MIt Opublikowano 26 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 Ostatnio przy około około 100 mth, zleciłem w serwisie czyszczenie dolotu, intercoolera, wymianę świec, oleju itd. Po zwodowaniu i przepłynięciu około godziny, wyskoczył mi błąd IBR oraz check engine. Po zgaszeniu i uruchomieniu ponownie błąd znikał ( zostawał widoczny jedynie w pamięci ) aby po chwili wariowania znowu się pojawić. Dodatkowo maksymalna prędkość to 105 km/h. ( bez problemu dobijałem do 120 km/h wcześniej ) Byłem przekonany, że to wina jakieś wiązki. Wczoraj na serwisie okazało się, że rozszczelniony jest kolektor ssący. Na zgrzewie puścił, dmucha z niego przez rozszczelnienie. Nie wytrzymał ciśnienia jakie dostaje po czyszczeniu ? Podobno są zestawy naprawcze RIVA. Czy to jakiś częsty przypadek ? Zdecydowałem się na nowy kolektor, jak długo potrzyma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 26 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 (edytowane) w procencie to rzadko się zdarza, najczesciej w zmodyfikowanych jednostkach z wyższym ciśnieniem doladowania , ale ogólnie się zdarza i serwisy maja z tym do czynienia. Riva nie ma zestawu naprawczego, ale wzmacniający szczelny kolektor , znam przypadek, że gosc pokleił skręcił tym wzmocnieniem i to działa. Widziałem, że chińczycy to sprzedaja na Ali w duzo tańszej cenie (1/3) i podobno dziala tak samo jak orginal , a może to orginal , bo Riva pewnie bierze od Chinoli Ja mam catch can od Chinoli za pół ceny a wyglada i działa identycznie jak riva , w sumie to żadna filozofia, wezyk puszka ciekawe co sie kryje pod nazwa czyszczenie dolotu (pomijam IC) co to obejmuje Edytowane 26 Września 2024 przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 26 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 (edytowane) Sklej to klejem epoksydowym. W mojej historii kilka pękniętych spotkałem. Każdy skleił i pływa. Nowy kilkaset Euro. No wiadomo że jak map odczytał niższe ciśnienie zapalił chceck a jeśli nie, to parametry były fałszywe. Edytowane 26 Września 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIt Opublikowano 7 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2024 Skończyło się na wymianie kolektora na nowy. Dużo szybciej wstaje z wody , na trybie ECCO rozpędza się do 57 km/h. Cały czas mam problem z prędkością maksymalną. Nie płynie szybciej niż 107 km/h. Jaka może być tego przyczyna ? Czyszczony był układ dolotowy , ściągana jet pompa aby poprawić uszczelnienie wał śruba , wymieniony olej i świece. Przyśpieszenie super, czuć różnicę, tylko czemu nie dobija do 120 km/h jak wcześniej ? Jaka jest standardowe max dla 300 GTX ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 7 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2024 (edytowane) Ile obrotów kręci? ściągana była pompa aby „poprawić uszczelnienie” wał śruba - może uszczelka pompy z tunelem nie siadała? Jeśli map sensor odczytuje poprawne ciśnienie atmosferyczne jakie jest obecnie w Twojej lokalizacji i podczas pracy nie wykazuje odchyleń wartości, to dolot można wykluczyć. Różnice w prędkości to zawsze zagadkowa sprawa trzeba posprawdzać niemal każdy element. temperatura wody akwenu też ma znaczenie. Edytowane 7 Października 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIt Opublikowano 7 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2024 Kręci max 8000 tyś obrotów. Wcześniej było więcej. Na wiosnę chcę wstawić nowy wał śrubę solas i wearing. Może to coś zmieni. Ile spada max prędkosć na Solas ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 7 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2024 1. kup na aliexpress obejme kolektora chyba ze chcesz kolejny nowy kupowac. W najgorszych warunkach temperaturowych i tak powinien lecieć zegarowe ok. 115 Wiec albo nie mam pelnego psi na dolocie ( supercharger ) , albo sruba ostatnio spotkalem sie ze sruba jakis chinski zamiennik I bylo zle jaka masz obecnie srubę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 7 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2024 3 godziny temu, MIt napisał: Kręci max 8000 tyś obrotów. Wcześniej było więcej. Na wiosnę chcę wstawić nowy wał śrubę solas i wearing. Może to coś zmieni. Ile spada max prędkosć na Solas ? U mnie przy 8000obr te 118-119km/h to praktycznie zawsze jest, a mam IDF więc teoretycznie dodatkowe obciążenie i 120km/h nie udało się przekroczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 7 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2024 (edytowane) Wyciągnij pompę i pokaż śrubę i wering, może oberwało coś w między czasie . Opinie są takie, że nie ma co dłubać przy śrubie, ori jest spoko, ewentualnie pod kątem wytrzymałości nierdzewna ma plus. Wał masz oryginalny i taki bym zostawił. Jeśli nie kupisz dobrej ( wyważonej, wymiarowo stabilnej ) markowej śruby to możesz się narazić na usterki. Obecnie pływam rxp 2022 25mth , kręci 8080 i leci 112km/h - 118km/h Są dni że 110 i nic więcej. Edytowane 7 Października 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
messi Opublikowano 7 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2024 To są dziwne sprzęty pod względem w max ,ale je zmieniłem w rxp x2022 śrubę na solas 13/18 pus nowy wearing i cisnę 118-120,na orginale 115-117 wymuszone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIt Opublikowano 8 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2024 Śrubę mam fabryczną , oryginalną. Nic z nią nie było robione. Na wiosnę zmienię na Solas. Świece chyba nie mają nic do tego ( nie miał by mocy ) ? Są nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 8 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2024 jak cos to zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIt Opublikowano 8 Października 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2024 Trochę daleko mam , wiec to będzie ostatnia deska ratunku :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 8 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2024 Można jeszcze sprawdzić pochylenie ibr, i przepustnicę budsem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
messi Opublikowano 8 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2024 Niby można podniesc klapę ibr kompem wyżej i predkosc v max wzrasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 9 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2024 no niby , możesz tak podnieść iBR, że az Ci siedzenie podniesie ...... najpierw przyjrzyj się konstrukcji iBRa i jego maksymalnym ustawieniu w górę i wyciągnij wnioski , tam są stoppery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 9 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2024 (edytowane) Owszem są stopery, jeśli silnik ibr podniesie klapę i oprze o stopery powstaje przeciążenie chwilowe silnika ( jak w szybach elektrycznych samochodu przy zamykaniu- sterownik wykrywa nie zamkniętą szybę, tylko przeciążenie silnika w skutek oporu szyby) i w ibr jest wykrywane przez układ napięciowy komputera i wyłącza, natomiast opuszczanie jest stricte czasową bramką sterującą, problem powstaje w momencie gdy podnosząc ibr przyciera się sam engine ibr jego silnik z przekładnią silnika i klapa nie dociera na swój drive position bo za szybko powstaje przeciążenie. wtedy drive position jest zła i może lekko stawiać opór kilwaterowi i tracić kilka km\h Buds sam wykonuje autokakibravjebi trzeba przyjrzeć się gdzie się zatrzyma przy testach i jak chodzi silnik ibr. tu parametry przed wymiana samej klapy i po kalibracji z nową klapą ibr widać jak zmienił się prąd przeciążenia. I tu można też coś z ręki zmienić 😉 jeśli ktoś ma inne zdanie niż algorytm w ecu Edytowane 9 Października 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 10 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2024 Ciekawy, problem rozwiazany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2024 Taki drobiazg ale jest różnica pomiędzy prądem a napięciem. Zwłaszcza między jednostkami A i V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.