StiVeN_PL Opublikowano 24 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2021 Witajcie, Jadę do CRO za tydzień na dwa tygodnie. Podczas pływania tam, skuter zostawiam na wodzie w marinie. Po takim czasie pojawia się oczywiście woda w kadłubie od szaleństw na wodzie. Teraz zobaczyłem, że można kupić pompę zęzową. Ale gdzie podłączyć wylot ? Dzięki za każde info w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 24 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2021 Wiercisz dziure i montujesz port Mozesz popatrzec na YT haslo bilge pump sea doo spark . W zasadzie wszedzie ten port mozesz zainstalowac gdzie jest miejsce...z reguly montuje sie z tylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StiVeN_PL Opublikowano 24 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2021 Tak, masz rację. Poszukałem tak jak pisałeś i już teraz wiem. Ale przy okazji zauważyłem, że sparki mają coś podobnego jak pompa. Tzn jest wężyk w najniższym miejscu w kadłubie i ma wylot z tyłu zaraz nad wylotem wody. Podciśnienie wytwarzane podczas pływania, powoduje zaciągnięcie wody z kadłuba :) Gdzieś wyczytałem, że ktoś miał problem z tym, że woda z kadłuba nie znikała. Jak pojechał do serwisu to okazało się, że muszla wpadła jemu w ten otwór nad wylotem i podciśnienie się nie wytwarzało. Dzisiaj ku mojej uciesze u mnie było to samo ! :) tylko, że zamiast muszli to był to mały kamyczek. Jeden problem rozwiązany, ale po wymianie oleju i zrobieniu przeglądu skutera razem z wymianą aku. na sam koniec zauważyłem, jak dolewałem płynu chłodniczego, że mam wyciek z chłodnicy oleju :( A za tydzień wyjazd do Chorwacji :( Jutro dzwonię po serwisach ze śląska, może ktoś mnie uratuje i naprawi. Już zdążyłem poczytać w necie oraz pooglądać filmiki, iż jest to bardzo częsty problem. Może wystarczy zdemontować chłodnicę, wymienić uszczelkę oraz wyczyścić chłodnicę, bo jak oglądam na zdjęciach to one są całe skorodowane ! Obym zdążył na czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seski Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Stiven, a mozesz podeslac info gdzie bylo zatkane? Macie pomysl jak podlaczyc pompe ale bez wiercenia w kadlubie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Kadlub jest zamkniety, skoro chcesz wyrzucac wode to musi byc jakis otwor - logiczne , nie boj sie wiercic otworu. Np w kadlubie st3 sa 2 porty do splukiwania i wtedy podlaczasz sie do jednego , ale w Sparku wiercimy , ludzie wycinaja duze wieksze otwory na wydech. Kupujac mowego Sparka , moze wziazc w opcji bilge pump i wtedy diler wierci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StiVeN_PL Opublikowano 25 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 W załączinku jest ilustracja 1. to jest wąż elastyczny, którym jest doprowadzona woda z kadłuba 2. tutaj jest wylot tej wody z kadłuba z podciśnienia tworzonego przez strumień wody wylatującej z wirnika 3. mniej więcej w tym miejscu jest wlot wody tworzącej podciśnienie. I to właśnie w tym miejscu był ten otwór zatkany przez kamień w moim przypadku. Jak będziesz obracał "sterem" czyli tą rurą to zobaczysz tą dziurę i będziesz widzial czy jest ten kanał drożny czy nie. Cały kanał ma około 5 cm długości. Więc chudy długi śrubokręt i gotowe :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Fabryka zrobiła, ale ten system działa tylko przy pracującym silniku! Dodatkowa pompa zęzowa ma pracować w automacie jak skuter zostaje dłużej na wodzie bez dozoru. Oczywiście praca tej pompy jest mocno uzależniona od pojemności aku! Ważne też jest zasyfonowanie wylotu wody z pompy ( bardzo łatwo zalewać kadłub falą). Osobiście polecałbym taką: https://aura.szczecin.pl/pompy-z%C4%99zowe-elektryczne/3505-pompa-zezowa-12v-automat-supersub-650-oem.html ze względu na możliwość dopasowania do zęzy i elektroniczny czujnik wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StiVeN_PL Opublikowano 25 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2021 Tak, masz rację. Fabryczny system działa tylko podczas uruchomionej maszyny. Ale patrzę pod swoim kątem, to mi takie rozwiązanie wystarcza. Pływam na wakacjach codziennie i skuter mam cały czas pod okiem. Faktycznie, Twoje rozwiązanie jest super ale raczej dla osób, które zostawiają skuter na jakiś czas na wodzie bez opieki. Nie znałem takiej pompy jak pokazałeś. Dzięki, może kiedyś wykorzystam takie rozwiązanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.