Skocz do zawartości

Pneumatyka w kadłubach sea doo opinie użytkowników


Mat83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mógł by się ktoś wypowiedzieć na temat pneumatyki w skuteraxh sea doo? Widziałem na żywo jak to wygląda na falach ale chce sie dowiedzieć jak to wygląda od strony technicznej. Jakie sa plusy i minusy tego rozwiazania. Moze ktos ma lub mial i sie wypowie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dwa rodzaje tego rozwiązania - automatyczne (chyba iS), gdzie system sam ustawiał twardość amorka do wagi załogi i ręczne (chyba aS), gdzie pokrętłem w schowku pod kierownicą trzeba było ustawić twardość w zależności od orientacyjnej wagi.

Zasadniczo rozwiązanie dobre na delikatne zafalowanie, z dużymi, nieregularnymi falami sobie radzi średnio. Skoki na falach tylko dla odważnych - amortyzator działa z lekkim opóźnieniem i dodatkowo podbija do góry już po skoku.

Podniesiony środek ciężkości powoduje, że maszyna jest cięższa do wyczucia w ostrych zakrętach, generalnie nie lubi slalomów.

Do tego największa wada - masa. Skuter jest bardzo ciężki, co przekłada się na gorszą precyzję i większe spalanie.

Dodatkowym minusem, wynikającym z budowy jest bardzo mały schowek przedni.

Są i plusy - duża stabilność kursowa spowodowana właśnie dużą masą - byle fala nie powoduje zmiany kursu, dlatego to sprzęt dobry na długie wycieczki. Skuter jest bardzo komfortowy, ma bardzo wygodną kanapę i dużo miejsca na nogi. Do tego jest dobrze wyciszony - to zasługa podwójnej osłony silnika, niestety idzie za tym gorszy dostęp serwisowy.

O awaryjności się nie wypowiem, dwóch znajomych miało i nie mieli żadnych problemów z tym systemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od tego sezonu mam iS, porownajac do poprzedniego skutera jakim byl zwykly gtx 155 to przy plywaniu po zafalowanych sniardwach czuje ogromna roznice na plecach :D Chodzi o plywanie turystyczne. I tez przyznam ze tu chodzi o komfort, ale zakup byl przypadkowy, nie zalezalo mi na tym specjalnie. Utrudniony serwis to najwiekszy minus. Dodam jeszcze ze swojego doswiadczenia ze kadlub z iS jest mniej stabilny albo bardziej wywrotny w dwie osoby, zaskoczylo mnie to negatywnie, moze tez dlatego ze byl wysoko ustawiony. Poza aS i iS jest jeszcze S, tam chyba nie ma zadnej regulacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w IS masz pełen układ pneumatyczny z możliwością regulacji wysokości zawieszenia elektrycznie.

w As masz możliwość ustawienia twardości na buli z gazem w schowku oraz wysokości jedynie na śrubie na sprężynie.

w S masz możliwość tylko i wyłącznie ustawienia wysokości na sprężynie przez wkręcenie lub wykręcenie śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od tego sezonu mam iS, porownajac do poprzedniego skutera jakim byl zwykly gtx 155 to przy plywaniu po zafalowanych sniardwach czuje ogromna roznice na plecach :D Chodzi o plywanie turystyczne. I tez przyznam ze tu chodzi o komfort, ale zakup byl przypadkowy, nie zalezalo mi na tym specjalnie. Utrudniony serwis to najwiekszy minus. Dodam jeszcze ze swojego doswiadczenia ze kadlub z iS jest mniej stabilny albo bardziej wywrotny w dwie osoby, zaskoczylo mnie to negatywnie, moze tez dlatego ze byl wysoko ustawiony. Poza aS i iS jest jeszcze S, tam chyba nie ma zadnej regulacji.

Tak z innej beczki. Jak ci sie pływało  155? Mozna podzalec czy czuć braki w mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 10lat temu ruszyla produkcja skuterow z  zawieszeniem i iBR to bylo cos , technologicznie lata to wyprzedzalo konkurencje. Same zawieszenie jest swietne dla kogos kto szukal cadillaca, szkoda ze projekt porzucono, ale nowe kadluby znacznie lepiej juz sobie radza z falami. Fakt serwis utrudniony , przez co drozszy, sam system nie jest awaryjny poza ogolnym procentem awaryjnosci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...