Skocz do zawartości

rxp-x nie wykreca pełnych obrotów


mono
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z rxpx 255 nie wykreca pełnych obrotów . Wykreca tylko od 6900 do7000 tys .predkosc maksymalna 104 km

przy szybkiej i nowej srubie solas , nowy wearing , nowy kompresor  . podkładałem juz wiele żeczy ale nic to nie daje - pompa paliwa , komputer , wtryski czujniki i nic !!! Proszę o pomoc , z góry dziekuje !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sie stało nagle? czy po jakiś modyfikacjach-usprawnianiach?

napisałeś "predkosc maksymalna 104 km przy szybkiej i nowej srubie solas" - czy włożyłeś nietypową śrubę - czy na tej śrubie już kiedyś śmigał i osiągał nominalne paramatry?

często przyczyna tego stanu rzeczy jest nieszczelność doładowania - gdzieś ucieka powietrze po sprężarce - mówiłeś że by ła robiona stąd to pierwsza myśl...a wiadomo że przyczyn może być wiele

 

napisz coś więcej...jak to sie zaczęło - pomoże to wszystkim

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za szybką reakcję wymieniłem kompresor bo zupełnie spadły mu obroty. Jak go kupiłem wykrecałsię do 7400 uszkodziła mi się śruba więc wymieniłem na solas 15/21 z wearingiem. Po wymianie śruby i wearingu obroty spadły do 6400 prędkość zwiększyła się do 104 z98. Jak pisałem wcześniej podmieniałem parę rzeczy i nic. Na sucho wykrecał się 8300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuter jest po black schodow wiec wcześniej były jakieś modyfikacje

to sporo wyjaśnia...długo pływałeś od momentu zakupu? - może oni o czymś zapomnieli i mogą coś poprawić...nie znam relacji pomiedzy wami..

poszukaj kolege "Krzak" - on Ci zapewne pomoże gdyż siedzi w tuningu SD....często grzebanie po tuningowanym jest ciężkie gdyż nigdy nie wiesz co mogło być zrobione.

Po shadow możesz mieć różne dziwne rzeczy - może mieć mapy dedykowane pod różne sprężarki wtryski, paliwo itp. Wiem jak koledzy po tuningu - wracają parametrami do stock i starają się powkładać stockowy osprzęt i różnie to wychodzi.

 

Widać, że silnik nie ma mocy gdyż przy nowej (prawidłowej) śrubie obroty spadły....wg.mnie dość szybko pływa 104km/h przy 6400 obrotów...

do sprawdzenia:

- czy przepustnica powietrza otwiera się na 100% jak manetka jest na100% (mając ją w ręce-przepustnicę)?

- szczelność przewodów dolotowych

- świece(ciepłota) - wymiana na nowe i org.

- pomiar ciśnienia doładowania sprężarki - to wymaga sprzętu i wiedzy

-ciśnienie paliwa na listwie !

- brudny intercooler - słabo schładza..

- kompresor-napęd - jesteś pewien czy wszystko jest z nim OK ?

 

jak nie pomoże to szukaj koniecznie kol.Krzaka - trzeba będzie szukać głębiej - od luzów zaworowych, po mapy skończywszy...dziwne bo pisałeć że ECU też podmieniłeś..hmm

 

zakładamy że w pompie wody-napęd(impeller and wearing) wszystko jest OK..łożyska itp....tzn. brak oporów

 

ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece sa nowe i oryginalne , w srubie lozysko tez jest ok , przepustnica otwiera sie w 100 % i nie zacina sie , wydaje mi sie ze intercooler tez jest czysty ale moge go jeszcze raz wyczyscic . w tamtym roku pożyczyłem od znajomego komputer który jest na silniku , listwe wtryskową , pompke paliwa , kompresor , i cały naped . Jego skuter płynął 120 km i wykrecał sie 8200 po wymianie u mnie bez zmian .  Jezeli chodzi o szczegóły to miesiąc temu wymieniłem kompresor , srube , wearing . teraz płynie 104 km wczesniej 98 km .Wydaje mi sie ze przewody są szczelne , ewentualnie jak je sprawdzić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-)

 

Nic więcej, oprócz tego co napisał Krzak nie można dodać... :)

 

No dobra... Wracamy do zdania "Jak go kupiłem wykrecał się do 7400 uszkodziła mi się śruba więc wymieniłem na solas 15/21 z wearingiem. Po wymianie śruby i wearingu obroty spadły do 6400 prędkość zwiększyła się do 104 z98. "

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-)

 

Nic więcej, oprócz tego co napisał Krzak nie można dodać... :)

 

No dobra... Wracamy do zdania "Jak go kupiłem wykrecał się do 7400 uszkodziła mi się śruba więc wymieniłem na solas 15/21 z wearingiem. Po wymianie śruby i wearingu obroty spadły do 6400 prędkość zwiększyła się do 104 z98. "

Nie czytasz uważnie..najpierw padł kompresor...

Daje do myślenia fakt że kolega od roku walczy z tym problemem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze jak jest nowa szybka śruba i wearing to obroty spadają ale i tak nie powinny być tak niskie jak 6600 a wcześniej 7400 prędkość powinna być chociaż 110 przy rxp-x 255 a przy szybkiej śrubie jeszcze szybciej

 

faktem jest że skuter nie ma mocy...teraz założyłeś OME śrubę i nie może jej ukręcić do max obrotów...oni wiedzieli o tym, że coś jest nie tak(jakas mechaniczna ingerencja i nie chciało im się wracać do OME) i założyli Ci "wolniejszą"śrubę aby miał wyższe obroty i abyś czuł w miarę dobre przyspieszenie...efekt uzyskali ..skuter sprzedali.

Najprościej było by ich poprosić(bez żadnych pretensji) aby powiedzieli co jest do wymiany aby odzyskał standardowe parametry...abyś zaoszczędził na szukaniu...a co musisz zmienić to i tak tego nie unikniesz.

 

Oczywiście pytanie które powinno się pojawić jako pierwsze dlaczego kupiłeś skuter który nigdy nie pływał jak fabryka pisze? (może świadomie z nadzieja że to będzie proste..)

W tym przypadku to nawet ASO Ci nie pomoże bo to nie stock....

 

Moja rada

grzecznie do shadow o poradę...jak pomogą...lub nie....to jedź do "krzaka"(jak widzisz pojawił się z ukrycia ;) i masz telefony)....ważne abyś coś od nich wyciągnął aby zaoszczędzić koledze szukania w ciemno.

 

Może okazać się, że to jakaś drobnostka - coś w elektryce podmienione - zapewne używali innych ECU(motec lub vtech) może jakiś czujnik jest pominięty lub inny niż OME ...ale to wyjdzie po podpięciu do kompa - jak ktoś oczywiście kuma temat.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze jak jest nowa szybka śruba i wearing to obroty spadają ale i tak nie powinny być tak niskie jak 6600 a wcześniej 7400 prędkość powinna być chociaż 110 przy rxp-x 255 a przy szybkiej śrubie jeszcze szybciej

to nie jest dokładnie tak, że przy "szybszej" śrubie płynie szybciej....jak jest zbyt "szybka" a silnik nie ma już mocy to obroty spadają i efekt końcowy będzie bez zmian...może być i gorzej a na pewno przyśpieszenie spadnie...Producent juz dobrał optymalna śrubę do mocy silnika.

 

Śruba to ostatni element jaki się zmienia chcąc poprawić prędkość ...najpierw modyfikujemy napęd-silnik...to tak z grubsza..gdyż nie to jest przedmiotem dyskusji

 

Kolega Krzak coś doradzi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...