Skocz do zawartości

Problem z sea doo 3d di


bubu820
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

mam problem z sea doo 3d di własnie, skuter od nowosci bardzo mało pływał i juz przeszedł kapitalke. wypalony tłok powód lejący wtrysk (teza serwisu) po naprawie sprawdzony z 30min na wodzie. podczas pierwszego pływania w tym roku po uzyskaniu temperatury zaczoł zalewać świece na wolnych obrotach, diagnoza dwóch mechaników ze czujnik temp. silnika, kolejny stwierdził ze zanieczyszczone wtryski. po wymianie czujnika i wyczyszczeniu było ok przy agresywnym pływaniu lecz po pływaniu na wolnych obrotach i zgaszeniu juz nie odpalił, okazało się ze zalany olejem (prawdopodobna przyvzyna to zerwana linka od pompy oleju) po naprawie sie dusi strzela w tłumik i sam wchodzi na obroty, pytanie jaka może być teraz przyczyna???? znów zanieczyszczone wtryski czy może jeszcze pozostałości nadmiernego oleju w układzie, czy coś całkiem innego????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a on ma zawory rave ? może nie są zasilone ciśnieniem i źle je przymyka przez to wypalił tłok ?

jak strzela i się dusi to może przestawiony zapłon ma jakoś ? ale nie wiem jak jest to przy di ...

 

dla mnie jest to kolejny przykład żeby uważać na wtryski w dwusuwach ;/

 

wez go do kogoś kto sie zna na tych silnikach, taniej Ci wyjdzie niż dawać do grzebania kilku mechanikom...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zdiagnozowania usterki w DI potrzebne jest całe laboratorium. Diagnostyka komputerowa nic nie da. Na początek ciśnienia na pompie paliwowej i sprężarce. Listwa mieszająca wstępnie napowietrzoną mieszankę z powietrzem , różnica ciśnień na wyjściu z listwy i kompresja na cylindrach. Nie wykluczona awaria czujnika położenia przepustnicy itd. , itd., itd......

Elektronika też może płatać figle. A może po prostu filtry w pompie i na przewodzie paliwowym ?????

Jest trochę grzebania a i kosztów (czasem naciąganych przez nieuczciwy serwis) też nie mało. Wymiana dobrych częsći na dobre, w przypadku nieuczciwych serwisów, to norma przy DI.

Trzeba samemu posprawdzać parametry podzespołow i wtedy decydować czy wymiana jest konieczna. Inaczej popłyniesz z niezłą kasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapitalke przeszedł w fun jet w gdańsku, i też tam byl przygotowany do zimowania i wtedy nie wykazał zadnych błędów. sprawdziłem wtryski wczoraj i wydaje sie ze mieszanka na obydwuch jest taka sama, ale czy aby nie za duża lub mała to juz cięzko stwierdzić, aczkolwiek jak by wtrysk padał to jeden a nie dwa odrazu, co do zapłonu to czy jest szansa zeby sam sie przestawił? (raczej nie bardzo) a czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakie powinny być te ciśnienia? Chciał bym tez wymienic elektro zawór oleju 270600044 bo ktoś urwał jedno wyjście i pokleił tak na sztuke, ale nie wiem czy idzie go kupić gdzieś po za serwisem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już nie chce gdybać kto ten zawór zniszczył i kleił ale pewne ze za dużo fantazji nie miał, oblatany bardziej jestem w quadach i tu wszystko samemu robiłem a skuter to pewnie pojedzie do serwisu, chociaż jak zobaczyłem połamane linki i nie do końca powkładane wtyki w różne czujniki to ręce opadają, az strach go znowu komuś dawać na serwis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...