Skocz do zawartości

Olej w Seadoo 720GS


Asconi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zakupiłem skuter z tematu z 2001 roku. Jest to 2-suw. Zauważyłem, że poza wlewem paliwa jest też wlew oleju. Myślałem, że olej trzeba mieszać z paliwem, ale może jednak nie. Wolę zapytać i się upewnić. W ogóle jaki olej lać?

 

Dzięki i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś szczęśliwym posiadaczem najsurowszego i chyba najmniej awaryjnego skutera.... :)

Twój GS to okrojona wersja SPX, która jest okrojoną wersją XP

Silnik 720, generujący 85KM, to chyba najbardziej ulubiona jednostka stosowana przez Lotniarzy (niech Kolega Sidu się wypowie). Jest bardzo lekki, bezawaryjny i nie chce palić paliwa... :)

GS 720 to taka Łada Niva - mało oferuje i mało wymaga, zazwyczaj działa.... (Jak byś kiedyś sprzedawał to daj znać!!!!!)

 

Olej lejesz do dozownika, najbardziej polecany to Castrol Aqua Race.

Choć to nieekologiczne to większość "dwusuwowców" leje ponadto do paliwa mieszanke 1:100 - pozwala to nie zatrzeć silnika zanim zorientujesz się, że dozownik nie działa....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś szczęśliwym posiadaczem najsurowszego i chyba najmniej awaryjnego skutera.... :)

Twój GS to okrojona wersja SPX, która jest okrojoną wersją XP

Silnik 720, generujący 85KM, to chyba najbardziej ulubiona jednostka stosowana przez Lotniarzy (niech Kolega Sidu się wypowie). Jest bardzo lekki, bezawaryjny i nie chce palić paliwa... :)

GS 720 to taka Łada Niva - mało oferuje i mało wymaga, zazwyczaj działa.... (Jak byś kiedyś sprzedawał to daj znać!!!!!)

 

Olej lejesz do dozownika, najbardziej polecany to Castrol Aqua Race.

Choć to nieekologiczne to większość "dwusuwowców" leje ponadto do paliwa mieszanke 1:100 - pozwala to nie zatrzeć silnika zanim zorientujesz się, że dozownik nie działa....

 

Pod koniec sezonu będę sprzedawał najprawdopodobniej ten skuter, więc jakby co, to będziemy w kontakcie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się podpiszę  ,tak masz fajny silnik (z tych prostych 2t) może buda nie mój typ bo wolałbym pierwsze XP .Co do dozownika to porostu niech ci ktoś  sprawdzi czy działa znany jest mi przypadek że skuter prawie się zatarł podejrzenie padło na dozownik a to filtr tegoż oleju z dozownika się zapchał bo każdy to olewa i nie wymienia (raptem ok 50zł filtr)  inna sprawa że  tak sobie dozownika wywalić nie można i wszystkiego co z nim związane ,nawet jak nie działa to miej w zbiorniku olej , przy okazji sprawdzisz czy działa jeśli będzie ubywał a skuter będzie kopcił jak smok bo dostanie dubla oleju :)

Dla mnie dozownik to super rozwiązanie  , nie wyobrażam sobie myśleć na stacji ile wlewam benzyny ile dolać oleju , ile potem do kanistra czy tam też dolałem olej,a może to nie ten kanister no masakra jakaś i do tego jeszcze zawsze przynajmniej litr oleju w schowku zawsze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OIL SYSTEM PRESSURIZATION

 

Pressure Test

Proceed as follows:

– Fill up oil reservoir.

– Install a hose pincher to rotary valve shaft oil supply hose (except 947 engines).

– Install a hose pincher to rotary valve shaft oil return hose (except 947 engines).

– Install a hose pincher to oil injection pump supply hose.

 

DI Models

Install a hose pincher to compressor return line air.

Disconnect oil tank vent line on PTO side throttle body.

 

Carburetor-Equipped Models

Connect pump gauge tester (P/N 529 021 800) to oil injection reservoir vent check valve.

 

DI Models

Connect pump gauge tester (P/N 529 021 800) to disconnected tube at throttle body.

 

All Models

 

NOTE: Use the same pump included in the ENGINE LEAK TESTER KIT (P/N 295 500 352).

TYPICAL

1. Connect pump to check valve

– Pressurize oil system to 21 kPa (3 PSI).

 

All Models

– If pressure is not maintained, locate leak and repair/replace component leaking. To ease leak search spray a solution of soapy water on components, bubbles will indicate leak location.

 

DI Models

Verify check valve inside filler neck (inside vent adapter on XP DI) if pressure does not hold. Also ensure air can enter through check valve in the opposite direction.

 

All Models

NOTE: The system must maintain a pressure of 21 kPa (3 PSI) for at least 10 minutes. Never pressurize over 21 kPa (3 PSI).

CAUTION: If any leak is found, do not start the engine and wipe off any oil leakage.

Disconnect pump gauge tester and remove hose pinchers. On DI models, reconnect line at throttle body.

 

SDDIOilSys.thumb.jpg.f02d72e4d7c6d1ebd6ae265f9d72eddb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zalaniu zbiornika olejem musisz odkręcić śrubę odpowietrzającą (blending screw) na dozowniku.

Po odpowietrzeniu dozownika musisz sprawdzić czy olej przechodzi wężykiem do gaźnika. W tym celu uruchamiasz silnik ( na wolnych obrotach ( nie używająć przepustnicy, woda!!!) ręcznie wychylasz na max dźwignię dozownika.

Na koniec sprawdź  nastawę dawkowania oleju.

 

Bomb717OlejDawka.jpg.bfe44bcabdf1fbde168b709280f96e40.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator to tak nie do końca ,,motocyklowy "  i już wierz mi chodzi o ich budowę, motocykle do góry kołami aż tak często nie bywają i akumulatory aż tak szatańskich warunków pracy nie mają (chodzi też o wstrząsy). Najlepiej idż do sklepu z akumulatorami albo dobrego motoryzacyjnego  , tam sprzedawca wyjmie katalog i dobierze ci aku takie jakie powinno być a nie taki jak ma na półce akurat . W temacie jestem 180zł  kosztował 19AH exide dedykowany do mojego SD . Nie oszczędzaj na aku bo różnica może być raptem  niecałe 100zł a wypad nad wodę lub dzień urlopu zmarnowany :(

 

A co do tych filtrów oleju , to już ktoś kompetentny się wypowiedział w temacie a tych co bzdety piszą nie słuchaj (,,filtr pusty jak bęben" - nic więcej dodać ;)  .W tych urządzeniach ,,eksploatacja" jest niezmiernie tania prosta i wręcz przyjemna do takiego domowego mechanikowania , oczywiście jeśli ktoś lubi  to raptem filtry świece olej w strudze  jakieś tam przesmarowania tu i tam. Dobrze to zakonserwować na zimę i masz pewność że na wiosnę odpali i będzie git. Ale zapomnijmy o wstrętnej zimie bo właśnie nadeszła wiosna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

nie mam schematu smarowania 720 tki, ale jak chcesz wyeliminować smarowanie automatyczne to nie wiem czy w 720 olej ten nie  smaruje jakaś przekładnię, wiec musi być i tak w zbiorniku i układ zapętlony

 

720 nie ma zaworów RAVE więc mozesz stosować zwykły olej mineralny

 

nie wiem o jakim oleju Yamalube mówisz ?, może są 2,3 rodzaje do 2 stroke

 

Yamalube generalnie nie jest zalecany .....  nie są też zalecane oleje TCW3

 

TCW3 zostały zaprojektowane do silników zaburtowych, pracujących na niższych obrotach, mniej wysilonych

 

w 720 chwalone są zwykłe oleje mineralne do 2T tak że nie musisz iść po najdroższemu\

 

mysle że proporcje 40:1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...