pajakciutek Opublikowano 6 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2015 Witam. Jestem posiadaczem skutera od miesiąca a juz mam z nim problem. Moze jest ktoś w stanie mi pomóc bo ten temat jest mi zupełnie obcy. Otóz zakupiłem miesiąc temu skutera sea doo GS bombardier rotax 717. Przez pierwszy tydzien pływał doskonale ( tak mi sie wydaje gdyz to mój pierwszy) ale pod koniec tygodnia od zakupu zaczął zachowywać sie bardzo dziwnie. Silnik pali bez zarzutu, na obroty wchodzi ale zrobił sie bardzo ociezały.Długo mieli dosłownie w miejscu zanim sie rozpedzi. Ale jak juz wyskoczy nad wode to zdaje sie już ciągnąć jak by nic mu nie było. Zdązyłem już sie zorientowaciz zapewne uszkodzeniu uległ wear ring. Zdjąłem juz turbine . I z tego co widze szczelina miedzy srubą a tym plastikowym pierscieniem wacha sie miedzy 1-1,5 mm. Znalazłem także małe uszkodzenie na jednej z łopat sruby. Czy to moze być przyczyna tej jego ocieżałości? zdemontowałem takze wałek łączący srube z silnikiem i według mnie tam tez jest coś nie tak. Plastikowa tuleja która tam jest pod gumowym łącznikiem( nie wiem w jakim celu) według mnie ma braki i bardzo duzy luz na tym wałku( być moze to normalne). Załączyłem zdjecia. Czy posłuzy ktoś bardziej doswiadczony niż ja poradą odnosnie tego skutera? Dodam iż w chwili zakupu skuter leząc na przyczepce i przy odpalonym silniku wydawał metaliczne dzwieki z okolic turbiny. Przy dodaniu gazu metaliczne dzwonienie zanikało. Sprzedający twierdził iż to normalne gdy sruba chodzi bez obciążenia. No i faktycznie w wodzie już tego nie było wiec być moze to norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 no śrubę to masz uszkodzoną , można to wysłać gdzieś i naprawić lub poszukać innej nowej lub używanej .Pamiętaj że szukasz śruby do 717(720) nie że do SeaDoo - to musi być do tego silnika czyli mocy 85KM.Ring jak widzisz że ma gdzieś wyrażne uszkodzenie to też do wymiany ale jak jakiegoś rowa czy zadry niema to 1-15mm widziałem gorsze ale wiadomo im ciaśniej tym lepiej . Wałek jak wałek ale uszkodzony masz ten węglowy (chyba to z tego zrobione) uszczelniacz .Ten czarny krążek jakby zapiera się o to srebrne uszczelniając całość . Ty to czarne masz to zużyte jak pęknie to ci zalewa skuter wodą i masz pozamiatane - trzeba to zmienić .Jak masz już te całą turbinę na stole to sprawdż czy wsadzając w nią wałek to łatwo ci będzie kręcić srubą - powinno .Tak czy siak sprawdż czy masz tam olej , jak masz takie kakao znaczy że uszczelniacze marne i masz w nim wode :( zmień olej i trzeba pomyśleć o wymianie uszczelniacza żeby się nie okazało że i wszystkich łożysk.O olej w turbinie trzeba dbać bo wałek jest bieżnią dla łożysk jak zardzewieje to masz do wymiany i wałek i łożyska .Ja zawsze zmieniam olej na koniec sezonu - sprawdzę co tam i zmieniając na nowy śpie spokojnie że żadna nawet kropla wody tam nie zostanie na zimowanie .Zam paru co temat olali a na wiosnę turbina dęba stała i zamiast pływać to koszty na nowy sezon :)Ze śrubą i ringiem też powinno się mieć w zapasie taki komplet - bo przez głupi kamień można mieć urlop zmarnowany a do wymiany takiego zestawu potrzeba trochę wiedzy - każdy warsztat samochodowy pomoże z narzędziami bo turbine to zdejmiesz na plaży :)Tą swoją napraw - jak masz kolege z Tigiem który wprawnie się posługuje narzędziami to zrobi to w kilka minut - i niech ona będzie na zapas a zimą śrubę sobie może na Ebau wyszukasz nowe ok 1,5tys ale są i używki , fabryczne to 300-500zł .Jak nowa to polecam solas Concord SD-CD( 14-22) to twojego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajakciutek Opublikowano 7 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 Dzieki za odpowiedz. Ja mysle zeby odesłać to do kogoś kto sie na tym zna. Tzn. całą turbine zeby mi zrobił przegląd i wymienił lub naprawił to co trzeba. Polecałbyś kogoś? Zdecydował bym sie nawet na wysłanie . Oczywiscie wolałbym nową srube. Jeszcze jedno pytanie mnie dreczy. Wspomniałeś o tym czarnym weglowym pierscieniu. Przylega on do tego metalowego grzybka na wałku i uszczelnia . Ale pod tym metalowym grzybkiem na samym wałku jest jak by zabezpieczenie. (pierscien w wytłoczonym rowku ,ostatnie zdjecie) Czy mi sie dobrze wydaje ze brakuje kawałka tego pierscienia? Czy to normalne ze jest on tylko na połowie wałka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 7 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 to takie zabezpieczenie jest jakby ,,zeger" pierścien co w tym rowku na wałku jest i trzyma to wszystko w kupie , no ale powiedzmy nie pół go jest a bardziej 2/3 lub 3/4 obwodu bo pół to by ci się nie trzymało.Szczerze to je się teraz zastanawiam jak ci się udało to wszystko rozebrać bez zdejmowania właśnie tego zabezpieczenia bo robi się to tak (zakładając że maż już zdjętą całą turbinę na stole to w skuterze pozostał ci wałek wsunięty w koło zamachowe silnika ,a wałek przechodzi przez taką czarną karbowaną spręzystą gumę i ten uszczelniacz. Ta czarna guma jakby dociska ten uszczelniacz do tego talerzyka żeby wyjąć wałek trzeba troszkę ją odsunąc wyjąć ten zeger / pierścień i wtedy wałek wyjdzie w stronę turbiny. Co do naprawy to pisz na maila , mam znajomego co nam te skuterowe klimaty ogarnia , ale szczerze to nie wiem czy ma taki uszczelniacz nowy czy używany pod ręką ( więc trzeba będzie kliknąć gdzieś na Ebayu) jeśli w samej turbinie będzie konieczny uszczelniacz to luz taki simmering można kupić w kraju jeśli łożyska to już słabiej bo nie koniecznie wszystkie (na bank nie wałek ) i lepiej kupić cały taki zestaw na ebau ((tu masz w różnych wersjach z wałkiem nawet z ringiem http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2051541.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xsea+doo+717+pump+rebuild+kit.TRS0&_nkw=sea+doo+717+pump+rebuild+kit&_sacat=172008 )) Chociaż w kraju też sklepy mają zestawy , tutaj (http://allegro.pl/komplet-naprawczy-turbiny-wodnej-do-skutera-seadoo-i5644672198.html ) nie do twojego ale zapytać możesz tu i tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajakciutek Opublikowano 7 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2015 Dzieki za błyskawiczną odpowiedz. Jest tak jak mówisz. tyle ze mi sie te gumowa tulejke-sprezynke udało zdjąc w kierunku koła zamachowego. Podejrzewam ze dzieki temu iz ten wegląwy pierscien-uszczelniacz był uszkodzony a raczej brakowało go troche dlatego udalo mi sie to bez zdejmowania tego pierścienia(zegera) I juz jestem pewny. ze brakuje go kawałek. Jest jego dokładnie połowa ale jeszcze sie trzyma zacisniety na wałku. Lecz wystarczy go poderwac paznokciem i schodzi. Jutro dokładnie przyjrze sie tej turbinie czy chodzi bez zarzutu. I sprubuje sie dobrac do tego oleju co wspominałeś wczesniej. Zobacze jak wygląda.Moze podpytał bys znajomego czy byłby w stanie pomóc w naprawie takiej turbiny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 9 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2015 to pisz na prywatnego jakoś was tam skontaktuje , tylko zaznaczył że jeśli trzeba będzie kupić coś w USA to jednak trwa trochę żebyś go codziennie telefonami nie mordował - fizycznie roboty na kilka godzin tylko jak wszystko co potrzeba leży na stole:) a prawda taka że oprócz uszkodzonej sruby to masz raczej elementy eksploatacyjne bo może to będzie simmering na turbinie a może zestaw kompletny z łożyskami , do tego ten węglowy uszczelniacz i pewnie ring . Przy odrobinie szczęścia popływasz może z raz w tym roku jeszcze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Ja mam nieco inny problem z SeaDoo GTX Di (2002r). Jest to nowy zakup i już przy pierwszym pływaniu stwierdziłem, że przy większych prędkościach ściąga w lewo. Po dokładnym obejrzeniu napędu wyszło, że są luzy na całym zespole (turbina i sterowanie). Po ich usunięciu ściąganie jest nieco mniejsze ale jednak pojawia się przy prędkościach rzędu 50 km/h. Co może być przyczyną tego zjawiska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Ja mam nieco inny problem z SeaDoo GTX Di (2002r). Jest to nowy zakup i już przy pierwszym pływaniu stwierdziłem, że przy większych prędkościach ściąga w lewo. Po dokładnym obejrzeniu napędu wyszło, że są luzy na całym zespole (turbina i sterowanie). Po ich usunięciu ściąganie jest nieco mniejsze ale jednak pojawia się przy prędkościach rzędu 50 km/h. Co może być przyczyną tego zjawiska? Co to znaczy "luzy na całym zespole"? Może to tylko kwestia regulacji cięgła sterociągu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Kolego, jak napisałem sciąganie pojawia się przy prędkościach ok. 50 km/h, przy niższych skuter płynie prosto. W ramach naprawy zostały skasowane luzy nie tylko na sterociągu ale również na łopatkach systemu OPAS oraz na prowadzeniu samej dyszy (góra i dół). W.g. mnie problem może być w siłownikach łopatek OPAS ale nie bardzo wiem jak to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 albo miał dzwona i tak prosto naprawiony ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Z dokładnych oględzin nie wynikało, że miał "dzwona". Kadłub nie jest naprawiany ani nawet malowany. Poza tym do ok. 50 km/h płynie prosto. Po odjęciu gazu ściąganie zanika. Zabrakło czasu żeby odmontować OPAS i przeprowadzić próby. Z internetu (nie polskiego) wyczytałem, że z systemem OPAS bywały problemy i niektórzy proponują zablokowanie tego systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Kolego, jak napisałem sciąganie pojawia się przy prędkościach ok. 50 km/h, przy niższych skuter płynie prosto. W ramach naprawy zostały skasowane luzy nie tylko na sterociągu ale również na łopatkach systemu OPAS oraz na prowadzeniu samej dyszy (góra i dół). W.g. mnie problem może być w siłownikach łopatek OPAS ale nie bardzo wiem jak to sprawdzić. Kolego, tak jak pisałem, problemem może być źle wyregulowany sterociąg. OPAS dość łatwo ustawić - regulacja (poprzez wkręcanie lub wykręcanie) znajduje się od strony pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Sterociąg został wyregulowany zgodnie z instrukcją (manual). Ponadto problem pojawia się przy większych prędkościach. Zastanawiam się, że gdyby jeden ze sterowników OPAS wolniej składał "skrzydełko" od drugiego (a wg manuala zaczyna się to przy ok. 70% max. prędkości) to mogło by to być przyczyną ściągania. Natomiast nie bardzo wiem jak sprawdzić działanie sterowników "skrzydełek" które są sterowane ciśnieniem wody z turbiny. Stąd moje pytanie; czy ktoś miał podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 15 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2015 Żeby taka lotka wpływała na ściąganie na bok, musiałaby być solidnie rozregulowana ( np. przy położeniu kierownicy na wprost jedna lotka ułożona wzdłuż osi skutera, a druga max. wychylona na zewnątrz). A czy gdy płyniesz na wprost, kierownica jest ustawiona równo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Właśnie to miałem na myśli. A kierownica, przy płynięciu na wprost, jest też prosto. Natomiast gdy pojawia się ściąganie to"kontra" kierownicą nie pomaga i skuter zaczyna "iść bokiem". Mam takie odczucie jakby wiatr spychał skuter. Jak napisałem, po odjęciu gazu zjawisko znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 16 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2015 Musisz więc pokombinować z regulacją - są tu trzy jej punkty: linka sterociągu oraz ramiona/łączniki tych lotek (po jednym na stronę), które można wkręcać i wykręcać. Chyba, że faktycznie masz skoszone dno? Ale to wykluczasz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.