Skocz do zawartości

RXP 215 modyfikacje


johny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam rxp215 z 2005r chcialbym cos wiecej sie dowiedziec  o samodzielnym modyfikowaniu skuterow wodnych

wiem wiem mozna wstawic sprzet do odpowiednich osob i zrobia

ale ja chcialbym sam cos zrobic

jest to moj pierwszy rok z skuterami wodnym

na ta chwile posiadam sx750 i wlasnie rxp215

rxp chcialbym troche pomodzic jakis program lub modyfikacje

juz zauwazylem ze nie posiadam zewnetrznego intercoolera tylko ten ktory jest w kolektorze ssacym

jest sens robic ten zewnetrzny i go montowac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile idzie zrobic samym  programem zeby wtryski i kompresor jeszcze dawaly rade  i stukowy zbytnio nie walil

mam rozumiec ze wtryski kompresor to juz +300km

a do tego to juz raczej modyfkacje silnika chyba by sie przydaly nie samego osprzetu

Przejzalem juz cale forum i zauwazylem ze wy panowie jestescie tak najbardziej ogarnieci i cos dluzej w tym siedzicie.

a wiec mozecie mi pomoc :D

prosilbym bym jesli jest taka mozliwosc bardziej dokladnie opisac.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 215 samym kompem niewiele zdzialas bo ma male wtryski ktore pracuja prawie na 95procent. Wydluzajac czasy otwarcia pogorszysz charakterystyke pracy silnika.... Btw. Zeby bylo bezpiecznie. To wsadz graty od 255, czyli tak jak napisal Sebastian.  Powyzej 255 koni to juz czym chata bogata....  W tych modelach walek robi dobra robote...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mnie zaraz większość zlinczuje ale co tam.Fanem i posiadaczem SeaDoo jestem od lat jednak te 3 cylindrowe doładowane silniki 4T za specjalnie udane nie uważam a już ich usprawnianie to koszmar .Jak zrobisz to nazwijmy to profesjonalnie to wydasz sporo a żywotność spadnie na bank .Może zamiast dłubać pobaw się 215 i zmień na skuter z na 255/260 i już.Albo opcja B zamiast dłubac przy motorze zacznij od śruby ( to naprawdę robi wielką różnice )  ring  ,może strumiennica , waga .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to napisz przy okazji co się zmieniło przy tej śrubie 14/19 (To Solas Concord)?

I ciesz się z fabryki 215  bo pozostaje przy swoim te silniki to bardzo słabe konstrukcje  możesz chuchać dmuchać a tu się albo zawór urwie  a to coś z kompresora wpadnie :) a to się zatrze na jednym garze i jesteś minimum 10tys w plecy i to wszystko na fabrycznym silniku .Części silnikowe nowe bardzo drogie , używane 3/4 ceny nowych i ciągle w cenie bo jest popyt :) Ja w skuterach 215/255/260 widzę napęd do FlyBorda pływam na 2T ale też się z kolegą zastanawiamy czy nie usiąść nad tematem i nie zastosować do tego jakiegoś innego silnika samochodowego tańszego mniej zawodnego (podstawa to 4 cylindry) Jak się używa deski do latania to obroty non stop 5800-6200 niby nie jakieś mega wysokie ale niskie też nie - tak na oko to jakieś ponad 80km/h będzie chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz a ja znam z autopsji 3 przypadki 215/255/260 , skutery igła nie że ładne tylko dbane serwisowane szczerze to pływane bardzo cywilinie po ,,kowalskiemu "  w 2ch odleciały te nieszczęsne zawory  a jeden sie zatarł na 3cim garze .No oczywiście że to nie norma bo ludzie mają i pływają ale nie zaprzeczysz że temat zaworów jednak się powtarza często .A nie udany , no widziałeś w samochodzie 3 cylindrowy silnik 1,5 turbo 260km (WRC mają 300KM 1,6 turbo) .Każdy technicznie obyty potwierdzi że to konstrukcja wysilona bardzo do tego te nieszczęsne 3 cylindry - walczyli z wagą i wielkością i mamy to co mamy wyżyłowanego niewyważonego dziwaka i 86koni z cylindra .Są awaryjne i to bardzo i jak się przełoży te mh na jakby km to one padają nie dociągając nawet 100tkm.Ja wiem że zaraz będzie że to nie samochód to woda itd  tu się nie zgodzę , miał być 4sów żeby było mocniej tak ale i kultura pracy lepsza + niezawodność  i to 3cie nie bardzo wyszło w motorówkach jakoś też są albo zabudowane albo zaczepne 4t i tematu takich awarii nie ma bo podstawy są sprawdzone R4  V6 V8  nie R3  jak w Matizie albo w innych zbudowanych tylko pod ekonomie nie moc silnikach .Mimo iż uwielbiam SeaDoo za ich innowacje w tej branży to w temacie 4T Rotax dał ciała a ponowie z Hondy i Kawasaki zrobili to po prostu lepiej zaczynając od logicznej podstawy czyli R4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie porównuj silników samochodowych do silników w skuterze wodnym , po pierwsze ile w samochodzie jeździsz pod max obrotów ?? , w skuterze odkręcasz manetke do końca i tak cały czas . Po drugie gdyby to była tak nieudana konstrukcja silnika myślisz że BRP pakowała by ten silnik przez 13 lat w swoje zabawki ( które sa najpopularniejsze na świecie )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest wysilony,ale zeby od razu nieudany.Fakt R3 nie cieszą się ogólnie taką trwałością jak R4 i wieksze,ale o wadliwym silniku to chyba nie ma co mówić.Wydaje mi się,że większość awarii tego typu bierze się z winy użytkownika.Niedbały serwis,pływanie z brakami płynów ustrojowych,brak rozgrzewki przed i studzenia po(barrrdzo ważne w modelach turbo,ale i wolnossakowi daję 7 min pracy zanim odkrece manetke) skutkują właśnie takimi awariami.

Podsumowując...jest jak z Subarynami :D nie ma słabych,są tylko słabi jeźdźcy,co ich dosiadają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat urywajacych zaworow byl we wczesnych produkcjach silnika.... Temat wyeliminowano 10 lat temu. Konstrukcja skutera ma sie nijak do auta. A bawilem sie tez troszke autami. Nie znam samochodu w ktory. Po wrzuceniu jedynki daje gaz do oporu i jade tak przez dwie godz.... A w skuterze tak mozna..... Jeden cylinder wiecej to wieksze masy wirujace i im wyzsze obroty tym szybciej bum.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie sie z Toba nie zgodze ze konstrukcja kompletnie nie udana.... Scigamy sie na tych motorach i urywanie zaworow ani zatarcia nie maja miejsca... Poprostu jak ktos sie do czegos dotyka i nie ma pojecia to potem sa takie efekty.

 

jestem ciekaw jak zarżnęliście te ymamahy o których pisałeś wątku "kawasaki"...i to jeszcze kompresory....to chyba ostatnie co można w tym skuterze zabić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat urywajacych zaworow byl we wczesnych produkcjach silnika.... Temat wyeliminowano 10 lat temu. Konstrukcja skutera ma sie nijak do auta. A bawilem sie tez troszke autami. Nie znam samochodu w ktory. Po wrzuceniu jedynki daje gaz do oporu i jade tak przez dwie godz.... A w skuterze tak mozna..... Jeden cylinder wiecej to wieksze masy wirujace i im wyzsze obroty tym szybciej bum.....

 

Krzaku,to nie jedynka i gaz do oporu,tylko 5-6 i opór.Na 1 nie ma obciążenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego producent daje dwa lata gwarancji a w usa mozna przedluzyc do pieciu...

 

Kiedy my ich dogonimy?...dlaczego u nas nie można wykupić za "śmieszne" jak u nich 1500 zł gwarancji na 5 lat...pomimo że sezon mamy krótki a skutery dużo droższe.

 

Wtedy kupowałbym każdą nowość i niech producent się buja jak wymyśli bubla...

 

z drugiej strony znając nasz rynek...jak by nam dali taką gwarancję to jednym z warunków były by 4 serwisy rocznie po 1500zł każdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego producent daje dwa lata gwarancji a w usa mozna przedluzyc do pieciu...

 

Kiedy my ich dogonimy?...dlaczego u nas nie można wykupić za "śmieszne" jak u nich 1500 zł gwarancji na 5 lat...pomimo że sezon mamy krótki a skutery dużo droższe.

 

 

 

może nie na skutery wodne ale Suzuki dało na silniki zaburtowe gwarancję na 5 lat... nawet bez "śmiesznej" dopłaty za przedłużoną gwarancję .. i przeglądy tez nie sa droższe niż były...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...