Skocz do zawartości

RXT 260 X nie płynie


JARO_Cz-wa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niespełna miesiąc temu stałem się - mam nadzieję - "szczęśliwym" posiadaczem SEA DOO RXT 260 X z 2013r. Po pierwszej przygodzie z luźnymi i podśniedziałymi  kablami na klepaku miałem nadzieję, że to koniec "przygód". Przy okazji jeszcze raz dziękuje za dobre telefoniczne rady koledze Krzakowi.

 

Niestety dziś w trakcie rozgrzewania skutera - po kilku minutach w miarę spokojnego pływania skuter stracił napęd. Płynąłem i powoli zdejmowałem gazu - w trackie usłyszałem taki może trochę "inny" odgłos pracy silnika i skuter zatrzymał się. Dodawanie gazu nic nie dawało. Popróbowałem tak jeszcze chwile ruszyć lub "cofnać" ale ze śruby wydobywały się tylko spaliny. Silnik normalnie pracował i wkręcał się na obroty. Po wydobycie z wody i odpaleniu na chwile sprawdziłem, że ibr działa i wałek na wysokości kraty się kręci.

Czy dobrze domniemam, że to pewnie problem na połączeniu wieloklina na wałku ze śrubą?

 

Wcześniej, gdy jeszcze pływał, to przy odpalaniu na przyczepie, słychać było takie metaliczne obijanie się jakby wirujących blach. Krzak mówił, że to normalne, ale może u mnie było to już "intensywniejsze" niż norma, bo podczas pływania też dało się jakiś taki specyficzny odgłos usłyszeć :(

 

Skuter był serwisowany przez poprzedniego właściciela w serwisie Witcar w Warszawie.

 

EDIT

Zajrzałem jeszcze pod skuter i widać, że pomiędzy śrubą a wałkiem chyba powstała szczelina, tak ze 2mm

Czy to coś się rozkręciło bo tam chyba widzę gwint przez tą szczelinę?

IMG_20210620_234123.thumb.jpg.0035806b49ac49f0ac2f5c860e63aca2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkiej filozofii tam nie ma wał na wchodzi do silnika na wieloklin, koniec wału wchodzi do pompy na wieloklin śruby. Po drodze jest jeszcze uszczelniacz carbon ring on jest w środku skutera w gumie przy dnie a wszystko spinane jest zawleczką, czy tam pierścieniem typu C, jak to poszło to wał ma możliwość przesuwania się w przód i w tył, ale czy jest możliwość żeby spadł z silnika to wątpię, pierwsze co to nabierały wody bo uszczelni by nie trzymało. Czyli do sprawdzenia masz tylko czy siedzi wszystko na wieloklinach a samo z siebie to nigdy nie wyskoczy, więc pesymistycznie nie wiadomo co jest na połączeniu wału z silnikiem. Koniec tego wału wchodzi prosto na oś wału korbowego na wieloklin. Wszystko spięte jest na sztywno. Jak silnik chodzi to śruba musi się kręcić, jak kręcisz rozrusznikiem tam samo śruba musi się kręcić. Jak się nie kręci to musi sprawdzić czy wał napędowy się obraca. Jak się obraca to problem przy pompie jak nie to problem z połączeniem wału w silniku. Tyle w temacie. Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wał się obraca do pompę zdejmuj i zobacz co tam się dzieje. Śrubę masz solas na moje oko a ten zielony korek to jest uszczelniacz wkręcany do śruby. U Ciebie jest odkręcony już. Trzeba go dać na kleju bo się odkręca. Zobacz sobie filmiki na YouTube jak wyciagnać ibr i pompę, jak masz pojęcie oczywiście, bo jak nie to jedz do kolegów serwisowych albo do jakiego w twojej okolicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe już wczoraj wyciągnąłem i wtedy wyczaiłem, że to śruba padła. Bałem się że może być frez na wale zniszczony, ale całe szczęście to nie to było przyczyną.

 

Uszczelniacz był odkręcony. Na jaki klej go wkręcić, taki jaki do śrub mocujących pompe itd będę używał? Czy coś innego jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...