Johnie Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września (edytowane) Witam serdecznie, w końcu po 6 latach od zrobienia patentu miałem okazję popływać na skuterze wodnym i przyznam szczerze, chyba mnie wciągnęło. Pływałem na Sparku, który wydawał się sensownym wyborem na pierwszy kontakt ze skuterem. Nie pływało się na nim źle, czego dowodem jest ten post 😁 Spark daje dużo frajdy, ale jak dla mnie jest za bardzo niestabilny. Fenomenalna zabawa w przypadku wynajmu, ale jak przychodzi do zakupu to chciałbym czegoś pozwalającego na kilka godzin zabawy (oczywiście przy kilkukrotnym tankowaniu) bez aż tak dużego wysiłku, którego wymaga Spark. W związku z tym, po analizie kilku wątków na forum doszedłem do wniosku, że powinienem swoje poszukiwania skierować w stronę RXP/RXT 300. Planuję pływanie mieszane z naciskiem na zabawę, na bycie spokojnym jeszcze będzie czas, użytkowanie na ten moment jedynie w wodzie słonej słodkiej. Pływanie maksymalnie w dwie osoby, więc wydaje mi się, że RXP też spełnia te założenia. Budżet to 55-60 tysięcy, bez przyczepy. Nasunęło mi się kilka pytań, na które odpowiedzi nie znalazłem lub wolę się upewnić w swoim toku rozumowania. 1. Czy na RXP też istnieje możliwość holowania zabawki czy jest to możliwość zarezerwowana jedynie dla RXT? 2. Jak zweryfikować realny stan mth? Czytałem na forum o BUDS, trzeba szukać kogoś z dostępem czy oficjalne serwisy też wykonują takie usługi? 3. Na jakie niespodzianki przygotować się przy nalocie 110-140 godzin? Duży przekrój, ale taki zakres jest często spotykany w ogłoszeniach. Zależy od serwisowania, ale jakie są największe bolączki silników doładowanych w tym zakresie. Edytowane 2 Września przez Johnie Czeski błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września 1. każdym skuterem możesz holować zabawki Nie wiem, czy jakoś zmieniały ostatnio się przepisy, moje ostatnie pływanie w PL to 15 lat temu, ale w myśl przepisów po prostu musisz mieć patent na holowanie i mieć możliwość obserwacji holowanego lub na pokładzie musi być obserwator. Skoro Spark daje radę , to tym bardziej cięższy i mocniejszy RXP 2. Nie możesz ślepo polegać na wskazaniu mth, bez problemu da się zmodyfikować te wartości odpowiednim oprogramowaniem. Przykładem jest mój były skuter RXTX, który parę lat później znaleziony w ogłoszeniu cudownie doznał odmłodzenia, moj kolega nabył od handlarza skuter, który był sprowadzony z USA z aukcji i również godziny spadły. To jest plaga... Pomocne jest pewne pochodzenie, jak 1 właściciel, ew. Polski salon, świerzy rok produkcji, mało włacicieli. Unikałbym skuterów sprowadzanych zwłaszcza z aukcji w USA, skutery z Florydy pływają po słonej wodzie i ze względu na całoroczny sezon potrafią bez problemu rocznie robić po 100godzin. Nie szkoduj pieniędzy na sprawdzenie go, lepiej dać te 500-700zł (trafiam), żeby kumaty gość Ci go sprawdził niż wydać 20 tyś na naprawę silnika. Kontrola przedzakupowa powinna obejmować kompresję , stan kadłuba , ocena wizualna, nasłuch, test na wodzie itd... 3. W zasadzie na żadne, jeśli to było serwisowane i dbane, od 2018 jest bardziej niezawodny iBR 3gen, od 2020 zauważalnie mnie problemów z carbon seal. Po zakupie taki skuter powyżej 100godzin powinien trafić na grubszy serwis, powinien zostać sprawdzony supercharger, czy nie ma luzów, przy okazji ustawiony poślizg na podkłądkach, sprawdzone łozyska pompy + nowy smar + może nowy wearing/śruba, może nowa uszczelka miedzy pompa/kadub, sprawdzenie carbon seal, wyczyszczenie IC, sprawdzenie zacisków, węzy , świece, olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września (edytowane) A jeśli masz lusterka w skuterze - wymaga się obserwatora do holowania ? Takie info ostatnio padło , że nie . A importowane skutery ze Szwecji, słabiej z Norwegii, są w doskonałym stanie. Ich wartość nabywcza pieniądza jest tak duża, że nikt za porównywalne 399 zł nie będzie się babrał w olejach. Robią w serwisach, które są bardzo doświadczone ze względu na ilość sprzętu pływającego. Więc importowane z kierunku Szwecja - polecam. Często mają faktury na ostatnie naprawy ( ostatni zakup rxp260 cała nowa pompa, wałek, śruba, kompresor, olej, TPS - taki podstawowy przegląd 👌) Jesli masz możliwość to kupuj z kimś kromka pojęcie jak Kazik pisał. i tak kupujesz używkę performance więc …masz statki masz wydatki:) Mnie też zaskakują własne niedopatrzenia - ostatnio kupiłem 2022 rxp cacko mucha nie siada, 20h - oddany 2023.06 do użytku. Ale przy załadunku puknęli w klapę ibr co potem na foto wypatrzyłem. Pierwsze testy na wodzie, pierwsze hamowanie i klapa zniknęła 😂. Więc w pierwszą godzinę 1000 zł. Edytowane 2 Września przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września Nie ma narodowościowej reguły skąd jest sprzęt. Są tylko uczciwi i nieuczciwi sprzedawcy. Kilka dni temu skuter ze skandynawi, który dopóki kasa nie wpłynęła na konto był w top stanie. Stan faktyczny to szmelc zjeżdżony jak mercedes taxi. Do tego dziurawy kadłub i pędzel z dziobu. Silnik odpala ale słaby. Kupując trzeba koniecznie sprawdzać na wodzie. Papierki i liczniki to nie wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnie Opublikowano 2 Września Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września Dzięki za odpowiedzi, z tym holowaniem tak podejrzewałem, natomiast zmylił mnie post w innym wątku. Cytat RXPX zabawa , zwrotność, 2 osobowy, "sportowe" redany i rozszerzony VTS, pakiet sport (X) RXTx - stabilność , 3 osobowy (ciąganie zabawek), "sportowe" redany Szukam w takim razie na razie w Polsce mając z tyłu głowy wskazówki, które dostałem. Być może kierunek skandynawski też sprawdzę, jak to mawiają „pożyjemy, zobaczymy” 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września teraz dobry czas na kupowanie , koniec sezonu , jest możliwość sprawdzenia na wodzie. Za chwilę wejdzie troche polskich ofert Po wejściu 325, niektorzy ludzie pozbywają się swierzych 300 i w to bym celował. Skoro slona woda to spore akweny więc poza rxp, rozważyłbym rxt a nawet gtxa, na 2025 wchodzi gtx325, więc mogą pojawić się ciekawe oferty na gtx 300 Saturn wydaje mi się że przepisy mowia , że musisz mieć możliwość obserowania , jeśli nie to obserwator . Możliwość obserowania to właśnie pojęcie względne w skuterze I żeby spełnić ten przepis jesteś w stanie się wybronić. W praktyce wiadomo , że w lusterkach nic nie widać i ja kontroluje to odwracaniem co chwila glowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnie Opublikowano 2 Września Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 53 minuty temu, Kazik_usa napisał: teraz dobry czas na kupowanie , koniec sezonu , jest możliwość sprawdzenia na wodzie. Za chwilę wejdzie troche polskich ofert Po wejściu 325, niektorzy ludzie pozbywają się swierzych 300 i w to bym celował. Skoro slona woda to spore akweny więc poza rxp, rozważyłbym rxt a nawet gtxa, na 2025 wchodzi gtx325, więc mogą pojawić się ciekawe oferty na gtx 300 Saturn wydaje mi się że przepisy mowia , że musisz mieć możliwość obserowania , jeśli nie to obserwator . Możliwość obserowania to właśnie pojęcie względne w skuterze I żeby spełnić ten przepis jesteś w stanie się wybronić. W praktyce wiadomo , że w lusterkach nic nie widać i ja kontroluje to odwracaniem co chwila glowy. Mój błąd, użytkowanie w wodzie słodkiej. Nauczka, żeby nie pisać postów jak już się kleją oczy. Mam na oku RXT 300 RS z 2018 roku, pojadę go obejrzeć w tym tygodniu. Mam też na oku RXP 300 RS z 2020, ale to wycieczka przez całą Polskę dla mnie, dlatego wymaga to trochę planowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 2 Września Udostępnij Opublikowano 2 Września moja uwaga w rxtx 2018 to był pierwszy rok wprowadzenia kadluba st3 z powłoką akrylową , duzo użytkowników wtedy zgłaszało pajączki i pęknięcia w kadlubie. Krążyły 2 teorie 1.... , odnośnie zwlaszcza pajaczkow , że to wina użytkowników, bo używali chemi nieodpowiedniej dla powłok akrylowych, duzo z tego było w okolicy wlewu paliwa, nie wycierali rozlanego paliwa, powłoką akrylowa wymaga mniej agresywnych środków 2 ... ze pierwsze kadluby st3 mialy problemy wieku dziecięcego, może jakaś wadę materiałowa. Realnie na ilość sprzedanych sztuk nie było tego duzo , a jak ktoś miał to krzyczał na cały świat. Ja mam model 20 i 23, uzywalem zakazanego acetonu, brake cleanera mocnego octu nic sie nie dzialo. Warto przy zakupie dobrze obejrzec kadlub na ewntualne pekniecia I co dotyczy wszystkich skuterów pekniecia naprawy w okolicy pompy i reszty , zwlaszcza od srodka. Warto przesledzic cale zycie skutera , odnosnie lokalizacji jego posiadania, unikac lokalizacji ze slona wodą. jesli kupisz Sea doo st3 ( rxtx,GTX) nie uzywaj agresywnej chemi do czyszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.