gonzo1 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Witam Skuter Rxp-X 255 z 2010r, silnik 1503 4-tec, na liczniku 73 mth. Przy 71 mth zauważyłem ubywający płyn chłodniczy, miarka oleju była czysta co sugerowało, że płyn "ucieka" gdzieś na zewnątrz. Przy 72 mth ubytek na tyle znaczny, że po 20 minutach od napełnienia układu chłodniczego system "krzyczy", że silnik przegrzany i układ pusty. Do samego końca moc w normie. Po nieudanym pływaniu maszyna odstawiona do garażu bez grzebania. Po kilku dniach próba odpalenia "na wężu". Przy pierwszej próbie silnik zblokowało ale przy kolejnej odpalił prawidłowo. Wtedy zrzuciłem to na karb jakiegoś zawilgocenia/błędu ale teraz sądzę, że to była woda w cylindrze. Po ok 30 minutach na wężu i wolnych obrotach silnikiem zatrzęsło wyskoczył "check engine" i błąd P0 122 co wskazuje na TPS. Świece upaskudzone rozwodnionym olejem a na miarce olejowej piana. Na kapie pełno szlamu i po kilku godzinach stania efekt jak na filmie - trzeci cylinder nabiera wody. Ściągnąłem serwisówkę do tego silnika i momenty dokręcenia śrub oraz pozostałe parametry kontrolne znam, więc z tym nie powinno być problemu http://store.nazwa.pl/images/rxp/rxp.MOV Mam nadzieję, że to tylko uszczelka pod głowicą i teraz pytania do praktyków. Czy aby "zwalić" głowicę trzeba wyciągnąć cały silnik? Czy do rozkucia i zakucia łańcucha rozrządu i pozostałych prac nieodzowne są narzędzia dedykowane rotaxa czy wystarczą uniwersalne? Czy mechanik który na co dzień naprawia silniki samochodowe musi zwrócić uwagę na coś szczególnego przy rozkręcaniu i skręcaniu tego silnika ? Gdzie kupić komplet uszczelek do tego silnika i czy są zamienniki trwalsze/lepsze od oryginału ? Czy drobne opiłki w filtrze oleju (jak na zdjęciu) to norma dla tych silników czy szukać czegoś na "dole" silnika ? Będę wdzięczny za praktyczne sugestie dla tego przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 To jak chcesz rozkowac lancuch to powodzenia....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Kolego gonzo.. Zadałeś jasne pytania a widzisz jaką odpowiedz uzyskałes...i to od najlepszego fachowca marki SD jaki jest na tym forum...też mi smutno. Z drugiej strony jakość pytan jakie zadajesz świadczy o całkowitym braku wiedzy więc fachowcom nie chce się pisać wypracowania. Operacja nie jest skomplikowana i bez wyciągania silnika i rozpinania łańcucha.. lecz musisz się udać do mechanika który jako tako ogarnia ten silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 tesz mam takie opilki ale troche mniej,po mojemu mechanik ktory sklada silniki samochodowe owiele bardziej skomplikowane niz ten rotax to powinien to ogarnac ,jest tesz filmik na yutube o zakladaniu i skladaniu glowicy, w tym naszym cudzie,taka moja wizja,ale jak jestes z gdanska to kupe masz warsztatow do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 I jeszcze jedno Nie słyszałem aby w jakimkolwiek silniku opiłki w filtrze były normą. Każdy zdolny mechanik to naprawi jak będzie miał serwisowke aby znać momenty itd Jak mechanik mówi nie ma problemu... choć tego nie robił w tym silniku i nie ma serwisowki to zmien mechanika gdyż ten jest nieodpowiedzialny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 pawel ,u mnie i u kolegow jest takie dziadostwo,jak kupywalem tesz to bylo ,tesz mnie to zdziwilo,przelatalem 80mtg a wiec po mojemu to chyba z kompresora moze?,generalnie nie naprawiajmy tej drogiej zabawki przez internet bo wyjdzie katastrofa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzo1 Opublikowano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 To jak chcesz rozkowac lancuch to powodzenia....... Dziękuję kolego za rzeczową odpowiedź. Wniosłem po tym filmie: jeśli nie trzeba tego robić przy wymianie, to problemu nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 1. Glowice mozesz sciagnac bez wyciagania motoru. 2. Uruchamianie silnika prze 30min na wezu jest totalna glupota poniewaz prawdopodobnie uszczelniacz ch....trafil. Az dziw ze ci sie skuter nie zapalil. 3. Opilki sa w kazdym filtrze i silniku... Akurat sd ma filtr wkladke. 4. Naprawianie silnika przez internet albo youtube nie jest rozsadne. Nie chodzi tu o momenty dokrecania srub. 5. Oprocz uszczelki trzeba wyeliminowac inne mozliwosci zaistnialej sytuacji. Poniewarz 80 godz to malo i naprawde na rekach jednej teki moge policzyc takie przypadki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 a "krzaku" co bys poradzil na to ,u mnie jest tak jak by skuter stracil 20 procent mocy zrobil sie taki slabo reagujacy na gaz tak jak by go cos trzymalo,niby kreci ale jakos to powolniej wychodz obr ma normalne kolo 8000tys-8100,moze ktorys z czujnikow?nie jest to zawsze a le jest ,duzy problem jest jak jest cieplo na dworze,bledu nie wyswietla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzo1 Opublikowano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Kolego gonzo.. Zadałeś jasne pytania a widzisz jaką odpowiedz uzyskałes...i to od najlepszego fachowca marki SD jaki jest na tym forum...też mi smutno. Z drugiej strony jakość pytan jakie zadajesz świadczy o całkowitym braku wiedzy więc fachowcom nie chce się pisać wypracowania. Operacja nie jest skomplikowana i bez wyciągania silnika i rozpinania łańcucha.. lecz musisz się udać do mechanika który jako tako ogarnia ten silnik Dziękuję za odpowiedź. Wydaje mi się, że pytania są konkretne i nie wymagają wypracowań... Ostatni remont robiłem 20 lat temu we Fiacie 132 na parkingu osiedlowym, teraz na babranie się w smarach nie mam czasu ani ochoty. Serwisówkę i konkretne informacje chcę przekazać zaufanemu mechanikowi któremu nie są obce V12 TDI. Warsztat który serwisuje moją flotę od 10 lat mam 50 m od biura i wiem, że mnie nie naciągnie ale pewnie nie ma doświadczenia z takimi silnikami. Nie chcę, żeby rozebrał go i rozłożył ręce bo będzie mu brakowało dedykowanego narzędzia za 1000 zł a następny warsztat będzie kręcił nosem jak zobaczy rozłożony silnik. Podobnie z demontażem, po co ma kombinować z wyciąganiem samej głowicy jeśli przy finiszu okaże się, ze nie da się wykręcić jednej śruby i skończy się na wyciąganiu całego... Jestem z Poznania i niestety tutaj z warsztatami znającymi się na rotaxach jest kiepsko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 z tymi opiłkami w silniku i filtrze...to tak i nie...po wypowiedzi kol. Krzaka wielu czytelników zobaczywszy opiłki na filtrze będzie spać spokojnie...i zlekceważy 1 symptom nieprawidłowości Jak elementy metalowe trą o siebie to stal się ściera - szczególnie tam gdzie są zęby(np.napęd kompresora) stąd we wszystkich mostach, skrzyniach są na dnie magnesy(w automatach także)... ale w silniku powstaje raczej "pasta" opiłkowa która raczej jest niewidoczna na filtrze oleju- rozcinałem kilka filtrów w swoich skuterach i nigdy opiłków nie widziałem. Każdy mechanik widząc opiłki na magnesach zastanowi się co jest tego powodem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Pawel, kompletnie o czym innym mowisz.... Ale nadmiar opilkow to oczywiscie nie jest dobrze. Ale zawsze jakis opilek na filtrze sie znajdzie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzo1 Opublikowano 20 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 1. Glowice mozesz sciagnac bez wyciagania motoru. 2. Uruchamianie silnika prze 30min na wezu jest totalna glupota poniewaz prawdopodobnie uszczelniacz ch....trafil. Az dziw ze ci sie skuter nie zapalil. 3. Opilki sa w kazdym filtrze i silniku... Akurat sd ma filtr wkladke. 4. Naprawianie silnika przez internet albo youtube nie jest rozsadne. Nie chodzi tu o momenty dokrecania srub. 5. Oprocz uszczelki trzeba wyeliminowac inne mozliwosci zaistnialej sytuacji. Poniewarz 80 godz to malo i naprawde na rekach jednej teki moge policzyc takie przypadki.... No cóż, jeden z serwisów z Gdańska poradził aby odpalić na dłużej na wolnych i obserwować chłodnicę od spodu. Przezornie puściłem przez kratkę wlotową strumień z drugiego węża. Z kolei w instrukcji obsługi nie ma nic na temat maksymalnego czasu takiego płukania. Niedawno widziałem jak serwisant diagnozował nowego GTX w wypożyczalni na Teneryfie i trzymał go dobrą godzinę na wężu podłączonego pod kompa... Maszyna jest w moich rękach od niecałych 30 godzin a czy ma tyle ile na liczniku nie wiadomo... Kupiona w DE od firmy zajmującej się tą tematyką. W ficzerach oryginalnego diagnoskopu jest opcja dowolnego ustawiania godzin pracy a serwis taki diagnoskop raczej posiada... Do tego tak niski przebieg w 5 letnim skuterze też jest nieco podejrzany. W każdym razie na początku chodził jak trzeba, pływałem wcześniej na identycznym znajomego i mam porównanie. Tego 5 punktu boję się najbardziej oddając do kogoś kto nie ma doświadczenia z tym konkretnym motorem, gdyż nie będzie wiedział gdzie zajrzeć i co uznać za nienormalne. Generalnie kiedy jest w moich rękach były 2 momenty które mogły mieć negatywny wpływ na silnik. Teść raz odpalił go na sucho aż do momentu kiedy zaczął krzyczeć, że wydech ma przegrzany. Drugi to 2 godzinne pływanie z wkręconą szybkozłączką do węża. Długi adapter do płukania ma tą zaletę, że trudno go przeoczyć... Kilka razy podczas namiętnego skakania po falach też zdarzyło mu się zapiszczeć, że "boli go wydech". W każdym razie sprzęt wylicytowany taniej niż chodzą na polskim rynku, więc parę złotych na ewentualny remont jest. Ważne aby zrobić raz i dobrze bo sezon u nas krótki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Nie powinien sie zagrzac wydech..... Chyba ze wczesniej przytkal sie np. piachem, albo jakas roslinka......btw dla przykladu my w wyscigowych skuterach zmiejszamy chlodzenie wydechu i nic sie nie dzieje. Temperatura wacha sie miedzy 90-120 stopni. Natomiast yamahy, przy modyfikacjach potrzebuja dodarkowego chlodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Kolego gonzo1 - zawieź go po prostu do kolegi Krzaka i będziesz miał temat ogarnięty bez ściemy. To chyba najrozsądniejsze wyjście w Twojej sytuacji, chyba że chcesz próbować jednak naprawiać przez internet... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Kolego gonzo1 - zawieź go po prostu do kolegi Krzaka i będziesz miał temat ogarnięty bez ściemy. To chyba najrozsądniejsze wyjście w Twojej sytuacji, chyba że chcesz próbować jednak naprawiać przez internet... Chcialem to samo napisac czytajac ten temat ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Najpewniej , rozbierz silnik ( sprawdź szczelność głowicy , bloku ) , zobaczysz panewki , dystanse , pierścienie , wał itd , zwymiarujesz czy wszsytko jest w normie i nie będziesz zastanawiał się skąd opiłki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 a to znaczy ze am swoj tez rozebrac ;D,bede zmienial olej i zobacze magnesem,a te opilki to nie ztych tarcz ciernych z kompresora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 najlepiej zawiez do krzaka,potem masz bydgoszcz noi seba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 a to znaczy ze am swoj tez rozebrac ;D,bede zmienial olej i zobacze magnesem,a te opilki to nie ztych tarcz ciernych z kompresora? przecież mówiłeś że opiłki masz w filtrze i jest OK ;) :D...a później, że skuter... ma jakby 20% mniej mocy... może tylko masz uślizg na kompresorze...lub brudny intercooler - cooler łatwo wykluczyć - kiedy na zewnątrz jest zimno skuter pływa lepiej to problem raczej w coolerze(zimniejsze powietrze dla silnika).. będzie dobrze.. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 interculer to ja czyscilem,te dziwne opilki to ma obok mnie jeszcze trzy rxp,a wiec trzy do rozebrania,sezon prawie na wykonczeniu pojedziem na warsztat zobacze co powiedza niech sprawdza moze kompresor ten uslizg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzo1 Opublikowano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Nie powinien sie zagrzac wydech..... Chyba ze wczesniej przytkal sie np. piachem, albo jakas roslinka......btw dla przykladu my w wyscigowych skuterach zmiejszamy chlodzenie wydechu i nic sie nie dzieje. Temperatura wacha sie miedzy 90-120 stopni. Natomiast yamahy, przy modyfikacjach potrzebuja dodarkowego chlodzenia. Informacje o temperaturze wyprowadza się jakoś na fabrycznych zegarach czy dodatkowo ? Sądziłem, że kiedy skuter jest częściej w powietrzu, to może się zdarzyć, że za mało wody przepycha przez kolektor i zapiszczy - zdarzyło się to może ze 3-4 razy po kilka sekund. Jak widać może coś z nim być nie tak. Jak wyglądacie u siebie z mocami przerobowymi ? Chyba że możesz kogoś polecić w pobliżu Poznania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.