem o jakim oleju Yamalube mówisz ?, może są 2,3 rodzaje do 2 stroke Yamalube generalnie nie jest zalecany ..... nie są też zalecane oleje TCW3 TCW3 zostały zaprojektowane do silników zaburtowych, pracujących na niższych obrotach, mniej wysilonych w 720 chwalone są zwykłe oleje mineralne do 2T tak że nie musisz iść po najdroższemu\ mysle że proporcje 40:1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekn1992 Opublikowano 23 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2020 Pompkę mam usuniętą. Silnik zalany motulem 2t. A olej taki kupiłem OLEJ YAMALUBE 2-W SYNTHETIC 2-STROKE 4L. Kupiłem 2 x4L. Bo podobno jest dobry i nie zostawia nagaru ( A wyplywaną mam 1h. Po kapitalce) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.