JARO_Cz-wa Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 Witam. Niespełna miesiąc temu stałem się - mam nadzieję - "szczęśliwym" posiadaczem SEA DOO RXT 260 X z 2013r. Po pierwszej przygodzie z luźnymi i podśniedziałymi kablami na klepaku miałem nadzieję, że to koniec "przygód". Przy okazji jeszcze raz dziękuje za dobre telefoniczne rady koledze Krzakowi. Niestety dziś w trakcie rozgrzewania skutera - po kilku minutach w miarę spokojnego pływania skuter stracił napęd. Płynąłem i powoli zdejmowałem gazu - w trackie usłyszałem taki może trochę "inny" odgłos pracy silnika i skuter zatrzymał się. Dodawanie gazu nic nie dawało. Popróbowałem tak jeszcze chwile ruszyć lub "cofnać" ale ze śruby wydobywały się tylko spaliny. Silnik normalnie pracował i wkręcał się na obroty. Po wydobycie z wody i odpaleniu na chwile sprawdziłem, że ibr działa i wałek na wysokości kraty się kręci. Czy dobrze domniemam, że to pewnie problem na połączeniu wieloklina na wałku ze śrubą? Wcześniej, gdy jeszcze pływał, to przy odpalaniu na przyczepie, słychać było takie metaliczne obijanie się jakby wirujących blach. Krzak mówił, że to normalne, ale może u mnie było to już "intensywniejsze" niż norma, bo podczas pływania też dało się jakiś taki specyficzny odgłos usłyszeć :( Skuter był serwisowany przez poprzedniego właściciela w serwisie Witcar w Warszawie. EDIT Zajrzałem jeszcze pod skuter i widać, że pomiędzy śrubą a wałkiem chyba powstała szczelina, tak ze 2mm Czy to coś się rozkręciło bo tam chyba widzę gwint przez tą szczelinę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 jak cos to zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JARO_Cz-wa Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Tak jeszcze nadmienię, że jak się przyłoży rękę do wylotu z dyszy i doda gazu to nic nie czuć poza "bulgotem" spalin. Czy ktoś przerabiał taki temat? Zadziało się to na środku jeziora, więc raczej myślę że nic nie wciągnąłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Zdemontuj pompę (to nie takie trudne) i sprawdź frez na śrubie napędowej i wale napędowym. Czy jak stracił napęd/moc to nie zaczął nabierać wody w kadłub? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JARO_Cz-wa Opublikowano 21 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Wody nie nabierał. Zdemontowałem srube. Całkiem luźno obraca się tullejka z frezem, która chyba w sprawnej części jest zaprasowana na sztywno w srubie? Frezy po stronie śruby i wału wyglądają dobrze, jest też tam dużo smaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 Wielkiej filozofii tam nie ma wał na wchodzi do silnika na wieloklin, koniec wału wchodzi do pompy na wieloklin śruby. Po drodze jest jeszcze uszczelniacz carbon ring on jest w środku skutera w gumie przy dnie a wszystko spinane jest zawleczką, czy tam pierścieniem typu C, jak to poszło to wał ma możliwość przesuwania się w przód i w tył, ale czy jest możliwość żeby spadł z silnika to wątpię, pierwsze co to nabierały wody bo uszczelni by nie trzymało. Czyli do sprawdzenia masz tylko czy siedzi wszystko na wieloklinach a samo z siebie to nigdy nie wyskoczy, więc pesymistycznie nie wiadomo co jest na połączeniu wału z silnikiem. Koniec tego wału wchodzi prosto na oś wału korbowego na wieloklin. Wszystko spięte jest na sztywno. Jak silnik chodzi to śruba musi się kręcić, jak kręcisz rozrusznikiem tam samo śruba musi się kręcić. Jak się nie kręci to musi sprawdzić czy wał napędowy się obraca. Jak się obraca to problem przy pompie jak nie to problem z połączeniem wału w silniku. Tyle w temacie. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JARO_Cz-wa Opublikowano 22 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 Chyba niezrozumiale napisałem wcześniej... Frez który znajduje się w srubie, obraca się w niej. Więc wał kręci tullejką z frezem śruby, ale sama śruba, jak jej woda postawiła opór to stała w miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 Jak wał się obraca do pompę zdejmuj i zobacz co tam się dzieje. Śrubę masz solas na moje oko a ten zielony korek to jest uszczelniacz wkręcany do śruby. U Ciebie jest odkręcony już. Trzeba go dać na kleju bo się odkręca. Zobacz sobie filmiki na YouTube jak wyciagnać ibr i pompę, jak masz pojęcie oczywiście, bo jak nie to jedz do kolegów serwisowych albo do jakiego w twojej okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 Śruba do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JARO_Cz-wa Opublikowano 22 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 Pompe już wczoraj wyciągnąłem i wtedy wyczaiłem, że to śruba padła. Bałem się że może być frez na wale zniszczony, ale całe szczęście to nie to było przyczyną. Uszczelniacz był odkręcony. Na jaki klej go wkręcić, taki jaki do śrub mocujących pompe itd będę używał? Czy coś innego jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 Kilka kropel niebieski do śrub wystarczy. A jak będzies pływał po słonym odrazu ten uszczelniacz pomaluj poliuretanem bo Ci go zje. Strasznie się utlenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JARO_Cz-wa Opublikowano 22 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 Pompa jedzie do Krzaka. Jak rozbierze to się okaże co to za śruba. A tak swoją drogą to często się zdarzają tego typu awarie śruby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JARO_Cz-wa Opublikowano 5 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Jakiego smaru użyć na połączeniu wału napędowego i śruby? Czy ma to być xps do śrub jak ten z linku poniżej, czy coś innego? https://allegro.pl/oferta/293550032-smar-xps-pompa-jet-sea-doo-10519161425 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.