Skocz do zawartości

Pierwszy skuter- RXP 300


Johnie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

w końcu po 6 latach od zrobienia patentu miałem okazję popływać na skuterze wodnym i przyznam szczerze, chyba mnie wciągnęło. Pływałem na Sparku, który wydawał się sensownym wyborem na pierwszy kontakt ze skuterem. Nie pływało się na nim źle, czego dowodem jest ten post 😁 

 

Spark daje dużo frajdy, ale jak dla mnie jest za bardzo niestabilny. Fenomenalna zabawa w przypadku wynajmu, ale jak przychodzi do zakupu to chciałbym czegoś pozwalającego na kilka godzin zabawy (oczywiście przy kilkukrotnym tankowaniu) bez aż tak dużego wysiłku, którego wymaga Spark. W związku z tym, po analizie kilku wątków na forum doszedłem do wniosku, że powinienem swoje poszukiwania skierować w stronę RXP/RXT 300. Planuję pływanie mieszane z naciskiem na zabawę, na bycie spokojnym jeszcze będzie czas, użytkowanie na ten moment jedynie w wodzie słonej słodkiej. Pływanie maksymalnie w dwie osoby, więc wydaje mi się, że RXP też spełnia te założenia. Budżet to 55-60 tysięcy, bez przyczepy.

 

Nasunęło mi się kilka pytań, na które odpowiedzi nie znalazłem lub wolę się upewnić w swoim toku rozumowania. 

 

1. Czy na RXP też istnieje możliwość holowania zabawki czy jest to możliwość zarezerwowana jedynie dla RXT?

2. Jak zweryfikować realny stan mth? Czytałem na forum o BUDS, trzeba szukać kogoś z dostępem czy oficjalne serwisy też wykonują takie usługi?

3. Na jakie niespodzianki przygotować się przy nalocie 110-140 godzin? Duży przekrój, ale taki zakres jest często spotykany w ogłoszeniach. Zależy od serwisowania, ale jakie są największe bolączki silników doładowanych w tym zakresie.

Edytowane przez Johnie
Czeski błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. każdym skuterem możesz holować zabawki 

 

Nie wiem, czy jakoś zmieniały ostatnio się przepisy, moje ostatnie pływanie w PL to 15 lat temu, ale w myśl przepisów po prostu musisz mieć patent na holowanie i mieć możliwość obserwacji holowanego lub na pokładzie musi być obserwator.

 

Skoro Spark daje radę , to tym bardziej cięższy i mocniejszy RXP

 

2. Nie możesz ślepo polegać na wskazaniu mth, bez problemu da się zmodyfikować te wartości odpowiednim oprogramowaniem. Przykładem jest mój były skuter RXTX, który parę lat później znaleziony w ogłoszeniu cudownie doznał odmłodzenia, moj kolega nabył od handlarza skuter, który był sprowadzony z USA z aukcji i również godziny spadły. To jest plaga...  Pomocne jest pewne pochodzenie, jak 1 właściciel, ew. Polski salon, świerzy rok produkcji, mało włacicieli. Unikałbym skuterów sprowadzanych zwłaszcza z aukcji w USA, skutery z Florydy pływają po słonej wodzie i ze względu na całoroczny sezon potrafią bez problemu rocznie robić po 100godzin.      

 

Nie szkoduj pieniędzy na sprawdzenie go, lepiej dać te 500-700zł (trafiam), żeby kumaty gość Ci go sprawdził niż wydać 20 tyś na naprawę silnika.

Kontrola przedzakupowa powinna obejmować kompresję , stan kadłuba , ocena wizualna, nasłuch, test na wodzie itd...

 

3.  W zasadzie na żadne, jeśli to było serwisowane i dbane, od 2018 jest bardziej niezawodny iBR 3gen, od 2020 zauważalnie mnie problemów z carbon seal.  

 

Po zakupie taki skuter powyżej 100godzin  powinien trafić na grubszy serwis, powinien zostać sprawdzony supercharger, czy nie ma luzów, przy okazji ustawiony poślizg na podkłądkach, sprawdzone łozyska pompy + nowy smar + może nowy wearing/śruba, może nowa uszczelka miedzy pompa/kadub, sprawdzenie carbon seal, wyczyszczenie IC, sprawdzenie zacisków, węzy , świece, olej 

 

    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A  jeśli masz lusterka w skuterze -  wymaga się obserwatora do holowania ? Takie info ostatnio padło , że nie . 
A importowane skutery ze Szwecji, słabiej z Norwegii,  są w doskonałym stanie. Ich wartość nabywcza pieniądza jest tak duża, że nikt za porównywalne 399 zł nie będzie się babrał w olejach. Robią w serwisach, które są bardzo doświadczone ze względu na ilość sprzętu pływającego. Więc importowane z kierunku Szwecja - polecam. Często mają faktury na ostatnie naprawy ( ostatni zakup rxp260 cała nowa pompa, wałek, śruba, kompresor, olej, TPS - taki podstawowy przegląd 👌
Jesli masz możliwość to kupuj z kimś kromka pojęcie jak Kazik pisał. 
i tak kupujesz używkę performance więc …masz statki masz wydatki:) Mnie też zaskakują własne niedopatrzenia - ostatnio  kupiłem 2022 rxp cacko mucha nie siada, 20h - oddany 2023.06 do użytku. Ale przy załadunku puknęli w klapę ibr co potem na foto wypatrzyłem. Pierwsze testy na wodzie, pierwsze hamowanie i klapa zniknęła 😂. Więc w pierwszą godzinę 1000 zł. 

IMG_0537.jpeg

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma narodowościowej reguły skąd jest sprzęt. Są tylko uczciwi i nieuczciwi sprzedawcy. Kilka dni temu skuter ze skandynawi, który dopóki kasa nie wpłynęła na konto był w top stanie. Stan faktyczny to szmelc zjeżdżony jak mercedes taxi. Do tego dziurawy kadłub i pędzel z dziobu. Silnik odpala ale słaby. Kupując trzeba koniecznie sprawdzać na wodzie. Papierki i liczniki to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, z tym holowaniem tak podejrzewałem, natomiast zmylił mnie post w innym wątku.

 

Cytat

 

RXPX zabawa , zwrotność, 2 osobowy, "sportowe" redany i rozszerzony VTS, pakiet sport (X)

RXTx - stabilność , 3 osobowy (ciąganie zabawek), "sportowe" redany

 


Szukam w takim razie na razie w Polsce mając z tyłu głowy wskazówki, które dostałem. Być może kierunek skandynawski też sprawdzę, jak to mawiają „pożyjemy, zobaczymy” 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz dobry czas na kupowanie , koniec sezonu , jest możliwość sprawdzenia na wodzie.

Za chwilę wejdzie troche polskich ofert 

Po wejściu 325, niektorzy ludzie pozbywają się swierzych 300 i w to bym celował. 

 

Skoro slona woda to spore akweny więc poza rxp, rozważyłbym rxt a nawet gtxa, na 2025 wchodzi gtx325, więc mogą pojawić się ciekawe oferty na gtx 300

 

Saturn wydaje mi się że przepisy mowia , że musisz mieć możliwość obserowania , jeśli nie to obserwator . Możliwość obserowania to właśnie pojęcie względne w skuterze I żeby spełnić ten przepis jesteś w stanie się wybronić.  W praktyce wiadomo , że w lusterkach nic nie widać i ja kontroluje to odwracaniem co chwila  glowy. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Kazik_usa napisał:

teraz dobry czas na kupowanie , koniec sezonu , jest możliwość sprawdzenia na wodzie.

Za chwilę wejdzie troche polskich ofert 

Po wejściu 325, niektorzy ludzie pozbywają się swierzych 300 i w to bym celował. 

 

Skoro slona woda to spore akweny więc poza rxp, rozważyłbym rxt a nawet gtxa, na 2025 wchodzi gtx325, więc mogą pojawić się ciekawe oferty na gtx 300

 

Saturn wydaje mi się że przepisy mowia , że musisz mieć możliwość obserowania , jeśli nie to obserwator . Możliwość obserowania to właśnie pojęcie względne w skuterze I żeby spełnić ten przepis jesteś w stanie się wybronić.  W praktyce wiadomo , że w lusterkach nic nie widać i ja kontroluje to odwracaniem co chwila  glowy. 

 

 


Mój błąd, użytkowanie w wodzie słodkiej. Nauczka, żeby nie pisać postów jak już się kleją oczy. Mam na oku RXT 300 RS z 2018 roku, pojadę go obejrzeć w tym tygodniu. Mam też na oku RXP 300 RS z 2020, ale to wycieczka przez całą Polskę dla mnie, dlatego wymaga to trochę planowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja uwaga w rxtx 2018 to był pierwszy rok wprowadzenia kadluba st3 z powłoką akrylową  , duzo użytkowników wtedy zgłaszało pajączki i pęknięcia w kadlubie. Krążyły 2 teorie 1.... , odnośnie zwlaszcza  pajaczkow , że to wina użytkowników,  bo używali chemi nieodpowiedniej dla powłok akrylowych, duzo z tego było w okolicy wlewu paliwa, nie wycierali rozlanego paliwa, powłoką akrylowa wymaga mniej agresywnych środków   2 ... ze pierwsze kadluby st3 mialy problemy wieku dziecięcego, może jakaś wadę materiałowa. Realnie na ilość sprzedanych sztuk nie było tego duzo , a jak ktoś miał to krzyczał na cały świat. Ja mam model 20 i 23, uzywalem zakazanego acetonu, brake cleanera mocnego  octu nic sie nie dzialo.   Warto przy zakupie dobrze obejrzec kadlub  na ewntualne pekniecia I co dotyczy wszystkich skuterów pekniecia naprawy w okolicy pompy i reszty , zwlaszcza od srodka.

 

Warto przesledzic cale  zycie skutera , odnosnie lokalizacji jego posiadania, unikac lokalizacji ze slona wodą.

 

jesli kupisz Sea doo st3 ( rxtx,GTX) nie uzywaj agresywnej chemi do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...