Nurek_bagieNNy Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Witam, pytanie skierowane do osób które użytkowały starszy sprzęt - mianowicie naszła mnie taka rozkmina co do działania, sensowności, wydajności itd pompy oleju w starym Sea Doo XP (580cc), mianowicie kończę obecnie remont i zastanawiam się co jeśli owa pompka nie będzie działać, wydaje mi się że pompuje ona raczej śladowe ilości oleju na zawór rotacyjny, taką samą ilość oleju można chyba dostarczyć tam razem z paliwem. Generalnie chodzi o to że nie ufam tej pompie, posiada ona cieniutkie wężyki które mogą się bardzo łatwo zapchać, mosiężne końcówki zaznaczone na poniższym zdjęciu mają w sobie "wentyle" co nie pozwala na cofanie oleju do pompy ale również stwarza duży opór dla samej pompy, ponadto po poskładaniu wszystkiego i uruchomieniu silnika pompa może jeszcze nie od razu działać a może będzie działać aż za dobrze i będzie puszczać za dużo oleju. Kto ma z tym jakieś doświadczenie i może coś podpowiedzieć ? foto przykładowe http://i.imgur.com/GF6PJmS.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Mozesz smialo pozbyc sie pompy oleju. Mieszaj paliwo z olejem 1:30. zaslep weze zeby nie ssal lewego powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Mieszanka mieszanką ale ten typ ma smarowanie wałka rozrządu zaworu obrotowego. Trzeba zalać system rozrządu olejem i zamontować jakiś zbiorniczek kontrolny. Gdzieś ten temat był poruszany na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nurek_bagieNNy Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 dzięki za zainteresowanie, postaram się zrobić smarowanie na pompie aby było chociaż minimalne, olej do paliwa i tak zrobię 1:30, a jak zacznie mnie to wkurzać to po prostu OLEJę tą pompę :) smarowanie wałka odbywa się osobną linią, dla potomnych załączam zdjęcie w jaki dokładnie sposób. http://i.imgur.com/8ANL7nn.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas63 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Wewnątrz jest taka biała zębatka,wywal ją do kubła,zaślep przewody i masz problem z głowy. Tylko pamiętaj zawsze o oleju do paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas63 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Jeszcze jedna BARDZO WAŻNA SPRAWA. Zębatka która jest na wale korbowym musi pracować w oleju KONIECZNIE. Zaślep ten dolny otwór olejowy w obudowie silnika (opisany na niebiesko),natomiast na górny (opisany na czerwono) załóż wężyk igelitowy najlepiej przezroczysty i nalej do środka oleju (może być silnikowy). Tak żeby było widać jaki jest stan tego oleju i też go zaślep. Będziesz miał tak jak podobnie jest w silniku SeaDoo 950,gdzie zębatka na wale jest smarowana w obwodzie zamkniętym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nurek_bagieNNy Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 myślę że smarowanie wału zostawię takie jak powinno być tzn w obiegu, bo to nie duży problem, straty na oleju też nie duże a jakoś tak wolę mieć pewność i wewnętrzny spokój, pompę oleju raczej odłączę i będę olej mieszać z paliwem bo pompce nie ufam i tak. co ciekawe przeglądałem zapasowe części i skapnąłem się że mam zapasową turbinę razem ze śrubą i wałkiem i jest ona też regulowana w pionie/poziomie a ta co mam w skuterze jest tylko prawo/lewo, co myślicie żeby dołożyć tą regulowaną we wszystkich kierunkach, dało by się ? włożona dysza jak widać jest ta http://i.imgur.com/wiMmLjB.jpg a myślę że taka była by "fajniejsza", co sądzicie ? http://i.imgur.com/Kaoo8V8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabelbd Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 W pierwszej pompie masz tylko regulacje skretu ( prawo lewo ) a druga ma dodatkowo gora dol, da Ci to mozliwosc trymowania tz. regulacje poziomu skutera przede wszystkim przy starcie. Ale teraz pytanie czym chcialbys sterowac dodatkowa regulacja. Elektrycznie , troche by to kosztowalo reczne napewno duzo duzo tansze no i mniejszy problem z zamontowaniem bo to tylko jedna sruba plus mocowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nurek_bagieNNy Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2014 po zgłębieniu tematu stwierdziłem że elektrycznie na ori częściach raczej odpada bo drogo i silniczek za wolno zwija, można by to zrobić manualnie na mechanizmie od przerzutek rowerowych (takie obracane w rękojeści) i wtedy ustawienie dyszy to ułamek sekundy, po wypłacie zacznę kompletować części :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapral Kowalski Opublikowano 3 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2022 Witam, miałem iskrę ale nie było ładowania, zakupiłem cały zestaw i teraz strzela w rurę a ładowania nie ma jak sprawdzić, kto może mi to złożyć, łódzkie, mega pilne mój telefon 510..741...440 Piotr. Mega dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.