Grzegorz2510 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Witam wszystkich , od razu zaznaczę że jestem nowy i z góry przepraszam jak jakąś gafe strzele . Proszę o poradę bo mam problem z moim seadoo być 260 limited model z roku 2009 . Problem z sterowaniem ibr konkretnie to zapala się kontrolka ibr oraz błąd C2115 wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny i zanika całkowicie sterowanie ibr . Od razu zaznaczę że to nie wina akumulatora . Wczesniej przy świeżo naładowanym akumulatorze bylo ok tak przez jakieś dwie godziny pływania potrm sie zaczynało . Na próbę wymieniłem akumulator na nowy i dużo mocniejszy ale nie pomogło a nawet pogorszyła bo teraz komunikat jest Od razu po odpaleniu silnika . Dodatkowo wyskakuje też błąd P1661 i C0073 . Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie jak się wogule za to zabrać i od czego zacząć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Zobacz bezpieczniki. Jak to nie teges to pewnie padl. Ale i tak musisz inny wprogramowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Tak zrobię, dodam jeszcze że po każdorazowym odpaleniu silnika przez kilka lub kilkanaście sekund wszystko działa A potem zapala się kontrolka ibr no i już można tylko do przodu płynąć. Może ktoś podpowie gdzie można znaleźć jakiś schemat instalacji elektrycznej tak abym mógł zacząć od sprawdzenia połączeń . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 No i opis błędów też byłby bardzo przydatny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 P1661 IBR Mulfunction albo ibr jst zblokowany ( bezpieczniki na 90% sa dobre ) albo niestety już się skończył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Bardzo dziękuję za wskazówkę. Mechanicznie wszystko działa płynnie nic się nie blokuje . Ma przepływane dopiero 30godzin . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Da się ten siłownik rozebrać tak aby sprawdzić czy jest sprawny ? Może ktoś już się tym bawił ??? A skąd sterownik czyta położenie , mierzy to oporem czy cyfrowo ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 ostatnio koledzy znaleźli typ aku wkrętarki 12V Dewalt gdyż od niej silnik jest identico jak w IBR SD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2019 W moim siłowniku silnik jest spory , jak w rozruszniku no i jest sprawny bo już to testowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2019 paweł zależy do którego rocznika IBR ,silnik do starszych ibrów to ta wkrętarka musiałaby być jak wielki młot pneumatyczny :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2019 No właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Rozebrałem siłownik ibr do przysłowiowej śróbki . Jutro go poskładam potem poskładam skuter i zobaczymy jaki będzie efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 siłownik nie będzie problem a przyklejona do niego elektronika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2019 No tak . Siłownik jest bardzo prosty i odporny ale przyklejony centrala to jakąś porażka. Zrobione to jest tak aby po paru latach samo się zepsuło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 spróbuj zastosować elektronikę z tej wkrętarki co kolega Paweł zasugerował , może zadziała :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Właśnie wróciłem z jeziora , wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku . Jeśli ktoś też ma problemy ze sterowaniem takiego ibr niech pisze i pyta . Chętnie podpowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 To może napisz pokrótce, nikt nie będzie musiał pytać, bo już będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Powiem szczerze że troszkę się z tym forum zawiodłem liczyłem na poradę A musiałem sam dojść do tego . A więc , sam siłownik wygląda na solidnie wykonany i odporny na uszkodzenia ale elektronika to już inna bajka . Centrala jest doklejona do siłownika, jest to tak zrobione że z czasem przez wklejone złącza elektryczne przedostaje się wilgoć. Z czasem zaczyna się w środku skraplać co powoduje korozję i zwarcia na płycie elektroniki . W moim przypadku wystarczyło wypłynąć elektronika w benzynę ekstrakcyjnej , dobrze wypłukać, wysuszyć , profilaktycznie włożyć torebkę z butów (taką do pochłaniania wilgoci ). Wszystko solidnie skleić dobrym uszczelniaczem i można pływać dalej dobrych parę lat . Na pewno po paru latach trzeba będzie to powtórzyć ale te trochę roboty się opłaca bo wszyscy wiemy ile kosztuje nowy siłownik IBR . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Miałeś pewnie pecha, bo takiego problemu nikt wcześniej nie zgłaszał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2019 ,,...Powiem szczerze że troszkę się z tym forum zawiodłem liczyłem na poradę A musiałem sam dojść do tego ..." - no popatrz nikt Ci telepatycznie nie zdiagnozował usterki. Odpowiedzi typu ,,siłownik nie będzie problemem tylko elektronika" to żadna pomoc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Miałem na myśli mechaniczną część siłownika, jest bardzo prosta w konstrukcji więc z nią nie powinno być takich problemów . Tu na forum ktoś mi napisał że przy takich objawach to już pewnie kończy się ibr.... co to za podpowiedź??? To tylko siłownik, każdy można naprawić , tak samo jak płytę elektroniki . Problem byłby dopiero jak padły by procesory z wydanym oprogramowaniem. Takiego programu pewnie w Internecie bym nie znalazł. Reszte da się naprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 (Miało być wgranym programem, słownik się pomylił , przepraszam) . Tak to niestety wygląda, nie wydaje mi się żeby mój ibr był jakiś wyjątkowy. Będąc w serwisie też usłyszałem taką odpowiedź ( pewnie kończy się ibr) także pewnie wielu kupiło nowy za absurdalne pieniądze podczas gdy tak naprawdę wystarczyło trochę chęci. Nie pisze też że wszystkie ibr-y mają taki problem ale mój na pewno nie jest wyjątkowy. Proponuję tylko poświęcić te dwie godziny i chociażby profilaktycznie sprawdzić czy przypadkiem płyta elektroniki już nie koroduje . Oczywiście jeśli komuś się nie chce i woli potem zapłacić to już inna sprawa . Pisze to bo może komuś uda się pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 miałeś po prostu szczęście, myślisz że jesteś pierwszy który to rozbierał i suszył ? w 95% to suszenie jest psu na budę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 i nie zawsze psuje się to samo...znajomemu padł właśnie ten "niezawodny" silniczek..a objaw był taki ze 90% czasu działał 10 nie...bo jak się owy silniczek ustawil na spalonej klatce(1 uzwojenie spalone) nie ruszył.. jak widzisz jeden ten sam ból brzucha a wiele powodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz2510 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Oczywiście się zgadzam . U mnie też na pewno po dłuższym czasie ta wilgoć wykończył by elektronikę. Jeśli chodzi o wirnik z tego silnika to jego zwijanie jest dość luźno nawiniete . Da się go naprawić , niewielkim kosztem pod warunkiem że nie wypalił się komutator. Moglibyśmy jeszcze popisać o chłodnicy powietrza tu też zauważyłem podobne niedociągnięcia konstrukcyjne a spojrzałem na nią bo też mi powiedzieli że po czasie się psują . Fajnie że można z kimś wymienić spostrzeżenia. Szkoda że wcześniej nie trafiłem na pomoc ale może to i lepiej bo teraz wiem więcej i mam doświadczenie praktyczne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.