Skocz do zawartości

Problem z IBR


Grzegorz2510
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich , od razu zaznaczę że jestem nowy i z góry przepraszam jak jakąś gafe strzele . Proszę o poradę bo mam problem z moim seadoo być 260 limited model z roku 2009 . Problem z sterowaniem ibr konkretnie to zapala się kontrolka ibr oraz błąd C2115 wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny i zanika całkowicie sterowanie ibr . Od razu zaznaczę że to nie wina akumulatora . Wczesniej przy świeżo naładowanym akumulatorze bylo ok tak przez jakieś dwie godziny pływania potrm sie zaczynało . Na próbę wymieniłem akumulator na nowy i dużo mocniejszy ale nie pomogło a nawet pogorszyła bo teraz komunikat jest Od razu po odpaleniu silnika . Dodatkowo wyskakuje też błąd P1661 i C0073 . Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie jak się wogule za to zabrać i od czego zacząć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię,  dodam jeszcze że po każdorazowym odpaleniu silnika przez kilka lub kilkanaście sekund wszystko działa A potem zapala się kontrolka ibr no i już można tylko do przodu płynąć.  Może ktoś podpowie gdzie można znaleźć jakiś schemat instalacji elektrycznej tak abym mógł zacząć od sprawdzenia połączeń .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że troszkę się z tym forum zawiodłem  liczyłem na poradę A musiałem sam dojść do tego . A więc , sam siłownik wygląda na solidnie wykonany i odporny na uszkodzenia ale elektronika to już inna bajka . Centrala jest doklejona do siłownika, jest to tak zrobione że z czasem przez wklejone złącza elektryczne przedostaje się wilgoć.  Z czasem zaczyna się w środku skraplać co powoduje korozję i zwarcia na płycie elektroniki . W moim przypadku wystarczyło wypłynąć elektronika w benzynę ekstrakcyjnej , dobrze wypłukać,  wysuszyć , profilaktycznie włożyć torebkę z butów (taką do pochłaniania wilgoci ). Wszystko solidnie skleić dobrym uszczelniaczem i można pływać dalej dobrych parę lat . Na pewno po paru latach trzeba będzie to powtórzyć ale te trochę roboty się opłaca bo wszyscy wiemy ile kosztuje nowy siłownik IBR .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli mechaniczną część siłownika,  jest bardzo prosta w konstrukcji więc z nią nie powinno być takich problemów . Tu na forum ktoś mi napisał że przy takich objawach to już pewnie kończy się ibr.... co to za podpowiedź??? To tylko siłownik,  każdy można naprawić , tak samo jak płytę elektroniki . Problem byłby dopiero jak padły by procesory z wydanym oprogramowaniem. Takiego programu pewnie w Internecie bym nie znalazł. Reszte da się naprawić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(Miało być wgranym programem, słownik się pomylił , przepraszam) . Tak to niestety wygląda, nie wydaje mi się żeby mój ibr był jakiś wyjątkowy.  Będąc w serwisie też usłyszałem taką odpowiedź ( pewnie kończy się ibr) także pewnie wielu kupiło nowy za absurdalne pieniądze podczas gdy tak naprawdę wystarczyło trochę chęci.  Nie pisze też że wszystkie ibr-y mają taki problem ale mój na pewno nie jest wyjątkowy.  Proponuję tylko poświęcić te dwie godziny i chociażby profilaktycznie sprawdzić czy przypadkiem płyta elektroniki już nie koroduje . Oczywiście jeśli komuś się nie chce i woli potem zapłacić to już inna sprawa . Pisze to bo może komuś uda się pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie zawsze psuje się to samo...znajomemu padł właśnie ten "niezawodny" silniczek..a objaw był taki ze 90% czasu działał 10 nie...bo jak się owy silniczek ustawil na spalonej klatce(1 uzwojenie spalone) nie ruszył..

 

jak widzisz jeden ten sam ból brzucha a wiele powodów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście się zgadzam . U mnie też na pewno po dłuższym czasie ta wilgoć wykończył by elektronikę.  Jeśli chodzi o wirnik z tego silnika to jego zwijanie jest dość luźno nawiniete . Da się go naprawić , niewielkim kosztem pod warunkiem że nie wypalił się komutator. Moglibyśmy jeszcze popisać o chłodnicy powietrza tu też zauważyłem podobne niedociągnięcia konstrukcyjne a spojrzałem na nią bo też mi powiedzieli że po czasie się psują . Fajnie że można z kimś wymienić spostrzeżenia.  Szkoda że wcześniej nie trafiłem na pomoc ale może to i lepiej bo teraz wiem więcej i mam doświadczenie praktyczne .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...