Skocz do zawartości

Pompa oleju a zawór rotacyjny - stare Sea Doo


Nurek_bagieNNy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pytanie skierowane do osób które użytkowały starszy sprzęt - mianowicie naszła mnie taka rozkmina co do działania, sensowności, wydajności itd pompy oleju w starym Sea Doo XP (580cc), mianowicie kończę obecnie remont i zastanawiam się co jeśli owa pompka nie będzie działać, wydaje mi się że pompuje ona raczej śladowe ilości oleju na zawór rotacyjny, taką samą ilość oleju można chyba dostarczyć tam razem z paliwem. Generalnie chodzi o to że nie ufam tej pompie, posiada ona cieniutkie wężyki które mogą się bardzo łatwo zapchać, mosiężne końcówki zaznaczone na poniższym zdjęciu mają w sobie "wentyle" co nie pozwala na cofanie oleju do pompy ale również stwarza duży opór dla samej pompy, ponadto po poskładaniu wszystkiego i uruchomieniu silnika pompa może jeszcze nie od razu działać a może będzie działać aż za dobrze i będzie puszczać za dużo oleju. Kto ma z tym jakieś doświadczenie i może coś podpowiedzieć ?

 

foto przykładowe

http://i.imgur.com/GF6PJmS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za zainteresowanie, postaram się zrobić smarowanie na pompie aby było chociaż minimalne, olej do paliwa i tak zrobię 1:30, a jak zacznie mnie to wkurzać to po prostu OLEJę tą pompę :)

 

smarowanie wałka odbywa się osobną linią, dla potomnych załączam zdjęcie w jaki dokładnie sposób.

http://i.imgur.com/8ANL7nn.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna BARDZO WAŻNA SPRAWA. Zębatka która jest na wale korbowym musi pracować w oleju KONIECZNIE. Zaślep ten dolny otwór olejowy w obudowie silnika (opisany na niebiesko),natomiast na górny (opisany na czerwono) załóż wężyk igelitowy najlepiej przezroczysty i nalej do środka oleju (może być silnikowy). Tak żeby było widać jaki jest stan tego oleju i też go zaślep. Będziesz miał tak jak podobnie jest w silniku SeaDoo 950,gdzie zębatka na wale jest smarowana w obwodzie zamkniętym. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że smarowanie wału zostawię takie jak powinno być tzn w obiegu, bo to nie duży problem, straty na oleju też nie duże a jakoś tak wolę mieć pewność i wewnętrzny spokój, pompę oleju raczej odłączę i będę olej mieszać z paliwem bo pompce nie ufam i tak.

 

co ciekawe przeglądałem zapasowe części i skapnąłem się że mam zapasową turbinę razem ze śrubą i wałkiem i jest ona też regulowana w pionie/poziomie a ta co mam w skuterze jest tylko prawo/lewo, co myślicie żeby dołożyć tą regulowaną we wszystkich kierunkach, dało by się ?

 

włożona dysza jak widać jest ta

http://i.imgur.com/wiMmLjB.jpg

 

a myślę że taka była by "fajniejsza", co sądzicie ?

http://i.imgur.com/Kaoo8V8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej pompie masz tylko regulacje skretu ( prawo lewo ) a druga ma dodatkowo gora dol, da Ci to mozliwosc trymowania tz. regulacje poziomu skutera przede wszystkim przy starcie. Ale teraz pytanie czym chcialbys sterowac dodatkowa regulacja. Elektrycznie , troche by to kosztowalo reczne napewno duzo duzo tansze no i mniejszy problem z zamontowaniem bo to tylko jedna sruba plus mocowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
po zgłębieniu tematu stwierdziłem że elektrycznie na ori częściach raczej odpada bo drogo i silniczek za wolno zwija, można by to zrobić manualnie na mechanizmie od przerzutek rowerowych (takie obracane w rękojeści) i wtedy ustawienie dyszy to ułamek sekundy, po wypłacie zacznę kompletować części :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
  • 10 miesięcy temu...

Witam,

przywracam do życia pompę oleju z silnika 720 na 2 gaźnikach.

-testy na wiertarce 1500 i 3000obr, pełne otwarcie zgodnie z tabelą oleju nakapało

-pompa szczelna

-zaworki trzymają nie schodzi olej z dysz

Zastanawia mnie jedna rzecz, jeśli dźwignia pompy jest w ustawieniu na znaki (wolne obroty) to z dysz nie kapie olej nawet przy 3000 obr/min. Jeśli podciągnę linkę o 2 mm to zaczyna coś lecieć. Pompa oczywiście odpowietrzona, zbiornik wyżej, pompę rozebrałem i złożyłem,jest to samo. Nie chcę zatrzeć silnika jak będę pływał moim sportsterem na wolnych obrotach szukając spiningiem ryb. 

Pytanie? Tak mam być?

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek rzecz o której  się zapomina. Mianowicie warunki testowe. Ważna jest gęstość oleju, która zależy od jego rodzaju i temperatury!

 

Ponieważ regulacja pompy wtrysku oleju zależy od pozycji kabla przepustnicy, najpierw wykonaj regulację kabli przepustnicy.

1. Upewnij się, że gaźniki są odpowiednio zsynchronizowane. 

Obróć śrubę prędkości biegu jałowego, aż dotknie zderzaka.

Obróć śrubę wolnych obrotów 2 obroty w prawo.

Obróć nakrętkę regulacji kabli, aby wyrównać znaki na pompie.

Lusterko może ułatwić weryfikację.

Doprowadź silnik do normalnej temperatury roboczej ( woda do chłodzenia) i wyreguluj wolne obroty.

 

2 Wstępna synchronizacja pompy z przepustnicą

Uwaga: Aby sprawdzić synchronizację pompy jako rutynową konserwację, patrz końcowa synchronizacja. 
Upewnij się, że prędkość biegu jałowego silnika jest odpowiednio dostosowana.

Upewnij się, że klapy przepustnic są w pozycji zamkniętej.

 

3.Końcowa synchronizacja

Wyeliminuj luz kabli przepustnicy, przyciskając dźwignię przepustnicy, aż odczuje się lekki opór. W tej pozycji znaki na korpusie pompy i dźwigni muszą się wyrównać.

W razie potrzeby obróć śrubę regulacyjną, aby uzyskać wyrównanie znaków pompy. 
Zablokuj nakrętki cięgieł w tym stanie.

 

Właściwa regulacja pompy wtrysku oleju jest bardzo ważna. 
Wszelkie opóźnienie w otwarciu pompy może spowodować poważne uszkodzenie silnika.

System wtrysku oleju musi zostać odpowietrzony, a regulacja sprawdzona przed eksploatacją silnika.

Upewnij się, że zbiornik wtrysku oleju jest wystarczająco wypełniony.

Zainstaluj suchą szmatkę poniżej pompy wtrysku oleju.

 

Poluzuj śrubę odpowietrzającą, aby umożliwić przepływ oleju.

Odpowietrzaj, aż całe powietrze ujdzie z linii.

Upewnij się, że w oleju nie ma żadnych śladów powietrza.

Dokręć śrubę.

Wytrzyj wszelkie wycieki oleju.

Sprawdź linie oleju między pompą a kolektorem dolotowym. 
Muszą być pełne oleju.

Jeśli nie, uruchom silnik z prędkością biegu jałowego, ręcznie przytrzymując dźwignię pompy w pełni otwartej pozycji. 
Nie aktywuj dźwigni przepustnicy!

 

4.Na łodzi

Uwaga: Linie oleju muszą być pełne oleju. Patrz powyższa procedura odpowietrzania.

Uruchom silnik i trzymaj na biegu jałowym, trzymając dźwignię pompy w pełni otwartej pozycji. 
Olej musi przejść do małych linii olejowych.

Uwaga: Silnik powinien mieć bogatą mieszankę, bieg jałowy nieregularny i emitować dym z wylotu spalin.

Jeśli nie, wyjmij zespół pompy i sprawdź koło zębate (silnik 717) pod kątem wad, wymień w razie potrzeby. 
Test pompy, jak opisano poniżej:


UWAGA: Podczas normalnego używania poziom oleju nie może spadać w małych rurkach. Jeśli olej spada, zweryfikuj prcę zaworu kontrolnego. Wymień w razie potrzeby.
 

Edytowane przez mikijet
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Już przeczytałem w manualu ale nie oto mi chodzi. Kupiłem używaną pompę i przed montażem zrobiłem testy na stole i zauważyłem ,że nie dozuje oleju w ustawieniu na znakach. Czy może ktoś to sprawdzić? 771726002_IMG_20230412_2125301.jpg.25599f09f9035c490c24cb82a4bd1540.jpg

W położeniu dopiero jak na zdjęciu zaczyna dozować.

1914948334_IMG_20230412_2126501.jpg.569719a23a28c87311e1342538bb2c56.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...